Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Öyle bile olsa tercih benim olmalı, yani adam o kadar kurcalamış etmiş aramış nasıl kaparım diye ESP'yi illa sigortayı mı sökmek zorunda.:)En gizli yere koy kitapçığı okuyan açmaya çalışsın, zaten diğer kullanıcı işinde gücünde usul usul sürecektir, biraz da madalyonun öbür tarafına bakılsın.
Denk geldim. Şöyle cevap vereyim: Maalesef bazı regülasyonlarda , esp'nin kapatılabilir olması istenmiyor
:confused:
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Egea gayet iyi bir otomobil. Fiyatına göre sundukları çok iyi. Bence iyi bir iş çıkarmış. Ayrıca eskiden fiat modellerinin kaportası zayıf, boyası ince hissettirirdi. Egea da bu konuda da gelişmiş bir araç. Yolda giderken oturaklı duruyor
sedan için hala klasik bir fiat. bence linea daha iyi bir otomobildi.
egea sedan için motor sesi çok, yan koltukta, yol sesi çok, kaportası leş gibi, arka bagaj kapağı üstünde 26 bin kmdeki arabada ince ince pas lekeleri var, en ufak değmede astarın bile altına çıkıyor boyası çok ince.
 
sedan için hala klasik bir fiat. bence linea daha iyi bir otomobildi.
egea sedan için motor sesi çok, yan koltukta, yol sesi çok, kaportası leş gibi, arka bagaj kapağı üstünde 26 bin kmdeki arabada ince ince pas lekeleri var, en ufak değmede astarın bile altına çıkıyor boyası çok ince.
Sahibi olduğum için savunmuyorum ama fiat boşa c sınıfı diyor bu arabaya. C olarak değerlendirince çok altta kalıyo haklısınız ama fiyat olarak baktığınız zaman biz alırken i10 daha pahalıydı. Birçok a-b heçbekten ucuz bir sedan (b sınıfı desek daha doğru olur kalite olarak ama boyut olarak c sınıfı çoğu araba kadar var) haliyle performansı iyi bile benim düşünceme göre fiyatını diğer araçlarla karşılaştırarak baktığımız zaman
 
Sahibi olduğum için savunmuyorum ama fiat boşa c sınıfı diyor bu arabaya. C olarak değerlendirince çok altta kalıyo haklısınız ama fiyat olarak baktığınız zaman biz alırken i10 daha pahalıydı. Birçok a-b heçbekten ucuz bir sedan (b sınıfı desek daha doğru olur kalite olarak ama boyut olarak c sınıfı çoğu araba kadar var) haliyle performansı iyi bile benim düşünceme göre fiyatını diğer araçlarla karşılaştırarak baktığımız zaman
o konuda haklısınız, benim de kesinlikle düşman olduğum bir marka/model değil. amacına uygun bir araç ama. ezber de bozmuyor maalesef. bazı noktaların aşırı zayıf olduğunu düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Clio bana kalırsa en başarılı olanı... Bu durumun temel nedeni ise (şahsım adına konuşuyorum) yıllardır Clio'yu önemsemeden 3. sınıf araç muamelesi yapıyor olmamdır. :):):)Civic'i ayakta alkışlıyorum. o_O
 
sedan için hala klasik bir fiat. bence linea daha iyi bir otomobildi.
egea sedan için motor sesi çok, yan koltukta, yol sesi çok, kaportası leş gibi, arka bagaj kapağı üstünde 26 bin kmdeki arabada ince ince pas lekeleri var, en ufak değmede astarın bile altına çıkıyor boyası çok ince.
Linea da kötü bir otomobil değildi orantısız bir değişik arabaydı. :) Yol tutuş konusunda yana yatardı ama limitleri bayağı yüksekti. Direksiyonu gereksiz sertti, arka görüş berbattı, gövdesi uzun olana ön görüş bile berbattı :D Egea hakikaten bambaşka bir seviyeye gelmiş. Linea'yı Avrupa pazarında satmaya cesaret edemezlerdi ama "Tipo" satılıyor. =)
Sahibi olduğum için savunmuyorum ama fiat boşa c sınıfı diyor bu arabaya. C olarak değerlendirince çok altta kalıyo haklısınız ama fiyat olarak baktığınız zaman biz alırken i10 daha pahalıydı. Birçok a-b heçbekten ucuz bir sedan (b sınıfı desek daha doğru olur kalite olarak ama boyut olarak c sınıfı çoğu araba kadar var) haliyle performansı iyi bile benim düşünceme göre fiyatını diğer araçlarla karşılaştırarak baktığımız zaman
Egea benzinli alınınca ok, ama dizel fiyatları anormal seviyede.

Beyler, biriniz Easy donanım biriniz Urban donanım kullanıyorsunuz. İkisi bambaşka iki araç. Easy donanımlar, "hadi hadi müşteri mal bekliyor" diye bağıran bir formenin işçileri kırbaçladığı bantlardan aceleyle çıkarıyorlarmış gibi kalitesiz araçlar. Urban'da ise hafiften ezber bozmalar başlıyor. Tabii bu kadar ağır fark olması da ayrıca incelenmesi ve ağır şekilde eleştirilmesi gereken bir konu. :)

Konu başlığından çok kopuldu, toparlayalım azıcık. Araba dengeli vesselam :P
 
arka görüş berbattı, gövdesi uzun olana ön görüş bile berbattı


Beyler, biriniz Easy donanım biriniz Urban donanım kullanıyorsunuz. İkisi bambaşka iki araç. Easy donanımlar, "hadi hadi müşteri mal bekliyor" diye bağıran bir formenin işçileri kırbaçladığı bantlardan aceleyle çıkarıyorlarmış gibi kalitesiz araçlar. Urban'da ise hafiften ezber bozmalar başlıyor. Tabii bu kadar ağır fark olması da ayrıca incelenmesi ve ağır şekilde eleştirilmesi gereken bir konu. :)

görüş konusu egea'da da çok kötü be abi, üstüne bi de dönüş çapı rezalet. otoparkta sürekli cebelleşiyorum zaten bolca kolon var ve dar. neyse ki city direksiyonumuz var :P

donanım farkları ise cidden çok fark ediyor. arabanın kapı kapanma sesi bile farklı resmen.
 
Denk geldim. Şöyle cevap vereyim: Maalesef bazı regülasyonlarda , esp'nin kapatılabilir olması istenmiyor
:confused:
Bir de şu var. Ben ESP'nin bazı araçlardaki kusurları gizlemekte kullanıldığını da düşünüyorum. Hatta bu açıdan ESP bazı üreticiler için çok kullanışlı bir şey, araban limitleri aştıktan sonra absürt davranıp sürüşü tehlikeye mi atıyor? Yapıştır sıkı çalışan bir ESP'yi gitsin, kullanıcı iyi yol tutuyor sansın resmi gereklilikler de yerine gelsin. Süspansiyondan kıstığın ar-ge ve üretim maliyeti de yanına kâr.
 
Hocam bu dediğiniz her araç için geçerli. Örneğin şimdiye kadar bu teste 15 inç jantla çıkan bir Fiesta görmedim :)

Yeni kasa fiestada teste giren 17'' jantlı yoldaki fiestaların büyük çoğunluğu 16'' jantlı testteki gibi michelin lastikle geldiklerini biliyorum ama pilot sport 4 le geldiklerini sanmıyorum. Bahsettiğim arabada lastik ebat ve markasının dışında çok büyük fark yaratacak süspansiyon farklılığıda mevcut.
 
Zamanla kendilerini gelistirirler muhakkak. Ama su haliyle pek yeterli degil. Otomobilin hangi hiza kadar cizgisini bozmayacagini anlayamadik. Video yarida kesilmis gibi bir his veriyor.
 

Her şeyin bağımsız süspansiyon olmadığını gösteren bir test olmuş bence.
Esp ayarlarini begenmemisler. Bu testlerde bagimsiz suspansiyonun bir onemi yok. Cunku duz zemin oldugundan sonucu cok etkilemeyecektir. Ayrica bu arac hybrid oldugundan piller de agirlik transferinde az cok etki gosteriyordur. Ek olarak altinda ki lastigin dry grip ozelligi vasat veya vasatin biraz ustu.

Aracin kolay kontrol edilebilir oldugunu soylemisler. Bu arac zaten yeterince surucu dostu. Ama yukarida bahsettigim ve bizim de bilemeyecegimiz bu tarz etkenler geyik testinde sonucu cok degistirir. Zaten esp sistemini begenmedikten sonra arac ne olursa olsun bu testte kalir.
 
Son düzenleme:
Esp ayarlarini begenmemisler. Bu testlerde bagimsiz suspansiyonun bir onemi yok. Cunku duz zemin oldugundan sonucu cok etkilemeyecektir. Ayrica bu arac hybrid oldugundan piller de agirlik transferinde az cok etki gosteriyordur. Ek olarak altinda ki lastigin dry grip ozelligi vasat veya vasatin biraz ustu.

Aracin kolay kontrol edilebilir oldugunu soylemisler. Bu arac zaten yeterince surucu dostu. Ama yukarida bahsettigim ve bizim de bilemeyecegimiz bu tarz etkenler geyik testinde sonucu cok degistirir. Zaten esp sistemini begenmedikten sonra arac ne olursa olsun bu testte kalir.
Benim demek istediğim bağımsız süspansiyonsa acayip limitler, torsiyonsa çöp mantığının yanlışlığı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve mgdedeoglu
Benim demek istediğim bağımsız süspansiyonsa acayip limitler, torsiyonsa çöp mantığının yanlışlığı.
Katiliyorum. Onu tek basina sadece suspansiyon sistemi belirlemez tabi ki. Salt suspansiyonuna bakip bunun limitleri daha iyi, bunun surusu daha iyi, daha guvenli v.b cikarimlar yapilamaz.

Sadece iki ayni ozelliklerde arac dusunelim; birisi bagimsiz digeri torsiyon olsun. Iki arac da ayni muhendislik detaylarina gore uretilmis olsun. Su geyik testinde birbirinden cok farkli sonuc almayacaklardir. Sizin dediginiz limitlerde ki surus farki ancak bozuk asfalta bu iki araci gecirdigimizde ortaya cikacaktir.