Havalar soğudu, 4 mevsim mi alsam kışlık mı diye arada kaldım, bütçem doğrultusunda güvenilir ve uzun ömürlü bir 4 mevsim lastiği bulamadım. Nokian Weatherproof'lara niyetlenmiştim. Onun için de tüm bayiler kapora istiyordu, hiçbiri stokta bulundurmuyordu, ödemeye yanaşmadım. Ben de şu ana kadar çok memnun kaldığım yazlık Dunlop'ların kışlıklarını aldım. Lastik meselesi 4 x 250₺'ye çözülmüş oldu.Bugün İzmit oto sanayide GoodYear bayiine görüş almak için gittim. Durumu anlattım. kaç sezondur kullandığımı, sürekli mi kullandığımı, kaç km olduğunu filan sordular, lastiği de biraz incelediler. Normal dediler, bu lastiklerin ömrü 40k km kadar, sizinki de artık bitmiş dediler. EfficientGrip Compact modeline fahiş fiyat çektiler 275₺, onu direk eledim. Şu an kullandığım lastiklerin yenisi de 325₺ imiş. Koşarak çıktım bayiden. Bir tane Dunlop-Falken-Petlas bayii vardı ona gittim. Dunlop ve Falken seçeneklerine zaten sıcak bakıyordum ve tanesi 235₺ fiyattan Dunlop SP Touring R1 almış bulundum. Forumda Falken'e olumlu referans da vardı ama elimle lastik yanaklarını incelediğimde Dunlop'un daha sert olduğunu fark ettim. 70 yanağın yumuşağı zorlamaya gelmez, janttan atar diye düşündüm. Sonuçta Made in Çankırı lastiğim oldu Lastikler 2018 15.hafta üretimi. 15 yaşından küçük araçlara yol yardımı da veriyorlarmış, Süleyman'ı Allah kurtarsın dediler Eskilerini de kışlık olarak kullanırım deyip aldım, kömürlüğe koydum.
Ekli dosyayı görüntüle 17926 Ekli dosyayı görüntüle 17927
Lastiğimizi 163.750 km'de değiştirmiş oldum.
Lastikleri taktırınca gözüme çarpan ilk iki şey, bunun deseninde yön değil inside/outside mevzusunun olması ve Goodyear gibi offset'inin olmaması. Offset olmayınca süspansiyonun negatif kamber açısı daha net anlaşılır oldu. Lastikçiden ayrılıp yola çıktıktan sonra Goodyear Vector 4 Seasons Gen-2 çok kaliteli lastikmiş dedim. Yol tutuşu filan hava ısınınca bitti ama 40k km yapmış lastikten sonra yeni lastik takınca arabanın bambaşka bir hal almasını beklerdim. Öyle olmadı. Gürültü seviyesi aynı, konfor seviyesi de aynı, düz yol sürüşü de aynı, o yüzden eski lastiklere saygım bir kat arttı. Hatta düz yolda biraz sağ sol yaptım, eskisinin sağlam zamanlarındaki aracı yönlendirme keskinliği daha bile iyiydi. Ama hep söylediğim şeyi, eskisinin kurudaki fren mesafesi zayıflığını bunda denedim, arabamın fren balataları 5,5 senedir ilk kez bu kadar zorlandı. Aşırı şımarttı. Kızaklama filan yaptırmadım. Tabii standart hızda girdiğim virajlarda arabanın kendini salması da tamamen bitti. lastiklerin birkaç yüz km gidip rodajı da bitsin, zorlarsam ondan sonra zorlamaya başlarım. Şimdilik fiyat/performans ürünü gibi durmakla beraber gözünüz kapalı alın diyecek kadar net önermem için daha erken, zamanla tanıyacağız kendisini.
Lastiğimizi 182.250 km'de değiştirmiş oldum.
İlk 25 km izlenimim yazlık lastiklerden biraz daha konforlu olduğu. Hava 9°C civarlarındaydı, lastik "aman abi yapma ben kış lastiğiyim" demedi. Gerçi henüz rodajda, lastiği hiç zorlamadım diyebilirim.
Sanayiye gitmişken;
Geçenlerde yetkili servisin "abisi bunun çözümü yok, ne yaparsak yapalım o izi yapacak" dediği arka silecek sorunumu da muz tipi silecekle 15₺ maliyetle çözdüm. Bu vesileyle tekrardan ABV OPEL TÜRKİYE.