Geyik Testleri

by

Panpa
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,873
Panpa puanı
7,598
Konum
İstanbul
Marka
Audi
Cenk hocam, araçların boyutlarından bağımsız, aynı yerlere mi koyuyorlar bu konileri biliyor musunuz?
Öyleyse çok manasız bir test bence
Koni aralıkları değişmiyor ancak 8 serisinden daha uzun ve daha geniş olan Audi A6'nın ve A7'nin ESP'si çok daha iyi tepki veriyordu
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,003
Panpa puanı
31,099
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Cenk hocam, araçların boyutlarından bağımsız, aynı yerlere mi koyuyorlar bu konileri biliyor musunuz?
Öyleyse çok manasız bir test bence
Bildigim koni genislik ve uzunluklari ayni hocam. Neticede gercek hayatta yol ustunde karsimiza bir engel ciktiginda araclarin boyutlari o engellerin boyutlarini degistirmeyecektir. O sebeple boyutlar ayni diye biliyorum. Zaten bu testlerde genis ve uzun arac her daim kafadan 1-0 geriden baslar. Manevra icin alanlari kisitli.
 

fksarall

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,530
Panpa puanı
3,324
Konum
Ankara
Marka
BMW
Son düzenleme:

mgdedeoglu

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,776
Panpa puanı
8,250
Yaş
31
Konum
İstanbul
ESP'nin ayarıyla ilgili tamamen. 75 ile girdiğinde çıkış hızı hala 60 larda dolaşıyor. Mesela Kadjar 80 ile giriyor ama 30 küsürlerle çıkıyor. Tabi BMW mühendisliğinden beklenilen atıyorum 80 ile girmesi ama çıkış hızının yine 55-65 falan olması.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,797
Panpa puanı
34,257
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Arabanın yapacağı manevra sayısı arttıkça, o sondaki oversteer'in dozu artacak gibi duruyor. Sanki bir ani slalom manevrası daha bağlasa sonu ssangyong SUV aracı gibi spin olacak. Çevikliği ok, ama orantısız ayarsız oversteer BMW için kabul edilemez.
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,003
Panpa puanı
31,099
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Arabanın yapacağı manevra sayısı arttıkça, o sondaki oversteer'in dozu artacak gibi duruyor. Sanki bir ani slalom manevrası daha bağlasa sonu ssangyong SUV aracı gibi spin olacak. Çevikliği ok, ama orantısız ayarsız oversteer BMW için kabul edilemez.
O yuzden testi yapanlar da good vermemis. Acikcasi ben de hayalkirikligina ugradim. Testin altyazisini okumadigim icin sebebini neye baglamislar goremedim.
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,003
Panpa puanı
31,099
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Yalniz o yerdeki sari seritler, kesik kesik cizilen beyaz seritlerden farkli olarak anlik sekilde lastik uzerine geldiginde tutus kaybi yasatabiliyor. Yol uzerinde giderken kabartmali seritlerden gecerken araclarin hafif yuzdugu hissini cogu kisi fark etmistir. Umarim o sari serit bu tarz bir etki olusturmuyordur. Motor1 ekibi muhakkak bunu denemistir diye dusunuyorum.
 

OzanDnz

Profesör
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
1,106
Panpa puanı
2,055
Konum
İstanbul
Marka
Ford
test çok başarısız, lastik basınç uyarısı yanıyor, 75 le yaparken zaten son havuza girmeye bile çalışmadı, o son hamlede görseydik bi araba ne hale gelecekti. ama şunu net söyleyebilirim, sedan egea arkasını dengesiz sallasa da limitleri çok düşük değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,797
Panpa puanı
34,257
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
test çok başarısız, lastik basınç uyarısı yanıyor, 75 le yaparken zaten son havuza girmeye bile çalışmadı, o son hamlede görseydik bi araba ne hale gelecekti. ama şunu net söyleyebilirim, sedan egea arkasını dengesiz sallasa da limitleri çok düşük değil.
Test konusunda tamamen hemfikirim.

Egea Sedan sert virajda zorlandığı zaman sanki arkası spin attıracakmış gibi hafifliyor ama bağımsız süspansiyonu varmış gibi de tutunmaya devam ediyor. Bir garip valla. HB kasanın arkası zaten daha oturaklı. Bir de amortisörlerin sedandan farklı olduğu kesinlikle hissediliyor.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Stage 1
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
7,571
Panpa puanı
19,520
Konum
İzmir
Marka
Toyota
Test konusunda tamamen hemfikirim.

Egea Sedan sert virajda zorlandığı zaman sanki arkası spin attıracakmış gibi hafifliyor ama bağımsız süspansiyonu varmış gibi de tutunmaya devam ediyor. Bir garip valla. HB kasanın arkası zaten daha oturaklı. Bir de amortisörlerin sedandan farklı olduğu kesinlikle hissediliyor.
Çok çok iyi yol tuttuğuna şahidim hb kasanın.Ancak güvenli gidiyormuş gibi bi izlenim de oluşturmayacaktır direksiyonda(tren hissiyatı yok)
 

MAYFA AYUU

Profesör
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
5,833
Panpa puanı
12,620
Konum
Antalya
Marka
Audi
Ben beğendim egeayı. Başka modelleri de çektik diyolar bakalım diğer testler nasıl olacak belki km77 ile aynı arabayla denerlerse fikir olur. Hem lastik farkı vs olursa görmüş oluruz hoşuma gitti Motor1 in bunu yapması.
 

OzanDnz

Profesör
Katılım
15 Eki 2016
Mesajlar
1,106
Panpa puanı
2,055
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Test konusunda tamamen hemfikirim.

Egea Sedan sert virajda zorlandığı zaman sanki arkası spin attıracakmış gibi hafifliyor ama bağımsız süspansiyonu varmış gibi de tutunmaya devam ediyor. Bir garip valla. HB kasanın arkası zaten daha oturaklı. Bir de amortisörlerin sedandan farklı olduğu kesinlikle hissediliyor.
aynen öyle abi bozuk yolda falan da yerden kesilecek gibi olduğunda arabanın şasisi darma duman olacakmış gibi hissettiriyor ama tutunmaya devam ediyor. özellikle arka amartisörler sanki yuvadan çıkmış gibi bile hissettiriyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

facelift

Asfalt Kurutucu
Katılım
29 May 2019
Mesajlar
180
Panpa puanı
147
Yaş
29
Marka
BMW
Egea gayet iyi bir otomobil. Fiyatına göre sundukları çok iyi. Bence iyi bir iş çıkarmış. Ayrıca eskiden fiat modellerinin kaportası zayıf, boyası ince hissettirirdi. Egea da bu konuda da gelişmiş bir araç. Yolda giderken oturaklı duruyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Üst