Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hangi lastiklerle teste girdiler bilmiyorum ama kaç yıllık Clio ve yeni C3 bundan iyi.
Turanzalarla girmişler maalesef ki tutuşu konusunda hiç iyi geri bildirimler yoktur. Lastik zaten kötü ama onun haricinde aracın kafasının güzel tutup da arkasının fazla oynak olması bana hiç mantıklı gelmedi. Kafayı içeri sokabilirken arkayı kontrollü olarak açamıyor. Ya altyapısal bir eksiklik ya da elektronik sistemler efektif çalışamıyor. Neticede dediğin gibi daha başarılı modeller mevcut. Ama iyi lastiklerle bir kez daha denemek lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Direkt olarak lastik sıkıntısı var barış belli oluyor. Kafasını içeri sokmasının sebebini XDS sisteminin efektif olarak çalışması olarak yorumluyorum. Aracın arkası bildiğin sanki buzdaymış gibi kayıyor. Bunun başlıca sebebi bence lastiklerin tutuşunun zayıf oluşu olabilir çünkü 1.5 motor 17 jant seçeneği ile test edilen araçlarda Sportcontact5 kullanılıyordu ve hemen herkes yol tutuşunu çok iyi bulmuştu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Direkt olarak lastik sıkıntısı var barış belli oluyor. Kafasını içeri sokmasının sebebini XDS sisteminin efektif olarak çalışması olarak yorumluyorum. Aracın arkası bildiğin sanki buzdaymış gibi kayıyor. Bunun başlıca sebebi bence lastiklerin tutuşunun zayıf oluşu olabilir çünkü 1.5 motor 17 jant seçeneği ile test edilen araçlarda Sportcontact5 kullanılıyordu ve hemen herkes yol tutuşunu çok iyi bulmuştu.
İnşaallah başka bir lastik kombinasyonuyla daha denenir de ne olduğu tam olarak ortaya çıkar. Dediğim gibi bu tarz testlere, lastik ve jant ebatı faktörünün sonuca etkisi olabilecek minimum seviyeye indirilmeden güvenim pek olmuyor. Ama en azından az da olsa bir fikir veriyor ve eğlendiriyor işte bu tarz testler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Lastiklerden olsa burnu da içeri sokamazdı bence. O durumda kafadan kayması çok daha büyük bir olasılık gibi.
Katılıyorum hocam. Ön lastikler çok fazla ezilmiş, Turanza'nın sertliği filan kalmaz o kadar yük binince. Olay arabanın yapısıyla alakalı bence. Üstüne bir de ESP arabaya çok sert müdahale ediyor. O sertlik müdahale torsiyonla birleşince arkada öyle bir dengesizlik yapmış.
Leon'a da çok benzer bir karakteri olmuş. 2km/h farkta "araba testi geçemiyor" dan fazlası olmuş, limitini aşınca bayağı bayağı dağılmış. Standart sürücüye iyi gider, ama spor sürüşler için çok ciddi süspansiyon revizyonu gerekiyor.
 
Katılıyorum hocam. Ön lastikler çok fazla ezilmiş, Turanza'nın sertliği filan kalmaz o kadar yük binince. Olay arabanın yapısıyla alakalı bence. Üstüne bir de ESP arabaya çok sert müdahale ediyor. O sertlik müdahale torsiyonla birleşince arkada öyle bir dengesizlik yapmış.
Leon'a da çok benzer bir karakteri olmuş. 2km/h farkta "araba testi geçemiyor" dan fazlası olmuş, limitini aşınca bayağı bayağı dağılmış. Standart sürücüye iyi gider, ama spor sürüşler için çok ciddi süspansiyon revizyonu gerekiyor.
Evet, o momentuma arka dayanamamış ve kopmuş hemen. Süspansiyon ve esp sisteminde sıkıntılar olabilir.

Bir de normal versiyonlarla Cupra'lar arasında nasıl farklar oluyor tam hakim değilim ama, hem Leon hem Ibiza'nın Cupra'ları standart versiyonlarına göre fersah fersah daha iyi yol tutuyor. Sadece süspansiyon farkı olmasa gerek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve bt
Turanzalarla girmişler maalesef ki tutuşu konusunda hiç iyi geri bildirimler yoktur. Lastik zaten kötü ama onun haricinde aracın kafasının güzel tutup da arkasının fazla oynak olması bana hiç mantıklı gelmedi. Kafayı içeri sokabilirken arkayı kontrollü olarak açamıyor. Ya altyapısal bir eksiklik ya da elektronik sistemler efektif çalışamıyor. Neticede dediğin gibi daha başarılı modeller mevcut. Ama iyi lastiklerle bir kez daha denemek lazım.
Bugun c3 ile 40 ile giderken düz yolda spin atma başarısı gösterdim (2. defa) :D onda da michelin energy saverlar vardı çok tutan lastik değil ama arka koptu mu tam kopuyor valla lastik ne kadar önemliyse şase de o kadar önemli. Hani kullanırken şasinin esnediğini bariz bir şekilde hissediyorsunuz öyle söyleyeyim.

Station ve adaptif süspansiyon ve daha iyi lastikli versiyonda bu
 
Bugun c3 ile 40 ile giderken düz yolda spin atma başarısı gösterdim (2. defa) :D onda da michelin energy saverlar vardı çok tutan lastik değil ama arka koptu mu tam kopuyor valla lastik ne kadar önemliyse şase de o kadar önemli. Hani kullanırken şasinin esnediğini bariz bir şekilde hissediyorsunuz öyle söyleyeyim.

Station ve adaptif süspansiyon ve daha iyi lastikli versiyonda bu
Şasi ile beraber torsiyon gerçekten otomobillerin arka kısımlarının verdiği tepkileri oldukça değiştiriyor. Ee arka kısım kendini bıraktığında bunu bilinçli ya da kontrollü şekilde yapamıyorsa zaten otomobilin tüm dengesi bozuluyor. C4'de mesela arkayı öyle kolay bırakırdı ki keskin yol birleşimleri varsa viraj içinde ön taraf geçtikten sonra arka taraf sağa ya da sola doğru hafifçe sekerek atardı kendini. Tabii hızın daha fazlaysa ve zorluyorsan bu sekme daha şiddetli ve ani olurdu. Otomobilin onu kendi isteğiyle yapmadığı ve kontrol de edemediği çok aşikardı zaten.

Tabii station versiyonlar uzunluğundan dolayı bu tarz testlerde hep bir dezavantaja sahip ama bu seat leon st de cidden ilginçmiş yani. Mevzusu tam olarak nedir inanın anlayamadım. Ama altyapısal ve elektroniksel bir eksiklik olduğu bariz belli.
 
Şasi ile beraber torsiyon gerçekten otomobillerin arka kısımlarının verdiği tepkileri oldukça değiştiriyor. Ee arka kısım kendini bıraktığında bunu bilinçli ya da kontrollü şekilde yapamıyorsa zaten otomobilin tüm dengesi bozuluyor. C4'de mesela arkayı öyle kolay bırakırdı ki keskin yol birleşimleri varsa viraj içinde ön taraf geçtikten sonra arka taraf sağa ya da sola doğru hafifçe sekerek atardı kendini. Tabii hızın daha fazlaysa ve zorluyorsan bu sekme daha şiddetli ve ani olurdu. Otomobilin onu kendi isteğiyle yapmadığı ve kontrol de edemediği çok aşikardı zaten.

Tabii station versiyonlar uzunluğundan dolayı bu tarz testlerde hep bir dezavantaja sahip ama bu seat leon st de cidden ilginçmiş yani. Mevzusu tam olarak nedir inanın anlayamadım. Ama altyapısal ve elektroniksel bir eksiklik olduğu bariz belli.

Benim izlediğim kadarıyla normal leon bildiğin torsiyon kopması yaşamış. Ve ben bugun bir sürü tecrübe ettim o kopmaları esp de kurtarmıyor.

Energy saverlı golf de böyle hocam bana sorsan bugun ki tecrübelerime göre bu da berbat bir lastik ama altyapı kalitesi bariz belli.
 
Benim izlediğim kadarıyla normal leon bildiğin torsiyon kopması yaşamış. Ve ben bugun bir sürü tecrübe ettim o kopmaları esp de kurtarmıyor.

Energy saverlı golf de böyle hocam bana sorsan bugun ki tecrübelerime göre bu da berbat bir lastik ama altyapı kalitesi bariz belli.
Torsiyonlu araçları bu yüzden sevmiyorum ve bu yüzden torsiyonlu araç almak istemiyorum. Gerçekten saçma ve aptal yerlerde bu ani kopmalar ve sekmeler insanın canını sıkıyor. Torsiyonlu aracı adam edebilmek için gerçekten direnci yüksek şasi, kaliteli yaylar ve iyi bir elektronik güvenlik sistemi gerekiyor. Nitekim golf'teki durum gibi; o da torsiyonlu ama piyasada görülebilecek en iyi torsiyonlu otomobildir belki. Tabii bunda taviz vermeyen ve yerinde müdahale eden eps sistemi, leon'a göre daha rijit şasi ve kaliteli yaylar da etken. Ama benim için durum pek fark etmiyor çünkü ben bu mevzuya takık olduğum için önceki nesil type r tarzı otomobiller dışında ( onlardaki altyapısal farkı haliyle ben ayırt edemem ) bizim günlük hayatta kullandığımız her torsiyonlu aracın o rahatsız eden tepkisini az ya da çok hissediyorum.
 
Torsiyonlu araçları bu yüzden sevmiyorum ve bu yüzden torsiyonlu araç almak istemiyorum. Gerçekten saçma ve aptal yerlerde bu ani kopmalar ve sekmeler insanın canını sıkıyor. Torsiyonlu aracı adam edebilmek için gerçekten direnci yüksek şasi, kaliteli yaylar ve iyi bir elektronik güvenlik sistemi gerekiyor. Nitekim golf'teki durum gibi; o da torsiyonlu ama piyasada görülebilecek en iyi torsiyonlu otomobildir belki. Tabii bunda taviz vermeyen ve yerinde müdahale eden eps sistemi, leon'a göre daha rijit şasi ve kaliteli yaylar da etken. Ama benim için durum pek fark etmiyor çünkü ben bu mevzuya takık olduğum için önceki nesil type r tarzı otomobiller dışında ( onlardaki altyapısal farkı haliyle ben ayırt edemem ) bizim günlük hayatta kullandığımız her torsiyonlu aracın o rahatsız eden tepkisini az ya da çok hissediyorum.
O torsiyon hissi ne yapılırsa yapılsın kaybolmuyor maalesef. Markalar bu tasarruf ve elektronik sistemilerine ne kadar dayatacaklar merak ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
O torsiyon hissi ne yapılırsa yapılsın kaybolmuyor maalesef. Markalar bu tasarruf ve elektronik sistemilerine ne kadar dayatacaklar merak ediyorum.
Benim son ve en büyük hayalkırıklığım Talisman'da oldu işte. Torsiyon olduğunu duyar duymaz başımdan aşağı kaynar sular döküldü yok artık dedim..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Benim son ve en büyük hayalkırıklığım Talisman'da oldu işte. Torsiyon olduğunu duyar duymaz başımdan aşağı kaynar sular döküldü yok artık dedim..

Torsiyon tepkisini engelleyebilseler sorun olmayabilirdi tutuşta 4ws baya iş yapıyor ama konforda maalesef o torsiyon hissi alınıyor.
 
Torsiyon tepkisini engelleyebilseler sorun olmayabilirdi tutuşta 4ws baya iş yapıyor ama konforda maalesef o torsiyon hissi alınıyor.
Ben çıldırırım hocam.. Ben c segment dizel bir araba alırken bile ilk baktığım donanım süspansiyon meselesiyken d segment bir araçta torsiyona katlanamam.. Hee hiç görülmemiş, eşi benzeri olmayan bir süspansiyon teknolojisi geliştirirler. Torsiyonun tüm kötü etkilerini hem sürüşte hem konforda bertaraf eder o ayrı. Ama ben Talisman'ın öyle bir yeteneği olduğunu sanmıyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche