Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Özellikle şehiriçi yuvarlak veya 90 derecelik virajlarda pek fren kullanmıyorum. Viraja yaklaşırken hızı düşürüp viraj içinde gaza basıyorum. Eski aracımda lastikler sertleştiği için bir kaç defa patinaja düştü vsa(esp dahil güvenlik sistemi) müdahale etti ama yeni lastik ile kolay kolay patinaja da kalmıyor. Bu şekilde yine esp çalışıyor mu deneyebilirim ama doğru müdahaleler yapıp yapmadığını denemek fazla riskli olur.

Anlamak için en basit yol liftoff-oversteer. Boş bir alanda deneyip görebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Döner kavşaklarda benzeri hareketi yapıyorum ama arkayı koparmayı başaramadım. Limite gelince kendimi dizginleyip daha fazlasını zorlamamış da olabilirim.
 
Özellikle şehiriçi yuvarlak veya 90 derecelik virajlarda pek fren kullanmıyorum. Viraja yaklaşırken hızı düşürüp viraj içinde gaza basıyorum. Eski aracımda lastikler sertleştiği için bir kaç defa patinaja düştü vsa(esp dahil güvenlik sistemi) müdahale etti ama yeni lastik ile kolay kolay patinaja da kalmıyor. Bu şekilde yine esp çalışıyor mu deneyebilirim ama doğru müdahaleler yapıp yapmadığını denemek fazla riskli olur.
Doğru çalışıp çalışmadığı mevzusunu lazım olmadıkça yüksek hızda bende denemiyorum. 90 dereceye yakın keskin bir viraj var, maksimum 60-70 girebildiğim, işte o virajın içinde ani direksiyon hareketiyle aracın dengesini bozup esp'yi ölçebiliyorum. Hem hız da düşük olduğu için aksi durumda toplaması kolay oluyor. Bu tarz bir viraj bulursanız deneyebilirsiniz. Yüksek hızlarda alışkın olmadıkça denemek riskli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Çok güzel araba valla. Fiyat performans olarak Türkiye'nin zirvelerine oynar...
Güzelliğine kötülüğüne bir şey diyemem ama 70-72 kabul edilebilir bir değer değil ki 72'yi bile güvenli dönmekte zorlanıyor. Aynı test şurada vag grubu araçlarından birine yapılmış olsa fiyatmış, güzellikmiş kimse bakmaz cayır cuyur gömerdi eminim. Benim içinse pek bir şey değişmez. Limit düşük, düşük limitte bile hareketler güvenli değil. Orada konu kapanır benim için hocam.
 
Son düzenleme:
Güzelliğine kötülüğüne bir şey diyemem ama 70-72 kabul edilebilir bir değer değil ki 72'yi bile güvenli dönmekte zorlanıyor. Aynı test şurada vag grubu araçlarından birine yapılmış olsa fiyatmış, güzellikmiş kimse bakmaz cayır cuyur gömerdi eminim. Benim içinse pek bir şey değişmez. Limit düşük, düşük limitte bile hareketler güvenli değil. Orada konu kapanır benim için hocam.

Duster eskisine göre çok iyi, fiyatına oranla kabul dilebilir. Sorento'nun ilk kasasının lakabı taklacıydı, bu da hayal kırıklığı yaşattı.

Hocam boyutlarını düşününce bence normal. Arabanın yüksekliği 1.69 cm yerden yüksekliği de neredeyse 19 cm ayrıca asıl bomba veri ağırlığı tam 1953 kilo üstüne 55 yanak 235 tabanlı lastiklerle anca bu kadar oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by, Kim? ve Cenk
Hocam boyutlarını düşününce bence normal. Arabanın yüksekliği 1.69 cm yerden yüksekliği de neredeyse 19 cm ayrıca asıl bomba veri ağırlığı tam 1953 kilo üstüne 55 yanak 235 tabanlı lastiklerle anca bu kadar oluyor.
Ben de tam bundan bahsediyorum. Araç oldukça ağır ve bu ağırlık sürüş limitlerini çok aşağı düşürüyor ki 70-72 kmh hızda bile sanki 78-79 döndürmeye çalışıyorlarmış gibi araç yığılıyor. Ağırlığın bu denli fazla olması kullanılan platformun mühendisliğinin bu hususta kötü olması anlamına geliyor. Emp2 kullanan 5008'e bakıp platform nasıl yapılır öğrenebilirler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Kim?
Ben de tam bundan bahsediyorum. Araç oldukça ağır ve bu ağırlık sürüş limitlerini çok aşağı düşürüyor ki 70-72 kmh hızda bile sanki 78-79 döndürmeye çalışıyorlarmış gibi araç yığılıyor. Ağırlığın bu denli fazla olması kullanılan platformun mühendisliğinin bu hususta kötü olması anlamına geliyor. Emp2 kullanan 5008'e bakıp platform nasıl yapılır öğrenebilirler.

İşte asıl sorgulanması gereken bu araba niye bu kadar ağır. Geyik testi konusunda arabanın yapabileceği bir şey yok. Hadi Emp2 biraz uç bir örnek. Skoda Kodiaq ayarında olsa bile makul tepkiler verirdi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
İşte asıl sorgulanması gereken bu araba niye bu kadar ağır. Geyik testi konusunda arabanın yapabileceği bir şey yok. Hadi Emp2 biraz uç bir örnek. Skoda Kodiaq ayarında olsa bile makul tepkiler verirdi.
Diyorum ya platformun mühendisliği yeterince başarılı değil. Ağırlık azaltımını başarılı yapamamışlar. Bu segmentte 2 tonluk suv mu olur onca gelişmiş teknoloji içinde..
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve GARAJ TV
Duster tam kendisinden beklenecek seviyeyi karşılamış. Ne eksik, ne fazla.
Civic için de bereket versin denebilir. Kuka düşürmüş ama denge sıkıntısı yok. Süspansiyon tertemiz çalışıyor.
Kia Sorento eski jenerasyonuna göre çok geliştirilmiş. Artık devrilmiyor :D Ama aynı takla güvercini genlerini taşıyor, limitler tıpkı eski kasaları gibi yine zamanının 15 yıl gerisinde :)
 
Kia Sorento eski jenerasyonuna göre çok geliştirilmiş. Artık devrilmiyor :D Ama aynı takla güvercini genlerini taşıyor, limitler tıpkı eski kasaları gibi yine zamanının 15 yıl gerisinde :)
Eski Sorentolar arazi taşıtı olarak geçiyor zaten, yol tutuş fazla beklememek lazım. Tabii ki devrilmemesi gerekiyor orası ayrı konu :)