abi bişi dicemde benim arabaya lpg taktığımda litre bazında hemen hemen seninle aynı değerleri yakalayabilir, i10 lara cok baktım bende ama şuan tek avantajı model yeni olması kaldı, bunun içinde üste 12-15 bin arası para vermeye değermi diye bir soru oluştu aklımda
Kardeş yakıt konusundan bağımsız iç mekana değineceğim: Daha önce baktım i10'lara. Kesinlikle söylendiği gibi çok geniş araba değil. Chevrolet Spark'a binip kullandığımda rahat sığmıştım ama i10'a sığmadım. Açık söyleyeyim, sen de sığmazsın :) İhtiyaç halinde 1-2 seferlik A noktasından B noktasına ulaşmak için binip zar zor kullanırsın ama satın almayı aklından bile geçirme. Dün Corsa'da yol boyunca yattım, arada bağdaş da kurdum :D Corsa'yı satarsan direk SuperB filan bak. =)
 
Kardeş yakıt konusundan bağımsız iç mekana değineceğim: Daha önce baktım i10'lara. Kesinlikle söylendiği gibi çok geniş araba değil. Chevrolet Spark'a binip kullandığımda rahat sığmıştım ama i10'a sığmadım. Açık söyleyeyim, sen de sığmazsın :) İhtiyaç halinde 1-2 seferlik A noktasından B noktasına ulaşmak için binip zar zor kullanırsın ama satın almayı aklından bile geçirme. Dün Corsa'da yol boyunca yattım, arada bağdaş da kurdum :D Corsa'yı satarsan direk SuperB filan bak. =)
abi süperb'imiz vardı zmaanında da babamla anca ona sığardık artık o bütce yok :D ya bizim corsa c nin iç genişliği artı tek kapı rahatlığından sonra araba beğenemiyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve alfhonso
23de0b71a99075be32a48c558ee1a3ad.png

@berkay44 @kubilayevis Berkay bugda kaldın dfkkssk


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
Hazır konu güncelken; yazın bana port bagaj lazım kiralık 1 haftalık nasıl çözebilirim? Bir de bizim Corsa'ya uygun var mı?
Portbagajın tavana takılan barları asıl uyum meselesi. Onlar da standart oluyor, aracına göre ayarlanabilir olması lazım. Onlardan alırsan benimle bir iletişime geç. Ablamlarda bir tane var. Kiralamaya yanaşırlar mı bilmiyorum, istersen sorarım.
Yalnız bahsettiğim portbagaj bayağı büyük 500küsür litre. Kia Sedona'nın tepesinde iyiydi ama bizim arabalarda nasıl durur bilemiyorum. Bir ara benim arabanın tepesine koyup bakarım. Oluru varsa irtibatı sıkılaştırırız :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: kubilayevis
Portbagajın tavana takılan barları asıl uyum meselesi. Onlar da standart oluyor, aracına göre ayarlanabilir olması lazım. Onlardan alırsan benimle bir iletişime geç. Ablamlarda bir tane var. Kiralamaya yanaşırlar mı bilmiyorum, istersen sorarım.
Yalnız bahsettiğim portbagaj bayağı büyük 500küsür litre. Kia Sedona'nın tepesinde iyiydi ama bizim arabalarda nasıl durur bilemiyorum. Bir ara benim arabanın tepesine koyup bakarım. Oluru varsa irtibatı sıkılaştırırız :)

Reyiz çok güzel olur ya. Bir keresinde kiralanabileceğine dair bir şeyler duydum diye hatırlıyorum ama araştırdım bulamadım valla. Yazın da lazım olacak tatile giderken
 
Reyiz çok güzel olur ya. Bir keresinde kiralanabileceğine dair bir şeyler duydum diye hatırlıyorum ama araştırdım bulamadım valla. Yazın da lazım olacak tatile giderken
Ben bi konuşurum geldikleri zaman. Müsait bir zamanda benim arabanın üstüne de koyar göz kararı bir bakarım. Dediğim gibi fazla büyük gelebilir, arabanın dengesini bozacak kadar olursa acı haberi peşinen veririm :D Ben de düşünüyorum o tavan raylarından almayı. Kullanan biri olur da soru işaretlerim gideriilirse belki ben de çökerim sonradan :D Klima açık 170 ile giden araba, portbagajla 100-120'yi de rahat rahat yapar yani :)
 
Ben bi konuşurum geldikleri zaman. Müsait bir zamanda benim arabanın üstüne de koyar göz kararı bir bakarım. Dediğim gibi fazla büyük gelebilir, arabanın dengesini bozacak kadar olursa acı haberi peşinen veririm :D Ben de düşünüyorum o tavan raylarından almayı. Kullanan biri olur da soru işaretlerim gideriilirse belki ben de çökerim sonradan :D Klima açık 170 ile giden araba, portbagajla 100-120'yi de rahat rahat yapar yani :)

Bende öyle düşünüyorum ya.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ben bi konuşurum geldikleri zaman. Müsait bir zamanda benim arabanın üstüne de koyar göz kararı bir bakarım. Dediğim gibi fazla büyük gelebilir, arabanın dengesini bozacak kadar olursa acı haberi peşinen veririm :D Ben de düşünüyorum o tavan raylarından almayı. Kullanan biri olur da soru işaretlerim gideriilirse belki ben de çökerim sonradan :D Klima açık 170 ile giden araba, portbagajla 100-120'yi de rahat rahat yapar yani :)
Ben de :d
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Porsche
Bugün benim arabayla günübirlik Kocaeli-Edirne-Kocaeli yaptık. Biri ben(160kg üstü) 3 kişi + bagaj vardı. Giderken acelemiz vardı ve Yavuz Sultan Selim köprüsünden basa basa gittik, dönüşte ise FSM den geldik. Araba bir günde 700km'den fazla yaptı. Depo boşalmadan 2 kez benzin doldurduğumuz için ve giderken fazlasıyla gazladığımız için tam tüketimi ölçemedim. Malum yol bilgisayarı yok :)

Ama arabanın bombası özellikle sabah giderken oldu. Acelemiz vardı ve babam 1 saatten uzun süre bahsettiğim yükle 160'ın altına düşmeden, maksimum 175km/h ile çoğunlukla da klima açık şekilde bayağı bastı, araba en küçük bir zayıflık veya çekişte yetersizlik göstermedi. Bu sürüş sırasında hiç dipgaz yapmadığını söyledi. Şu aralar belimde yaşadığım sıkıntı nedeniyle ben bu sefer yolcu koltuğunda yatar pozisyondaydım. Bir ara 160'la uzun bir yokuşu çıkıyordu. Oha dedim, düzlüğe çıktığında yattığım yerden doğrulup aşağıdaki fotoğrafı çektim :)

Bu şekilde gidince tahmini menzili 500 km gibiydi. Bu da 8,5 - 9 lt/100km civarı tüketime denk geliyor.
Ekli dosyayı görüntüle 7341

1.2 motor yetmez, atmosferik motor yetmez, uzun yolda üzer gitmez diyen arkadaşlara selam olsun :) Doğru devirde doğru kullanımla her türlü... :D
Arabanın bu kadar ümüğünü sıkınca e tabii biraz bişeyler olmuş :) Motor yağı, arabayı aldığımdan beri ilk kez yağ çubuğundaki en üst seviyenin bir tık altına inmiş. 3000 km kadar sonra bakım var zaten, sıkıntı yok yani. :) Bir de radyatörün soğutma suyu minimum seviyeye inmiş. O da ilk kez bu kadar azaldı. İkisini de tamamladım, yarınki uzun yola hazır :)
 
Arabam haziran başında uzun yolda giderken tamamen sakin sürüşte 4'ten 5'e atacakken debriyajının ruhunu teslim etmişti. Daha doğrusu hareket halinde etmiş, ben pedala bastığımda boş yapınca anladım :) Yolda kalmadık çok şükür ama 250km kadar yolu debriyajsız gidip evin bahçesine iterek sokmuştum arabayı. O zamandan beri 1,5 aydan uzun süredir araba yatıyordu. Arada çıkıp çalıştırıp klimasını da açıyordum. İçim kan ağlayarak maddi koşulların oluşmasını bekledim. Sonunda beklenen gün geldi, dün sabaha karşı yola çıkıp trafik ışıkları devreye girmeden arabayı oto sanayiye kadar durmadan götürmeyi başardım.
upload_2017-7-23_3-56-51.png

Arıza yapmadan 1 gün önce yıllık bakımı da gelmişti. Debriyaj baskı balata da ölmemiş olsa da ömrünün sonbaharına gelmiş. Değiştirttim. Kıştan beri aklımdaydı, şanzıman yağını da yenilettim. Birkaç ufak tefek arızası daha vardı. Hepsi halloldu, 1200 liraya çıkmayı başardım bakımdan. (motor yağını kendim götürdüm)

Sadece bujileri sanırım km'den ötürü gerek görmedikleri için değiştirmemişler. Bir de rot ayarını yapmamışlar. Biz gerek görmüyoruz dedi usta ama sürünce küçük bir dengesizliği olduğunu sezdim. Pazartesi kendim götüreceğim rot/balans'a.

Motor yağı olarak 10w40 Motul tam sentetik motor yağını aldım. Araba 1 yıldır Castrol ile genelde 80-85°C sıcaklıklarda çalışırken birden normal sıcaklığı olan 95°C ye geldi.

Toparladık sayılır bakalım :)
 
Arabam haziran başında uzun yolda giderken tamamen sakin sürüşte 4'ten 5'e atacakken debriyajının ruhunu teslim etmişti. Daha doğrusu hareket halinde etmiş, ben pedala bastığımda boş yapınca anladım :) Yolda kalmadık çok şükür ama 250km kadar yolu debriyajsız gidip evin bahçesine iterek sokmuştum arabayı. O zamandan beri 1,5 aydan uzun süredir araba yatıyordu. Arada çıkıp çalıştırıp klimasını da açıyordum. İçim kan ağlayarak maddi koşulların oluşmasını bekledim. Sonunda beklenen gün geldi, dün sabaha karşı yola çıkıp trafik ışıkları devreye girmeden arabayı oto sanayiye kadar durmadan götürmeyi başardım.
Ekli dosyayı görüntüle 8396
Arıza yapmadan 1 gün önce yıllık bakımı da gelmişti. Debriyaj baskı balata da ölmemiş olsa da ömrünün sonbaharına gelmiş. Değiştirttim. Kıştan beri aklımdaydı, şanzıman yağını da yenilettim. Birkaç ufak tefek arızası daha vardı. Hepsi halloldu, 1200 liraya çıkmayı başardım bakımdan. (motor yağını kendim götürdüm)

Sadece bujileri sanırım km'den ötürü gerek görmedikleri için değiştirmemişler. Bir de rot ayarını yapmamışlar. Biz gerek görmüyoruz dedi usta ama sürünce küçük bir dengesizliği olduğunu sezdim. Pazartesi kendim götüreceğim rot/balans'a.

Motor yağı olarak 10w40 Motul tam sentetik motor yağını aldım. Araba 1 yıldır Castrol ile genelde 80-85°C sıcaklıklarda çalışırken birden normal sıcaklığı olan 95°C ye geldi.

Toparladık sayılır bakalım :)
geçmiş olsun abi şanzıman yağını değiştirdikten sonra bir fark hissettin mi :D
 
Sağ olun var olun.
Geçmiş olsun abii, kazasız belasız arızasız sürüşler inşallah:) motul'un yüksek sıcaklıkta çalışmasını yorumlayamadım yalnız
Ben de tam yorumlayamadım henüz. Biraz zaman geçireceğim, farklı hava koşullarında kullanacağım, ondan sonra değerlendireceğim. O değil, 1,5 aydır arabayı kullanamıyordum. Unutacakmışım neredeyse :D İlk izlenimim, arabanın sesinin daha tok olması. Sanki Castrol böyle daha bir çerez gibi yağmış, haddinden fazla hafifmiş de, Motul daha ağır bir yağmış gibi geldi çalışma sesinden.
geçmiş olsun abi şanzıman yağını değiştirdikten sonra bir fark hissettin mi :D
Çok net fark ettim. 2000'li yılların Opel'lerinin 0 km halleri gibi oldu şanzıman. Yine kemikli ama lokum gibi geçiyor. 1 yıldır geçirmeden önce bekleme yaptığım noktada elimi tutarken hiç hamle yapmadan kendi alıp geçiriyor artık :D
 
Sağ olun var olun.

Ben de tam yorumlayamadım henüz. Biraz zaman geçireceğim, farklı hava koşullarında kullanacağım, ondan sonra değerlendireceğim. O değil, 1,5 aydır arabayı kullanamıyordum. Unutacakmışım neredeyse :D İlk izlenimim, arabanın sesinin daha tok olması. Sanki Castrol böyle daha bir çerez gibi yağmış, haddinden fazla hafifmiş de, Motul daha ağır bir yağmış gibi geldi çalışma sesinden.

Çok net fark ettim. 2000'li yılların Opel'lerinin 0 km halleri gibi oldu şanzıman. Yine kemikli ama lokum gibi geçiyor. 1 yıldır geçirmeden önce bekleme yaptığım noktada elimi tutarken hiç hamle yapmadan kendi alıp geçiriyor artık :D
Cmt günü bakımdan çıktığından beri 110 km kadar yol yaptım. İlk günkü motor tepkileri ve motor yağının hissi biraz fake'miş. "Biraz daha zaman geçireceğim" kısmını sürdürüyorum. İlk günkü tepkileri Motul yağın eski Castrol'u sünnetlemesinden ötürü oluşan geçici durummuş, onu anladım. :) Bugün gün boyunca hararet 90'a varmadı bile. Ben de sınırlarını denemeye karar verdim. Hararete azıcık meyilli bir arabanın radyatör patlatacağı senaryolar uyguladım, güç bela 95°C 'ye getirip fan açtırabildim. Sonrasında normal sürüşe döndüğümde ise Castrol'den bile az değerlerde: 75-80 derecelerde ilerledim eve kadar. Bunlar iyi haberler.

Kötü haberler ise zaten içime sinmemiş olan servise sövmem için geçerli sebepler. Bugün rot&balans ayarına gittim. Direksiyon kutusu ve rot artık kalıcı rot ayarı tutamayacak seviyeye gelmiş. Servise kontrol edin dediğim ön takımın durumu buymuş. Kanala inip kendim de bizzat inceledim, hakikaten durum son bıraktığıma göre ilerlemiş. Bir ara İstanbul'da tanıdığım güvendiğim ustama götürüp ön düzeni yaptıracağım. O zamana kadar da lastik havalarını normalden biraz az tutarak darbelerini yumuşatacağım, sürüşümü de ona göre ayarlayacağım.

Götürdüğüm servisin özenini şöyle örnekle özetleyeyim. Bugün motoru zorladıktan sonra kaputu açıp gözle görülür bir anormallik var mı diye kontrol etmek istedim. Adamlar kaputun destek çubuğunu bile yerine takmadan boşa bırakmışlar. Öyle bir seviye. 1 hafta kaputu açmasam radyatör hortumuna değiyordu, belki hortumu yiyecek, hararetlere sebep olacaktı. İş ahlaklarını ciddi sorguladım açıkçası. Birkaç küçük mide bulandıran detay daha var da, lanet olsun deyip geçtim. Hesap sormaya bile gitmeyeceğim. Benden kazandıkları parayı helal etmiyorum öyle söyleyeyim. :mad: