Porsche 911 turbo daha kolay kontrol edilerek daha iyi dönüyordu diyor değil mi ben yanlış anlamadım
911 turbonun performansını ve dönüşünü 911e göre daha başarılı bulmuş, aynenPorsche 911 turbo daha kolay kontrol edilerek daha iyi dönüyordu diyor değil mi ben yanlış anlamadım
Birebir her model icin kesin konusamasak da Fransizlarin geneli bu esp isini cok iyi cozmus vaziyette. Elektronik sistemlerin ayarlamalari guvenlik ve arac dinamiklerini kontrol altinda tutabilmek adina oldukca basarili.çok başarılı renaulttan daha azını beklerdim
Güvenlik açısından katılıyorum, oldukça başarılı elektronik müdahaleleri var, ve aracı kullanan sürüş teknikleri bilen bilmeyen, amatör ya da değil herkese o güvenliği sağlıyor.Çizgiye oturuşları yerinde, fakat artık bence bu ESP'lerin her ne şekilde olursa olsun kademeli olarak müdahaleyi azaltması gerektiği kanısındayım, tamam butonu çok absürt, bilinmedik bir yere koy 20 sn bekleme süresi koy, kırk tane konfigürasyon ile kapansın-servis kapatsın- zaten ESP kapatmak için o kadar uğraşan insan, sen ESP'yi zorunlu yapsan da yapmasan da kendini tehlikeye atacak hareketler yapacaktır.Birebir her model icin kesin konusamasak da Fransizlarin geneli bu esp isini cok iyi cozmus vaziyette. Elektronik sistemlerin ayarlamalari guvenlik ve arac dinamiklerini kontrol altinda tutabilmek adina oldukca basarili.
Arac ani bir manevrayla dengesini bozdugu anda esp sistemi oyle keskin mudahalede bulunuyor ki aracin govdesi sapitmadan hizi dusurup cizgiye oturtuyor guvenli sekilde. Bende c4 varken de aracin surus dinamikleri berbatti ama esp ciddi anlamda basarili calisirdi. Tehdit gordugu an en iyi mudahaleyi yapar toparlardi.
Her arabanın altyapısı onu kaldıracak durumda değil malesef artık arabaya direkt lafım yok yanlış anlaşılmasın. Özellikle kademeli kısmında bi kere koptuktan sonra esp nin bile toplayamayacağı arabalar var piyasada dönem şartları böyle artıkGüvenlik açısından katılıyorum, oldukça başarılı elektronik müdahaleleri var, ve aracı kullanan sürüş teknikleri bilen bilmeyen, amatör ya da değil herkese o güvenliği sağlıyor.Çizgiye oturuşları yerinde, fakat artık bence bu ESP'lerin her ne şekilde olursa olsun kademeli olarak müdahaleyi azaltması gerektiği kanısındayım, tamam butonu çok absürt, bilinmedik bir yere koy 20 sn bekleme süresi koy, kırk tane konfigürasyon ile kapansın-servis kapatsın- zaten ESP kapatmak için o kadar uğraşan insan, sen ESP'yi zorunlu yapsan da yapmasan da kendini tehlikeye atacak hareketler yapacaktır.
BMW bu konuda tecrübeli olduğundan mıdır nedir dediklerimin benzerini yapıyor bir sürü konfigürasyon, butona basılı tutma vs vs ama gazlamak isteyen zaten açıyor, istemeyen ne olduğunu bile bilmiyor.Bence artık bu gözle bakmalı firmalar her şey tercih meselesiyse bırak da ben karar vereyim.Hatta kademeli yap ne kadar abartabileceğimi kontrol altında tut, sen de kazan ben de...
Ama nerede?Zart diye girerim devreye güvenli miyim güvenli bitti.Zaten otonom sürüşlerin B segmentine indiği bir devirde fazlasını beklemek artık pek mümkün durmuyor, en iyisi mi? biz geri kafalılar eski araçlarımıza iyi bakalım.
Öyle bile olsa tercih benim olmalı, yani adam o kadar kurcalamış etmiş aramış nasıl kaparım diye ESP'yi illa sigortayı mı sökmek zorunda.En gizli yere koy kitapçığı okuyan açmaya çalışsın, zaten diğer kullanıcı işinde gücünde usul usul sürecektir, biraz da madalyonun öbür tarafına bakılsın.Her arabanın altyapısı onu kaldıracak durumda değil malesef artık arabaya direkt lafım yok yanlış anlaşılmasın. Özellikle kademeli kısmında bi kere koptuktan sonra esp nin bile toplayamayacağı arabalar var piyasada dönem şartları böyle artık
İşte esp siz hallerinin denenmesine cesaret bile edemeyen markalar vardır. İmaj sonuçta biraz daÖyle bile olsa tercih benim olmalı, yani adam o kadar kurcalamış etmiş aramış nasıl kaparım diye ESP'yi illa sigortayı mı sökmek zorunda.En gizli yere koy kitapçığı okuyan açmaya çalışsın, zaten diğer kullanıcı işinde gücünde usul usul sürecektir, biraz da madalyonun öbür tarafına bakılsın.
Elektronik guvenlik sistemleri ureticilerin uretim maliyetlerini, uretim stratejilerini kokten degistiren bir kurtarici oldu resmen. Mekanik olarak saglayabilecegin belli seviye guvenligi artik elektroniklerle saglamak cok daha kolay. Buna benzer bir ornek kadranlardan da anlasiliyor mesela. Ilginc bir bilgidir ki eski usul analog kadranlarin uretim ve montaj gibi iscilik maliyeti dijital ekranlardan daha pahali oldugu soyleniyor.Güvenlik açısından katılıyorum, oldukça başarılı elektronik müdahaleleri var, ve aracı kullanan sürüş teknikleri bilen bilmeyen, amatör ya da değil herkese o güvenliği sağlıyor.Çizgiye oturuşları yerinde, fakat artık bence bu ESP'lerin her ne şekilde olursa olsun kademeli olarak müdahaleyi azaltması gerektiği kanısındayım, tamam butonu çok absürt, bilinmedik bir yere koy 20 sn bekleme süresi koy, kırk tane konfigürasyon ile kapansın-servis kapatsın- zaten ESP kapatmak için o kadar uğraşan insan, sen ESP'yi zorunlu yapsan da yapmasan da kendini tehlikeye atacak hareketler yapacaktır.
BMW bu konuda tecrübeli olduğundan mıdır nedir dediklerimin benzerini yapıyor bir sürü konfigürasyon, butona basılı tutma vs vs ama gazlamak isteyen zaten açıyor, istemeyen ne olduğunu bile bilmiyor.Bence artık bu gözle bakmalı firmalar her şey tercih meselesiyse bırak da ben karar vereyim.Hatta kademeli yap ne kadar abartabileceğimi kontrol altında tut, sen de kazan ben de...
Ama nerede?Zart diye girerim devreye güvenli miyim güvenli bitti.Zaten otonom sürüşlerin B segmentine indiği bir devirde fazlasını beklemek artık pek mümkün durmuyor, en iyisi mi? biz geri kafalılar eski araçlarımıza iyi bakalım.
Kasa ağırlıkları da bir hayli arttı, belki altyapı teknolojisinde çok kısılmadıysa da geliştirilme yapamadı denilebilir, tabii bir de ortak platformların yap-boz etkisi de kaçınılmaz.Otomobile bakış biraz değişti gibi sanki biliyorum klasik bir yorum olacak ama bolca üretelim sürümden kazanalım oldu adı.Bunda en büyük pay pazarların büyümesi, eskiden bir Audi A4 belki de ben Avrupa piyasası için çıkıyorum, hedefim 3 ve C'yi geçmek derken, şimdi artık ben Çin için Amerika için Ortadoğu için çıkıyorum diyor dolayısıyla da herkesi mutlu eden ortak bir pay arıyorlar.Elektronik guvenlik sistemleri ureticilerin uretim maliyetlerini, uretim stratejilerini kokten degistiren bir kurtarici oldu resmen. Mekanik olarak saglayabilecegin belli seviye guvenligi artik elektroniklerle saglamak cok daha kolay. Buna benzer bir ornek kadranlardan da anlasiliyor mesela. Ilginc bir bilgidir ki eski usul analog kadranlarin uretim ve montaj maliyeti dijital ekranlardan daha pahali oldugu soyleniyor.
Eskiden esp gibi sistemler sadece guvenlik unsuru olarak kullanilirken gelistirilmesiyle birlikte surusun tamamina etki eden bir sistem haline getirildi.
Normal sartlarda surus modlarina benzer sekilde esp sisteminin de kademeleri olmasi gerektigini dusunenlerdenim ama bu elektronik sistemler mekanik gereksinimi oyle dusurdu ki kademeli esp opsiyonunu araclara koymalari icin suankinden daha kaliteli bir altyapi, yuruyen kullanmak zorunda kalirlar ki maliyet artar.
Ekranlar suslu duruyor, goze fazla hitap ediyor, bir suru bilgiyi tek panelde rahatca gorebiliyorsun. Ister analog sekliyle ister dijital sekliyle renkli renkli kullaniyorsun. Musterilerin de hosuna gidiyor cogunlukla. Ben b8 passat'in dijital ekranini gorunce ekrana bakip kurcalamaktan araci zor surmustum. Musteri egleniyor iste. Netice itibariyle satis icin iyi bir stratejiydi. Tipki elektronikler sayesinde mekanik altyapidan kistiklari maliyetlerle musterilerin gozune hitap edecek diger gelistirmeler gibi.Kasa ağırlıkları da bir hayli arttı, belki altyapı teknolojisinde çok kısılmadıysa da geliştirilme yapamadı denilebilir, tabii bir de ortak platformların yap-boz etkisi de kaçınılmaz.Otomobile bakış biraz değişti gibi sanki biliyorum klasik bir yorum olacak ama bolca üretelim sürümden kazanalım oldu adı.Bunda en büyük pay pazarların büyümesi, eskiden bir Audi A4 belki de ben Avrupa piyasası için çıkıyorum, hedefim 3 ve C'yi geçmek derken, şimdi artık ben Çin için Amerika için Ortadoğu için çıkıyorum diyor dolayısıyla da herkesi mutlu eden ortak bir pay arıyorlar.
Ne yazık ki bu ortak payın içerisinde Manuelci, ESP kapatmayı isteyen ya da herhangi başka sevdiğimiz unsurlar yok neler mi var?Otonom sürüş, elektrikli araca geçişler, hybrid, emisyon(vergilerden dolayı dünyayı sevdiklerinden değil), güvenlik, donanım.
Kadran meselesine inanırım, ama çok acı bir şey her yeni test kanalında-yerli/yabancı Clio V'in yarım saat ekranını anlatmışlar, evet şimdi size Galaxy Tab... anlatıyorum mevzusuna dönmüş olay...
Bu lastikler iyi dedim dedim inanmadınızçok başarılı renaulttan daha azını beklerdim
bu ceed ve i30'un hb'ten sonra sw kasalarına geçince yılan gibi araba bile iki katlı otobüse dönüyor. tutuyor tutmasına da, çeviklik içler acısı =)
Qashqai alt yapisi qq nun motoru kadjardan , kadjarin sase qq dan al gulum ver gulumçok başarılı renaulttan daha azını beklerdim
Cenk hocam, araçların boyutlarından bağımsız, aynı yerlere mi koyuyorlar bu konileri biliyor musunuz?Maalesef vasat..