Tamam Supra hiçbir zaman salt viraj arabası veya çevik slalom arabası olmadı, ama Toyota'nın son yıllarda ürettiği sportif karakterdeki araçları düşününce insan daha fazlasını bekliyor.
Bmw ler beceremiyor şu Moose testi
Bmw ler beceremiyor şu Moose testi
Bemevedir bemeve Japon olsa duramazsın djdjdİşine gelmedi tabi
Doyoda çöbBemevedir bemeve Japon olsa duramazsın djdjd
Aslinda oldukca cevik ve kivrak duruyor. Ama iste biraz fazla aciliyor. Boyle bir makineden saglikli tepkilerle bir 80'i beklerdim.
Yanlışım yoksa bu 3.0 I6. Ben esas 2.0 I4 modeli merak ediyorum. Yanlış hatırlamıyorsam ağırlık dağılımı daha iyiydi. Ama bu model hakkında konuşursak gerçekten en az bir 79 olsa güzel olurdu.
Turanza T005'lere sallamislar yine. Zaten videodan da cok fazla yuzdugu acikca belli oluyor. Lastikler yolu tirmalayarak degil, yuzerek ilerliyor.
BMW'den sürüş karakterini de alırsak geriye ne kalır ki? Sanırım yavaş yavaş böyle modellerine alışmamız gerekecek.
Altyapısı iyi bir binek araba jant üzerinde bile 68'i yapardı. Hiç lastiğe filan sığınmasınlar.Turanza T005'lere sallamislar yine. Zaten videodan da cok fazla yuzdugu acikca belli oluyor. Lastikler yolu tirmalayarak degil, yuzerek ilerliyor.
Ani manevrada işin büyük kısmı lastikte bitiyor. Hatta esp'nin, awd sistemin işleyişini ve diğer sürüşe etki eden bütün elektronik sistemlerin de başarısını lastik belirliyor. Tutunma kabiliyeti ve kararlılığı zayıf bir lastik, mükemmel çalışan esp ve awd sistemini bile vasat hale getirebilir. Çünkü lastiğin kararsız davranışları ve zayıf karakteri, sistemlerin kafasını karıştırabiliyor. Çok iyi bir altyapıyı bile vasat lastik ve bundan kaynaklı kötü çalışmaya zorlanan bir esp sistemi çok rahat sabote edebiliyor bu testte. Aracın altyapısı kötü değil, 80'le cayır cuyur dönecek kadar iyi de değil ama lastik ve elektronik sistemden ötürü potansiyelini ortaya koyamıyor. Velhasıl 2 serisi 68'le testi tamamlayamayacak kadar kötü bir altyapı kalitesinde değil bence. Ama lastiğin tutunma vasatlığı ve tekerleklerin de bundan dolayı tutarsız davranışı esp ve awd sistemini ciddi etkiliyor.Altyapısı iyi bir binek araba jant üzerinde bile 68'i yapardı. Hiç lastiğe filan sığınmasınlar.
Şöyle örnekleyeyim: Aynı Bridgestone modelini Fiesta'da da Corsa'da da kullandım. Fiesta'da oem gelmişti, 120.000 km'de dişleri biterken birinde baloncuk çıkmıştı da öyle değiştirdik. Corsa'da ise 40.000 km kadar katlanabildim. İyice yolda durmaz olmuştu. O lastikleri o haliyle başka bir Fiesta'ya verdim, 2 sene filan daha rahat rahat kullanıldı.
Lastik kötüyse 80'i yapabilecekken 75-76'da kalır. Ama 68'e iniyorsa o artık lastik işi değildir.
Golf 8 Turanza T005: 69 kmAni manevrada işin büyük kısmı lastikte bitiyor. Hatta esp'nin, awd sistemin işleyişini ve diğer sürüşe etki eden bütün elektronik sistemlerin de başarısını lastik belirliyor. Tutunma kabiliyeti ve kararlılığı zayıf bir lastik, mükemmel çalışan esp ve awd sistemini bile vasat hale getirebilir. Çünkü lastiğin kararsız davranışları ve zayıf karakteri, sistemlerin kafasını karıştırabiliyor. Çok iyi bir altyapıyı bile vasat lastik ve bundan kaynaklı kötü çalışmaya zorlanan bir esp sistemi çok rahat sabote edebiliyor bu testte. Aracın altyapısı kötü değil, 80'le cayır cuyur dönecek kadar iyi de değil ama lastik ve elektronik sistemden ötürü potansiyelini ortaya koyamıyor. Velhasıl 2 serisi 68'le testi tamamlayamayacak kadar kötü bir altyapı kalitesinde değil bence. Ama lastiğin tutunma vasatlığı ve tekerleklerin de bundan dolayı tutarsız davranışı esp ve awd sistemini ciddi etkiliyor.
Turanza T005'lere sallamislar yine. Zaten videodan da cok fazla yuzdugu acikca belli oluyor. Lastikler yolu tirmalayarak degil, yuzerek ilerliyor.
Golf 8 Turanza T005: 69 km
Bmw M235i xDrive Turanza T005: 68 km
Mercedes Cla Turanza T005: 66 km ile testi tamamlıyor. Keşke turanza hariç başka lastikle de testlerini görsek. Hepsi bu kadar kötü olamaz bence.
Ben aracın tepkilerinde 68 kmh hızla tamamlamasını gerektirecek kadar kötü bir davranış görmedim. Aksine gövde yeterince kararlı davranmak istediğini belli ediyor. Ama kötü lastik, araçların doğal handikaplarını daha da körüklediği vakit işler değişiyor. Misal ağırlık arttıkça vasat lastikle daha kötü tepkiler vermeye veya limitler göstermeye başlıyor otomobiller. Şahsen T005 ile teste giren araçların gerçek potansiyelini görebilmek adına başka iyi bir lastikle denenmesi gerektiğini düşünüyorum. Adam akıllı bir lastikle bu araç 76-78 arasında bir hızı normal şekilde tamamlayabilir gibi duruyor.Kullanılan lastikle birlikte aracın ağırlığı 1600 kiloya yakın. Hız düşük olmasını buna bağlıyorum. Araba da yana yatma ve ciddi şekilde kafadan kayma gibi bir durum da yok.
Ben aracın tepkilerinde 68 kmh hızla tamamlamasını gerektirecek kadar kötü bir davranış görmedim. Aksine gövde yeterince kararlı davranmak istediğini belli ediyor. Ama kötü lastik, araçların doğal handikaplarını daha da körüklediği vakit işler değişiyor. Misal ağırlık arttıkça vasat lastikle daha kötü tepkiler vermeye veya limitler göstermeye başlıyor otomobiller. Şahsen T005 ile teste giren araçların gerçek potansiyelini görebilmek adına başka iyi bir lastikle denenmesi gerektiğini düşünüyorum. Adam akıllı bir lastikle bu araç 76-78 arasında bir hızı normal şekilde tamamlayabilir gibi duruyor.
Bu konu zaten bu başlığın açıldığın günden beri onaylanan bir gerçek. Bizimki bir nevi geyik testinin geyik muhabbeti aslına bakarsan. Sıfır fikir yerine bir ön fikir oluşturuyor hepsi bu. Ama en azından testi yapanlar lastikte bir sorun gördüğü zaman söylemeyi biliyorlar. Bunu belirtmeseler işin içinden hiç çıkılmaz.Bu testler spor arabaları eleştirmeyi doğru bulmuyorum. Sonuçta KM77 dediğimiz kanalda otopark,benzin tv gibi bir kanal ve gelen arabalarda test arabaları. Bu arabalardaki kullanılan lastiği geçtim bir de o lastiğin bir de kondisyonu da test sonucunu etkiler. Sonuçta bu arabalar piste çıkıp gazlıyorlar. Aslında bu geyik testlerini euroncap gibi bir firma yapması lazım.
Bu konu zaten bu başlığın açıldığın günden beri onaylanan bir gerçek. Bizimki bir nevi geyik testinin geyik muhabbeti aslına bakarsan. Sıfır fikir yerine bir ön fikir oluşturuyor hepsi bu. Ama en azından testi yapanlar lastikte bir sorun gördüğü zaman söylemeyi biliyorlar. Bunu belirtmeseler işin içinden hiç çıkılmaz.
Ben aslında bunun şöyle yapılması taraftaryım; km77 olarak madem profesyonel düzeyde bu işi yapmaya başladın. O vakit bir lastik sponsoruyla anlaşılır. Adam akıllı, kendini ispat etmiş, muamma göstermeye bir lastik markasının belli ebat ve modelleri bu testlerde kullanılır. Test aracını hem üzerinde gelen lastikle denersin, hem de kendi lastiğinle dener yayınlarsın. Böylece şaibe mümkün olduğunca aza indirgenmiş olur.
Bir lastik markasi milyonlarca dolar reklam butcesi ayirsa boyle etki alamaz oyle diyeyim. Tabi lastigine guvenen hangisi o ayri konuLastiğine güvenen firma başvursun