Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Her şeyin bağımsız süspansiyon olmadığını gösteren bir test olmuş bence.
Jazz 82 ile dönüyor en iyi alt yapı onda demeye geliyor o zaman:D Bu test bir arabanın optimum şartlarda karşıdan gelen ani birşeye karşı tepkilerini ölçüyor.Esp ile de dönebilirsin altyapınla da.Corolla esp tepkileri yeteri kadar çevik olmadığında çok daha hızlı testlere çıkamamış.A ve B arabaları olsun herşeyleri aynı biri torsiyon biri bağımsız olsun.Bağımsız net şekilde test ortamları dışında farkını gösterir.Aynı diferansiyel kilidi vs gibi
 
Jazz 82 ile dönüyor en iyi alt yapı onda demeye geliyor o zaman:D Bu test bir arabanın optimum şartlarda karşıdan gelen ani birşeye karşı tepkilerini ölçüyor.Esp ile de dönebilirsin altyapınla da.Corolla esp tepkileri yeteri kadar çevik olmadığında çok daha hızlı testlere çıkamamış.A ve B arabaları olsun herşeyleri aynı biri torsiyon biri bağımsız olsun.Bağımsız net şekilde test ortamları dışında farkını gösterir.Aynı diferansiyel kilidi vs gibi
Benim söylediğim focus torsiyona geçti çöp vs mantığına bir tepkiydi. Her torsiyon iyi olmasa da bir a3 ün, golfün, focusun torsiyonu oldukça konforluydu. (Muhtemelen Mercedes a nın da iyidir beğenildi çünkü). Hatta söylemeseler anlaşılması çok güç. Birçok modelin bağımsız süspansiyonlu halinden de iyiler bana göre. Tabiki bağımsız süspansiyon güzel bir şey ama günümüzde torsiyonlu arabaya altyapısı zayıf muamelesi yapmak yanlış bana göre
 
Benim söylediğim focus torsiyona geçti çöp vs mantığına bir tepkiydi. Her torsiyon iyi olmasa da bir a3 ün, golfün, focusun torsiyonu oldukça konforluydu. (Muhtemelen Mercedes a nın da iyidir beğenildi çünkü). Hatta söylemeseler anlaşılması çok güç. Birçok modelin bağımsız süspansiyonlu halinden de iyiler bana göre. Tabiki bağımsız süspansiyon güzel bir şey ama günümüzde torsiyonlu arabaya altyapısı zayıf muamelesi yapmak yanlış bana göre
Aslında doğru atmosferiklerin çağdışı bakıldığı dönemde torsiyon da eskide kaldı.Olay şuna döndü torsiyonlu arabaya iyi bir esp yazılımıyla öldürmeden gayet başarılı tepkiler alabiliyorsun.Ancak bir bağımsız tepkiselliği ve zevki elde edemiyorsun.
 
Benim demek istediğim bağımsız süspansiyonsa acayip limitler, torsiyonsa çöp mantığının yanlışlığı.
Torsiyonsa çöp mantığının tamamen arkasındayım o ayrı. :) Bu testte aracın tepkileri üzerinden çeviklik konusunda izlenimler de edinilebiliyor. Yeni Corolla'da Toyota, bariz sürücü otomobili olmaya oynamış. Genel kullanıcı kitlesini düşünüp benim bile tasvip edemediğim bir şey yapmışlar (sen kimsin de bile diyorsun derseniz, arabanın limitlerinde oynamayı seven bir kullanıcıyım o kadar:)), ESP'yi aşırı gamsız bırakmışlar. Sanki sırf güvenlik standartlarındaki zorunluluklardan esp koymuşlar arabaya. Bu hafta yaptığım Corolla testinde farkettim bu durumu. Araba Eco moddayken arkası kontra verdirecek kadar açıldı ama yine de esp devreye girmedi. Benim için aşırı eğlenceliydi ama standart bir sürücü için bu durum ciddi korkutucu olabilir.

Edit: arkasının geldiği virajdaki yol bozukluklarına o ebatta torsiyonlu bir arabayla girseydim büyük ihtimal bariyerlerdeydim. ESP'nin filan kurtarabileceği yol bozuklukları değildi. Kendi arabamla aynı hızda girsem muhtemelen patlardım, kurtarırsam da küçük araba olduğu için kurtarırdım. Yani yolu bildiğim için denediğim bir hareketti :)
 
Son düzenleme:
Benim söylediğim focus torsiyona geçti çöp vs mantığına bir tepkiydi. Her torsiyon iyi olmasa da bir a3 ün, golfün, focusun torsiyonu oldukça konforluydu. (Muhtemelen Mercedes a nın da iyidir beğenildi çünkü). Hatta söylemeseler anlaşılması çok güç. Birçok modelin bağımsız süspansiyonlu halinden de iyiler bana göre. Tabiki bağımsız süspansiyon güzel bir şey ama günümüzde torsiyonlu arabaya altyapısı zayıf muamelesi yapmak yanlış bana göre
Aslinda ben bu duruma musteri kitlesinin beklentileri ve ihtiyaclari uzerinden bakilmasi taraftariyim. Piyasada basi ceken modeller uretilirken ureticiler genellikle mumkun oldugunca her kesimin ihtiyaclarina hitap edebilen bir arac cikarmaya calisir.

Bu noktada araclarin kendi icinde donanimsal ve altyapisal farkliliklar gecirmesi normal. Hakim oldugum bir marka oldugundan focus'u ornek vermem gerekirse;

Eskiden torsiyonlu araclar ve hatta bazi guncel bagimsiz susp. araclar bile cogu seyi eksik yapardi. Surusu iyi olsa konforu kotuydu, konforu kurtarsa surusu berbatti. Bugun 45 yanak 18 jantla torsiyonlu bir focus kolay kolay bam gum etmeyen bir konfor tutturmus. Surusu hala guvenli ve zevkli olmasi ozelligini de yitirmeden bunu basarabilmis. Bu kac tane kullaniciya yetmeyecek ? Piyasada rakibi olan kac tane aractan daha kotu surus zevki sunacak ? Yetenler buna yoneliyor. Bozuk yolda da aracini sıkmaktan hoslanan, bir tik daha otesini arayanlar icin de daha gelismis bagimsiz susp. alternatifini sunuyor.

Bence burada onemli olan bir aracin altyapisini degistirdiginde eskisine oranla surusunu berbat etmeden gelistirmis olmakta. Millet torsiyonlu aracla berbat surus konforu sunarken Golf, sinifinda herkesten daha fazla konforlu surus sunabiliyordu. Torsiyonlu diye buna basarisiz, kotu altyapili bir arac demek ne kadar hakli bir davranis ?

Torsiyonla focus hem konforu hem surus keyfini birlestirmis bunu basarabilmis olmanin nesi elestirilir ? Fazlasini isteyen kullanici zaten gidip double wishbone'lu versiyonu alir. Ama bu farklilikla beraber artik daha fazla hacimle daha cok musterinin beklentisini de karsilayabilecek noktaya gelmis. Yani baktiginda altyapisal degisiklikle bu arac hem hacim isteyen ailelere, hem surus keyfi isteyen kitlelere hitap eder hale gelmis.

Bence isini iyi yapan marka ve modelleri elestirmek yerine degistirdikleriyle neyi basarabildiklerini gormek, ona gore degerlendirmek gerek. Benim icin golf, focus, 308, astra gibi araclar gecirdikleri degisimlerle, ( tasarim v.b goreceli konular haric ) artik daha genis kitlelere hitap edebilmeleriyle olumlu elestirilere tutulmasi gereken araclardir.
 
Son düzenleme:
100'le deneseydiniz bari.. Araç gayet başarılı.
Çok ayarında yavaşlatmış esp. İkinci nesil mqb ler biraz daha dinamik duruyor. Scala da da eskisine oranla daha başarılı bir dönüş vardı. Fakat 88 i neden denemişler anlamadım. Birisi bunlara t-cross un 911 olmadığını anlatsın 😄
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Çok ayarında yavaşlatmış esp. Fakat 88 i neden denemişler anlamadım. Birisi bunlara t-cross un 911 olmadığını anlatsın 😄
Elektronik sistem kesinlikle iyi çalışıyor ama bunun yanında yeni vw araçlarının da rijitliğinin ve sertliğinin artmış olması etken diye düşünüyorum. Polo, Passat'ta bunu gördük. Bazı suv modellerde de gördük. Hatta vw çatısı altında üretilen diğer markaların bazı modellerinde de gördük. Haliyle yönlendirmelere karşı daha farklı tepkiler vermelerini sağlıyor bu durum. Ek olarak golf 8'in de sürüşü hakkında ufak bir fragman niteliği taşıdığını düşünüyorum vw araçlarının sürüşünde ki bu değişimin.

88'i denemelerine ben de anlam veremedim. 60 yanaklı lastikli kompakt bir suv aracı niye bu hızlarda denersin, yahut hadi bunu denedin diğer marka ve modellerin bineklerini niye bu hızlarda denemezsin hiç anlam veremedim açıkçası. Gerçi altyazılı açıklamayı okumadım belki orada bahsetmişlerdir ama yine de ilginç geldiği kesin :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: facelift
Sully adlı filmi izleyenler belki ne demek istediğimi anlar. Bu testler eğer panik esnasındaki kaçış manevrasını ölçmek amacıyla yapılıyorsa sürücüler o an gerçekten panik icerisinde mi ? Diyip bombayı bırakıyorum. Adam nerde engel geleceğini bilip nerde direksiyon kıracaginin farkında zaten
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Jazz 82 ile dönüyor en iyi alt yapı onda demeye geliyor o zaman:D Bu test bir arabanın optimum şartlarda karşıdan gelen ani birşeye karşı tepkilerini ölçüyor.Esp ile de dönebilirsin altyapınla da.Corolla esp tepkileri yeteri kadar çevik olmadığında çok daha hızlı testlere çıkamamış.A ve B arabaları olsun herşeyleri aynı biri torsiyon biri bağımsız olsun.Bağımsız net şekilde test ortamları dışında farkını gösterir.Aynı diferansiyel kilidi vs gibi

kesinlikle katılıyorum
 
Sully adlı filmi izleyenler belki ne demek istediğimi anlar. Bu testler eğer panik esnasındaki kaçış manevrasını ölçmek amacıyla yapılıyorsa sürücüler o an gerçekten panik icerisinde mi ? Diyip bombayı bırakıyorum. Adam nerde engel geleceğini bilip nerde direksiyon kıracaginin farkında zaten
Panik haline düştükten sonra ani manevrayla direksiyonu kırdığın an otomobilde neler olduğunu ölçmeye çalışan ( ölçen demiyorum çünkü bu testlerin eksikleri var, standartları hala yeterli değil ) bir test bu aslında. Yani şöyle düşün; ilk kukaya geldiğinde şoförün karşısına çıkan şey yüzünden panik yaptığını ve refleksle ani şekilde direksiyonu sola kırdığını farz et. İşte bu testte işler o aşamada başlıyor. Karşısına çıkan şey yüzünden panik yapan sürücü nasıl davranır ? Ya frene abanır aracın durmasını bekler ya da bu testte olduğu gibi direksiyonu bir anda kırar. Bunlar da ikincisini yapıyor işte.
 
Son düzenleme:
Panik haline düştükten sonra ani manevrayla direksiyonu kırdığın an otomobilde neler olduğunu ölçmeye çalışan ( ölçen demiyorum çünkü bu testlerin eksikleri var, standartları hala yeterli değil ) bir test bu aslında. Yani şöyle düşün; ilk kukaya geldiğinde şoförün karşısına çıkan şey yüzünden panik yaptığını ve refleksle ani şekilde direksiyonu sola kırdığını farz et. İşte bu testte işler o aşamada başlıyor.
Abi senin normal şoförlüğün ile vucudunun adrenalin etkisindeki halindeki söförlugun aynı olmaz. Sürücünün etkisi yok dersen amenna
 
Abi senin normal şoförlüğün ile vucudunun adrenalin etkisindeki halindeki söförlugun aynı olmaz. Sürücünün etkisi yok dersen amenna
Kesinlikle katılıyorum. Zaten bu testte ki ani direksiyon kırma hareketine bakarsak normal şoförün, normal sürüş anında yapacağı bir hamleden ziyade anormal bir durumda panik yapan şoförün yapacağı hamleyi yapıyorlar. Düzenlediğim mesajda söylediğim gibi hocam; karşısına çıkan şey yüzünden panik yapan sürücü nasıl davranır ? Ya frene abanır aracın durmasını bekler ya da bu testte olduğu gibi direksiyonu bir anda kırar. Bunlar da ikincisini yapıyor işte. Panik yapmış, adrenalini tavan yapmış sürücünün direksiyonu hunharca aksi yöne kıracağı bir anı simüle etmeye çalışıyorlar.
 
Son düzenleme:
Düzenlediğim mesajda söylediğim gibi hocam; karşısına çıkan şey yüzünden panik yapan sürücü nasıl davranır ? Ya frene abanır aracın durmasını bekler ya da bu testte olduğu gibi direksiyonu bir anda kırar. Bunlar da ikincisini yapıyor işte. Panik yapmış, adrenalini tavan yapmış sürücünün direksiyonu hunharca aksi yöne kıracağı bir anı simüle etmeye çalışıyorlar.
Aynen öyle. Ama gerçek hayatta bunlar öngörülemez sonuçta. Buradaki sürücü tecrübeli nerde hangi engel var mesafe kaç metre vs bunları biliyor ve tecrübesi var hatta ilk engele giderkende olacakları ezbere bilerek gidiyor. Gerçek hayat böyle değil. Kıyas için bilgi verir bu testler doğru ama gercek hayatta o araçlar o aralıklardan gecemeyebilir yada tam tersi burdakinden daha iyi bile geçebilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aynen öyle. Ama gerçek hayatta bunlar öngörülemez sonuçta. Buradaki sürücü tecrübeli nerde hangi engel var mesafe kaç metre vs bunları biliyor ve tecrübesi var hatta ilk engele giderkende olacakları ezbere bilerek gidiyor. Gerçek hayat böyle değil. Kıyas için bilgi verir bu testler doğru ama gercek hayatta o araçlar o aralıklardan gecemeyebilir yada tam tersi burdakinden daha iyi bile geçebilir
Tabi ki. Ona bakarsak zaten gerçek hayatta karşımıza bir engel çıktığında o kukalar arasındaki mesafe kadar bile bir kaçma mesafen olmama ihtimali yüksek. Çok daha kısıtlı alanda bu hamleyi yapmak zorunda kalabilirsin. O yüzden ilk mesajımda bu testin yeterli olmadığını söylemiştim. Ama netice itibariyle burada asıl bakılması gereken şey; panik yapan bir şoförün anormal şekilde direksiyonu bir anda kırması durumunda o otomobilin ne tepki vereceği. Yani ani direksiyon kırılması + otomobilin tepkisi. Bu iki durum haricinde başka hiç bir şeye bakılmamalı bu testte. Değerlendirme sadece o çerçevede yapılmalı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak
Tabi ki. Ona bakarsak zaten gerçek hayatta karşımıza bir engel çıktığında o kukalar arasındaki mesafe kadar bile bir kaçma mesafen olmama ihtimali yüksek. Çok daha kısıtlı alanda bu hamleyi yapmak zorunda kalabilirsin. O yüzden ilk mesajımda bu testin yeterli olmadığını söylemiştim. Ama netice itibariyle burada asıl bakılması gereken şey; panik yapan bir şoförün anormal şekilde direksiyonu bir anda kırması durumunda o otomobilin ne tepki vereceği. Yani ani direksiyon kırılması + otomobilin tepkisi. Bu iki durum haricinde başka hiç bir şeye bakılmamalı bu testte. Değerlendirme sadece o çerçevede yapılmalı.
Keşke benimki gibi esp si olmayan arabalarida test etseler neler olacak panik anında merak ediyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Keşke benimki gibi esp si olmayan arabalarida test etseler neler olacak panik anında merak ediyorum
Keşke diyebileceğim çok senaryo var bu teste dair benim de. Misal bu test madem gerçek hayatta o otomobillerin ne tepkiler vereceğini ölçüyor, o zaman gerçek hayatta sürücülerin kullandığı, tercih ettiği bütçe dostu lastikler, premium lastikler, ortalama seviyede ki lastikler şeklinde ayrı ayrı değerlendirme de yapılsın isterdim. Neticede esp bu testte ne kadar hayati rol oynuyorsa aracın üzerinde gittiği lastik de bir o kadar hayati rol oynuyor. Hatta lastik durumuna göre esp'nin bile nasıl çalışması gerektiği hususu değişebiliyor.

Ben 16 ebatta gidip üst seviye olan premium contact 6'yı araca takıyorum, öbürü 16 ebatta bütçe dostu olan barum, kormoran gibi markaları takıyor. Bu iki lastikle aynı araç aynı tepkileri vermeyecektir. Tabi ki tüm lastik kombinasyonlarıyla tek bir aracı denemeleri imkansız ama en azından gerçek hayatı simüle etmeye çalışıyorsan alternatifleri az da olsa çoğaltman gerek ki gerçeğe yakın olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve Mustafak