Havalar soğudu, 4 mevsim mi alsam kışlık mı diye arada kaldım, bütçem doğrultusunda güvenilir ve uzun ömürlü bir 4 mevsim lastiği bulamadım. Nokian Weatherproof'lara niyetlenmiştim. Onun için de tüm bayiler kapora istiyordu, hiçbiri stokta bulundurmuyordu, ödemeye yanaşmadım. Ben de şu ana kadar çok memnun kaldığım yazlık Dunlop'ların kışlıklarını aldım. Lastik meselesi 4 x 250₺'ye çözülmüş oldu.
Ekli dosyayı görüntüle 22871 Ekli dosyayı görüntüle 22875 Ekli dosyayı görüntüle 22876

Lastiğimizi 182.250 km'de değiştirmiş oldum.

İlk 25 km izlenimim yazlık lastiklerden biraz daha konforlu olduğu. Hava 9°C civarlarındaydı, lastik "aman abi yapma ben kış lastiğiyim" demedi. Gerçi henüz rodajda, lastiği hiç zorlamadım diyebilirim.

Sanayiye gitmişken;
Geçenlerde yetkili servisin "abisi bunun çözümü yok, ne yaparsak yapalım o izi yapacak" dediği arka silecek sorunumu da muz tipi silecekle 15₺ maliyetle çözdüm. Bu vesileyle tekrardan ABV OPEL TÜRKİYE.
Ekli dosyayı görüntüle 22874
187.150 km'de yazlıklara geri döndük. Lastikçiden eve gelirken biraz lastikleri zorlamış olabilirim ¯\_(ツ)_/¯ Eve geldiğimde araba sürekli beyaz boyalardan geçiyormuş gibi tıp tıp zıplıyordu. Lastikleri söküp bakayım dedim, bijonları okuyup üfleyip takmışlar, bijon anahtarı yamuldu bijonlar yine çıkmıyor... Ben de hem şu zıplamaya baksınlar hem de bijonları insan açacakmış gibi baştan sıksınlar diye lastikçiye geri götürdüm.
Lastikçide bekleme salonundayken sanayideki o sihirli cümleyi işittim: "Abi bi saniye bakar mısın" :'D Büyük masrafların habercisi... Bi baktım, aman tanrım dedim :D
1583788713982.png
1583788732144.png

Lastikler bu halde... Arabanın önü çok alçak olduğundan, durduğu yerde direksiyonu çevirmeyi de akıl etmediğimden inip baksam da bunu görememişim. İki yeni lastik aldım, bunları da garanti incelesin diye gönderdik bakalım...

Önler yeni, arkalar yaklaşık 19.500 km'de
km 187.200
 
Süleyman 10.000 bakımına 1000 km kala sıcaktı pandemiydi derken sıkıntı bastı, huysuzlandı, oksijen sensörü arızası verdi. Ben de birkaç yüz km kala 188.870 km'de bakımına sokayım dedim.
1594161191861.png

Hava ve polen filtresini bir gün önceden kendim değiştirdim. Geriye kalan sadece kendi götürdüğüm yağımın değişimi, filtre değişimi, bir de bir süredir yağ kaçağına sebep olan yağ filtre haznesinin contasıydı. Son olarak da O₂ sensörü eklendi.
Kabahatli arkadaşlardan biri egzoz manifoldunun üstünde, diğeri de egzoz borusunda katalizörden sonra
1594161477637.png
1594161511322.png

Ben de boş durmadım, tamponları biraz toparladım. İstanbul'da park halinde zaten fazla sağlıklı durmayan ön tamponu iyice esnstmişler, ön tamponun ızgarasını yerinden çıkartmışlardı. Onu toparladım.
1594161917618.png

Arka tamponun da iç kısmında iki tane plastik ayak saçma sapan şekilde monte edilmiş zamanında, onları yerine doğru şekilde oturttum. Ama yalan yok, çok zorladı.
1594162030551.png
1594162053857.png

Yağ olarak bu kez tercihim Mobil Super2000 yerine Lubex Primus EC oldu. Bakımdan sonra motorun çalışması inanılmaz derecede sakinleşti, çalışma sesi bayağı azaldı. Uzun dönem kullanımını tabii ki bilemiyorum. Yakından takip edeceğim. :)
1594162181750.png


Kendileri yanarken beni de yakan iki arkadaş bunlar. Bosch'lar çıktı, yerlerine Delphi takıldı
1594162363834.png
 
Hayranım bu araca ve ona böyle bakan sahibi ağabeyime :) Güle oynaya vakit geçirin , lubex kullanan 2. üye opelden geldi yine :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Uzun zamandır gözüme batıp duruyor. Kaput içindeki kabloların spiral kaplamaları yıllara yollara yenik düşmeye başlamış, daha önce bez bantla sarılmış kabloların bazıları da tekrar meydana çıkmaya başlamıştı. Bez bantlar orada burada sarkar olmuştu. Bugün elimin eriştiği kadar ona müdahale edeyim dedim.
Bu arada yetkili servise yıllar önce yaptığı bir işlemden ötürü yine sövdüm, en sonda o konuya geleceğim.
Before / In progress
1594764976988.png

After
1594765035018.png
1594765055049.png
---
Before:
1594765128337.png
1594765144044.png1594765156618.png
After:
1594765183710.png
1594765201659.png 1594765241527.png 1594765275479.png
---
Yakıt besleme sisteminden gelen kablo demeti ikiye ayrılıyor, bir bölümü motor üst kaplamasının içine uygun delikten giriyor, geri kalanı da maf sensörüne gidiyor. (Bkz. ilk fotoğraf) Tesadüfen maf sensörüne giden kablo demetinden bir tane kablonun motor üstü plastik kapağın içine öteki kablonun yoluna girip tekrar çıktığını farkettim. Fakat bir gariplik olduğu belliydi. Kapağı tırnağından kurtarıp hafifçe kaldırdığımda gördüm ki o kablo oraya yanlışlıkla girmiş. Bu kapak en son 6,5 yıl önce triger zinciri değişiminde yetkili servis tarafından açıldı, bir daha kimse dokunmadı. O gerizekalılar hiç dikkat etmeden incecik kabloyu oraya sıkıştırmış. Farketmesem belki yarın, belki de 10 yıl sonra o kablo oradan mutlaka temassızlık yapacaktı. Çok şükür fazla yaralanmamıştı da açıp onarım yapmak zorunda kalmadım.
Defalarca söylediğim bazı şeyleri bu vesileyle tekrar edeyim:
- Opel yetkili servislerine asla ama asla güvenmeyin.
- Eğer eski araca biniyorsanız her vidasını her somununu her cıvatasını bizzat tanıyıp elinizden geçirmeye bakın. Küçücük detaylarda hiç tahmin edilmeyecek istenmeyen yaşanmışlıkların izlerine rastlayabilirsiniz.
 
Uzun zamandır gözüme batıp duruyor. Kaput içindeki kabloların spiral kaplamaları yıllara yollara yenik düşmeye başlamış, daha önce bez bantla sarılmış kabloların bazıları da tekrar meydana çıkmaya başlamıştı. Bez bantlar orada burada sarkar olmuştu. Bugün elimin eriştiği kadar ona müdahale edeyim dedim.
Bu arada yetkili servise yıllar önce yaptığı bir işlemden ötürü yine sövdüm, en sonda o konuya geleceğim.
Before / In progress
Ekli dosyayı görüntüle 27628
After
Ekli dosyayı görüntüle 27629
Ekli dosyayı görüntüle 27630
---
Before:
Ekli dosyayı görüntüle 27631 Ekli dosyayı görüntüle 27632Ekli dosyayı görüntüle 27633
After:
Ekli dosyayı görüntüle 27634
Ekli dosyayı görüntüle 27635 Ekli dosyayı görüntüle 27636 Ekli dosyayı görüntüle 27637
---
Yakıt besleme sisteminden gelen kablo demeti ikiye ayrılıyor, bir bölümü motor üst kaplamasının içine uygun delikten giriyor, geri kalanı da maf sensörüne gidiyor. (Bkz. ilk fotoğraf) Tesadüfen maf sensörüne giden kablo demetinden bir tane kablonun motor üstü plastik kapağın içine öteki kablonun yoluna girip tekrar çıktığını farkettim. Fakat bir gariplik olduğu belliydi. Kapağı tırnağından kurtarıp hafifçe kaldırdığımda gördüm ki o kablo oraya yanlışlıkla girmiş. Bu kapak en son 6,5 yıl önce triger zinciri değişiminde yetkili servis tarafından açıldı, bir daha kimse dokunmadı. O gerizekalılar hiç dikkat etmeden incecik kabloyu oraya sıkıştırmış. Farketmesem belki yarın, belki de 10 yıl sonra o kablo oradan mutlaka temassızlık yapacaktı. Çok şükür fazla yaralanmamıştı da açıp onarım yapmak zorunda kalmadım.
Defalarca söylediğim bazı şeyleri bu vesileyle tekrar edeyim:
- Opel yetkili servislerine asla ama asla güvenmeyin.
- Eğer eski araca biniyorsanız her vidasını her somununu her cıvatasını bizzat tanıyıp elinizden geçirmeye bakın. Küçücük detaylarda hiç tahmin edilmeyecek istenmeyen yaşanmışlıkların izlerine rastlayabilirsiniz.
Kablonun sıkıştığını farkettiğim ve kurtarmak için kaldırdığım kısım şurası:
1594766198789.png
 
Güncel:
Ön tamponun siyah plastik ızgarası ne kadar yerine oturtsam da yüksek hızın rüzgarına maruz kaldı mı yerinde durmamakta direniyordu. Ben de siyah silikon alıp birkaç onarım daha yaparım diyerek arabaya giriştim.
Öncelikle aracı lift'e kaldırdık :D
-
Sonra silikonu hem dışta açıklıklarından uygulayıp sıkıştırdım, hem de sonradan içeriden iyice sağlamladım. Yerim çık dar olduğu için iç taraftan çok temiz çalışamadım ama dıştan durum arabanın genelinden daha vahim değil. :'D
1594990974013.png

Tabii arabanın altına girince geçmişte yetkili servisin yaptığı bir sürü kaliteli !! işçiliğin sonuçlarını gördüm, yeni yeni iş kalemleri eklendi.
Zamanında yetkili serviste değiştirdiğim tamponumun gerek kendi üzerinde, gerekse davlumbazlarla münasebetlerinde bayağı sıkıntı buldum. Yanarım da zamanında 3 hafta parça beklediğime yanarım. Sanayide yarım günlük işi vardı...
-
Sol davlumbazın ön dış tarafı boşta sallanıyordu. Eksik vida/parça ya da öyle bir şey var belli ki. Eski bir kalın telefon kablosuyla hem ön tampona, hem de şasiye bağladım. Taş gibi oldu =)
1594991346999.png

-
Sağ davlumbazın üzerinde birkaç yıl önce bir yırtık olmuştu. Sebebi yetkili servisin !! eksik bıraktığı !! vida çıktı. Hız gördükçe tekere sürtmekten iyice incelmiş naylon poşete dönmüş. Akıllı vidam olmadığı için (olsa bile davlumbazın genel deformasyonu nedeniyle yeterli gelmezdi) vidalanacak yeri ve devamındaki ilgili bölgeyi silikon sıkıp bir parçayla sıkıştırarak tutturdum, yarığa da plastik bir parça koydum üstüne silikonla sıva yapıp kapattım.
1594991571061.png

-
Ön panjurla uğraşırken panjurla radyatör arasında bir kablonun boşta sallandığını farkettim. Izgaraların arasından tutup çıkardığım zaman ucunda bir sensör olduğunu farkettim. Kablo üzerindeki etiket 2000 yılınındı, yani fabrikasyon parça. O kadar tampon sök tak yaptınız, o kadar yeri atladınız, bari bunu yerine taksaydınız be yetkili servis !! Takılacak yuvası da panjurun üstünde. Tek sorun birkaç tırnağı kırılmış, birkaçı da kırılmak üzere. Yani uğraşmak gerekiyor. Uğraştım, 1-2 tırnağı daha feda ederek yerine taktım. Sonradan sağlamlamak için eski bir lastik contayı akıllı vidaya benzer bir mantıkla ortapimine geçirip, devamında da tornavidayla ilerletip tırnağını da yuvasında sıkıştıracak şekilde sabitledim. Tahminimce en az orijinali kadar sağlam olmuştur.
Fotoğrafta sarı gözüken halka, bahsettiğim conta (taharet musluğu contası). Yılların etkisiyle açık alanda kalınca siyah rengini ve eski su tutucu özelliğini kaybetmiş ama burada macun gibi işe yaradı :)
1594992027262.png

-
Çalışırken hareket edebilecek fazla yerim yoktu ama elimin eriştiği kadarıyla ön salıncak burçlarını bolca gresledim. Ses konusunda bayağı faydası oldu.

Eski araba alacak olan arkadaşlar bunları hep okuyun, bundan çok daha fazla uğraşı göze almadan eski araba almaya kalkışmayın. Hep para tarafı hesaba katılır ama eski arabayı yürütmek gerçekten hem para hem zaman hem de emek olarak çok maliyetli.
 
Güncel:
Dün balata spreyiyle şanzıman üzerindeki kalmış yağı temizledim. Serviste üstünkörü sprey sıkmışlardı, ben iyice temizliğini yaptım. Acaba motor yağı sızıntısından gelenler mi, yoksa şanzımandan terleme vb. sızıntı mı var onu takip edeceğim. Tüpte kalan spreyle de adına uygun şekilde ön balatalardaki kirleri biraz akıttım. Bir de sıvı gresle arka süspansiyon bağlantılarını ve, ön salıncak takozlarını yağladım. Maksat huzurlu ilerlesin.
--
Taa ne zaman kapağı kopmuş bir su tahliye deflektörüm vardı. Biraz stokları aradım telefonla, hiçbir yerde bu parçadan bulamadım. Dedim oğlum bir daha tamir dene. Bu sefer de siyah silikonla yaptım, yerine taktım. Bakalım zaman ne gösterecek.
1595687089973.png

--
Öğlen bagaj halısını nizami şekilde bir çıkarayım dedim, klips yerine akıllı vidayla tutturulan yeri varmış allahın cezaları hangi akılla yapmışlarsa... Orijinal olmayan o klipslerle uğraşmamak için hep tersten açıp stepneyi filan zor yoldan sökerdim. Bugün ilk kez doğru yönden çıkardım. Orijinal halı klipslerini de sipariş verdim, geldiğinde halledeceğim. Çıkardıktan sonra altında görünmeyen yerde yuvalarından sökülmüş kablo klipsleri buldum, onları yerlerine taktım.
Elim erip de neresine el atsam eski kullanıcılarından kötü miraslar bulup onları toparlıyorum. Yazık valla.
--
Bir de Würth kaput temizleyiciyle biraz girişeyim dedim ama gereksiz bir hareket oldu. Kaput zaten temizmiş :D
Before & After aynı ¯\_(ツ)_/¯
1595687760226.png
 
Güncel:
onlineyedekparca.com dan ilk alışverişimi yaptım. Bakalım...
Ekli dosyayı görüntüle 27958
Bagaj halı klipsi x6
Siparişler geldi. Bunlara ek olarak hb'dan yan sanayi 2 tane yan sanayi havalandırma ızgarası sipariş vermiştim. Eskisi kırılmıştı.
1595979529891.png

Yan sanayi ürünlerin yerine oturmasında sıkıntı yok ama en dışa yönlendirme ve kapanma konuları sıkıntılı. Ben de o iki taneyi ortaya taktım, yana orijinallerden koydum. Bu arada kırılan parçayı söktükten sonra onardım. Artık yedekte iki tane orijinal GM havalandırma ızgaram var. :)
1595979679814.png

Tam kapanamayan havalandırma ızgaraları:
1595979791846.png

Bu parçaların en büyük sıkıntısı yaz güneşinde ve kışın aşırı soğuk ve nemde mekanizmaların kaynar gibi yapışması. O yüzden bolca silikon sprey sıkıp öyle monte ettim. Vıcık vıcık görüntünün sebebi o =)
--
Bagaj halısı klipslerini de orijinalleriyle değiştirdim. Artık stepneye hava basmak istersem insan gibi halıyı normal söküp kaldırabileceğim, arkalardan uğraşmama gerek kalmadı :D Açmışken arkadaki kabloları da biraz toparladım.
Üzerinden çıkan saçma parçalar:
1595979983472.png

Yenileri de şöyle basit, ucuz ama medeni şeyler:
1595980050543.png

Halıyı da böyle tutturuyorlar:
1595980091548.png

--
Sırada ön cam, iç dikiz aynası ve reflektör var. Havalar bozarken de GM arka sileceği takacağım, şimdi sarıp sarmaladım içeri aldım bekletiyorum.
 
Güncel:
Bugün (artık dün oldu) uzun zamandır küçük bir çatlağı olan ön camı kaskodan değiştirdim. Kentsan ?! gitti, Doraglass geldi:) Aldığımdan beri üstünde duran çıkma Renault dikiz aynası gitti, orijinal GM ayna geldi. Eski perperişan HGS etiketi gitti, yenisi cama direk yapışmayacak şekilde geldi.
1596066591490.png
1596066614011.png

Kaskosuz değiştirsem günahı 650₺ civarındaymış.
1596067096540.png

Küçük bir aksilik de yaşanmadı değil. Benim arabayla uğraşan usta, boğma teliyle eski silikonlarını kesip kaportadan kurtarmaya çalışırken park sensörünün kablosunu kesmiş.🤦‍♂️ Başka usta gördü de sağolsun orada kabloları sıyırıp bağlayıp onardı.
1596066796157.png

1596067040185.png


Before & After da yapayım.
Before (soldaki sinek gibi şey çatlağımız):
1596066910643.png

After:
1596066994416.png
 
Doraglass cam takılı Vectra'da da 11 yıldır, memnunuz.
Bedavaya takıldı, öğleden beri çok memnunum. hatatat
Eskisi çok kirlenmişti, çatlağı vardı. Bir de kılcal çiziği çok fazlaydı, geceleri çizik gözlük camı gibi rahatsız etmeye başlamıştı. TSE dışında hiçbir onayı da yoktu. Şaka bir yana, takılan camın kalite farkı dışarıdan bile bayağı fark ediliyor. Yanlardaki desenleri filan çok düzgün çok temiz. İlk camdaki küçücük noktasal çatlak, fotoğrafta daha net gözüksün diye gerçekten çok hafif bir darbeyle aşağıdaki hale geldi. Çıplak elle biraz kontrolsüz şekilde camda sinek öldüreyim desem ve çatlağın üstüne denk gelse ben de bu hale getirebilirmişim öyle söyleyeyim. Eskisi sandığımdan da dandikmiş :)
1596067651212.png
 
Güncel:
Tıpkı eski cam gibi yeni cam da taş çarpması sonucu geçen hafta yine Gebze'de aynı yerinden benzer şekilde çatladı. Dün de yine GEBZE'DE motor kontrol ışığı yaktı. OBDII cihazını seyir halinde taktım, okudum, P1405 EGR voltaj hatasıymış, sildim, henüz tekrarlamadı. Bakalım bizim banknotlar akü kutup başlarına mı sıkıştı yoksa EGR valfine mi yakında çıkar kokusu :)
 
Güncel:
Tıpkı eski cam gibi yeni cam da taş çarpması sonucu geçen hafta yine Gebze'de aynı yerinden benzer şekilde çatladı. Dün de yine GEBZE'DE motor kontrol ışığı yaktı. OBDII cihazını seyir halinde taktım, okudum, P1405 EGR voltaj hatasıymış, sildim, henüz tekrarlamadı. Bakalım bizim banknotlar akü kutup başlarına mı sıkıştı yoksa EGR valfine mi yakında çıkar kokusu :)
gebzeye gitme sen...
 
Kaç senedir kendiliğinden yırtık pırtık bir hal alan kafalıkları bugün yaptırdım. Çiçek gibi oldu, yapan yerden de çok memnun kaldım. Sağlam bir referansla gitmiştim :)
Temizliklerini yaptıktan sonra şuraya şöyle bir Before & After da bırakayım.
1600292653669.png
 
Kaç senedir kendiliğinden yırtık pırtık bir hal alan kafalıkları bugün yaptırdım. Çiçek gibi oldu, yapan yerden de çok memnun kaldım. Sağlam bir referansla gitmiştim :)
Temizliklerini yaptıktan sonra şuraya şöyle bir Before & After da bırakayım.
Ekli dosyayı görüntüle 29319
Merhabalar. Benim iç kapı döşemelerimde sarkma ve kenarlardan çıkma mevcut . Siz bu başlıkları nerede onarıma verdiniz adres konum paylaşabilir misiniz? Kapı döşemesi için uğrayayım orjinalden farksız olmuşlar güle güle kullanın. Ve konuyu baştan beri okudum azimle her problemi paylaşmış çözümü yazmışsınız tebrik ve teşekkür ederim kendi adıma. Bende de 1.0 2004 twinport essentia var birazcık sesli ve debriyajı biraz darbeli çalışıyor. Ayağımın altına vuruntu yapıyor. Yağ değişimini 3bin km önce yaptım tüm filtreler vs ama yağı sahte yağ koymuşlar buradan uyarmak isterim sahte yağlara karşı sizleri.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Merhabalar. Benim iç kapı döşemelerimde sarkma ve kenarlardan çıkma mevcut . Siz bu başlıkları nerede onarıma verdiniz adres konum paylaşabilir misiniz? Kapı döşemesi için uğrayayım orjinalden farksız olmuşlar güle güle kullanın. Ve konuyu baştan beri okudum azimle her problemi paylaşmış çözümü yazmışsınız tebrik ve teşekkür ederim kendi adıma. Bende de 1.0 2004 twinport essentia var birazcık sesli ve debriyajı biraz darbeli çalışıyor. Ayağımın altına vuruntu yapıyor. Yağ değişimini 3bin km önce yaptım tüm filtreler vs ama yağı sahte yağ koymuşlar buradan uyarmak isterim sahte yağlara karşı sizleri.
Aracınızı güle güle kullanın. Otoyola çıkana kadar aşırı ekonomik bir arabadır. :)
Kocaeli'de yaptırdım. İzmit Oto Sanayi'de Sercan Oto Döşeme. Benim kapı döşemesinde kumaş yok, sizin arabada kumaş olan yerler sert plastik. Kökten ilkel çözümle olası bir masraf kalemini en baştan çözmüşler :D Kırana kadar sıkıntı yok =)
Tebrik için ben teşekkür ederim. Azimle eskitip azimle onarıma devam. Daha sorunsuz ve daha yenisini alacak para yok, o yüzden devam... :)
debriyajın darbeli olması meselesinde motor ve şanzıman kulaklarını bir kontrol ettirin derim. Bu bölgelerden sıkıntı varsa ileride daha büyük sorunlara sebep olmasın.
Yağ tedirginliği maalesef bende de var. Yağı artık internetten alıyorum ve mümkünse direk üretici firmanın mağazasından alıyorum.
 
Kaç zamandır aklımdaydı, bagajda daha iyi sabitlemeyle bazı düzenlemelere ihtiyacım vardı. Birkaç gün düşündüm taşındım, baktım oluru var, uyguladım. :)
İki tane kancalı bagaj lastiği aldım.
Birini arka koltuk sırtlığını çift kademeli sabitleyen demir boynuzlar vardı, onlara geçirdim. Arada kalan boşluğu doğru hatırlamışım, lastiğin geçmesi için yeterli oldu.
Diğerini de amortisör kulelerinin çevresinden geçirerek sabitledim. Onların da lastikleri deforme olmayacak şekilde üstlerine tekrar takılabildi. Sonuç resimdeki gibi oldu.
Kış tarifesi DIY bagaj havuzumu da trafik setini kolay erişilebilir kılacak şekilde koydum.
1604946674157.png

Elim değmişken kaputta direksiyon kutusundan olduğunu düşündüğüm küçük bir yağ kaçağı var, onun kirlettiği yerleri temizleyeyim dedim, coşup bütün kaputu kabaca temizledim :d
1604947705368.png

Sonra geçip karşısına çayımı yudumlayacaktım, köpekler izin vermedi içeri kaçtım.