Bu konu zaten bu başlığın açıldığın günden beri onaylanan bir gerçek. Bizimki bir nevi geyik testinin geyik muhabbeti aslına bakarsan. Sıfır fikir yerine bir ön fikir oluşturuyor hepsi bu. Ama en azından testi yapanlar lastikte bir sorun gördüğü zaman söylemeyi biliyorlar. Bunu belirtmeseler işin içinden hiç çıkılmaz.
Ben aslında bunun şöyle yapılması taraftaryım; km77 olarak madem profesyonel düzeyde bu işi yapmaya başladın. O vakit bir lastik sponsoruyla anlaşılır. Adam akıllı, kendini ispat etmiş, muamma göstermeye bir lastik markasının belli ebat ve modelleri bu testlerde kullanılır. Test aracını hem üzerinde gelen lastikle denersin, hem de kendi lastiğinle dener yayınlarsın. Böylece şaibe mümkün olduğunca aza indirgenmiş olur.
Lastik aracın tutunma karakterini değiştirebiliyor fakat şöyle de bir durum var. Eğer bir firma aracın argesini yaptıktan sonra A firmasının A lastiği ile satmayı uygun görüyorsa, test ekibi aracı o lastik ile deneyip yorumlamalı. Eğer firmanın anlaşma yaparak 0 araçları üzerinde sattığı lastik aracın tutunmasını kötü yönde etkiliyorsa da bu firmanın suçudur. O zaman km77 ekibi elinde sonsuz adet Michelin Pilot Sport 4 ve 4s gibi lastikler tutarak tüm araçları o lastik ile mi test etmeli ?
Son düzenleme: