Hyundai i30 N yayınladıkları basın kitinde zaten kendini GTI ve ST ile karşılaştırmıyor. 275 beygir gücünde kaldığı için Focus RS'lerden güçsüz, Focus ST'ler ile aynı güçte kalmış oluyor. Fakat basın mensupları, aynı güçte olmasına rağmen sürüş olarak pist odaklı bir otomobil olduğunu belirtip aslında Focus RS, Golf R, Megane RS gibi otomobillerde karşılaştırmak gerektiğini söylüyorlar.
O da enteresan..RS ve R'dan güçsüz, ST ile aynı güçte ve GTI'dan güçlü..Ortada kalmış bu konuda. Tabi burada önemli olan beygir ve tork değil, onu nasıl yola aktarabildiği. Aynı pistte R ve RS'e yakın bir derecede dönüyorsa o zaman kafada soru işareti bırakmaz, haa evet bu araç hakikaten olmuş dersin
Ancak pistte R ve RS'in tozunu yutuyorsa o zaman olmuş diyemem. Çünkü marka bu aracı çok enteresan konumlandırmış.
R ve RS ile GTI ve ST kasanın arasında bir araç olmuş..Kendini R ve RS klasmanında görüyor ancak GTI ve ST'dan daha iyi..Zamanla pist testleri ortaya çıkacaktır ve başarısını daha net görürüz..
Umarım anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir..Takıldığım nokta araç veya performansı değil, bu saçma sapan yazılan yazılar