Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ben hibrit arabalarda gaz pedalına basılmadığı zaman kendiliğinden fren özelliği B moduna alınca oluyor diye biliyorum.
B modunda daha efektif çalışır normalde de sürekli bataryaları şarj etmek istediği için B moduna oranla daha az bir güçtele bu işlemi gerçekleştirir diye biliyorum. Kullanan biri bizi daha iyi aydınlatacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
Evet bu konuda hem fikiriz ama sondaki hız aracın dönebilme kabiliyetini göstermekte.



1.2 nin moose testini bulamadım paylaşırsan sevinirim. Ayrıca dediğinde haklısın hibrit gaz pedalına basılmadığı zaman kendiliğinden fren yapıyor onunda bu yavaşlamada etkisi var 76 kmhlik dönüşte o frenin etkisiyle dubayı milimle geçiyor.
1,2 moose test keşke olsa belki 2,0 bulabilirim bulursam bakarız değerlendiririz birlikte.Aynen daha az frenlese daha da açılarak dönerdi hatta 80 km/h dan farkı iki duba arasına kıçının geliyor oluşu.Normalde yine en az 1 duba devirirdi kıçı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: petrich
Doğru haklısınız. Ama neticede son kısımda ki çıkış hızı düşük veya yüksek de olsa araç neticede kontrollü olarak dubalara vurmadan çıkışa girebilmiş. Burada tabi ki çıkış hızı da gayet yüksek şekilde testi bitirebilmek önemli bir başarı lakin testin asıl amacı yahut sürücü beklentisi bence bu olmamalı. Bence bu testte en önemli şey mümkün olduğunca yüksek giriş hızıyla kontrollü ve güvenli çıkışı sağlayabilmek. Bu noktada bence çıkış hızının yüksek olması otomobilin kabiliyeti adına insanı mest etmesi haricinde test açısından pek bir fark oluşturmuyor. Bu tabi benim şahsi fikrim.

Dediğim gibi söylediklerine katılıyorum çarpmadan tamamlayabilmek ana hedef ama fazla yavaşlama arkanızdakilerin size çarpması gibi bir geri dönüşte sağlayabilir onuda göz artı etmemek gerek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
B modunda daha efektif çalışır normalde de sürekli bataryaları şarj etmek istediği için B moduna oranla daha az bir güçtele bu işlemi gerçekleştirir diye biliyorum. Kullanan biri bizi daha iyi aydınlatacaktır.

Hocam ben kullanmıştım. D modunda ciddi bir frenleme hissetmedim. Belki durum şudur. Normal bir araba %5 yavaşlıyordur. Hibritte bu oran D de %10 B ise çok daha yüksektir.
 
B modunda daha efektif çalışır normalde de sürekli bataryaları şarj etmek istediği için B moduna oranla daha az bir güçtele bu işlemi gerçekleştirir diye biliyorum. Kullanan biri bizi daha iyi aydınlatacaktır.
Doğru biliyorsun.Hibritlerde b ye alırsanız ciddi bir fren uygularken normal modlarda da ayağı gazdan çekince frenleme yapar.Hatta çok alışırsanız ayağı gazdan çekerek kırmızı ışığa frene basmadan gelip durursunuz.
9BA76484-ED3C-445E-AEBC-F764036AD422.jpeg

Burada aşağıda koyu charge ibresine inmesi ayağı gazdan çekince başlar.Daha aşağıdaki koyu bölgeye inmesi için ise B ye almak gerekir
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik ve petrich
Arkasının fazla gelmesinin sebebi muhtemelen pil ağırlığı.
Arkada piller evet etkili oluyor 2017 yılında çıkan hibrit birkaç Mercedesde de bunlar oluyordu. Hibrit sistemlerde konvansiyonel motorlulara göre bir miktar daha arkanın açıldığı gerçek. Diğer Toyota modellerinde de son çıkan kasalarla arkanın daha çok geldiğini de unutmamak lazım isterse konvansiyonel olsun arka böyle ön tarafı takip ederken kıçı açarak önü takip eder
Diyenler oluyor yerden yüksek vs dönmez diye bu Toyota’nın son çıkan modellerindeki arkanın önü takip ederkenki arkayı açma karakteristiği artık
Bu da Crv nin dönüşü mesela. Genel olarak crv gibi dönen arabalara çok ciddi bir esp sistemi gerekir kafadan oturur kaymaya başlar.Bu arabalar esp olmasa dümdüz devam ederler.
Aynı şekilde burada da arabalar önden kaymaya niyetliyken iyi çalışan esp yazılımları ile dönüşlerini tamamlıyorlar.Kötü çalışan beceriksiz esplere sahip Toyota ve lexuslar ise dönüşlerinde kafayı rahatça içeri sokarken arkaları dubaların güvenlik mesafesini aşarak tutunuyorlar.
 
Son düzenleme:
Dediğim gibi söylediklerine katılıyorum çarpmadan tamamlayabilmek ana hedef ama fazla yavaşlama arkanızdakilerin size çarpması gibi bir geri dönüşte sağlayabilir onuda göz artı etmemek gerek.
Muhakkak o da önemli bir etken. Testi yaparlarken muhtemelen gerçek hayata dair bir çok simulasyonu es geçiyorlar. Örneğin trafik yönetmeliğince belirlenen ideal takip mesafesinin sağlandığı, yani dip dibe gidiş yapılmadığı ihtimaline göre bir değerlendirme yapıyorlar muhtemelen. Zaten Chr testi özelinde bakarsak 75 kmh hızla giden bir aracı aşırı dibinden giderek takip etmiyorsanız 40-45 kmh hızlara aniden düşecek bir frenleme yaptığında vurmazsınız. Zaten bu şekil bir takipte arkadan vurmak için öndeki aracın cisimden kaçması durumuna da gerek yok. O kadar yakından takip eden biri herhangi bir panik frende bile önde ki kişiye vuracaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius
Hibrid testi yapmislar. Pug 3008, yeni Kuga v.s hepsi hibrid ve suv'lar dahil hepsi testten 78 kmh ile guvenli sekilde gecerken testin 70 - 72 kmh arasi olan alt limitinde bile ne passat gte ne de superb iv testi gecememis. İki aracin da vagon modellerde arkasinin ciddi acildigini, sasi dengesinin iyi olmadigini ve onceki vag grubu araclarda goruldugu gibi elektronik guvenlik sistemlerinin cok kotu calistigini soylemisler. Bu arada superb'de adaptif suspansiyon da var.
 
Hibrid testi yapmislar. Pug 3008, yeni Kuga v.s hepsi hibrid ve suv'lar dahil hepsi testten 78 kmh ile guvenli sekilde gecerken testin 70 - 72 kmh arasi olan alt limitinde bile ne passat gte ne de superb iv testi gecememis. İki aracin da vagon modellerde arkasinin ciddi acildigini, sasi dengesinin iyi olmadigini ve onceki vag grubu araclarda goruldugu gibi elektronik guvenlik sistemlerinin cok kotu calistigini soylemisler. Bu arada superb'de adaptif suspansiyon da var.
Konvansiyonel motorlardan uzaklaştıkça markaların emeklemelerini görmek aşırı normal olmaya başlamış.d
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Konvansiyonel motorlardan uzaklaştıkça markaların emeklemelerini görmek aşırı normal olmaya başlamış.d
Hibrid olmayan araçlarda bile standartları zar zor tutturan, tutturanların da henüz yeni yeni becerebildiği geyik testi gibi bir alanda hibrid versiyonların bocalamasını kabul etmesem de beni şaşırtmıyor, anlayabiliyorum doktor :D Aslen hibrid de yeni bir teknoloji değil. Toyota bunu yıllardır uyguluyor araçlarına lakin diğer markalar güncel anlamda henüz yeni yeni buna adapte olmaya başladığı için sürüş testlerinde bocalıyorlar.
 
Son düzenleme:
Hibrid olmayan araçlarda bile standartları zar zor tutturan, tutturanların da henüz yeni yeni becerebildiği geyik testi gibi bir alanda hibrid versiyonların bocalamasını kabul etmesem de beni şaşırtmıyor, anlayabiliyorum doktor :D Aslen hibrid de yeni bir teknoloji değil. Toyota bunu yıllardır uyguluyor araçlarına lakin diğer markalar güncel anlamda henüz yeni yeni buna adapte olmaya başladığı için sürüş testlerinde bocalıyorlar.
Know how ı aşırı aşırı fark yaratıyor Toyota gurubunun onun ekmeğini yeseler de genel eksiklikleri esp işini becerememeleri.
Glc E nin fatalitiy halde önden kayması mesela senin kabul etmediğin durum da bu sanırım mesela.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Know how ı aşırı aşırı fark yaratıyor Toyota gurubunun onun ekmeğini yeseler de genel eksiklikleri ese işini becerememeleri.
Glc E nin fatalitiy halde önden kayması mesela senin kabul etmediğin durum da bu sanırım mesela.
Esp işini bir şekilde hallederler lakin hibrid konusu bir şekilde halledilebilecek çapta bir sorun gibi durmuyor özellikle diğer markalar için. Benim kabul etmediğim dediğin gibi düşük hızlarda bile toparlanamaz davranışlar sergiliyor olmaları. Kimisi direksiyonu bırak faydası yok dedirtircesine önden kafasına göre kayarak gidiyor, kimisi burnuna belli oranda sadık kalıp direksiyonla cebelleşsen de arkayı ciddi açacak kadar kendini salıyor. Ortası yok bu modellerin neredeyse. Her iki durumda da sürücüye pek bir müdahale fırsatı tanımıyorlar. İzlerine sadık kalmaları konusunda limitlerinin çok düşük olması ve ön görülemez davranışlar sergiliyor olmaları benim kabul edemediğim durum. Baktığında bu marka da böyle işte dedirtmekten ziyade acaba araçlarda bir sıkıntı mı var derecesinde düşündürtmeleri.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Dönememiş doğal olarak.
4800 mm uzunluğu olan yani 5 metreye yaklaşmış ve pillerle birlikte ağırlığı 1750 kg olmuş bir arabanın baş edebilmesini beklemiyordum :D Normal bir araba olarak tasarlanmış ve sonradan üzerine geliştirilme yapılmış bir araba olması da cabası.
Superb ile motor 1'in yaptığı geyik testinde hava sıcaklığı 15 derecede ve kış lastiği olmasına rağmen yine de fena denilmeyecek bir performans göstermişti. Normal vesiyonun da iv versiyonun da km77 tarafından testinde ne çıkacak ben de merak ettim şu an :)

4400 mm uzunluğu olup 1500 kg olan hybrid bir arabanın da baş edemediğini de gördük :D