Geyik Testleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cenk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu konu zaten bu başlığın açıldığın günden beri onaylanan bir gerçek. Bizimki bir nevi geyik testinin geyik muhabbeti aslına bakarsan. Sıfır fikir yerine bir ön fikir oluşturuyor hepsi bu. Ama en azından testi yapanlar lastikte bir sorun gördüğü zaman söylemeyi biliyorlar. Bunu belirtmeseler işin içinden hiç çıkılmaz.

Ben aslında bunun şöyle yapılması taraftaryım; km77 olarak madem profesyonel düzeyde bu işi yapmaya başladın. O vakit bir lastik sponsoruyla anlaşılır. Adam akıllı, kendini ispat etmiş, muamma göstermeye bir lastik markasının belli ebat ve modelleri bu testlerde kullanılır. Test aracını hem üzerinde gelen lastikle denersin, hem de kendi lastiğinle dener yayınlarsın. Böylece şaibe mümkün olduğunca aza indirgenmiş olur.

Lastik aracın tutunma karakterini değiştirebiliyor fakat şöyle de bir durum var. Eğer bir firma aracın argesini yaptıktan sonra A firmasının A lastiği ile satmayı uygun görüyorsa, test ekibi aracı o lastik ile deneyip yorumlamalı. Eğer firmanın anlaşma yaparak 0 araçları üzerinde sattığı lastik aracın tutunmasını kötü yönde etkiliyorsa da bu firmanın suçudur. O zaman km77 ekibi elinde sonsuz adet Michelin Pilot Sport 4 ve 4s gibi lastikler tutarak tüm araçları o lastik ile mi test etmeli ?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Lastik aracın tutunma karakterini değiştirebiliyor fakat şöyle de bir durum var. Eğer bir firma aracın argesini yaptıktan sonra A firmasının A lastiği ile satmayı uygun görüyorsa, test ekibi aracı o lastik ile deneyip yorumlamalı. Eğer firmanın anlaşma yaparak 0 araçları üzerinde sattığı lastik aracın tutunmasını kötü yönde etkiliyorsa da bu firmanın suçudur. O zaman km77 ekibi elinde sonsuz adet Michellin Pilot Sport 4 ve 4s gibi lastikler tutarak tüm araçları o lastik ile mi test etmeli ?
Haklısınız ama yorumumu tam okumamışsınız sanırım; yorumun içindeki cümlelerden birinde test aracını hem üzerinde gelen lastikle denerler, hem de sponsor aldıkları lastik markasının modeliyle denerler demiştim. Bu şekilde hiç bir şaibe kalmaz ortada. İki lastik modelini de tek video içinde gösterirler.
 
Haklısınız ama yorumumu tam okumamışsınız sanırım; yorumun içindeki cümlelerden birinde test aracını hem üzerinde gelen lastikle denerler, hem de sponsor aldıkları lastik markasının modeliyle denerler demiştim. Bu şekilde hiç bir şaibe kalmaz ortada. İki lastik modelini de tek video içinde gösterirler.
Evet ben o kısmı kaçırmışım kusura bakmayın. Evet haklısınız ama herhangi bir lastik üreticisinin böyle bir şeye sponsor olabileceğine çok imkan vermiyorum :D
 
Evet ben o kısmı kaçırmışım kusura bakmayın. Evet haklısınız ama herhangi bir lastik üreticisinin böyle bir şeye sponsor olabileceğine çok imkan vermiyorum :D
Rica ederim.. Aslına bakarsanız dediğiniz doğru. İşin ucunda karizmayı çizdirmek de var. Lakin şu şartlarda da zaten her türlü karizmayı çizdiriyorlar. Videoda Turanza T005 şeklinde lastiğin ismini ve ebadını belirtiyorlar. Yetmiyor lastikten kaynaklı tutunma sorunu varsa bunu dile getiriyorlar açık açık. Zaten lastik markaları sponsor olmasa da her türlü gömüyorlar kötü lastiği. Lastik testi yapan yabancı kuruluşlarda da zira az buz gömmüyorlar bu lastikleri. Üstelik rakipleriyle karşılaştırarak yapıyorlar bunu. Anlayacağınız km77 gibi testler yapanlara sponsor olmak bu markalar için cesaret işi gibi görülse de kötü modelleri her türlü gömülüyor. Bundan kaçışları yok :D

Büyük lastik firmaları, kendi resmi sitelerinde autobild, adac, teknikens varld v.b lastik testi yapan önde gelen kuruluşların test sonuçlarını yayınlıyor. Bazıları para yedirse de genel itibariyle lastiklerin kötü yanlarını söylüyorlar. Birinci olamasalar da ikinci, üçüncü dahi olsalar bunları yayınlıyorlar. Eğer popülaritesi artarsa geyik testi yapanlara da lastik markalarının sponsor olmak isteyebileceğini düşünüyorum ileride.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: BorgaXxX
Lastiğin payı büyük.

Fakat adama sormazlar mı, "sizin ar-ge departmanı bu araca bu lastiği takarken ne yapıyordu" diye ? Normal kullanıcı bilmez turanzaymış, pilot sportmuş vs. Galeriden alacak, ilk hafta da zorlayacak bu aracı. Sonuç da belli. Tüm suçu lastiğe yıkmak mantıklı değil. Lastiği oraya takan adam da zorunda değildi sonuçta, gitti onu seçti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve bt
Fakat adama sormazlar mı, "sizin ar-ge departmanı bu araca bu lastiği takarken ne yapıyordu" diye ?
Maalesef bir çok otomobil üreticisi bunu düşünmüyor, göz önünde bulundurmuyor. Bazıları en iyi fiyatı hangi marka verirse gidip ondan tedarik ediyor lastikleri. Bazı markalar da kullanmak istedikleri lastik modelini araçlarında deniyor ve yeterli görmezse ya başka markaya geçiyor ya da aynı markanın bir üst model lastiğini deniyor. Anlayacağın dediğin üzere bu tamamen otomobil üreticisinin takdirine kalan bir konu.

Hatta bir adım daha öteye gidersek; örneğin piyasanın en iyi lastik marka ve modellerinden biri olan Michelin Pilot Sport 4 için anlaşıldı diyelim. Bu km77 ve diğer otomobil testi yapan kanallara gelen araçlar çoğunlukla bayi araçları oluyor. Test aracının lastiğinin kondisyonu mu zayıfladı, lastiğin değişmesi mi gerekiyor, otomobil bayisi maliyeti düşünüp gidip fabrikasyon çıkışlı araçlarda kullanılan pilot sport 4'ü tekrar satın alıp takmak yerine daha uygun fiyatlı bir markayı alıp takıyorlar araca. Sonra tabi o araçlar yine test için gönderilmeye devam ediyor. Yani bu işin, markanın anlaşmaları haricinde bir de otomobil bayisinin kendi lastik tercihi kısmı da oluyor.
 
Son düzenleme:
Golf 8 Turanza T005: 69 km
Bmw M235i xDrive Turanza T005: 68 km
Mercedes Cla Turanza T005: 66 km ile testi tamamlıyor. Keşke turanza hariç başka lastikle de testlerini görsek. Hepsi bu kadar kötü olamaz bence.
Üçünün bir ortak noktası daha var: Maliyet kaygısıyla altyapılarını geriye götürmüş markalar.
Golf 5'ten sonra kademeli şekilde geriye gidiş var. Golf 8'de hybrid sistemin bataryaları da işi farklı boyutta taçlandırmış.
CLA serisi hiçbir zaman Mercedes seviyesinde bir altyapıya sahip olmamıştı. Önden kaymayı seven bir araba oldu, bu durum zaten geyik testleri için büyük handikap.
BMW ve önden çekiş... Tebrikler =). xDrive bile arabanın tabiatına aykırı kalıp sırıtıyorken önden çekişe geçtiler. BMW arkadan itişli, çevik burunlu, yaklaşık %50-%50 ağırlık dağılımına sahip arabalarıyla BMW oldu. Bunlardan sapınca eski sürüş keyfini yeniden yakalaması (tabii bunu istiyorsa) yıllar sürecektir.

Bu üç arabaya Pilot Sport filan taksalar en fazla +5 km/h fark eder. Gemi gibi bir modeli olmadıkça herhangi bir BMW bu testi 80+ hızlarla tamamlamalıydı. Marka DNA'ları böyleydi çünkü.
 
Üçünün bir ortak noktası daha var: Maliyet kaygısıyla altyapılarını geriye götürmüş markalar.
Golf 5'ten sonra kademeli şekilde geriye gidiş var. Golf 8'de hybrid sistemin bataryaları da işi farklı boyutta taçlandırmış.
CLA serisi hiçbir zaman Mercedes seviyesinde bir altyapıya sahip olmamıştı. Önden kaymayı seven bir araba oldu, bu durum zaten geyik testleri için büyük handikap.
BMW ve önden çekiş... Tebrikler =). xDrive bile arabanın tabiatına aykırı kalıp sırıtıyorken önden çekişe geçtiler. BMW arkadan itişli, çevik burunlu, yaklaşık %50-%50 ağırlık dağılımına sahip arabalarıyla BMW oldu. Bunlardan sapınca eski sürüş keyfini yeniden yakalaması (tabii bunu istiyorsa) yıllar sürecektir.

Bu üç arabaya Pilot Sport filan taksalar en fazla +5 km/h fark eder. Gemi gibi bir modeli olmadıkça herhangi bir BMW bu testi 80+ hızlarla tamamlamalıydı. Marka DNA'ları böyleydi çünkü.
Abi dediklerinde haklısın ama öve öve bitirilemeyen f20 de 77 km gibi bir hızla bitirmişti. Bir de km77 açıklama yaptı asfaltı yenilediler sonuçlar eskisinden düşük çıkıyor demişlerdi. 60 lı hızlar şaka gibi düşük ama başka lastikle şans verilirse golf ve clanın ortalamaları yakalayacağını, 2 serisinin de ortalamanın üstünde bir performans sergileyeceğini düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Üçünün bir ortak noktası daha var: Maliyet kaygısıyla altyapılarını geriye götürmüş markalar.
Golf 5'ten sonra kademeli şekilde geriye gidiş var. Golf 8'de hybrid sistemin bataryaları da işi farklı boyutta taçlandırmış.
CLA serisi hiçbir zaman Mercedes seviyesinde bir altyapıya sahip olmamıştı. Önden kaymayı seven bir araba oldu, bu durum zaten geyik testleri için büyük handikap.
BMW ve önden çekiş... Tebrikler =). xDrive bile arabanın tabiatına aykırı kalıp sırıtıyorken önden çekişe geçtiler. BMW arkadan itişli, çevik burunlu, yaklaşık %50-%50 ağırlık dağılımına sahip arabalarıyla BMW oldu. Bunlardan sapınca eski sürüş keyfini yeniden yakalaması (tabii bunu istiyorsa) yıllar sürecektir.

Bu üç arabaya Pilot Sport filan taksalar en fazla +5 km/h fark eder. Gemi gibi bir modeli olmadıkça herhangi bir BMW bu testi 80+ hızlarla tamamlamalıydı. Marka DNA'ları böyleydi çünkü.
Ben de böyle düşünüyorum. O sebeple bu araçlardan ( Golf 8'i hariç tutuyorum çünkü normal versiyonla ve gelirse düzgün bir lastikle testini bekliyorum son kararım için ) 80'le cayır cuyur bu testi tamamlamalarını beklemiyorum demiştim. Normalde beklenti o yönde ama son dönemlerde çıkan altyapıların hali ortada olunca 80 gibi hızları istemek imkansız oluyor. Ama 2 serisi gibi bir arabanın, hybrid falan olmadığı müddetçe, sadece altyapı kalitesinden kaynaklı 68'le testi tamamlaması demek bu araç üstüne neredeyse hiç çalışılmamış demek olacağı için o kadar da olmaz gözüyle bakıyorum. Daha önce belirttiğim gibi adam akıllı bir lastikle bu aracın çıkacağı maksimum 75-78 kmh arasında bir hızdır. O da bmw algısı için yeterli olmasa da vasatlıktan daha iyidir işte.
 
Son düzenleme:
Asfalt yenilendiğinden beri araçlar da bir garip davranıyor bu testte. Hothatch'ler hele ayrı bir dünya..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
Eski asfalt pist asfaltıydı. Bu standart yol asfaltı olduğu için belli bir düşüş oldu.
Muhtemelen ondan kaynaklı. Ama ciddi fark etti araçların davranışlarında bu durum. Segment fark etmeden hepsini etkiledi. Hafif ve elektroniği iyi ayarlı araçlar durumu biraz daha kurtarıyor ama gerisi resmen ağlıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: BorgaXxX ve Tb96
Muhtemelen ondan kaynaklı. Ama ciddi fark etti araçların davranışlarında bu durum. Segment fark etmeden hepsini etkiledi. Hafif ve elektroniği iyi ayarlı araçlar durumu biraz daha kurtarıyor ama gerisi resmen ağlıyor.

Eski asfaltta saçma sapan suv lar bile 80 ile döndüğünü görünce şimdi böyle 70 leri görünce yeni arabalar ne kadar kötü moduna giriyoruz. Standartlarımızı yavaş yavaş düşürmemiz lazım
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve Cenk
Eski asfaltta saçma sapan suv lar bile 80 ile döndüğünü görünce şimdi böyle 70 leri görünce yeni arabalar ne kadar kötü moduna giriyoruz. Standartlarımızı yavaş yavaş düşürmemiz lazım
Asfaltı yenilediklerini söylemişlerdi galiba bir yerde ama bence her videoda özellikle belirtmeleri gerekiyor çünkü kıyaslama yapıldığında çoğu kişinin bundan haberi bile yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve Tb96
Asfaltı yenilediklerini söylemişlerdi galiba bir yerde ama bence her videoda özellikle belirtmeleri gerekiyor çünkü kıyaslama yapıldığında çoğu kişinin bundan haberi bile yok.

Videolarda altyazıları okuyorsan adamlar hıza değil verdiği tepkiye bakıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk