Bak bak sen..
Saygılarımı sunuyorum Japon mühendislere, o nasıl bir geyik testi öyle
Tipi dolmalık bibere benziyor ama gel gör ki B segmentte böyle yol tutan araba yok..Adamlar yapmış helal olsun
Bak bak sen..
ESP kapalıymış gibi hareket ediyor. Keşke testi 2-3 km/h daha düşük hızda tamamlasa da limiti aştığında bu kadar kontrolden çıkmasa.
Fena değil. Dengeyi bozmaya meyilli değil, bu yeterli. Gerçi 78km/h hıza çıkınca toparlaması zorlaşmaya başlamış ama olsun.
Fena değil. Dengeyi bozmaya meyilli değil, bu yeterli. Gerçi 78km/h hıza çıkınca toparlaması zorlaşmaya başlamış ama olsun.
Büyük ihtimal ortalama 1 şeridin genişliğini almışlardır. Yani asıl görmek şstediğimiz burda yol tutul değil zaten, acil durumda manevra yaparken neler oluyor onu görüyoruz.5 metre araba
Segmenti ne olursa olsun çok uzun araçlara haksızlık yapıldığını düşünüyorum. Yani o araç o slalomda nasıl o çevikliği sağlayıp kafasını içeri sokup hiç kukaları devirmeden dengesini korusun ki ? Mesela 4.5 metre boyundaki Suv'lar o testte nasıl mükemmel performans sergilesin ki ? Yanlış mı düşünüyorum ?
Büyük ihtimal ortalama 1 şeridin genişliğini almışlardır. Yani asıl görmek şstediğimiz burda yol tutul değil zaten, acil durumda manevra yaparken neler oluyor onu görüyoruz.
Onu ben de çok düşündüm de böyle olması daha mantıklı.Neye göre baz alıyorlar teknik detayını bulmuyorum. Ama ne bileyim bir S class'ı bu teste çıkarsan o da parkuru tamamlayamaz
bmw'ye baksana sen ne kraL araba yapmış öyleÖnden çekiş Bmw'nin hezeyanı..X1'den eğlenceli demişlerdi bu araç için, eğlence anlayışları çok başkaymış
Adı Bmw performansı Dacia
Geyik testini eğlence veya yol tutuş olarak niye değerlendiriyorsunuz ki? Bu testlerde devreye bir çok etken giriyor, en başta lastik ve esp. İzlediğim kadarıyla testlerde de eğlenceli ve sportif bulundu. Hayır, pistte şu tepkiyi verse, sürekli kafadan kaysa anlayacağım da geyik testine bakıp onu demek saçma. O zaman birkaç sayfa önceki Honda Jazz'ın sürüş zevki çoğu arabaya taş mı çıkartır diyorsunuz?Önden çekiş Bmw'nin hezeyanı..X1'den eğlenceli demişlerdi bu araç için, eğlence anlayışları çok başkaymış
Adı Bmw performansı Dacia
Geyik testini eğlence veya yol tutuş olarak niye değerlendiriyorsunuz ki? Bu testlerde devreye bir çok etken giriyor, en başta lastik ve esp. İzlediğim kadarıyla testlerde de eğlenceli ve sportif bulundu. Hayır, pistte şu tepkiyi verse, sürekli kafadan kaysa anlayacağım da geyik testine bakıp onu demek saçma. O zaman birkaç sayfa önceki Honda Jazz'ın sürüş zevki çoğu arabaya taş mı çıkartır diyorsunuz?
Geyik testini eğlence veya yol tutuş olarak niye değerlendiriyorsunuz ki? Bu testlerde devreye bir çok etken giriyor, en başta lastik ve esp. İzlediğim kadarıyla testlerde de eğlenceli ve sportif bulundu. Hayır, pistte şu tepkiyi verse, sürekli kafadan kaysa anlayacağım da geyik testine bakıp onu demek saçma. O zaman birkaç sayfa önceki Honda Jazz'ın sürüş zevki çoğu arabaya taş mı çıkartır diyorsunuz?
İyi de eleştirdiğiniz nokta geyik testindeki başarısızlığı değil, eğlenceli sürüşü, onu diyorum ben de. Geyik testinde başarılı olup olmaması onu göstermez ki.Bu testin mantigi ilk manevrada ortaya cikan agirlik dagilimini duzeltmek icin arka arkaya yapilan manevralarda arabanin nasil tepkiler verdigini, cevikligini ve yol tutus dengesini olcmektir (yol tutusu degil). Bu testlerde devreye bir cok etken giriyor evet. Ancak esp diyorsunuz, bu test bir nevi Esp’yi de test ediyor
B segmentinde su ana kadar izledigim en basarili araba jazz’di. Cevik ve kabiliyetli bir arac. Surus zevki rakiplerine tas cikartir demiyorum o ayri bir sey. Bmw icin soyleyeceklerim ise suv’larinin dengesi, esp’si veya adini ne derseniz deyin kendinden daha dusuk segment araclardan daha kotu
Bu teste giren 1 serisini de Bmw uretiyor, X2’yi de Bmw uretiyor..İkisi arasinda daglar kadar fark var.
Geliştirilmiş performanslı modellerde o sıkıntı illa ki minimuma iniyor. Arka süspansiyonu torsiyonlu type r gidip pist rekoru kırabiliyor. Gerçi o rekoru geliştirebilmek için daha sonra makyajla bağımsız süspansiyona ihtiyaç duydu ama neticede torsiyonlu halde bile pist rekoru kırabildi. Yani mevzu limit ötesinde kafadan kayması yahut torsiyonlu olmaları falan değil. Önden çeker her araç kafadan kayar yapacak bir şey yok. Çoğu önden çekerin kafadan kayma limiti de standart kullanıcıların sürüş limitlerinin üstünde. Mqb platformun eleştirilen noktası sürüş keyfini modellerin geneline yaymamak. Açıkçası mqb'nin adını çıkaran ucuz türevli vag modelleri. Bakın passat'a deli gibi yol tutuyor, istediğinde tatlı tatlı arkası da geliyor. Ama dediğim gibi en büyük sorun sürüş zevkini genel model gamına yaymıyor oluşları. Bunu da ben hiç bir zaman direkt eleştiri noktasına koymadım. Neticede markanın zaten öyle bir üretim amacı yok.Bu arada bir sey daha soyleyeyim. Ben acikcasi geyik testlerini cok fazla dikkate almiyorum. Mesela gerek geyik testi olsun gerek normal kullanim olsun mqb platform hep gomulur degil mi onden kayiyor diye ? Surusu pek zevkli bulunmaz. En son Audi TTS’de de konusu gecmisti. Pist derecelerini acip bakiyorum İstanbul Park’ta Leon Cupra onden ceker araclarda pist rekoru kirmis. Nordschleife’de 2014 model Cupra zamanin onden ceker rekorunu kirmis hatta ortadan motorlu Alfa Romeo 4C’ye 6 saniye takmis. Burada mqb’ye kufur ediliyor ama mqb madem bu kadar kotu bu nasil oluyor ?
Herşeyi de platforma bağlamamak lazım, örnek olarak brz ve gt86 var, ikisinin arasındaki tek fark yay oranlarındaki ufak farklılık, 86 da on 2.3kg/mm arka 3.7kg/mm, brz de 2.7-3.4 buradaki 300 gramlık farklılık bile iki arabanın yol tututuş karakteri arasında çok fark oluştururken tek ortak noktaları platform olan arabaların limitlerinin bambaşka çıkması normalBu arada bir sey daha soyleyeyim. Ben acikcasi geyik testlerini cok fazla dikkate almiyorum. Mesela gerek geyik testi olsun gerek normal kullanim olsun mqb platform hep gomulur degil mi onden kayiyor diye ? Surusu pek zevkli bulunmaz. En son Audi TTS’de de konusu gecmisti. Pist derecelerini acip bakiyorum İstanbul Park’ta Leon Cupra onden ceker araclarda pist rekoru kirmis. Nordschleife’de 2014 model Cupra zamanin onden ceker rekorunu kirmis hatta ortadan motorlu Alfa Romeo 4C’ye 6 saniye takmis. Burada mqb’ye kufur ediliyor ama mqb madem bu kadar kotu bu nasil oluyor ?
Koleos'un ESP'si çok akıllıca ayarlanmış. Understeer yapacağı aşikar olan kasada ön taraf salmaya başlamadan arka tekerleklere müdahaleyle hafif bir el freni etkisi yaptırıyor, araç kısa mesafede çok çevik davranmış oluyor.İkiz kardeşler
Herşeyi de platforma bağlamamak lazım, örnek olarak brz ve gt86 var, ikisinin arasındaki tek fark yay oranlarındaki ufak farklılık, 86 da on 2.3kg/mm arka 3.7kg/mm, brz de 2.7-3.4 buradaki 300 gramlık farklılık bile iki arabanın yol tututuş karakteri arasında çok fark oluştururken tek ortak noktaları platform olan arabaların limitlerinin bambaşka çıkması normal