Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Otomobil her ne kadar gti da olsa sonucta ufak tefek dokunuslarla c segment bir otomobilin guclendirilmis versiyonundan baska bir sey degil :)
Standart bir golf’un tepkileri neyse bu da hemen hemen odur zaten

Ben mi yanlış hatırlıyorum bu araçta kilitli diferansiyel yok muydu? Tepkilere bakacak olursak sıradan Golf ile aynı tepkileri veriyor.

Hem normal versiyonun hemde gti'ın sürekli arkadan salmasına bakınca sanki aracın ağırlık dağılımında sorun var gibi gözüküyor.

Bu araç pistte nasıl acaba merak ettim.
 
Ben mi yanlış hatırlıyorum bu araçta kilitli diferansiyel yok muydu? Tepkilere bakacak olursak sıradan Golf ile aynı tepkileri veriyor.

Hem normal versiyonun hemde gti'ın sürekli arkadan salmasına bakınca sanki aracın ağırlık dağılımında sorun var gibi gözüküyor.

Bu araç pistte nasıl acaba merak ettim.

Ayarları ile alakalı muhtemelen. Benim bildiğim xds'in central, weak ve strong diye 3 ayarı var. Default olarak central geliyor. Strong'a alındığında tepkileri daha farklı olur...Bu da vag com ile yapılabiliyor
Volkswagen'de gti'in açılımı grand touring injection'dur. Bizim ülkemizde gti deyince akıllara ne geliyor bilmiyorum ama çok da bir şey beklememek lazım, neticede bu standart binek bir otomobilin biraz daha güçlü bir versiyonundan başka bir şey değil.
Golf R'a bakmak lazım, asıl pist otomobili o
 
Golf gti genellikle konforlu hot hatch olacak şekilde konumlanıyor. Bunun dışında golf r gibi üstün sürüşe sahip modeli de var zaten. Buna rağmen bazı arkadaşlarımız yine hater olduğunu göstermiş. Standart golf yerine “sıradan” golf yazısını vw dışındaki bir marka konuşuluyorken göremezsiniz :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
mqb nin kanımca ciddi bi ağırlık dağılımı sorunu var Küçük mqb lerin (leon, polo, golf, octavia vb..) arkasını bırakmaya müsait olduğunu ve esp ile yürüdüğünü artık hemen hemen herkes kabulleniyor fakat Kodiaq, Tiguan, superb gibi arabalarda ben bunu hissetmedim ve doğal olarak aklıma direk bu büyük mqb lerdeki arka tarafta kullanılan ekstra saclar demirler izolasyon malzemeleri falan geldi....
 
Ayarları ile alakalı muhtemelen. Benim bildiğim xds'in central, weak ve strong diye 3 ayarı var. Default olarak central geliyor. Strong'a alındığında tepkileri daha farklı olur...Bu da vag com ile yapılabiliyor
Volkswagen'de gti'in açılımı grand touring injection'dur. Bizim ülkemizde gti deyince akıllara ne geliyor bilmiyorum ama çok da bir şey beklememek lazım, neticede bu standart binek bir otomobilin biraz daha güçlü bir versiyonundan başka bir şey değil.
Golf R'a bakmak lazım, asıl pist otomobili o
Golf R ayrı bir şey tabi ki ancak bu gti'da yarı mekanik diferansiyel kilidi varken sıradan bir golf ile aynı şekilde tepkiler vermesi bana ilginç geldi. Sanki araca herhangi bir etkisi olmamış gibi hatta daha önceden bilmesem şu iki videoya bakıp bunda kilitli diferansiyel yok zannederdim.

Bu dengesiz şaside bu kadar güçlü bir motor kullanılması bana kalırsa hiç güvenli değil.

Pistte nasıl gidiyor diye sormamın sebebi de acaba ayarları piste göre mi yaptılar orada mı daha başarılı diye merak etmemden kaynaklanıyor.

Şimdi şu mesajı okuduktan sonra bizim markaya laf söylüyor diyerek Türkçe'nin köküne kıran girmiş gibi İngilizce kelimeler ile laf sokmaya kalkacak olan varsa ilk önce Type-r için bu konuda ne yazmışım onu bir okusun.
 
Son düzenleme:
Golf R ayrı bir şey tabi ki ancak bu gti'da yarı mekanik diferansiyel kilidi varken sıradan bir golf ile aynı şekilde tepkiler vermesi bana ilginç geldi. Sanki araca herhangi bir etkisi olmamış gibi hatta daha önceden bilmesem şu iki videoya bakıp bunda kilitli diferansiyel yok zannederdim.

Bu dengesiz şaside bu kadar güçlü bir motor kullanılması bana kalırsa hiç güvenli değil.

Pistte nasıl gidiyor diye sormamın sebebi de acaba ayarları piste göre mi yaptılar orada mı daha başarılı diye merak etmemden kaynaklanıyor.

Şimdi şu mesajı okuduktan sonra bizim markaya laf söylüyor diyerek Türkçe'nin köküne kıran girmiş gibi İngilizce kelimeler ile laf sokmaya kalkacak olan varsa ilk önce Type-r için bu konuda ne yazmışım onu bir okusun.

Ayarları piste göre yaptıklarını düşünmüyorum açıkçası..Tabi herhangi bir yerde belirtilmediği için benimki sadece tahmin
Vag com ile ayar strong yapılırsa sonuç değişir diye tahmin ediyorum. Bu arada ağırlık dağılımı Golf'te ön 61 arka 39 diye biliyorum, GTI'da durum ne bilemiyorum, çok değişeceğini sanmam. O değerlere sahip bir araç iyi bile yol tutuyor bana kalırsa..Elektronik sistemler de bir yere kadar destekler, fizik kurallarını alt üst edemez :)
E300 coupe aynı testi 77 km/h ile tamamlayamıyor :confused: Ben Golf'ten ziyade onu sorgularım
O segmentte yol tutuş olarak en başarılı otomobil bana kalırsa bmw 1 serisi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: akif51bmw
Ayarları piste göre yaptıklarını düşünmüyorum açıkçası..Tabi herhangi bir yerde belirtilmediği için benimki sadece tahmin
Vag com ile ayar strong yapılırsa sonuç değişir diye tahmin ediyorum. Bu arada ağırlık dağılımı Golf'te ön 61 arka 39 diye biliyorum, GTI'da durum ne bilemiyorum, çok değişeceğini sanmam. O değerlere sahip bir araç iyi bile yol tutuyor bana kalırsa..Elektronik sistemler de bir yere kadar destekler, fizik kurallarını alt üst edemez :)
E300 coupe aynı testi 77 km/h ile tamamlayamıyor :confused: Ben Golf'ten ziyade onu sorgularım
O segmentte yol tutuş olarak en başarılı otomobil bana kalırsa bmw 1 serisi
E300 coupe vw olsaydı yol tutmazdı hocam :D esp ile yürürdü
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Porsche
Ayarları piste göre yaptıklarını düşünmüyorum açıkçası..Tabi herhangi bir yerde belirtilmediği için benimki sadece tahmin
Vag com ile ayar strong yapılırsa sonuç değişir diye tahmin ediyorum. Bu arada ağırlık dağılımı Golf'te ön 61 arka 39 diye biliyorum, GTI'da durum ne bilemiyorum, çok değişeceğini sanmam. O değerlere sahip bir araç iyi bile yol tutuyor bana kalırsa..Elektronik sistemler de bir yere kadar destekler, fizik kurallarını alt üst edemez :)
E300 coupe aynı testi 77 km/h ile tamamlayamıyor :confused: Ben Golf'ten ziyade onu sorgularım
O segmentte yol tutuş olarak en başarılı otomobil bana kalırsa bmw 1 serisi

Biraz araştırdım yol tutuş olarak kötü durumda değil pistte sorun yaşamayacaktır ama kıvraklık isteyen hamleler yapıldığında fena halde dağılıyor.

https://www.caranddriver.com/review...and-driving-impressions-car-and-driver-page-4
 
Ben mi yanlış hatırlıyorum bu araçta kilitli diferansiyel yok muydu? Tepkilere bakacak olursak sıradan Golf ile aynı tepkileri veriyor.

Hem normal versiyonun hemde gti'ın sürekli arkadan salmasına bakınca sanki aracın ağırlık dağılımında sorun var gibi gözüküyor.

Bu araç pistte nasıl acaba merak ettim.

Ağırlık transferini o verdiği tepki lastiklerin bitikliğinden kaynaklanıyor. Hiç bir arkadan bağımsız süspansiyonlu araba arkası torsiyon varmış gibi arkasını açmaz ama burada bu tepkiyi veriyor bu da büyük olasılık lastiklerin bitikliğine işaret ediyor. Ben daha önce 140 lığı kullanmıştım gücü yere aktarma ile ilgili bir sorunu vardır ve aşırı sarıyordu eğer bu arabanın ön takımlarına ciddi el atmadılarsa ki golf gti da golf 5 de dahil olmak üzere standart golf ten pek farkı olmuyor. Lastikleri yemiş olması muhtemel sonra ön-arka yapmışlardır.
Diferansiyel kilit olarak esp tabanlı xds vardır o da kullandığın mod a göre ayarı değişiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Ağırlık transferini o verdiği tepki lastiklerin bitikliğinden kaynaklanıyor. Hiç bir arkadan bağımsız süspansiyonlu araba arkası torsiyon varmış gibi arkasını açmaz ama burada bu tepkiyi veriyor bu da büyük olasılık lastiklerin bitikliğine işaret ediyor. Ben daha önce 140 lığı kullanmıştım gücü yere aktarma ile ilgili bir sorunu vardır ve aşırı sarıyordu eğer bu arabanın ön takımlarına ciddi el atmadılarsa ki golf gti da golf 5 de dahil olmak üzere standart golf ten pek farkı olmuyor. Lastikleri yemiş olması muhtemel sonra ön-arka yapmışlardır.
Diferansiyel kilit olarak esp tabanlı xds vardır o da kullandığın mod a göre ayarı değişiyor.
Esp tabanlı xds olması viraj içinde normal golf ile aynı tepkiyi vermesini açıklıyor. Mekanik olarak diferansiyel kilidi olsaydı gaza basılmasa bile tepki birebir aynı olmazdı diye düşünüyorum.

Direksiyonu kırınca arkayı bırakma olayı ise normal Golf hatta Polo'da bile olduğuna göre hepsinde birden lastiklerden değildir.

Hatırlarsanız Golf gti club aynı testte spin atmıştı. Maalesef ki mqb platformunun genel bir ağırlık dağılımı ve denge sorunu var.
 
Golf gti genellikle konforlu hot hatch olacak şekilde konumlanıyor. Bunun dışında golf r gibi üstün sürüşe sahip modeli de var zaten. Buna rağmen bazı arkadaşlarımız yine hater olduğunu göstermiş. Standart golf yerine “sıradan” golf yazısını vw dışındaki bir marka konuşuluyorken göremezsiniz :D
İnsanlarin golf ile alip veremedigi yok genelde. Premium bir arac olsa cekemiyorlar denir ki oyle bir durum zaten yok. Ulasilamaz elde edilemez bir araba degil. Neredeyse her kose basinda golf var.Ama bayilerde cok uzun bir sure bekletmeleri hala gecerli. Basit bazi denklemler var. A3 golf leon gibi vag grubu araclarin birbirlerinden farklilari elbette var ama motor ve aktarma organlarinda cok ufak farklar var. Bu yuzden de golf aldim tok kapi sesi var dsg var inanilmaz ayni motor audi de var kanka golf segmentinin en iyisi alman tabiki vb laflardan cok gordu bu forum.bu yuzdende insanlarda bir golf iticiligi basladi. Bu onyargilarin bitmesi bu sekilde ovunen konusan insanlar oldukca cok zor duruyor
 
P Zero tutuşu çok üst düzey bir lastik. Lastikte falan sorun yok. 1.0 olan golf'te ön-arka ağırlık dağılımı daha iyi. 1.0'da motorun ağırlığı daha az olduğu için ağırlık dengesi gti'a göre daha iyi. 2.0 tsi'yı koyunca ağırlık dengeleri alt üst oluyor burada arka tarafı yolda tutabilmek için mühendisliğin konuşması lazım. Ama konuşamamış.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Esp tabanlı xds olması viraj içinde normal golf ile aynı tepkiyi vermesini açıklıyor. Mekanik olarak diferansiyel kilidi olsaydı gaza basılmasa bile tepki birebir aynı olmazdı diye düşünüyorum.

Direksiyonu kırınca arkayı bırakma olayı ise normal Golf hatta Polo'da bile olduğuna göre hepsinde birden lastiklerden değildir.

Hatırlarsanız Golf gti club aynı testte spin atmıştı. Maalesef ki mqb platformunun genel bir ağırlık dağılımı ve denge sorunu var.
Normal golfte torsiyon var ama torsiyon ile bağımsız süspansiyon kullanılmış arabalar limitte aynı tepkiyi vermesi imkansız.
 
P Zero tutuşu çok üst düzey bir lastik. Lastikte falan sorun yok. 1.0 olan golf'te ön-arka ağırlık dağılımı daha iyi. 1.0'da motorun ağırlığı daha az olduğu için ağırlık dengesi gti'a göre daha iyi. 2.0 tsi'yı koyunca ağırlık dengeleri alt üst oluyor burada arka tarafı yolda tutabilmek için mühendisliğin konuşması lazım. Ama konuşamamış.

Lastik iyi ama ya bitikse?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
İnsanlarin golf ile alip veremedigi yok genelde. Premium bir arac olsa cekemiyorlar denir ki oyle bir durum zaten yok. Ulasilamaz elde edilemez bir araba degil. Neredeyse her kose basinda golf var.Ama bayilerde cok uzun bir sure bekletmeleri hala gecerli. Basit bazi denklemler var. A3 golf leon gibi vag grubu araclarin birbirlerinden farklilari elbette var ama motor ve aktarma organlarinda cok ufak farklar var. Bu yuzden de golf aldim tok kapi sesi var dsg var inanilmaz ayni motor audi de var kanka golf segmentinin en iyisi alman tabiki vb laflardan cok gordu bu forum.bu yuzdende insanlarda bir golf iticiligi basladi. Bu onyargilarin bitmesi bu sekilde ovunen konusan insanlar oldukca cok zor duruyor
Şu noktada katılabilirim ki evet insanlar forumlarda golf sahibi olmayan kişileri oldukça küçümsedi yıllarca. Fakat şu noktada sizden ayrışıyorum. Birçok forumdan takip ettiğim kadarıyla vwni yukarıya çıkaranlar artık haterları. O kadar çok kötülemeye çalışıyorlar ki dışarıdan bakıldığında bir “kompleks” var gibi görünüyor. Her yere dsg sorunlu diye yazıp şikayet edenler dikkat ettiyseniz çoğunlukla dsg sahibi olmayanlar. Söyleyecek söz bulamayan bu sınıfa “dsg gereksiz” diyor :D (bu kafayla devamı gelirse karbüratör gereksize kadar gider bu). Golf ve vw hakkındaki fikrim belli. Evet premium marka değil fakat mevcut durumda Fordla, opelle, Toyota vs ile bir fark var genellikle. Bunu gelecek tepkilere rağmen bu şekilde söyleyebilen insanlardan birisi doğan kabak tır ve saygı duyuyorum kendisine bu sebepten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Sailor
Esp tabanlı xds olması viraj içinde normal golf ile aynı tepkiyi vermesini açıklıyor. Mekanik olarak diferansiyel kilidi olsaydı gaza basılmasa bile tepki birebir aynı olmazdı diye düşünüyorum.

Direksiyonu kırınca arkayı bırakma olayı ise normal Golf hatta Polo'da bile olduğuna göre hepsinde birden lastiklerden değildir.

Hatırlarsanız Golf gti club aynı testte spin atmıştı. Maalesef ki mqb platformunun genel bir ağırlık dağılımı ve denge sorunu var.

Lastikle alakalı değil. Xds'den çok bir şey beklememek gerekiyor. Elektronik bir sistem, mekanik gibi çalışıp tepki vermez

E300 coupe vw olsaydı yol tutmazdı hocam :D esp ile yürürdü

Ben mqb'nin süper bir platform olduğunu düşünmüyorum, çok dengeli bir otomobil demiyorum, bu otomobil premium da demiyorum. Golf normal bir otomobil, gti da normal bir otomobilin biraz sportif ve güçlendirilmiş bir versiyonundan başka bir şey değil. Golf 1.5 TSI DSG - 28.450 euro Almanya fiyatı. 2.0 TSI DSG Golf GTI ise Almanya'da 32.450 euro..Yani GTI dediğimiz otomobilde üretildiği ülkede 1.5 TSI highline ile arasında 4000 euroluk fark var. Yürüyen aksam ne kadar gelişmiş olabilir ki ? Ki bu 4000 euro'luk farkın içinde motor, ıslak kavrama dsg vs.. de var. Yürüyen aksamı gelişmiş mqb platformlu otomobil Golf R'dır. E300 coupe dediğimiz otomobilin Almanya fiyatı 54.000 euro. Ama Golf'ün 77 km/h ile tamamlayamadığı testi o da tamamlayamıyor. Mercedes'teki abiler C'nin şasisi üzerine E inşa ediyor sonra bunu E fiyatına satıyor. E coupe diye aldığın otomobil C coupe'den de kötü bir sonuçla testten ayrılıyor. Asıl rezalet budur. Ama bunu ortamlarda bu şekilde dillendirirsen ne yemediğin küfür kalır ne cehaletin kalır...
 
Son düzenleme:
İnsanlarin golf ile alip veremedigi yok genelde. Premium bir arac olsa cekemiyorlar denir ki oyle bir durum zaten yok. Ulasilamaz elde edilemez bir araba degil. Neredeyse her kose basinda golf var.Ama bayilerde cok uzun bir sure bekletmeleri hala gecerli. Basit bazi denklemler var. A3 golf leon gibi vag grubu araclarin birbirlerinden farklilari elbette var ama motor ve aktarma organlarinda cok ufak farklar var. Bu yuzden de golf aldim tok kapi sesi var dsg var inanilmaz ayni motor audi de var kanka golf segmentinin en iyisi alman tabiki vb laflardan cok gordu bu forum.bu yuzdende insanlarda bir golf iticiligi basladi. Bu onyargilarin bitmesi bu sekilde ovunen konusan insanlar oldukca cok zor duruyor
Abi nerde bekletiyorlar bana bir söylesene o durum tree 2014'de dizel otomatik vag furyası patladığında vardı. Arabaya özel renk istesen aynı bizim gibi 2.5 ayda geliyor oda zaten standart üretim ve tasıma süresi. Omun dışında banane onu diyen insanlardan arabanın kendisi nesnel olarak iyi ise ben o arabaya kötü diyemem. Ayrıca Golf dediğimiz araba Mazda 3 ile birlikte şu an segmentinin en yaşlı araçlarından biri bi zahmet Golf en iyi olmasın zaten.