Pazar günü Süleyman'la Kocaeli'den Ankara'ya arkadaşın düğününe gidip döndüm.

Aşağıdaki fotoğraf Kocaeli'de depoyu doldurup Ankara'ya yola çıkıldıktan sonra ilk molada çekildi. Depoyu doldururken her zaman km sıfırlarım. 164 km'de yaklaşık 20 lt yakmıştı. Bu da ortalama 12 lt/100km'ye filan tekabül ediyor.:eek:
upload_2018-7-24_3-16-8.png


Peki bu araba bu yakıtı nasıl yakabildi? Şöyle:
Arabada 2 kişiydik. Klima sürekli açıktı. Otobana çıkmadan önceki rotamızda 2-3 dk. kadar durduğu yerde rölantide çalıştığı oldu. Çünkü yeğenime sıcak motorda radyatör fanının nasıl çalıştığını göstermem gerekiyordu :P
Biraz oyalandığımız için otoyolda kaybettiğiz süreyi kapatmaya oynadım. Yer yer yağış vardı oralarda tempomu rölantiye aldım ama kuru yolda gidebildiğim kadar gittim. Arabam ilk kez 190'ı gördü. O sırada kısa bir yokuş aşağı yakalamıştım, hızımı kaybetmeden bir arabayı geçeyim derken orada gördü. :) Sonrasında düzde denedim, klima açıkken 177 civarı bir hızda motor tıkanıyor. Klima kapalıyken 185 oluyordu daha önce denemiştim. Kuru yolda Sapanca'dan Abant'a kadar 160'ın altına inmedim diyebilirim. Sonrası işte böyle... Arkadaşım da şaşırdı. "Ben trafikte bugüne kadar 190'la giden Corsa görmedim" dedi. Gider aslında da... Her zaman yapmamak gerek =)

Zaman kaybını telafi ettikten sonra kalan yolu sakin sakin bitirdim. Ankara içerisinde de radarlı akan yollar benim arabanın en iyi ekonomi yaptığı hızlarda seyrediyordu. Dönüşte de çok basmadım. Benzin ışığı yandıktan sonra 60km kadar gittim. Benzinliğe son 2km'de trafik bir kilitlendi, dedim yolda kalacağız. :/ Bir süre sonra mecburen emniyet şeridine geçip dörtlüleri yakıp ilerledim. Zaten yol çalışmasının sonundaydı benzinlik. 44lt'lik depo 41,5 lt benzin aldı. Hakikaten trafikte beklesek yolda kalacakmışız. Ankara içi trafik ve son km'lerdeki zorunlu hypermiling çalışması sonucu deponun ortalama tüketimini 7 'ye kadar indirebildim. :)

Bu kadar sıkmama rağmen motorda çubuktan anlaşılacak kadar yağ eksiltme olmadı. Araba bu yolculuk sırasında sadece Düzce'de trafik kazası nedeniyle tıkanan trafikte 1 saatten fazla beklerken yordu. Onun dışında gayet iyiydi. Ön düzende küçük bir sıkıntısı var ama daha somut olarak kendini göstermedi, kasislerdeki hafif lıkırtı sesi dışında bir olumsuzluk yok. Onu da bir ben duyabiliyorum. Bekliyoruz. Bunun dışında lastikler balans yapmış durumda. O yüzden 130-150 arası ve 160-170 arası hafif titreme yapıyor. Geçtiğimiz haftalarda dağdan indikten sonra frenler ilginç şekilde titremeye başlamıştı. O da kayboldu, kalmadı. Arka süspansiyonlardan çok fazla gıcırdama sesi geliyor. İlk bakımda arka tarafı komple yağa bandıracağım. :)

Genel olarak memnunuz kendisinden. :)
 
Pazar günü Süleyman'la Kocaeli'den Ankara'ya arkadaşın düğününe gidip döndüm.

Aşağıdaki fotoğraf Kocaeli'de depoyu doldurup Ankara'ya yola çıkıldıktan sonra ilk molada çekildi. Depoyu doldururken her zaman km sıfırlarım. 164 km'de yaklaşık 20 lt yakmıştı. Bu da ortalama 12 lt/100km'ye filan tekabül ediyor.:eek:
Ekli dosyayı görüntüle 14274

Peki bu araba bu yakıtı nasıl yakabildi? Şöyle:
Arabada 2 kişiydik. Klima sürekli açıktı. Otobana çıkmadan önceki rotamızda 2-3 dk. kadar durduğu yerde rölantide çalıştığı oldu. Çünkü yeğenime sıcak motorda radyatör fanının nasıl çalıştığını göstermem gerekiyordu :p
Biraz oyalandığımız için otoyolda kaybettiğiz süreyi kapatmaya oynadım. Yer yer yağış vardı oralarda tempomu rölantiye aldım ama kuru yolda gidebildiğim kadar gittim. Arabam ilk kez 190'ı gördü. O sırada kısa bir yokuş aşağı yakalamıştım, hızımı kaybetmeden bir arabayı geçeyim derken orada gördü. :) Sonrasında düzde denedim, klima açıkken 177 civarı bir hızda motor tıkanıyor. Klima kapalıyken 185 oluyordu daha önce denemiştim. Kuru yolda Sapanca'dan Abant'a kadar 160'ın altına inmedim diyebilirim. Sonrası işte böyle... Arkadaşım da şaşırdı. "Ben trafikte bugüne kadar 190'la giden Corsa görmedim" dedi. Gider aslında da... Her zaman yapmamak gerek =)

Zaman kaybını telafi ettikten sonra kalan yolu sakin sakin bitirdim. Ankara içerisinde de radarlı akan yollar benim arabanın en iyi ekonomi yaptığı hızlarda seyrediyordu. Dönüşte de çok basmadım. Benzin ışığı yandıktan sonra 60km kadar gittim. Benzinliğe son 2km'de trafik bir kilitlendi, dedim yolda kalacağız. :/ Bir süre sonra mecburen emniyet şeridine geçip dörtlüleri yakıp ilerledim. Zaten yol çalışmasının sonundaydı benzinlik. 44lt'lik depo 41,5 lt benzin aldı. Hakikaten trafikte beklesek yolda kalacakmışız. Ankara içi trafik ve son km'lerdeki zorunlu hypermiling çalışması sonucu deponun ortalama tüketimini 7 'ye kadar indirebildim. :)

Bu kadar sıkmama rağmen motorda çubuktan anlaşılacak kadar yağ eksiltme olmadı. Araba bu yolculuk sırasında sadece Düzce'de trafik kazası nedeniyle tıkanan trafikte 1 saatten fazla beklerken yordu. Onun dışında gayet iyiydi. Ön düzende küçük bir sıkıntısı var ama daha somut olarak kendini göstermedi, kasislerdeki hafif lıkırtı sesi dışında bir olumsuzluk yok. Onu da bir ben duyabiliyorum. Bekliyoruz. Bunun dışında lastikler balans yapmış durumda. O yüzden 130-150 arası ve 160-170 arası hafif titreme yapıyor. Geçtiğimiz haftalarda dağdan indikten sonra frenler ilginç şekilde titremeye başlamıştı. O da kayboldu, kalmadı. Arka süspansiyonlardan çok fazla gıcırdama sesi geliyor. İlk bakımda arka tarafı komple yağa bandıracağım. :)

Genel olarak memnunuz kendisinden. :)
Maşallah maşallah nazar değmesin:)
 
Bugün trafik sigortası ve kaskoyu yeniledik. 3 saat sonra ş*k marketin önünde park halinde arabanın içinde beklerken arkadan palet arabasıyla vurdular. :eek: Bir hışımla arabadan indim, neyse ki bir şey olmamış.:)

Trafik sigortası iyice ateş pahası olmuş, içime oturdu. Ivır zıvırıyla 575₺
Kasko ise yüz güldürdü. Benim sicilin hasarsızlık kademesi 5'e çıkmış. Bu da %65 indirim demek. Bu indirimle genişletilmiş kasko için 690₺ ödedim.

Arabanın kasko bedeli de 21.500₺ olmuş. Piyasa cidden çıldırmış.
 
Son düzenleme:
Bugün trafik sigortası ve kaskoyu yeniledik. 3 saat sonra ş*k marketin önünde park halinde arabanın içinde beklerken arkadan palet arabasıyla vurdular. :eek: Bir hışımla arabadan indim, neyse ki bir şey olmamış.:)

Trafik sigortası iyice ateş pahası olmuş, içime oturdu. Ivır zıvırıyla 575₺
Kasko ise yüz güldürdü. Benim sicilin hasarsızlık kademesi 5'e çıkmış. Bu da %65 indirim demek. Bu indirimle genişletilmiş kasko için 690₺ ödedim.

Arabanın kasko bedeli de 21.500₺ olmuş. Piyasa cidden çıldırmış.
kasko keşke bana da 690 tl olsa :oops:
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Araba 5 yıldır bende, ilk kez şampuanlı cilalı hafif detaylı bir dış temizlik gördü. Bir miktar gözlerim yaşardı. :') Fotoğraflar başka makineyle çekilmiş gibi oldu :D Uyguladığımız malzemeler de Autokit'in yapımarketlerde satılan uygun bakım paketleri, öyle ahım şahım ürünler değil :) İçeride de torpidoyu filan temizledim.
Bunun dışında koltuk döşemeleri için Meguiars'ın halı ve kumaş döşeme temizleyicisini çok uygun fiyata bulup aldım. Zamanında köpük olanını bir kere denk getirip almıştım, o zamandan beri denk getiremiyordum. Koltuklarım fazlasıyla iyi temizlendi, en çok ona sevindim.
upload_2018-9-13_8-44-56.png

upload_2018-9-13_8-48-18.png
 
Araba 5 yıldır bende, ilk kez şampuanlı cilalı hafif detaylı bir dış temizlik gördü. Bir miktar gözlerim yaşardı. :') Fotoğraflar başka makineyle çekilmiş gibi oldu :D Uyguladığımız malzemeler de Autokit'in yapımarketlerde satılan uygun bakım paketleri, öyle ahım şahım ürünler değil :) İçeride de torpidoyu filan temizledim.
Bunun dışında koltuk döşemeleri için Meguiars'ın halı ve kumaş döşeme temizleyicisini çok uygun fiyata bulup aldım. Zamanında köpük olanını bir kere denk getirip almıştım, o zamandan beri denk getiremiyordum. Koltuklarım fazlasıyla iyi temizlendi, en çok ona sevindim.
Ekli dosyayı görüntüle 15043
Ekli dosyayı görüntüle 15044

5 yıldır jest yapmamışsın arabana, ne kadar naz yapsa hakkıdır. Ama yine de az yakıp arıza çıkartmıyor. Yeri geldiğinde 190’ı bile görüyor. Kendisi küçük, gönlü koca yürekli Corsa. (kalp) :)

Öneri mesajı: Bulabiliyorsan Sonax şampuan tercih et düz hesap. Autokit ile fiyatları çok yakın ve PH Nötr. Autokit’in yararından çok zararı vardır. Verdiğine sağlık :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
5 yıldır jest yapmamışsın arabana, ne kadar naz yapsa hakkıdır. Ama yine de az yakıp arıza çıkartmıyor. Yeri geldiğinde 190’ı bile görüyor. Kendisi küçük, gönlü koca yürekli Corsa. (kalp) :)

Öneri mesajı: Bulabiliyorsan Sonax şampuan tercih et düz hesap. Autokit ile fiyatları çok yakın ve PH Nötr. Autokit’in yararından çok zararı vardır. Verdiğine sağlık :)
Ya zarar vereyim dese neye zarar verebilir ki? Cilayı arkadaş yaptı. Yaparken yok şurada göçük burada çizik diye diye kafayı yedi :D O yüzden arabanın dermatolojik sağlığına hiç takılmıyorum :) Öneri için teşekkürler, arkadaşa iletirim. de.... O da 4x4 pickup'ında kullanıyor bu seti :D Bir gün bunu babama veya yeğenime bırakıp yeni araba alırsam yıkamak için o zaman bu ürünlerle doya doya kafayı yerim =)
 
Araba uzun zamandır babamda. Dün bir konusu geçti. Aks kafalarının sesi ben bıraktığımdan beri artmış. Ben de ilerlemenin farkındaydım, arabayı verirken bilgilendirmiştim. Eskiden yok yok durum iyi diyordu, şimdi kendisi de söylüyor.
Yakalamışken bir de antifrizini ölçeyim dedim. Tahmin ettiğim gibi yarıdan aşağı inmiş. Nasıl ölçtün derseniz şu başlıkta gösterdiğim ürünle kolayca halloluyor. Soğuk sınırı -18°C, kaynama sınırı 126°C 'ye gelmiş. Hararet nadiren de olsa 100'e yaklaştı mı kaynama olmasa bile basınç eskisine göre daha çok artıyor. Su eksiltme sebebini buna bağlıyorum. Soğuk sınırına gelirsek, eğer bu yıl kış sert geçerse benim arabayı bizim buralarda patlatır :)
İkisiyle de soğuklar gelmeden ilgilenmek gerekecek.
 
  • Marka: Opel

  • Model: Corsa

  • Yıl: 2001

  • Bakıma girdiği kilometre: 159.000

  • Motor: 1.2 benzin

  • Şanzıman: manuel

  • Yapılan İşlemler: faturada mevcut. Ek olarak sağ ön tekerlek için kulelerden çektirme yapıldı.

  • Maliyet: 1.534₺ + 100₺ motor yağı

  • İşlem yapılan servis: İstanbul/Kartal Star Otomotiv

  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Evet

Ekli dosyayı görüntüle 16815

Arabayı biraz gecikmeli şekilde bakıma soktum. Aks kafasına ek olarak geçen hafta sesini aldığım motor kulağı sıkıntısı da doğruymuş. Ek olarak çalışmadığım yerden bir de şasi doğrultma işi çıktı. Ne alaka derseniz, kaç zamandır ön düzen kaynaklı huzursuzluğunu seziyordum. Rot ayarıyla geçer diyordum. Lastikçide ölçümlerde sağ ön tekerleğin biraz geride olduğu tespit edildi. Birkaç kez sağ tekerlek ağır darbe almıştı, o yüzden çok da şaşırmadım.

Yapılacakları bir kağıda liste halinde yazıp verdim, ustalar da bu kağıdı duvara asıp sırayla baktılar sağolsunlar. Bu şekilde hiçbir madde unutulmamış oldu.

Yağı bu sefer Shell 10w40 tam sentetik aldım. İlk gün izlenimim: Motor sanki eskisine göre daha gürültülü. Bakalım, göreceğiz...
upload_2019-1-8_19-2-55.png

Edit2: Shell'in sitesine girdim baktım, yağ yarı sentetikmiş. =)

diskler biter diyordum, balatalar önce bitti. Çıkan bitik balataların markayı görünce şaşırtmadı. İzmit'teki servise tekrardan selamlar.. :mad:
upload_2019-1-8_19-5-34.png

Yeni balatalar kırmızı geldi, ateş ediyor artık. :D Estonya üretimi VKM marka. Nasıl diye sorduğumda muhtemelen çabuk biter yumuşak balatadır ama iyi tutar dediler. İlk 150 km izlenimim fazlasıyla iyi. Çıkan balatanın ilk günüyle kıyasladığımda, eskisi suntaymış dedirtti.
upload_2019-1-8_19-6-20.png


Sağ sol motor kulakları değişti. Arabada medeniyet namına inanılmaz gelişmeler oldu. :) Yeni aks kafalarının markasını bilmiyorum.
upload_2019-1-8_19-13-20.png


Sol tekerlek dış aks kafası değişti. Muhtemel sebep olarak eskiyip basılmış motor kulakları gösterildi, ben de mantıklı buldum. Takılan ürün Just diye Türk bir marka.
upload_2019-1-8_19-14-44.png


Yağ filtresi Bosch, diğer filtreler de önceki bakımla aynı marka.

Arka sis farı yumrukla çalışıyordu. Çıkardık baktık, soket su almış. Kurulayıp, içini temizleyici spreyle temizleyip taktık, çözüldü. =)

5 yıllık antifriz değişti. 1,5 lt'sini kendim götürmüştüm, 1,5lt de orada eklendi. Bugün bayağı eksiltme yaptı. Sistemin hava yapmasındandır dedik, ama takipteyim. Devam ederse götüreceğim, sisteme komple bakıp kaçak arayacağız.

Bu bakımda içime sinmeyen tek şey piyasada orijinal yedek parçaların bulunamaz hale gelmesi. Döviz kurları artınca, benim bakımda değişen parçalar gibi periyodik bakım dışı parçaların Delphi vb. marka üretimleri oto sanayilere gelmez olmuş. Ya durumu kabulleneceğim, ya da bundan sonraki bakımlarda parçaları kendim tedarik edip götüreceğim. Takılan parçaların zaman içerisindeki dayanımları ve performansları kararımı belirleyecek.

Edit: Eski balataların markası Apetech, Kocaeli Gebze üretimiymiş. Arabama takılan yedek parçalar sayesinde, markaları araştıra araştıra Türkiye'deki otomotiv yan sanayi üzerine bayağı bir bilgi birikimi yapmaya başladım. :)
 
Son düzenleme:
Arabayı biraz gecikmeli şekilde bakıma soktum. Aks kafasına ek olarak geçen hafta sesini aldığım motor kulağı sıkıntısı da doğruymuş. Ek olarak çalışmadığım yerden bir de şasi doğrultma işi çıktı. Ne alaka derseniz, kaç zamandır ön düzen kaynaklı huzursuzluğunu seziyordum. Rot ayarıyla geçer diyordum. Lastikçide ölçümlerde sağ ön tekerleğin biraz geride olduğu tespit edildi. Birkaç kez sağ tekerlek ağır darbe almıştı, o yüzden çok da şaşırmadım.

Yapılacakları bir kağıda liste halinde yazıp verdim, ustalar da bu kağıdı duvara asıp sırayla baktılar sağolsunlar. Bu şekilde hiçbir madde unutulmamış oldu.

Yağı bu sefer Shell 10w40 tam sentetik aldım. İlk gün izlenimim: Motor sanki eskisine göre daha gürültülü. Bakalım, göreceğiz...
Ekli dosyayı görüntüle 16818

diskler biter diyordum, balatalar önce bitti. Çıkan bitik balataların markayı görünce şaşırtmadı. İzmit'teki servise tekrardan selamlar.. :mad:
Ekli dosyayı görüntüle 16819
Yeni balatalar kırmızı geldi, ateş ediyor artık. :D Estonya üretimi VKM marka. Nasıl diye sorduğumda muhtemelen çabuk biter yumuşak balatadır ama iyi tutar dediler. İlk 150 km izlenimim fazlasıyla iyi. Çıkan balatanın ilk günüyle kıyasladığımda, eskisi suntaymış dedirtti.
Ekli dosyayı görüntüle 16820

Sağ sol motor kulakları değişti. Arabada medeniyet namına inanılmaz gelişmeler oldu. :) Yeni aks kafalarının markasını bilmiyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 16821

Sol tekerlek dış aks kafası değişti. Muhtemel sebep olarak eskiyip basılmış motor kulakları gösterildi, ben de mantıklı buldum. Takılan ürün Just diye Türk bir marka.
Ekli dosyayı görüntüle 16822

Yağ filtresi Bosch, diğer filtreler de önceki bakımla aynı marka.

Arka sis farı yumrukla çalışıyordu. Çıkardık baktık, soket su almış. Kurulayıp, içini temizleyici spreyle temizleyip taktık, çözüldü. =)

5 yıllık antifriz değişti. 1,5 lt'sini kendim götürmüştüm, 1,5lt de orada eklendi. Bugün bayağı eksiltme yaptı. Sistemin hava yapmasındandır dedik, ama takipteyim. Devam ederse götüreceğim, sisteme komple bakıp kaçak arayacağız.

Bu bakımda içime sinmeyen tek şey piyasada orijinal yedek parçaların bulunamaz hale gelmesi. Döviz kurları artınca, benim bakımda değişen parçalar gibi periyodik bakım dışı parçaların Delphi vb. marka üretimleri oto sanayilere gelmez olmuş. Ya durumu kabulleneceğim, ya da bundan sonraki bakımlarda parçaları kendim tedarik edip götüreceğim. Takılan parçaların zaman içerisindeki dayanımları ve performansları kararımı belirleyecek.

Edit: Eski balataların markası Apetech, Kocaeli Gebze üretimiymiş. Arabama takılan yedek parçalar sayesinde, markaları araştıra araştıra Türkiye'deki otomotiv yan sanayi üzerine bayağı bir bilgi birikimi yapmaya başladım. :)
abim rakamlar güzel aydın abiye dicek laf yok ama takılan parçaların markalarını beğenmedim. aydın abi büyük ihtimalle kar marjının kalmamasından Delphi vs malı deposuna koymuyordur. Banada dediğim gibi tüm parçaları sen getir diyor :) kulaklar benimde gidik maalesef haftaya felan bende bir gidicem aydın abiye
 
abim rakamlar güzel aydın abiye dicek laf yok ama takılan parçaların markalarını beğenmedim. aydın abi büyük ihtimalle kar marjının kalmamasından Delphi vs malı deposuna koymuyordur. Banada dediğim gibi tüm parçaları sen getir diyor :) kulaklar benimde gidik maalesef haftaya felan bende bir gidicem aydın abiye
Filtreler dışındaki bütün parçaları, çırağı yollayıp parçacıdan aldırdı. Stoğunda sadece periyodik bakım parçalarını tutuyor sanırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreozukan
Geçen cumartesi sol stopun altını basit bir geri manevrada kör noktada kalan konteyner kulbunun köşesine hafif bir dokundurdum. Ertesi gün uzun yola gidecektim kafam çok doluydu, o yüzden park ederken tedbir amaçlı 1 metreden fazla mesafe bırakıp öndeki araca yanaştım. Binerken de göre göre bindim. Ama işte dalgınlık, geri geri yavaşça arabayı yarım debriyaj oynatıp saldım, aynalardan hiçbir şekilde açık kapağı bile gözükmeyen konteynere yavaşça dokunup ittirmiş bulundum. Ama çıkan ses sonrasında olası sonuçları sezmiştim. "Konteynerin-tutacak yerinin-yumru köşesi" nden ittirmiştim. Kahrolarak indim baktım, küfrederek geri bindim.
Şimsi o iz çok gözüme batıyor ama ilgileneceğim. Pops-a-dent seti var bir tane zamanında almıştım. Sanırım onu kullanacağım gün bugündür. Çok da sert köşe bir yer ama deneyeceğim.
Ekli dosyayı görüntüle 13024
Kaportanın her yeri şov yapıyor ama babamın gözüne sadece burası batmış, söylenip duruyordu. 1,5 ay önceden önceden aldığım AutoKing randevusuna dün gittim. Boya temiz gözüküyor ama aracın geneliyle çok hafif ton farkı fark ettim, geçiş alanda yavaş yavaş olduğu için önemsemedim. Belki çevredeki ışıklardan kaynaklı bir göz yanılmasıdır, zamanla anlaşılır. Memnun kalmadığım kısım ise iç trimleri kötü takmışlar. Sol arka cam altındaki trimler takılırken ne yapmışlarsa camın altında açıklık var ve bu dışarıdan bile gözüküyor. Daha beter ederler diye götürüp düzelttirmekten korktum. Aracı teslim alıp teslim edenler gerçekten titiz davrandılar sağolsunlar ama maalesef bu tarz işletmelerde tüm çalışanlar aynı titizlikte olmayabiliyor.