GOLFTEN C-HR'A

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Deniz_Acikgul

Profesör
108
arkadaşlar merhaba bilenler bilir 2016 model golf 1.4 tsi dsg high araç var bizde. Yeni chr beni ve babamı bayağı etkiledi 1.8 hibrit olanı takas düşünebiliriz. Siz bu duruma ne diyorsunuz. Hacim ihtiyacımız yok çok fazla. Bu durum üzerinden chr ı da değerlendirirseniz sevinirim
 
hep vag grubu araçlarını (özellikle audi vw) kullanmış, hali hazırda kullanan bu markaları da seven biri olarak fikrimi söyleyeyim, ben de golfü sıkıcı buluyorum. hatta şuan ki a4 ümü de sıkıcı buluyorum.donanımsal olarak, teknik olarak çoğu beklentinizi karşılayan soğuk alman makinaları. tabi ki bunun bir kriteri yok, bunlar öznel yorumlar. siz tam tersini de hissediyor olabilirsiniz.
chr yi ben de çok beğendim dışardan, test edicem ilk fırsatta. yüreğinizin götürdüğü yere gidin lakin ekonomik olarak rahatsanız. 5-10 bin tl sizin için önemliyse (mesela benim için önemli) hiç macera aramayın golf 7 highline çok iyi bir araç.
 
@Deniz_Acikgul hocam siz bence bi test sürüşüne çıkın. Ona göre kendiniz karar verin. Önceliklerinize göre aracı iyice inceleyin hoşunuza gidiyorsa alın şimdi hepimiz birşey diyoruz da karar sizin esasında
 
Mesela bana görede Peugeot Quartz konseptinede benziyor :) Artık markalar birbirlerine çok haklaştı. O eski net ve keskin sınırlar kalmadı. Hepsi birbirine benziyor işte..
 
1.8 hybrid sabır gerektiriyor da uzun yolda kamyon sollamak sabır falan dinlemiyor. Düşünsenize tam kamyonu sollamaya çıktınız bir yandanda arabaya diyorsunuz ki hadi hadi hadi oğlum şunu bi sollayalım hadi bir hızlan artık diyorsunuz. Bir yandanda elleriniz terliyor karşıdan birisi gelmesin diye dua ediyorsunuz falan. Şimdi diyeceksiniz ki sürekli uzun yola mı gidiyoruz sanki diyeceksiniz biliyorum. Evet sürekli uzun yola çıkmayacaksınız elbette ama çıktığınızda da öyle bir lazım olacak ki o arabanın gitmesi. İşte o zaman diyeceksiniz ki bunu aldık ama kamyon sollarken falan insanı terletiyor diyeceksiniz.(Muhtemelen benim düşüncem bu şekilde) 1.2 Turbo motoru güzel gidebilir ama niye cvt? Tamam hiç bir vites geçişi olmadığı için akıcı ve konforlu bir sürüşü var ancak eğer otomobil kullanmaktan gerçekten zevk almak istiyorsanız ısrarla oranlı şanzıman diyorum.
 
Cag dışı değil adamlar ekonomi hedefliyor. Elektrik motorunun alt devirlerde ki gücü ile 1.8 in üst devir gücünü birleştiriyor.Böylece her devirde güç üretmiş oluyor .1.2 turbo motoru koyabilirdi ancak ekonomi hedefini tutturamazdi.
Benzinli motor her türlü düşük performanslı, aracın kendisi de öyle, tek iyi yanı atkinson çevrimi sayesinde az yakması. Yakıttan kazanmak için güçten kazanmak yerine yakıtı sabit tutup gücü arttırsalar daha iyi olurmuş bence çünkü o kadar para verip te sollamada tedirgin olmayı kimse istemez sanırım. Zaten 1.2 turbo motoru da seçenek olarak veriyorlar ki o da atkinson çevrimiyle çalışıyor fakat güç dezavantajını turbo ile kapatıyor.
 
Golf bence sana yağ kutusuna benzeyen, sıkıcı, gayet ciddi, medeni, amaca dayalı standart bir araç.
C-hr ise çok başka.. Abi o tasarım nedir öyle? Ben aşık oldum araca. Yenilikçi, çevre dostu, tamamiyle yeni jenerasyon bir araç. Düşünsenize 98 bin tl ye i8 gibi bir araç alıyorsunuz bunu golf gibi gri renksiz bir araç ile karşılaştırmak bile yanlış.
Tamam gözünüz de golf de iyidir ama hakkaniyetli olun vag'cı kardeşler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve burningashes
Golf bence sana yağ kutusuna benzeyen, sıkıcı, gayet ciddi, medeni, amaca dayalı standart bir araç.
C-hr ise çok başka.. Abi o tasarım nedir öyle? Ben aşık oldum araca. Yenilikçi, çevre dostu, tamamiyle yeni jenerasyon bir araç. Düşünsenize 98 bin tl ye i8 gibi bir araç alıyorsunuz bunu golf gibi gri renksiz bir araç ile karşılaştırmak bile yanlış.
Tamam gözünüz de golf de iyidir ama hakkaniyetli olun vag'cı kardeşler.
Hocam tamam c-hr hakkındaki bütün yazdıklarında hemfikirim de, Golf de Highline'mış. Sırf o yüzden insan bir duraksıyor :) Vag'cı değilim kesinlikle, tamam Comfortline Golf'ler sıkıyor ama bu donanım da bir başka hissettiriyor. =)
 
Hangi istatistiğe hangi veriye göre sıkıcı kendi görüşünüz ise belirtiniz sonra vagcı polemiğine giriliyo
Karşında canlı örneği var. Adamlar 2015 model golften sıkılmış yeni araç bakıyorlar. Karun kadar zenginler senede 1 araba değiştirmiyor. Volkswagen'i biz de taktir ediyoruz iyi otomobiller üretiyor. Ama bir petrolhead markası değil bunu da kabul etmek lazım.
 
Son düzenleme:
Golf 7 sahibi olarak şunu söyleyebilirim; 2012 aralıkta ilk gelen partiden almıştım. O dönemde makyajsız Focus, Astra vb. düşünüldüğünde dokunmatik ekran ve yeni multimedia, yarı süet koltuklar etkileyiciydi. Ancak o zaman bile bluetooth, hız sabitleyici vb. gibi basit donanımlar sadece highline da vardı. Küçük güncellemelere rağmen fiyat/donanım bence Golf lerde her zaman eksi puan. Rakipler artık sadece daha fazla donanım değil daha çekici tasarımlar da sunuyor. Makyajlı Golf ü de gördük, aman aman bir fark yok. Tekrar arabayı değiştirecek olsam Golf ilk alternatifim olmaz.
 
Hikmet Bey Audi olsa tamam derim ama VW, hele ki Golf hiç de lüks hissettiren bir araç değil. VW nin sadece Türkiye'deki imajından kaynaklanan bir durum gibi geliyor bana. Golf sadece tüm disiplinlerde ortalamanın biraz üzerinde sonuçlar veren bir araba. En iyi yol tutuş veya en kaliteli iç mekan ya da en geniş iç hacimi sunan bir araç değil. Ama tüm disiplinlerde ortalamanın üzerinde. Bu yüzden sadece başarılı bir araç. Kaliteli araç Mercedes dahil mevcut piyasa koşulları ve üretim teknolojileri sebebiyle artık pek mümkün değil. Eskiden malzeme kalitesi ve teknoloji bariz şekilde gözlemlenebilen konulardı. Bugün aynı motorlar, aynı teknik altyapılar farklı markalarda karşımızda. Kaliteli hissettiren Golf'ün Skoda veya Seat'tan farkı sadece teyp çerçevesi ve plastik dashboard parçaları. Kapı tutamağı, far kumandaları bile aynı. Eskiden kaputta yıldızı göreceksin anlarsın farkı dedikleri Mercedes, 1.5dci ve 1.6dci renault motoru kullanıyor (kötülemek için değil kalite hissi açısından yazıyorum). Eskiden süspansiyon, üzerinde çalışılması gereken bir konu iken, bugün 3te1i kadar ar-ge yapıp işin kalanını ESPye yüklüyorsunuz. Dolayısıyla günümüzde sizin de bahsettiğiniz gibi farkı oyuncaklar belirliyor. Eğer Golf'e Skoda ve Seat'tan daha fazla para veriyorsam üstyapının %80'i ve tüm altyapı aynı ise bu farkı oyuncak olarak beklerim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...