Cmt günü bakımdan çıktığından beri 110 km kadar yol yaptım. İlk günkü motor tepkileri ve motor yağının hissi biraz fake'miş. "Biraz daha zaman geçireceğim" kısmını sürdürüyorum. İlk günkü tepkileri Motul yağın eski Castrol'u sünnetlemesinden ötürü oluşan geçici durummuş, onu anladım. :) Bugün gün boyunca hararet 90'a varmadı bile. Ben de sınırlarını denemeye karar verdim. Hararete azıcık meyilli bir arabanın radyatör patlatacağı senaryolar uyguladım, güç bela 95°C 'ye getirip fan açtırabildim. Sonrasında normal sürüşe döndüğümde ise Castrol'den bile az değerlerde: 75-80 derecelerde ilerledim eve kadar. Bunlar iyi haberler.

Kötü haberler ise zaten içime sinmemiş olan servise sövmem için geçerli sebepler. Bugün rot&balans ayarına gittim. Direksiyon kutusu ve rot artık kalıcı rot ayarı tutamayacak seviyeye gelmiş. Servise kontrol edin dediğim ön takımın durumu buymuş. Kanala inip kendim de bizzat inceledim, hakikaten durum son bıraktığıma göre ilerlemiş. Bir ara İstanbul'da tanıdığım güvendiğim ustama götürüp ön düzeni yaptıracağım. O zamana kadar da lastik havalarını normalden biraz az tutarak darbelerini yumuşatacağım, sürüşümü de ona göre ayarlayacağım.

Götürdüğüm servisin özenini şöyle örnekle özetleyeyim. Bugün motoru zorladıktan sonra kaputu açıp gözle görülür bir anormallik var mı diye kontrol etmek istedim. Adamlar kaputun destek çubuğunu bile yerine takmadan boşa bırakmışlar. Öyle bir seviye. 1 hafta kaputu açmasam radyatör hortumuna değiyordu, belki hortumu yiyecek, hararetlere sebep olacaktı. İş ahlaklarını ciddi sorguladım açıkçası. Birkaç küçük mide bulandıran detay daha var da, lanet olsun deyip geçtim. Hesap sormaya bile gitmeyeceğim. Benden kazandıkları parayı helal etmiyorum öyle söyleyeyim. :mad:
Ah abicim ah bunları duyduktan sonra insanın aklına neler geliyor bir bilsen. Böyle çalışan adamlar şanzımanı indirdikten sonra neler yaptı, acaba yeni baskıyı hava tabancasıyla mı montajladılar, baskıyı yağlı elleriyle mi taktılar, şanzımana ATF mi ko.....

Artık bırak atf yi bu ustalar 75w85 koyuluyo deseler inanmaz insan hashahha

Şaka bi yana hayırlı olsun abi araban çiçek gibi hepsi birer tecrübe
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Ah abicim ah bunları duyduktan sonra insanın aklına neler geliyor bir bilsen. Böyle çalışan adamlar şanzımanı indirdikten sonra neler yaptı, acaba yeni baskıyı hava tabancasıyla mı montajladılar, baskıyı yağlı elleriyle mi taktılar, şanzımana ATF mi ko.....

Artık bırak atf yi bu ustalar 75w85 koyuluyo deseler inanmaz insan hashahha
Ya diyorum ya, 45 dk uykuyla olmasam akşama kadar üşenmez dururdum başlarında. O konuda İstanbul'da bugün git yarın gel yaptırabileceğim çok iyi bir ustam var. Açar bilgisayardan pdf üzerinde yapacağı çalışmayı anlatır bana. Öyle ustaya kurban olayım. Yanında çalışanları da avare çıraklar değil, genel olarak kalfa seviyesinde adamlar. 1 ay içerisinde yaptıracağım bu işleri. Uzun yollar gideceğim çünkü.
 
Ya diyorum ya, 45 dk uykuyla olmasam akşama kadar üşenmez dururdum başlarında. O konuda İstanbul'da bugün git yarın gel yaptırabileceğim çok iyi bir ustam var. Açar bilgisayardan pdf üzerinde yapacağı çalışmayı anlatır bana. Öyle ustaya kurban olayım. Yanında çalışanları da avare çıraklar değil, genel olarak kalfa seviyesinde adamlar. 1 ay içerisinde yaptıracağım bu işleri. Uzun yollar gideceğim çünkü.
Öyle bi usta var mıymış abi ? Mühendis diyelim biz ona, valla çok şanslısın
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Ah abicim ah bunları duyduktan sonra insanın aklına neler geliyor bir bilsen. Böyle çalışan adamlar şanzımanı indirdikten sonra neler yaptı, acaba yeni baskıyı hava tabancasıyla mı montajladılar, baskıyı yağlı elleriyle mi taktılar, şanzımana ATF mi ko.....

Artık bırak atf yi bu ustalar 75w85 koyuluyo deseler inanmaz insan hashahha

Şaka bi yana hayırlı olsun abi araban çiçek gibi hepsi birer tecrübe
Öyle bi usta var mıymış abi ? Mühendis diyelim biz ona, valla çok şanslısın
Bugün bahsi geçen bu ustaya getirdim atabayı. Nesi var dedi, usta yüzü göremedi dedim. :) Baktı, sıkıntı direksiyon kutusu. Değiştirmemi tavsiye etti lastiklerini yemeye başlarsın artık dedi. Talebim üzerine Sismak takacak. Üstüne rot balansını da yaptırup verecek. Ek olarak Dex2 şanzıman yağını da söyledim. Abi ne diyorsun bu işe dedim, önce balık gibi boş boş baktı, :D sonra dedi yanlış. Onu da bi açıp boşaltıp, sonra da katkıyla bi güzel temizleyip değişirim dedi.
Akşama Süleyman çiçek :)
 
Bugün bahsi geçen bu ustaya getirdim atabayı. Nesi var dedi, usta yüzü göremedi dedim. :) Baktı, sıkıntı direksiyon kutusu. Değiştirmemi tavsiye etti lastiklerini yemeye başlarsın artık dedi. Talebim üzerine Sismak takacak. Üstüne rot balansını da yaptırup verecek. Ek olarak Dex2 şanzıman yağını da söyledim. Abi ne diyorsun bu işe dedim, önce balık gibi boş boş baktı, :D sonra dedi yanlış. Onu da bi açıp boşaltıp, sonra da katkıyla bi güzel temizleyip değişirim dedi.
Akşama Süleyman çiçek :)
Tekrar söylüyorum abi çok şanslısın, nadir kalmış harbi ustalardan birisi söz konusu. Umarım direksiyonun uzun yıllar sorun çıkarmaz.
Hayırlı olsun, aracı alıp döndükten sonra son durum hakkında bilgi verirsin çok merak ediyorum :)
 
Tekrar söylüyorum abi çok şanslısın, nadir kalmış harbi ustalardan birisi söz konusu. Umarım direksiyonun uzun yıllar sorun çıkarmaz.
Hayırlı olsun, aracı alıp döndükten sonra son durum hakkında bilgi verirsin çok merak ediyorum :)
Öncelikle şanzıman anormal derecede fark etti. Vites geçişleri atf ile de yumuşamıştı kolaylaşmıştı ama bu sefer hareket halinde 1.vitese alarak, durduğu yerde geri vitesi birkaç kez denediğimde filan büyük farkı yarattı.

Sismak direksiyon kutusuyla araba çok değişti. Nasıl değişti dersen direksiyon turu tek tarafa 60-90 derece kadar azaldı. Emin olmamakla birlikte sanırım dönüş çapı da büyüdü ama henüz tam test edeceğim bir yere denk gelemedim. Bunun dışında direksiyon tepkileri standart halinden çok daha net oldu. Direksiyon bariz sertleşti. Sürüşte ve park manevralarında bizim eski 2003 Fiesta'ya çok benzer bir hal aldı direksiyonu. Bunların hiçbirinden şikayetim yok ama kafamı kurcalayan şey şu: Acaba bu durum EPS motoruna fazla yük bindirip uzun vadede arıza yaptırır mı? 1yılda eps sukoyvermezse bir daha birşey olmaz diye düşünüyorum. Bu konuda @emreozukan benim düşündüğümün tersini savunuyor, eps'ye daha az yük biner artık diyor. Umarım öyledir. :) Ha bir de, sanırım kutuyu monte ederken dişlileri bir tık kaydırmışlar, direksiyon bir tarafa çok az daha fazla dönüyor. Durumu babama gösterdiğimde az daha dayak yiyordum :D

Araba bugüne kadar hiç yürüyen konusunda tam saat gibi olmamıştı. Nasıl derseniz, aldığımda lastikler ve jantlar berbattı. Lastiği aldım, yamuk olan tek jantı bir türlü bulamadım. 140-145 civarı titriyordu. Sanırım 1 yıl kadar sonra jantları aldım ama hem lastiklerden biri biraz deforme olmuştu o zamana, hem de o ara direksiyon kutum bozuldu. Bu sefer o yüzden 140 civarı titreme yapmaya başladı. Sonra direksiyon kutusunu yaptırdım ama lastiklerin ömrü iyice bitti. Aralıkta düzgün janta düzgün lastik aldım, ama bu sefer yine direksiyon kutusu sıkıntı yaptı ve son zamanlarda ilerledi. Bugün ilk defa düzgün lastik-jant-yürüyen üçlüsünü yakaladım arabada. Yol koşulları nedeniyle 140'a kadar deneyebildim, henüz hiç titreme yok :)
 
Öncelikle şanzıman anormal derecede fark etti. Vites geçişleri atf ile de yumuşamıştı kolaylaşmıştı ama bu sefer hareket halinde 1.vitese alarak, durduğu yerde geri vitesi birkaç kez denediğimde filan büyük farkı yarattı.

Sismak direksiyon kutusuyla araba çok değişti. Nasıl değişti dersen direksiyon turu tek tarafa 60-90 derece kadar azaldı. Emin olmamakla birlikte sanırım dönüş çapı da büyüdü ama henüz tam test edeceğim bir yere denk gelemedim. Bunun dışında direksiyon tepkileri standart halinden çok daha net oldu. Direksiyon bariz sertleşti. Sürüşte ve park manevralarında bizim eski 2003 Fiesta'ya çok benzer bir hal aldı direksiyonu. Bunların hiçbirinden şikayetim yok ama kafamı kurcalayan şey şu: Acaba bu durum EPS motoruna fazla yük bindirip uzun vadede arıza yaptırır mı? 1yılda eps sukoyvermezse bir daha birşey olmaz diye düşünüyorum. Bu konuda @emreozukan benim düşündüğümün tersini savunuyor, eps'ye daha az yük biner artık diyor. Umarım öyledir. :) Ha bir de, sanırım kutuyu monte ederken dişlileri bir tık kaydırmışlar, direksiyon bir tarafa çok az daha fazla dönüyor. Durumu babama gösterdiğimde az daha dayak yiyordum :D

Araba bugüne kadar hiç yürüyen konusunda tam saat gibi olmamıştı. Nasıl derseniz, aldığımda lastikler ve jantlar berbattı. Lastiği aldım, yamuk olan tek jantı bir türlü bulamadım. 140-145 civarı titriyordu. Sanırım 1 yıl kadar sonra jantları aldım ama hem lastiklerden biri biraz deforme olmuştu o zamana, hem de o ara direksiyon kutum bozuldu. Bu sefer o yüzden 140 civarı titreme yapmaya başladı. Sonra direksiyon kutusunu yaptırdım ama lastiklerin ömrü iyice bitti. Aralıkta düzgün janta düzgün lastik aldım, ama bu sefer yine direksiyon kutusu sıkıntı yaptı ve son zamanlarda ilerledi. Bugün ilk defa düzgün lastik-jant-yürüyen üçlüsünü yakaladım arabada. Yol koşulları nedeniyle 140'a kadar deneyebildim, henüz hiç titreme yok :)
Abi öncelikle hayırlı olsun güle güle kullan. Önemli olan dönüşlerden sonra direksiyonun iyi bir şekilde topluyorsa sorun yok.
Araban olması gereken kıvama gelmiş abi EPS falan bence de rahatlar sen direksiyonun sertliğinin keyfini çıkar :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Son bakımın üstüne 750km'ye yakın yol yaptığım için deneyimlerimi paylaşayım:

Corsa C otomobiline Sismak direksiyon kutusu takacak arkadaşlar olursa şimdiden bilsin, arabanın dönüş çapı bariz uzadı. :( Direksiyon eskisi kadar dönmüyor, daha çabuk kilitleniyor. Artısı ise biraz daha sertleşti ve sürüşü eğlenceli hale getirdi.

Bir de, araba artık titremeye 160'tan sonra başlıyor. Ama denediğim yolda ciddi rüzgar da vardı. Onun da etkisi olabilir. Oraya kadar sıfır titreme. Durumlar gayet iyi.
 
Sen memnun kaldıysan sıkıntı yok abi umarım uzun bi süre sıkıntı yaşamazsın :)
Çok teşekkür ederim. Dönüş çapı konusu biraz üzmedi değil, araba küçücük olduğu için anormal yerlere park etmeye alışmıştım. Tesellim İstanbul'dan taşınmış olmam :) Dönüş çapı kullandığım B sınıfları arasında i20 civarı oldu diyebilirim. Önceki hali A sınıflarıyla yarışır cinstendi. Ha, 16 yaşında baz donanımlı B sınıfı bir arabada bu kadar temiz sağlıklı sürüş için kesinlikle feda edebileceğim bir konu o ayrı :D
 
Çok teşekkür ederim. Dönüş çapı konusu biraz üzmedi değil, araba küçücük olduğu için anormal yerlere park etmeye alışmıştım. Tesellim İstanbul'dan taşınmış olmam :) Dönüş çapı kullandığım B sınıfları arasında i20 civarı oldu diyebilirim. Önceki hali A sınıflarıyla yarışır cinstendi. Ha, 16 yaşında baz donanımlı B sınıfı bir arabada bu kadar temiz sağlıklı sürüş için kesinlikle feda edebileceğim bir konu o ayrı :D
Nereye taşındın abi :D bende dönüş çapı uzadı diyince baya kötü oldu sandım abi i20 nin fena değil yani :D bişeycik olmaz abi 1 manevra fazla yaparsın :D sevindim abi memnun kalmana maşallah :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Çok teşekkür ederim. Dönüş çapı konusu biraz üzmedi değil, araba küçücük olduğu için anormal yerlere park etmeye alışmıştım. Tesellim İstanbul'dan taşınmış olmam :) Dönüş çapı kullandığım B sınıfları arasında i20 civarı oldu diyebilirim. Önceki hali A sınıflarıyla yarışır cinstendi. Ha, 16 yaşında baz donanımlı B sınıfı bir arabada bu kadar temiz sağlıklı sürüş için kesinlikle feda edebileceğim bir konu o ayrı :D
abi bayram sonrası bende değiştircem direksiyon kutusu+ komple egsoz
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso