159bin km'den sonra 167bin km'de arabayı tekrar bakıma soktum. Hem başına değişik olaylar geldi, hem de uzun yola çıkacağız, hem de yağından hiç memnun değildim. Bu yüzden 10.000'i beklemeden bakıma girdik.
Ekli dosyayı görüntüle 19071
Yağı bir boşalttık, sanki 50000 km olmuş dizel yağı. Açık sarı koyduğumuz yağ, katran gibi aktı. Bir ihtimal kurumları temizlemiş olabilir. Önceden aldığım Mobil Super2000 yağı koyduk. Polen filtresi değişti. Geçenlerde elime geçen açık hava filtresini de taktık, ustam mahsuru olmayacağını söyledi. Ama "çok kaliteli bir ürün değil, bir bakım sonra at gitsin, temizleme ürünlerini almaya değmez" dedi. Tavsiyesini dinleyeceğim.
Ekli dosyayı görüntüle 19072
Ön düzende bir süredir fark ettiğim küçük bir sorun vardı. Sadece kasislerde ve yol bozukluklarında ortaya çıkıyordu. Başlangıç aşamasında olduğu için iki ihtimal vardı: Ya direksiyon kutusu, ya da z-rot. İyi ihtimal z-rotmuş
, o değişti.
Arka kampanalara bir bakım yapıldı, temizliği yapıldı. Balatalar iyi durumda, devam.
Arka süspansiyon çok ses yapıyordu, onu yağladılar. Şimdi bir tık daha iyi.
Geçenlerde yeğenim boyundan büyük bir yaramazlıkla arabayı bahçede çalıştırıp yürüttü. Bayağı bir off-road yaptı, rodeo yaptı, altına el arabası alıp kenara fırlattı filan, kalın çivili kalasların üstünden geçti, en son bir kütüğün üstünde kalıp stop etti. Liftte onun hasarlarına da bakalım dedim. Tahmin ettiğim gibi ön tamponun alt vida yerlerinin üçü de kırılmış. Bir tanesinden pulla filan tutturabildik, buna da şükür dedik. Kalın saç karter koruyucu egzoza kadar dayanmış, araç onun üstünde askıda kalmış. Şansa yanındaki plastik koruyucuya değil de buna gelmiş. Bizi büyük masraftan kurtarmış. Çıkartılıp çekiçle düzeltildi, öyle takıldı. Orta kısımlarda da altta göçükler olmuş ama hepsi egzozu korumak için yapılan çıkıntılarda olmuş, orta susturucuyu da kenardan sıyırarak hasar vermeden geçmiş. Ön düzende de bu olaydan kaynaklı bir sıkıntı yok. Lastiklere de çivi girmedi. Çok çok ucuz atlatmışız.
Ekli dosyayı görüntüle 19074 Ekli dosyayı görüntüle 19075 Ekli dosyayı görüntüle 19076 Ekli dosyayı görüntüle 19077
Bakımdan çıktı, araba artık saat gibi. Düşük devirde özellikle klima açıkken motor toparlayamıyordu, yağ değişince o iş çözüldü. Filtre bu 1000rpm civarlarındaki yüklerde v8 sesi veriyor, 4000rpm'den sonra da gsi sesi veriyor
Onun dışında aralardaki devirlerde db olarak bakılırsa bakım öncesi sesten farkı yok. Sesi beni çok ilgilendirmiyor da, çekişi çok rahat, o mutlu etti.