Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Çıkış hızı bi tık düşük sanki 35-36 kmhlere kadar yavaşlıyor araba dönebilmek için.
Çıkış hızı tabii düşük. Araba oversteer'e düşünce toplamak için gaz filan vermemişler, olduğu haliyle salmışlar. O kadar salınca da o kaymayla zaten durma noktasına gelir araba. İyice yavaşlayınca da frenleyip duruvermişler zaten :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich
Çıkış hızı tabii düşük. Araba oversteer'e düşünce toplamak için gaz filan vermemişler, olduğu haliyle salmışlar. O kadar salınca da o kaymayla zaten durma noktasına gelir araba. İyice yavaşlayınca da frenleyip duruvermişler zaten :D

Benim bildiğim gaz veya fren kullanmıyorlar manevralar esnasında. Yanlışta hatırlıyor olabilirim.
 
Çıkış hızı bi tık düşük sanki 35-36 kmhlere kadar yavaşlıyor araba dönebilmek için.
Hibrit olduğu için rejenaratif fren gücünü ayak gazda değilken verdiğini unutmamak gerek diğer Toyota modelleri de çıkış hızları daha az oluyor rakip arabalara göre ya da konvensiyonel motorlara sahip Toyota’lara göre.Dönebilmek için olduğunu düşünmüyorum ön sıkı tutuyor arka ise geziyor önün hızlı çevik hamlesine ayak uydurarak.80 f duba devirme sebebi yumuşak yaylar gibi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Çıkış hızı bi tık düşük sanki 35-36 kmhlere kadar yavaşlıyor araba dönebilmek için.
Resmen durmuş :DAdam da bakmış hazır durmaya yakınken tamamen durayım bari demiş :D
Bu testlerde hep girişte hız sabitlenip sonrasında gazdan çekilir ve tepkisine bakılır, her arabaya aynı şeyi yani. Esp çok müdahale etmiş ve arabanın tepkisini de çok beğenmedim.
 
Son düzenleme:
Bilmem kaç yüz saat şasisi ringte test edildi gibi onlarca güzellemeden sonra fizik kurallarının önüne geçilmeyeceğini görmüş olduk. Tepkiler başarısız, hayal kırıklığı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Ugur
Chr'nin tepkilerine bir şey diyemem. Neticede aracın verdiği tepkiler absürt derecede kötü olmadığı müddetçe herkesin beklentisine göre değişir. Lakin koniler arasından geçerken, eğer dönemeyip belirlenen çizginin dışına çıkıp cisme çarpma ihtimali doğuyorsa elektronik sistemlerin aracı yavaşlatması kesinlikle olması gereken bir şey. Çünkü bu testte ölçülen şey güvenlik. Böyle bir tehlike anında otomobilin ilk giriş hızının yüksekliğiyle doğru orantılı olarak konilere çarpmaması ve sürücünün direksiyon hakimiyetini kaybetmeyeceği bir gövde hareketiyle çıkış kısmına güvenli olarak geçiş yapabilmesi çok önemli. Bunu elektronik sistemler ister frenleyerek hızı düşürerek yapsın, ister minimum frenle hızı mümkün olduğunca sabit tutarak yapsın ama yapsın.

Chr'nin yerden yüksekliği ve hibrit oluşu bu yavaşlama müdahalesini zorunlu kılıyor. Bir örnek de Fiesta'dan. Fiesta'nın HB versiyonunun testini herkes bilir. Giriş çıkış hızının yüksekliği, gövde hareketleri oldukça başarılıdır. Ama aynı araç Active olarak yerden yükseltildiği vakit güvenli olması, dubalara çarpmaması adına elektronik sistemler tarafından ciddi müdahaleyle frenleme yapılarak dönebiliyor.

Geyik testinde asıl amaç; giriş hızına yakın çıkış hızı elde etmek değildir. Giriş hızı yükseldikçe aracın çıkış kısmına ne kadar kontrollü ve dubalara vurmadan yönelebildiğini ölçmektir.
 
Son düzenleme:
Mevzu kısacası aracın yükselmesinde ve ağırlaşmasında, beklenmedik bir sonuç değil.

Kötü araba kesinlikle değil öyle bir şey iddia edemem, ama her aracın sınırları var yadsımamak gerekir, herkes o sınıra göre konuşmalı.

Cümleten İyi Bayramlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve 2jzihtiyar
Chr'nin yerden yüksekliği ve hibrit oluşu bu yavaşlama müdahalesini zorunlu kılıyor.
Aynen öyle hibrit oluşuna veriyorum diğer Toyota hibrit testlerinde çıkış hızı düşük kalıyor rakip konvensiyonel motorlara göre. 1,2 de böyle bir hız kesme yok esp devreye girdiğinde.
Fiesta active deki olaydan farklı olarak manevra rijitliği ve cevabını beğenmişler chr da katılıyorum km77 nin yorumuna. fiesta active kullanmadım tabi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aynen öyle hibrit oluşuna veriyorum diğer Toyota hibrit testlerinde çıkış hızı düşük kalıyor rakip konvensiyonel motorlara göre. 1,2 de böyle bir hız kesme yok esp devreye girdiğinde.
Fiesta active deki olaydan farklı olarak manevra rijitliği ve cevabını beğenmişler chr da katılıyorum km77 nin yorumuna. fiesta active kullanmadım tabi
Fiesta Active zaten piyasanın en ucuz yerden yükseltme yöntemi. Crossover'lardan da düşük maliyet ve teknik ayrıntılarla yükseltilen bir model. HB Fiesta amortisörünü bir kaç santimetre uzatıp Active diye sunuyorlar. Başka hiç bir geliştirme yok. Haliyle aracın ağırlık merkezi iyice bozuluyor. Buna bağlı güvenlik için de mecbur elektronik sistemlere bel bağlıyorlar. Benim aslında Fiesta Active örneği ile anlatmak istediğim; üreticiler için bu ayarlamalarda ki asıl amaç güvenlik. O araç o giriş hızıyla o dubalara vurmadan kontrollü şekilde çıkışa yönelebilmeli. Bunu nasıl yaptığının bir önemi yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Fiesta Active zaten piyasanın en ucuz yerden yükseltme yöntemi. Crossover'lardan da düşük maliyet ve teknik ayrıntılarla yükseltilen bir model. HB Fiesta amortisörünü bir kaç santimetre uzatıp Active diye sunuyorlar. Başka hiç bir geliştirme yok. Haliyle aracın ağırlık merkezi iyice bozuluyor. Buna bağlı güvenlik için de mecbur elektronik sistemlere bel bağlıyorlar. Benim aslında Fiesta Active örneği ile anlatmak istediğim; üreticiler için bu ayarlamalarda ki asıl amaç güvenlik. O araç o giriş hızıyla o dubalara vurmadan kontrollü şekilde çıkışa yönelebilmeli. Bunu nasıl yaptığının bir önemi yok.
Bu güvenlik konusunda Toyota hiç becerikli bir marka değil. Km77 nin yaptığı hiçbir testte lexuslar dahil espnin iyi çalıştığı testi yok.Napıyorsa altyapısının kalitesiyle yapıyor arabaları.Bu yüzden alışılageldik cayır cayır tekerlek kitleyip dönen daha basit altyapılı birçok modelle kafa kafaya moose test bitiriyorlar.Kendi deneyimlerim de bunu gösteriyor.Daha iyisini yapabilirler sonuçta yazılım işi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bu güvenlik konusunda Toyota hiç becerikli bir marka değil. Km77 nin yaptığı hiçbir testte lexuslar dahil espnin iyi çalıştığı testi yok.Napıyorsa altyapısının kalitesiyle yapıyor arabaları.Bu yüzden alışılageldik cayır cayır tekerlek kitleyip dönen daha basit altyapılı birçok modelle kafa kafaya moose test bitiriyorlar.Kendi deneyimlerim de bunu gösteriyor.Daha iyisini yapabilirler sonuçta yazılım işi
Yine en azından bunu çok da fazla düşük olmayan giriş hızlarıyla ve fena olmayan tepkilerle güvenli olarak başarabiliyorlar. Bu tarz sürüş davranışlarında elektronik sistemleri gerçekten etkili ve doğru şekilde ayarlayabilen kaç üretici var ki zaten km77 testlerinde ? Premium'lar dahil bir çok marka esp tepkileri konusunda sınıfta kalıyor zaten. Mercedes'in evlere şenlik hali ortada. Vag grubundan Audi hariç gerisi vasat. Uzak Doğu grubundan Kia, Hyundai de pek iyi sayılmaz.
 
Son düzenleme:
Yine en azından bunu çok da fazla düşük olmayan giriş hızlarıyla ve fena olmayan tepkilerle güvenli olarak başarabiliyorlar. Bu tarz sürüş davranışlarında elektronik sistemleri gerçekten etkili ve doğru şekilde ayarlayabilen kaç üretici var ki zaten km77 testlerinde ? Premium'lar dahil bir çok marka esp tepkileri konusunda sınıfta kalıyor zaten. Mercedes'in evlere şenlik hali ortada. Vag grubundan Audi hariç gerisi vasat. Uzak Doğu grubundan Kia, Hyundai de pek iyi sayılmaz.
Fransızlar kesinlikle iyiler mesela. 3008 en ufak virajda dahil esp yakıyor mesela ama dönüyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Geyik testi dediğin..
IMG_20190619_142447.jpg
 
Son düzenleme:
Geyik testinde asıl amaç; giriş hızına yakın çıkış hızı elde etmek değildir. Giriş hızı yükseldikçe aracın çıkış kısmına ne kadar kontrollü ve dubalara vurmadan yönelebildiğini ölçmektir.

Evet bu konuda hem fikiriz ama sondaki hız aracın dönebilme kabiliyetini göstermekte.

Aynen öyle hibrit oluşuna veriyorum diğer Toyota hibrit testlerinde çıkış hızı düşük kalıyor rakip konvensiyonel motorlara göre. 1,2 de böyle bir hız kesme yok esp devreye girdiğinde.

1.2 nin moose testini bulamadım paylaşırsan sevinirim. Ayrıca dediğinde haklısın hibrit gaz pedalına basılmadığı zaman kendiliğinden fren yapıyor onunda bu yavaşlamada etkisi var 76 kmhlik dönüşte o frenin etkisiyle dubayı milimle geçiyor.
 
.2 nin moose testini bulamadım paylaşırsan sevinirim. Ayrıca dediğinde haklısın hibrit gaz pedalına basılmadığı zaman kendiliğinden fren yapıyor onunda bu yavaşlamada etkisi var 76 kmhlik dönüşte o frenin etkisiyle dubayı milimle geçiyor

Ben hibrit arabalarda gaz pedalına basılmadığı zaman kendiliğinden fren özelliği B moduna alınca oluyor diye biliyorum.
 
Evet bu konuda hem fikiriz ama sondaki hız aracın dönebilme kabiliyetini göstermekte.
Doğru haklısınız. Ama neticede son kısımda ki çıkış hızı düşük veya yüksek de olsa araç neticede kontrollü olarak dubalara vurmadan çıkışa girebilmiş. Burada tabi ki çıkış hızı da gayet yüksek şekilde testi bitirebilmek önemli bir başarı lakin testin asıl amacı yahut sürücü beklentisi bence bu olmamalı. Bu testte en önemli şey mümkün olduğunca yüksek giriş hızıyla kontrollü ve güvenli çıkışı sağlayabilmek. Bu noktada bence çıkış hızının yüksek olması otomobilin kabiliyeti adına insanı mest etmesi haricinde test açısından pek bir fark oluşturmuyor. Bu tabi benim şahsi fikrim.
 
Son düzenleme: