Suspansiyon bu testte hiçbir işlev görmüyor benim bildiğim.
Her şeyin bağımsız süspansiyon olmadığını gösteren bir test olmuş bence.
Suspansiyon bu testte hiçbir işlev görmüyor benim bildiğim.
Her şeyin bağımsız süspansiyon olmadığını gösteren bir test olmuş bence.
Jazz 82 ile dönüyor en iyi alt yapı onda demeye geliyor o zaman Bu test bir arabanın optimum şartlarda karşıdan gelen ani birşeye karşı tepkilerini ölçüyor.Esp ile de dönebilirsin altyapınla da.Corolla esp tepkileri yeteri kadar çevik olmadığında çok daha hızlı testlere çıkamamış.A ve B arabaları olsun herşeyleri aynı biri torsiyon biri bağımsız olsun.Bağımsız net şekilde test ortamları dışında farkını gösterir.Aynı diferansiyel kilidi vs gibi
Her şeyin bağımsız süspansiyon olmadığını gösteren bir test olmuş bence.
Benim söylediğim focus torsiyona geçti çöp vs mantığına bir tepkiydi. Her torsiyon iyi olmasa da bir a3 ün, golfün, focusun torsiyonu oldukça konforluydu. (Muhtemelen Mercedes a nın da iyidir beğenildi çünkü). Hatta söylemeseler anlaşılması çok güç. Birçok modelin bağımsız süspansiyonlu halinden de iyiler bana göre. Tabiki bağımsız süspansiyon güzel bir şey ama günümüzde torsiyonlu arabaya altyapısı zayıf muamelesi yapmak yanlış bana göreJazz 82 ile dönüyor en iyi alt yapı onda demeye geliyor o zaman Bu test bir arabanın optimum şartlarda karşıdan gelen ani birşeye karşı tepkilerini ölçüyor.Esp ile de dönebilirsin altyapınla da.Corolla esp tepkileri yeteri kadar çevik olmadığında çok daha hızlı testlere çıkamamış.A ve B arabaları olsun herşeyleri aynı biri torsiyon biri bağımsız olsun.Bağımsız net şekilde test ortamları dışında farkını gösterir.Aynı diferansiyel kilidi vs gibi
Aslında doğru atmosferiklerin çağdışı bakıldığı dönemde torsiyon da eskide kaldı.Olay şuna döndü torsiyonlu arabaya iyi bir esp yazılımıyla öldürmeden gayet başarılı tepkiler alabiliyorsun.Ancak bir bağımsız tepkiselliği ve zevki elde edemiyorsun.Benim söylediğim focus torsiyona geçti çöp vs mantığına bir tepkiydi. Her torsiyon iyi olmasa da bir a3 ün, golfün, focusun torsiyonu oldukça konforluydu. (Muhtemelen Mercedes a nın da iyidir beğenildi çünkü). Hatta söylemeseler anlaşılması çok güç. Birçok modelin bağımsız süspansiyonlu halinden de iyiler bana göre. Tabiki bağımsız süspansiyon güzel bir şey ama günümüzde torsiyonlu arabaya altyapısı zayıf muamelesi yapmak yanlış bana göre
Torsiyonsa çöp mantığının tamamen arkasındayım o ayrı. Bu testte aracın tepkileri üzerinden çeviklik konusunda izlenimler de edinilebiliyor. Yeni Corolla'da Toyota, bariz sürücü otomobili olmaya oynamış. Genel kullanıcı kitlesini düşünüp benim bile tasvip edemediğim bir şey yapmışlar (sen kimsin de bile diyorsun derseniz, arabanın limitlerinde oynamayı seven bir kullanıcıyım o kadar), ESP'yi aşırı gamsız bırakmışlar. Sanki sırf güvenlik standartlarındaki zorunluluklardan esp koymuşlar arabaya. Bu hafta yaptığım Corolla testinde farkettim bu durumu. Araba Eco moddayken arkası kontra verdirecek kadar açıldı ama yine de esp devreye girmedi. Benim için aşırı eğlenceliydi ama standart bir sürücü için bu durum ciddi korkutucu olabilir.Benim demek istediğim bağımsız süspansiyonsa acayip limitler, torsiyonsa çöp mantığının yanlışlığı.
Aslinda ben bu duruma musteri kitlesinin beklentileri ve ihtiyaclari uzerinden bakilmasi taraftariyim. Piyasada basi ceken modeller uretilirken ureticiler genellikle mumkun oldugunca her kesimin ihtiyaclarina hitap edebilen bir arac cikarmaya calisir.Benim söylediğim focus torsiyona geçti çöp vs mantığına bir tepkiydi. Her torsiyon iyi olmasa da bir a3 ün, golfün, focusun torsiyonu oldukça konforluydu. (Muhtemelen Mercedes a nın da iyidir beğenildi çünkü). Hatta söylemeseler anlaşılması çok güç. Birçok modelin bağımsız süspansiyonlu halinden de iyiler bana göre. Tabiki bağımsız süspansiyon güzel bir şey ama günümüzde torsiyonlu arabaya altyapısı zayıf muamelesi yapmak yanlış bana göre
Çok ayarında yavaşlatmış esp. İkinci nesil mqb ler biraz daha dinamik duruyor. Scala da da eskisine oranla daha başarılı bir dönüş vardı. Fakat 88 i neden denemişler anlamadım. Birisi bunlara t-cross un 911 olmadığını anlatsın100'le deneseydiniz bari.. Araç gayet başarılı.
Elektronik sistem kesinlikle iyi çalışıyor ama bunun yanında yeni vw araçlarının da rijitliğinin ve sertliğinin artmış olması etken diye düşünüyorum. Polo, Passat'ta bunu gördük. Bazı suv modellerde de gördük. Hatta vw çatısı altında üretilen diğer markaların bazı modellerinde de gördük. Haliyle yönlendirmelere karşı daha farklı tepkiler vermelerini sağlıyor bu durum. Ek olarak golf 8'in de sürüşü hakkında ufak bir fragman niteliği taşıdığını düşünüyorum vw araçlarının sürüşünde ki bu değişimin.Çok ayarında yavaşlatmış esp. Fakat 88 i neden denemişler anlamadım. Birisi bunlara t-cross un 911 olmadığını anlatsın
Tıpkı eski vw'ler gibi olmuş bu. Beğendim. Yolu iyi tutuyor, limitleri esp tabanlı da olsa yüksek ama tepkiler eğlenceden uzak. Güvenilir ama sıkıcı100'le deneseydiniz bari.. Araç gayet başarılı.
Jazz 82 ile dönüyor en iyi alt yapı onda demeye geliyor o zaman Bu test bir arabanın optimum şartlarda karşıdan gelen ani birşeye karşı tepkilerini ölçüyor.Esp ile de dönebilirsin altyapınla da.Corolla esp tepkileri yeteri kadar çevik olmadığında çok daha hızlı testlere çıkamamış.A ve B arabaları olsun herşeyleri aynı biri torsiyon biri bağımsız olsun.Bağımsız net şekilde test ortamları dışında farkını gösterir.Aynı diferansiyel kilidi vs gibi
Panik haline düştükten sonra ani manevrayla direksiyonu kırdığın an otomobilde neler olduğunu ölçmeye çalışan ( ölçen demiyorum çünkü bu testlerin eksikleri var, standartları hala yeterli değil ) bir test bu aslında. Yani şöyle düşün; ilk kukaya geldiğinde şoförün karşısına çıkan şey yüzünden panik yaptığını ve refleksle ani şekilde direksiyonu sola kırdığını farz et. İşte bu testte işler o aşamada başlıyor. Karşısına çıkan şey yüzünden panik yapan sürücü nasıl davranır ? Ya frene abanır aracın durmasını bekler ya da bu testte olduğu gibi direksiyonu bir anda kırar. Bunlar da ikincisini yapıyor işte.Sully adlı filmi izleyenler belki ne demek istediğimi anlar. Bu testler eğer panik esnasındaki kaçış manevrasını ölçmek amacıyla yapılıyorsa sürücüler o an gerçekten panik icerisinde mi ? Diyip bombayı bırakıyorum. Adam nerde engel geleceğini bilip nerde direksiyon kıracaginin farkında zaten
Abi senin normal şoförlüğün ile vucudunun adrenalin etkisindeki halindeki söförlugun aynı olmaz. Sürücünün etkisi yok dersen amennaPanik haline düştükten sonra ani manevrayla direksiyonu kırdığın an otomobilde neler olduğunu ölçmeye çalışan ( ölçen demiyorum çünkü bu testlerin eksikleri var, standartları hala yeterli değil ) bir test bu aslında. Yani şöyle düşün; ilk kukaya geldiğinde şoförün karşısına çıkan şey yüzünden panik yaptığını ve refleksle ani şekilde direksiyonu sola kırdığını farz et. İşte bu testte işler o aşamada başlıyor.
Kesinlikle katılıyorum. Zaten bu testte ki ani direksiyon kırma hareketine bakarsak normal şoförün, normal sürüş anında yapacağı bir hamleden ziyade anormal bir durumda panik yapan şoförün yapacağı hamleyi yapıyorlar. Düzenlediğim mesajda söylediğim gibi hocam; karşısına çıkan şey yüzünden panik yapan sürücü nasıl davranır ? Ya frene abanır aracın durmasını bekler ya da bu testte olduğu gibi direksiyonu bir anda kırar. Bunlar da ikincisini yapıyor işte. Panik yapmış, adrenalini tavan yapmış sürücünün direksiyonu hunharca aksi yöne kıracağı bir anı simüle etmeye çalışıyorlar.Abi senin normal şoförlüğün ile vucudunun adrenalin etkisindeki halindeki söförlugun aynı olmaz. Sürücünün etkisi yok dersen amenna
Aynen öyle. Ama gerçek hayatta bunlar öngörülemez sonuçta. Buradaki sürücü tecrübeli nerde hangi engel var mesafe kaç metre vs bunları biliyor ve tecrübesi var hatta ilk engele giderkende olacakları ezbere bilerek gidiyor. Gerçek hayat böyle değil. Kıyas için bilgi verir bu testler doğru ama gercek hayatta o araçlar o aralıklardan gecemeyebilir yada tam tersi burdakinden daha iyi bile geçebilirDüzenlediğim mesajda söylediğim gibi hocam; karşısına çıkan şey yüzünden panik yapan sürücü nasıl davranır ? Ya frene abanır aracın durmasını bekler ya da bu testte olduğu gibi direksiyonu bir anda kırar. Bunlar da ikincisini yapıyor işte. Panik yapmış, adrenalini tavan yapmış sürücünün direksiyonu hunharca aksi yöne kıracağı bir anı simüle etmeye çalışıyorlar.
Tabi ki. Ona bakarsak zaten gerçek hayatta karşımıza bir engel çıktığında o kukalar arasındaki mesafe kadar bile bir kaçma mesafen olmama ihtimali yüksek. Çok daha kısıtlı alanda bu hamleyi yapmak zorunda kalabilirsin. O yüzden ilk mesajımda bu testin yeterli olmadığını söylemiştim. Ama netice itibariyle burada asıl bakılması gereken şey; panik yapan bir şoförün anormal şekilde direksiyonu bir anda kırması durumunda o otomobilin ne tepki vereceği. Yani ani direksiyon kırılması + otomobilin tepkisi. Bu iki durum haricinde başka hiç bir şeye bakılmamalı bu testte. Değerlendirme sadece o çerçevede yapılmalı.Aynen öyle. Ama gerçek hayatta bunlar öngörülemez sonuçta. Buradaki sürücü tecrübeli nerde hangi engel var mesafe kaç metre vs bunları biliyor ve tecrübesi var hatta ilk engele giderkende olacakları ezbere bilerek gidiyor. Gerçek hayat böyle değil. Kıyas için bilgi verir bu testler doğru ama gercek hayatta o araçlar o aralıklardan gecemeyebilir yada tam tersi burdakinden daha iyi bile geçebilir
Keşke benimki gibi esp si olmayan arabalarida test etseler neler olacak panik anında merak ediyorumTabi ki. Ona bakarsak zaten gerçek hayatta karşımıza bir engel çıktığında o kukalar arasındaki mesafe kadar bile bir kaçma mesafen olmama ihtimali yüksek. Çok daha kısıtlı alanda bu hamleyi yapmak zorunda kalabilirsin. O yüzden ilk mesajımda bu testin yeterli olmadığını söylemiştim. Ama netice itibariyle burada asıl bakılması gereken şey; panik yapan bir şoförün anormal şekilde direksiyonu bir anda kırması durumunda o otomobilin ne tepki vereceği. Yani ani direksiyon kırılması + otomobilin tepkisi. Bu iki durum haricinde başka hiç bir şeye bakılmamalı bu testte. Değerlendirme sadece o çerçevede yapılmalı.
Keşke diyebileceğim çok senaryo var bu teste dair benim de. Misal bu test madem gerçek hayatta o otomobillerin ne tepkiler vereceğini ölçüyor, o zaman gerçek hayatta sürücülerin kullandığı, tercih ettiği bütçe dostu lastikler, premium lastikler, ortalama seviyede ki lastikler şeklinde ayrı ayrı değerlendirme de yapılsın isterdim. Neticede esp bu testte ne kadar hayati rol oynuyorsa aracın üzerinde gittiği lastik de bir o kadar hayati rol oynuyor. Hatta lastik durumuna göre esp'nin bile nasıl çalışması gerektiği hususu değişebiliyor.Keşke benimki gibi esp si olmayan arabalarida test etseler neler olacak panik anında merak ediyorum