Hiç Zf8 denk gelmedi ama C, D sınıfı ve C Suv'ların her türlü testini dikkatle takip ederim.
Mesajima itiraz ettiğinize göre CVT yerine ZF8 takınca Subaru Levorg'un uçacağını mı düşünüyorsunuz?
Arabayı genel olarak değerlendirmiyoruz ki. Sadece cvt yi değerlendiriyoruz. Geri kalan şeylerine ben şahsen hiç bir şey demedim.
Arabayı beğendiniz ama CVT'yi beğenmediyseniz sürerken mutlu olacağınız başka bir araç alabilirsiniz. Bir sürü şanzıman çeşidi var sonuçta.
İşte daha güçsüz,arkadan itiş dezavantajı ayrıca ek ağırlık dezavantajı olan bmw ile aynı hızlanıyor. İşte zf8 farkı buradan geliyor. Sonunda kabul ettiniz
Benim CVT ZF8'den daha iyi diye bir iddiam oldu da ben mi hatırlamıyorum?
Karşılaştırma linkini tekrar atayım birlikte değerlendirelim.
http://www.zeperfs.com/en/duel6129-6717.htm
Bmw 1.20i 20 kg daha ağır ve 5 hp daha güçsüz.
0-100 arasında 1.20i 0.4 saniye önde tamamlıyor
0-180 arasında Civic 0.8 saniye öne geçiyor.
Yani 100-180 arası Civic 1.2 saniye daha iyi hızlanıyor.
Roll denemelerinde ise
40-140 arasında Civic 0.7 saniye önde
80-180 arasında ise 1.20i 1.8 saniye daha iyi hızlanıyor
Zf8 ezmiş geçmiş gibi ya da CVT çok kötü performans göstermiş gibi bir tablo var mı?
Tamam belki inanılmaz bir performans göstermiyor ama gömülecek kadar kötü bir performansda göstermiyor.
Salise farkları önemli değil ki. Bu forumda sizden başka kimse hızlanmaların salisesine kadar gelip paylaşmadı ki. O hızlanma veri sitesini sizinle birlikte bende ilk kez duydum. Ayrıca bu forumda piste çıkan,gazlayan bir sürü insan var. Zaten otopark forum un farkı buradan geliyor. Ayrıca bunu diyerek şanzımanın sportif sürüşe uygun olmadığını sonunda kabul etmiş oluyorsunuz
Buyurun pist tecrübesi astra vs civic
Bu videoyu ilk yayınlandığı dönemde izlemiştim 100 kg daha hafif ve 18 hp daha güçlü Astra turu sadece 1.4 saniye önde tamamlayabiliyordu.
Paylaştığınız videoyu tekrar izlerseniz ısrarla Civic'in sportif sürüşe daha uygun olduğunu söylüyor. Sportif sürüş = vites atmak değildir. Sportif sürüşte yol tutuş, kıvraklık, dayanıklılık, şasi dengesi, alçak sürüş pozisyonu vs.vs. bir sürü farklı etmen var.
Hayır anlamak istediğim şu. Eğer marka arabasına güveniyorsa arabayı limitte kullanmanıza izin veriyor. Eğer güvenmiyorsa vermiyor.
Bu konuda yanıldığınızı düşünüyorum. Bu sınıfın en iyi yol tutan araçlarından Civic ve Focus esp kapatmaya izin vermiyorsa bu şasileri dengesiz olduğu için değil güvenlik içindir. Firmalar genelde karda çamurda kalınlığında kurtulmak kolay olsun diye ESP değil ASR'yi devre dışı bırakmaya izin veriyor. Sonuçta firmalar aile araçlarını satın alanlar spor araçlar gibi yanlasınlar diye üretmiyor.
Siz sanırım Otomobil Yayıncılık yaptığı hızlanma testinden bahsediyorsunuz. Corolla her türlü geçmiş işte 0-120 de 0.6 saniye fark var işte
Aynen o testlerden bahsediyorum. Konuyu bilmeyenler için tekrar paylaşayım.
Corolla 50 kg daha hafif ve 7 hp daha güçlü bir motora sahip. Aradaki fark 0.25 saniye. Bu teste bakıp Corolla'nın şanzımanı harika Civic'in şanzımanı kötü sonucuna ulaşmak mümkün değil.
Bu video ile ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız
Videoyu hızlı hızlı geçtim ama anladığım kadarıyla elma ile armutu karşılaştırıp balın faydalarından bahsediyorlar.
İki aracın ağırlığı, sanzımanı, sürtünme katsayısı eşit ve ayrı ayrı mı gidiyorlar?
Benim verdiğim örnekte ise aynı aracın iki farklı motor ile tükettiği yakıttan bahsediyorum. Kaldı ki sürekli performans diyorsunuz performanslı kullanan biri nasıl daha küçük motorlu bir araçtan daha az yakacak? Hedef performans ise yakıt tüketimini unutun.