Son bakımın üstüne 750km'ye yakın yol yaptığım için deneyimlerimi paylaşayım:

Corsa C otomobiline Sismak direksiyon kutusu takacak arkadaşlar olursa şimdiden bilsin, arabanın dönüş çapı bariz uzadı. :( Direksiyon eskisi kadar dönmüyor, daha çabuk kilitleniyor. Artısı ise biraz daha sertleşti ve sürüşü eğlenceli hale getirdi.

Bir de, araba artık titremeye 160'tan sonra başlıyor. Ama denediğim yolda ciddi rüzgar da vardı. Onun da etkisi olabilir. Oraya kadar sıfır titreme. Durumlar gayet iyi.
Yukarıda 500km'lik bölümünün izlenimlerini de yazdığım 10 günlük İzmir turu tamamlandı. Sadece gidişte ve gelişte bendeydi, 1 hafta babam kullandı ama olsun. Döndüğünde "senin arabanın gözünü seveyim, bilmem kim amcanın jipi berbattı" gibi yorumları oldu. :p Bu durum tabii ki insanların araçlarına bakmasıyla alakalı, yoksa Koleos ile benim arabayı karşılaştırmak biraz garip olur :)
Lastiklerle ilgili kaç zamandır niyetli olduğum yazı aşağıdaki linkte
Arabanın daha önce dediğim gibi yürüyen-lastik-jant üçlüsünün aynı anda tamamen sağlıklı olduğu ilk dönemi yaşıyoruz ve çok memnunuz :D Özellikle İzmir'den dönüş yolunda neredeyse yol boyunca sürekli fırtına vardı. Evet, 500 km'nin 300'ünde ağır rüzgar ile gittik. Arabanın bariz şekilde arka süspansiyonunun araba arka yandan darbe almışçasına zorlandığını hissettim sık sık. Geometride en küçük bir sıkıntı olsa hissedeceğim gün bugündü, yokmuş. :) Ne alaka derseniz, 2. el bolca küçük kazası olan bir araba aldıysanız aklınızın bir köşesinde "kaporta eyvallah, ama yürüyen ne alemde acaba, hiç darbe alıp kayan yeri oldu mu" sorusu olmalı. Kaldı ki, daha önce defalarca atlamalı zıplamalı bende çok zorlamıştım. Sıkıntı olmamış, iyiyiz. :) Bu akşam molada motor yağına da baktım, eksiltme yok. Yalnız arka tamponu silikon pek tutmamış. Onu ne yapacağım emin olamıyorum. Sanırım arkadan kırık olan tırnaklarının yerine bir vida ısıtıp (veya ısıtmadan) sokacağım. Tamponu bağlayan çamurluklardaki plastik parçaları sabitlemenin başka çaresi kalmadı. Belli ki kimsenin arkadan hafifçe tıklatacağı yok, bu işi ben halledeceğim mecbur :D
 
Bugün havayı sıcak ve rüzgarlı görünce biraz çalışayım dedim, bahçede dağınıklık toplarken Süleyman'a gözüm takılınca aklıma esti, kaputun içini elimin eriştiği kadarıyla nemli sarı bezle sileyim dedim.
upload_2017-9-12_16-24-39.png


O ara öylesine bir kontrol edeyim dedim, bu ön cam altı ızgaraların kaput tarafındaki tahliye kapağını bir açıp bakayım dedim. Arabayı alalı 4 yıl oldu, gün geçmiyor ki yetkili servisin bana attığı yeni bir kazığı keşfetmeyeyim... Bu başlıktaki ilk mesajlarda arabayı ilk aldığımda yetkili servise eti sizin kemiği benim şeklinde bıraktığımdan detaylı bahsetmiştim. Verirken özellikle söylediğim şeylerden biri de ızgaraların altlarının iyice temizlenmesiydi. Benim rutinimdir, günlük olarak arabaya binmeden önce o ızgaraların üstlerini temizlerim ama benden önce nasıl kullanıldığını bilemem. O yüzden bir kere temizlensin, sonrası bende demiştim.
upload_2017-9-12_16-32-46.png

Temizlerken kapağı görünce biraz da kendimi tatmin etmiş olurum diyerek kapağını açtım 1-2 yaprak çer çöp varsa alayım dedim. Gördüklerimden sonra kafayı yedim. Kocaman priz kadar kapağın altında parmak girecek kadar yer yoktu. Kapağı komple söktüm ve parmağımın eriştiği yerleri temizledim. Çıkanlar yaprak veya çer çöp değildi, bayağı saksı toprağı olmuş artık. Elimin eriştiği kadar onları temizlemeye uğraştım. Diğer taraftaki tahliye deliğinde kapalı kapak yok ve daha kuytuda. Ona hiç erişemedim, onu da bir çubukla görünen kısmını temizlemeye çalıştım. Yukarıdan erişmek için söküp biraz baktım, onun da imkanı yok. İçerisi hala çok kirli ama en azından artık tıkalı değil. Sonra bt, Opel yetkili servislerine niye sövüyor...
 
@bt emeğine sağlık abi tertemiz olmuş, bana da lazım böle bi değişiklik
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bugün havayı sıcak ve rüzgarlı görünce biraz çalışayım dedim, bahçede dağınıklık toplarken Süleyman'a gözüm takılınca aklıma esti, kaputun içini elimin eriştiği kadarıyla nemli sarı bezle sileyim dedim.
Ekli dosyayı görüntüle 9213

O ara öylesine bir kontrol edeyim dedim, bu ön cam altı ızgaraların kaput tarafındaki tahliye kapağını bir açıp bakayım dedim. Arabayı alalı 4 yıl oldu, gün geçmiyor ki yetkili servisin bana attığı yeni bir kazığı keşfetmeyeyim... Bu başlıktaki ilk mesajlarda arabayı ilk aldığımda yetkili servise eti sizin kemiği benim şeklinde bıraktığımdan detaylı bahsetmiştim. Verirken özellikle söylediğim şeylerden biri de ızgaraların altlarının iyice temizlenmesiydi. Benim rutinimdir, günlük olarak arabaya binmeden önce o ızgaraların üstlerini temizlerim ama benden önce nasıl kullanıldığını bilemem. O yüzden bir kere temizlensin, sonrası bende demiştim.
Ekli dosyayı görüntüle 9214
Temizlerken kapağı görünce biraz da kendimi tatmin etmiş olurum diyerek kapağını açtım 1-2 yaprak çer çöp varsa alayım dedim. Gördüklerimden sonra kafayı yedim. Kocaman priz kadar kapağın altında parmak girecek kadar yer yoktu. Kapağı komple söktüm ve parmağımın eriştiği yerleri temizledim. Çıkanlar yaprak veya çer çöp değildi, bayağı saksı toprağı olmuş artık. Elimin eriştiği kadar onları temizlemeye uğraştım. Diğer taraftaki tahliye deliğinde kapalı kapak yok ve daha kuytuda. Ona hiç erişemedim, onu da bir çubukla görünen kısmını temizlemeye çalıştım. Yukarıdan erişmek için söküp biraz baktım, onun da imkanı yok. İçerisi hala çok kirli ama en azından artık tıkalı değil. Sonra bt, Opel yetkili servislerine niye sövüyor...
Bizim corolladan ağaç çıkacak nerdeyse ya.Arabanı bu kadar korunaklı tutman takdire şayan abi
 
Bugün Süleyman'ın meşhur mor cam filmlerini söktüm. Yapılırkenki rezil işçiliğini gördüm, çileden çıktım. Detaylı yapışkan temizliğini daha sonra yapacağım. Araba akvaryum gibi oldu :(
 
Süleyman akvaryumsa ben bizim picasso ne diyeyim :)
Picasso ayrı tabii de, 4 yıl boyunca göz alışınca aynı arabada birden bire ortalık açılıverdi, ışık görmüş vampir gibi oldum. Bir de evdeki bütün arabaların arka camları karartmalıydı. Benimki sırıtıyor şimdi :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Arkaları bıraksaydın keşke abi.
Zaten bir tek arkada vardı :) Polis elde makbuz kelle avına çıktı napayım, hiç istemeyerek söktüm. Rengi çok hoşuma gidiyordu.
Arka rezistansın da yarısı çalışmıyordu, yaptırmama bahane olur dedim. Yalnız kendimi çok çıplak hissettim bugün arabada.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Zaten bir tek arkada vardı :) Polis elde makbuz kelle avına çıktı napayım, hiç istemeyerek söktüm. Rengi çok hoşuma gidiyordu.
Arka rezistansın da yarısı çalışmıyordu, yaptırmama bahane olur dedim. Yalnız kendimi çok çıplak hissettim bugün arabada.
abi arka cama gene polis bişi demez tek kapıda ön camları bende söktürcem bir iyileşeyim :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Geçtiğimiz Pazar Bursa'da çevreyolunda ilk kez çok güzel rüzgarsız elverişli koşullar denk geldi. Ben de arabanın kondisyonunu deneyeyim dedim.
Toplam 240kg yolcu + full bagaj ile düz yolda 185'i geçmiyor. Stabilitesine bayıldım. =) 160'la giderken bile 70 ile gidiyor gibiydi. (rüzgar sesi hariç:P) 180'den sonra çok hafif titremeye başlıyor, ona da kızamadım.

Ben bu arabayı aldığımda en iyi ihtimalle 140'ta yamuk janttan titremeye başlıyordu, 180'de ön tampon çatırdamaya başlamıştı :D Gelişme var. :)
 
Geçtiğimiz Pazar Bursa'da çevreyolunda ilk kez çok güzel rüzgarsız elverişli koşullar denk geldi. Ben de arabanın kondisyonunu deneyeyim dedim.
Toplam 240kg yolcu + full bagaj ile düz yolda 185'i geçmiyor. Stabilitesine bayıldım. =) 160'la giderken bile 70 ile gidiyor gibiydi. (rüzgar sesi hariç:p) 180'den sonra çok hafif titremeye başlıyor, ona da kızamadım.

Ben bu arabayı aldığımda en iyi ihtimalle 140'ta yamuk janttan titremeye başlıyordu, 180'de ön tampon çatırdamaya başlamıştı :D Gelişme var. :)
Direksiyon boşluğu var mıydı peki abi, bizim accentte (ikisi de b sınıfı diye yazdım) biraz boşluk var, 140 dan sonra falan hissediliyor.
 
Direksiyon boşluğu var mıydı peki abi, bizim accentte (ikisi de b sınıfı diye yazdım) biraz boşluk var, 140 dan sonra falan hissediliyor.
Direksiyon kutusunu bu yaz değiştirdiğim için sıkıntı yok :) Dediğin gibi boşluk olsa zaten denemem. En son titreme eşiği 140'tan 110-120'ye indiğinde müdahaleyi yaptım. Bir de yukarıda detaylı yazmıştım, turu farklı bir ürün takmışlar. Araba eski kasa Fiesta gibi oldu. Sert, hisli bir direksiyon oldu bildiğin gibi değil, fazla stabil :D
 
Direksiyon kutusunu bu yaz değiştirdiğim için sıkıntı yok :) Dediğin gibi boşluk olsa zaten denemem. En son titreme eşiği 140'tan 110-120'ye indiğinde müdahaleyi yaptım. Bir de yukarıda detaylı yazmıştım, turu farklı bir ürün takmışlar. Araba eski kasa Fiesta gibi oldu. Sert, hisli bir direksiyon oldu bildiğin gibi değil, fazla stabil :D

Ama dönüş çapı Mustang’den büyük ahdjdjdkdjd


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e ve bt