Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sadece ağırlık ve yükseklik farkı değil tabii ki.. Bu araç bir pick up olduğu için ön - arka ağırlık dağılımı muadil ağırlık ve yükseklikte ki bir otomobile göre bambaşka boyutta olacaktır. Lastiklerin yanak kalınlığı, şasi burulma direnci oranları gibi konularda da zira farklılık gösterecektir. O sebeple diğer pick up'ları bilmeden bu araç hakkında da direkt bir yorum yapamıyorum.
navaranın alt yapısı yokmuydu
 
Valla belki hiç 0 araba almadığımız için bana öyle geliyor ama ben gider 2. El mondeoyu tercih ederdim. 0 araba almama sebeplerimden biri de servis bakımının çok pahalı olması.
O önemli değil. AB standartlarına uygun, markanın da onayladığı bakım ürünlerini kullandığın müddetçe özel serviste de aracına bakım yaptırabilirsin. Aracın garanti dışına çıkmaz. Zaten senin dediğine göre 100-120 lira arasına alacağın bir mondeo'da 2016-17 model olacağı için muhtemelen garantisi devam ediyor olacak ve yine servise götürmek zorunda kalacaksın. Yani 3-4 yaşını doldurmuş 2.el bir araç almıyorsan her türlü garantisi devam ediyor olacak. Mesela ben rodajının nasıl tamamlandığını bilmediğim düşük km'li 2.el dizel bir araç almak istemem. Param varsa arada ki 30-40 bin lira fiyat farkını da hiç düşünmem.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: At
hııı oda dogru :* ama yınede alt yapısı navara sankı bana markaya para verılıyormus gıbı . ıc ekranıda begenemedım :D
Zaten navara'nın lüksü olarak bakmak gerek buna. O lüks parasını da muhtemelen malzeme kalitesi, işçilik ve fazladan bir kaç donanıma veriyorsundur :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Yeter. Gayet dengeli. Devrilme riski yok, aşırı bir understeer veya oversteer yok. Tedirgin edici hiçbir tepki yok. Tertemiz dönüyor. Pick-up'ları da bir zahmet daha düşük hızlarda kullansınlar :)
Tepkilere bakınca gayet iyi duruyor. Hız konusu da ortalama. Şimdi baktım da başka pick up'lar da varmış. Onlara bir bakayım ne alemdeler.
 
Son düzenleme:

Diğer pick up'lara bakınca L200 fena değil gibi duruyor. Hızı da x class'dan biraz daha yüksek. Ranger zaten tam bir kocabaş. FPS oyunlarında kasma yapan sahneler gibi dönüyor :D Toyota'da limit zaten yerlerde.
Bu disiplinde Hilux zaten efsane oldu. Onu direk ayırıyorum :) L200 de esp'ye aşırı yükleniyor. Yol tutuşu tamamen esp sayesinde. Araç savrulmasın diye neredeyse durduruyor. Ranger da bambaşka bir filmmiş. :D Ömrümde görmediğim çeşit bir understeer yapıyor. Gözü dalmış birini dürtüp uyandırıyormuşsun gibi bir garip hareketler... :p Hiçbiri X-Class kadar dengeli olamamış valla. Amarok kullandığımda hissettiğim kadarıyla tepkileri genel olarak L200 gibiydi; tahminimce tedbirli bir esp, tehlike yaşamasına engel olur. SsangYong da çok iyi dengeli ama yine de L200 kadar yatıyor. Belki kullandığım aracın yüksek km'de olmasının da etkisi vardır bilemiyorum. Platform kardeşi Navara'yı bilmiyorum ama X-Class gayet iyi.
 
Bu disiplinde Hilux zaten efsane oldu. Onu direk ayırıyorum :) L200 de esp'ye aşırı yükleniyor. Yol tutuşu tamamen esp sayesinde. Araç savrulmasın diye neredeyse durduruyor. Ranger da bambaşka bir filmmiş. :D Ömrümde görmediğim çeşit bir understeer yapıyor. Gözü dalmış birini dürtüp uyandırıyormuşsun gibi bir garip hareketler... :p Hiçbiri X-Class kadar dengeli olamamış valla. Amarok kullandığımda hissettiğim kadarıyla tepkileri genel olarak L200 gibiydi; tahminimce tedbirli bir esp, tehlike yaşamasına engel olur. SsangYong da çok iyi dengeli ama yine de L200 kadar yatıyor. Belki kullandığım aracın yüksek km'de olmasının da etkisi vardır bilemiyorum. Platform kardeşi Navara'yı bilmiyorum ama X-Class gayet iyi.
Genel hatlarıyla x class'ı ben de beğendim.. Arka süspansiyonda ki farklılık belli ki iyi yönde etki etmiş. Platform kardeşi Navara'yı da görünce tam notu vermiş olurum sanırım :)
 
Olayı anlamadım ilk spin atan araç ile 74 km ile dönen araç farklı mı?
Benim video'dan anladığım ilk test edilen beyaz aracın esp sisteminde bir problem olduğu düşünülmüş ve sangyong da başka bir araç göndermiş.
 
Son düzenleme:
Esp'de gerçekten bir sorun olabilir direk kafadan daldı. Yalnız bu araç ya müşteriye satılmış olsaydı birileri hayatını kaybedebilirdi. Müşteriye satılanlarda böyle sorunlar varsa vay o aracı alanların haline.
 
Esp'de gerçekten bir sorun olabilir direk kafadan daldı. Yalnız bu araç ya müşteriye satılmış olsaydı birileri hayatını kaybedebilirdi. Müşteriye satılanlarda böyle sorunlar varsa vay o aracı alanların haline.
O sebeple araci alir almaz bos bir alanda esp testi yapmak lazim. Saglikli tepkiler veriyor mu acayiplik var mi denemek lazim. Benim aracta bir ara esp gec devreye giriyor diye huylaniyordum ama daha sonra oyle ayarlandigini, sadece bende oyle olmadigini ogrendim. Fakat bunu kontrol etmek herkesin yapabilecegi bir sey olmayabilir tabii.
 
Peki güvenli olarak esp'yi nasıl test edebiliriz bilgisi olan var mı?
Oncelikle ekranda kayan araba isaretinin yani esp'nin yanip yanmadigini kontrol etmek gerek. Bunun icin bos bir alanda araci kaydiracak sekilde daire cizmek yeterli gelir. Ama bunu biraz sert yapmak gerek. Bildigim kadariyla anti patinaj sistemi de esp ile butunlesik calisiyor. Araci patiye dusurmeye calisin yine ekranda esp isigi yanip sonuyorsa sistem calisiyor demektir. Sistemin duzgun calisip calismadigini, yani dogru mudahaleleri yapip yapmadigini ogrenmek icinse maalesef ya virajli yollara ya da bir piste ihtiyac var. Viraj icinde ani direksiyon hareketiyle aracin dengesini hafif bozup sistemin dogru calisip calismadigini anlayabilirsiniz. Yaz lastikleriyle bunu yapmak icin biraz ust limite cikmak gerek. Ama kislik lastik kullaniyorsaniz degisime yakin zamanlarda cok daha dusuk hizlarda islak zeminde bunu denemek daha kolay. Dedigim gibi esp'nin aktif olup olmadigini kontrol etmek kolay. Ama dogru calisip calismadigini kontrol etmek icin biraz risk almak gerek.
 
Özellikle şehiriçi yuvarlak veya 90 derecelik virajlarda pek fren kullanmıyorum. Viraja yaklaşırken hızı düşürüp viraj içinde gaza basıyorum. Eski aracımda lastikler sertleştiği için bir kaç defa patinaja düştü vsa(esp dahil güvenlik sistemi) müdahale etti ama yeni lastik ile kolay kolay patinaja da kalmıyor. Bu şekilde yine esp çalışıyor mu deneyebilirim ama doğru müdahaleler yapıp yapmadığını denemek fazla riskli olur.