187.150 km'de yazlıklara geri döndük. Lastikçiden eve gelirken biraz lastikleri zorlamış olabilirim ¯\_(ツ)_/¯ Eve geldiğimde araba sürekli beyaz boyalardan geçiyormuş gibi tıp tıp zıplıyordu. Lastikleri söküp bakayım dedim, bijonları okuyup üfleyip takmışlar, bijon anahtarı yamuldu bijonlar yine çıkmıyor... Ben de hem şu zıplamaya baksınlar hem de bijonları insan açacakmış gibi baştan sıksınlar diye lastikçiye geri götürdüm.
Lastikçide bekleme salonundayken sanayideki o sihirli cümleyi işittim: "Abi bi saniye bakar mısın" :'D Büyük masrafların habercisi... Bi baktım, aman tanrım dedim :D
Ekli dosyayı görüntüle 24457 Ekli dosyayı görüntüle 24458
Lastikler bu halde... Arabanın önü çok alçak olduğundan, durduğu yerde direksiyonu çevirmeyi de akıl etmediğimden inip baksam da bunu görememişim. İki yeni lastik aldım, bunları da garanti incelesin diye gönderdik bakalım...

Önler yeni, arkalar yaklaşık 19.500 km'de
km 187.200
Güncel:
Kış kenardan köşeden burnunu göstermeye başladı. Ben de hiç bekletmeden küçük operasyonlara başladım.
Uzun yola gideceği için önce bizim Transit'in antifrizi ölçtüm, -18 çıktı. Kabul edilebilir dedim, birkaç şeyini daha toparlayıp hazır ettim. Sonra döndüm Süleyman'a =)

Benim antifriz durumu gayet iyi. Donma noktası -37 - -38 °C civarı bir değer çıkıyor, Kaynama noktası da yaklaşık 130°C Cam suyum da antifrizli.
1606167285353.png


Daha sonra sabah erkenden lastikçime gittim, kışlıkları taktırdım.
1606167389784.png

1606167355901.png

Yazlıklarla 6300 km daha yapmış oldum. Pandemi nedeniyle tempomuz düşük bu sene =)
Km 193.500
 
Yaklaşık 1 aydır sileceklerde bir gariplik seziyordum. Azıcık zorlansa bile sildikten sonra sağ silecek yukarıda kalıyordu. Eskisine göre zorlanma toleransı azalmıştı. 2 haftadır da yağmur azalıp da fasıla kısa gelip hafif kuru sildiğinde veya yüksek hızda çalıştırıldığında tam duracakken fazladan bir sefer daha yapıyordu. Ok dedim masraf yakında. Salı günü yağmurda çıktığımda bir süre sonra seyir hızımı iyice yavaşlatmadan kapanmaz durmaz oldu. Klasik Opel arızalarından, içine üç harfliler kaçtı :D
İzmit sanayide gittiğim 3. serviste ancak yer buldum. Silecek motorundan dediler. Kabul etmedim, dedim bu röle işi. Maalesef röle işini de motorun içinde çözmüşler. Tam gün beklersem tamire revizyona filan göndermeyi teklif ettiler. Pandemi titizliğiyle kabul etmedim, yenisini taktırdım. Eskisini de yanıma aldım, pandemi bitince yaptırırım yedekte durur.
Marka da Hella çakması :D El kadar parçanın yan sanayisi fiyatı bile çok ya :/
1607151818814.png


Edit: Hellux markasını biraz araştırdım. Made in Kağıthane/İSTANBUL :)
 
Son düzenleme:
Dün yine 250 km yol yaptım. Sabah yolda hafif bir dengesizlik farkettim, ona göre sürüşümü ayarladım. Durduğumda da önce gözümle, sonra ayağımın tabanıyla :D lastik havası ölçtüm, sol önde iniklik vardı. Öğleden sonra havaları en son akaryakıt istasyonunda makineyle de kontrol ettim. Diğer havalar normalde bastığım +1 basınçtaydı (ısınmış lastik farkı, normaldir), bu sol ön lastik ise 30 olması gerekirken 19 olmuştu. 1 haftadan kısa bir sürede bu kadar inmişti.

Bugün en yakın lastikçiye gittim, yanaktan kaçırıyormuş. Jantın kenarlarını hafif taşlamalı şekilde temizlediler, supabı değiştirdiler, 40 hava basıp birkaç gün kalsın kontrol edelim dediler. Bekleyeceğim bakalım :)
 
Dün yine 250 km yol yaptım. Sabah yolda hafif bir dengesizlik farkettim, ona göre sürüşümü ayarladım. Durduğumda da önce gözümle, sonra ayağımın tabanıyla :D lastik havası ölçtüm, sol önde iniklik vardı. Öğleden sonra havaları en son akaryakıt istasyonunda makineyle de kontrol ettim. Diğer havalar normalde bastığım +1 basınçtaydı (ısınmış lastik farkı, normaldir), bu sol ön lastik ise 30 olması gerekirken 19 olmuştu. 1 haftadan kısa bir sürede bu kadar inmişti.

Bugün en yakın lastikçiye gittim, yanaktan kaçırıyormuş. Jantın kenarlarını hafif taşlamalı şekilde temizlediler, supabı değiştirdiler, 40 hava basıp birkaç gün kalsın kontrol edelim dediler. Bekleyeceğim bakalım :)
Abi sonuç ne oldu ? Geçmiş olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Güncel geçelim:
Uzun zamandır elimde olan kırık reflektörün yenisini muayene öncesi kontrole gittiğimde taktırdım. Ne kadar uzun zaman geçtiyse artık, kırık olanın içinde arı peteği olmuş :D
1613138339110.png

Arka frenler ayarlandı, komple elden geçti. Tamburlar tornalandı. Sinyal ampulleri değişti, genel mekanik kontroller yapıldı.
1613138413617.png


Çatlak ön cam için de 2 hafta öncesinden haber vermiştim, sipariş geçeceklerdi. Gel gör ki ön cam muayeneye yetişmedi :'D Napalım, ben de "önemli olan katılmaktı" dedim, 1 ay erteleme alarak kalmak için gittim muayeneye.

Sonuç: Yaşına kaportasına karşı, mekanik kondisyonuna hürmeten çatlak camla geçtik. Hala şaşkınım :) Nice muayenelere.. =)
1613139008028.png


Bu arada 2 yılda 34.000 km yapmışım. İyi yapmışım...
 
Güncel geçelim:
Uzun zamandır elimde olan kırık reflektörün yenisini muayene öncesi kontrole gittiğimde taktırdım. Ne kadar uzun zaman geçtiyse artık, kırık olanın içinde arı peteği olmuş :D
Ekli dosyayı görüntüle 33477
Arka frenler ayarlandı, komple elden geçti. Tamburlar tornalandı. Sinyal ampulleri değişti, genel mekanik kontroller yapıldı.
Ekli dosyayı görüntüle 33478

Çatlak ön cam için de 2 hafta öncesinden haber vermiştim, sipariş geçeceklerdi. Gel gör ki ön cam muayeneye yetişmedi :'D Napalım, ben de "önemli olan katılmaktı" dedim, 1 ay erteleme alarak kalmak için gittim muayeneye.

Sonuç: Yaşına kaportasına karşı, mekanik kondisyonuna hürmeten çatlak camla geçtik. Hala şaşkınım :) Nice muayenelere.. =)
Ekli dosyayı görüntüle 33479

Bu arada 2 yılda 34.000 km yapmışım. İyi yapmışım...
Maşallah tam bir warmhatch.
 
  • Haha
Tepkiler: bt
Güncel geçelim:
Uzun zamandır elimde olan kırık reflektörün yenisini muayene öncesi kontrole gittiğimde taktırdım. Ne kadar uzun zaman geçtiyse artık, kırık olanın içinde arı peteği olmuş :D
Ekli dosyayı görüntüle 33477
Arka frenler ayarlandı, komple elden geçti. Tamburlar tornalandı. Sinyal ampulleri değişti, genel mekanik kontroller yapıldı.
Ekli dosyayı görüntüle 33478

Çatlak ön cam için de 2 hafta öncesinden haber vermiştim, sipariş geçeceklerdi. Gel gör ki ön cam muayeneye yetişmedi :'D Napalım, ben de "önemli olan katılmaktı" dedim, 1 ay erteleme alarak kalmak için gittim muayeneye.

Sonuç: Yaşına kaportasına karşı, mekanik kondisyonuna hürmeten çatlak camla geçtik. Hala şaşkınım :) Nice muayenelere.. =)
Ekli dosyayı görüntüle 33479

Bu arada 2 yılda 34.000 km yapmışım. İyi yapmışım...

ben dedim ama geçer diye :p
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Güncel:
Pazartesi günü Kocaeli-İstanbul arasında 1 depo benzin harcadım. Süleyman İstanbul 3. köprü yoluna ikinci kez çıkıyor. İlkinde bakımı 10k'yi geçmişti ve çok sıkınca Motul yağdan yarım lt kadar eksiltmişti. Bu sefer de üstüne 30-40k km daha yapmış durumda ve bakımı 9k km geçmişken eskisinden de fazla zorladım. Beklediğim gibi Lubex yağdan da iki diş eksiltmiş. Tabii km ilerleyince renginde kararma da olmuş. Elimde bahçe makinelerinden kalma lubex 10w40 vardı, ondan yarım litre ekleyip tamamladım. Bakıma kadar rahat götürür :)
1614178735210.png


Km: 197.026
 
Bugün karlı günlerin ardından ilk yıkamayı ancak yapabildim. Zira bahçede temizlik işi rafa kalktı. Önce donup patlayan boruları onarmamız lazım :')
Aldığım günden beri arabanın kaputu hiç bu kadar kirlenmemişti. Kargodan Würth motor temizleyiciyi aldıktan 2 saat sonra kullanıp bitirdim :D

Şöyle bir before & after çektim
1614371199706.png


Bu da Süleyman banyodan çıkıp elimi öptükten sonra
1614371448114.png
 
Güncel:
Son zamanlarda bahse değer bir gelişme yok. Aküsü zayıflamaya başladı işte. Arabanın yanında çakmak çaksam motor çalışır, o yüzden hala marşta sorun yaratmıyor, yarım marşta motor çalışıyor. Sağa sola gidiyorum geliyorum filan.
Toplam km ve son deponun km'si güzel bir #odometerobsession çalışması yaptı =)
1618263351934.png
 
Güncel:
Yaz lastiklerine geçtik. Lastikler sökülmüşken elle muayene de yaptım. Akslarda hafif bir boşluk var ama sürüşte henüz hissedilen bir şey yok. Z-rotlardan biri de 3-5 bin km sonra kendini salabilir gibi duruyordu. Bu kapanmalarda zaten takoza kaldıracağım gibi duruyor, gelecek arızalar uzunca bir süre daha gelmez gibi duruyor.

Bu arada bijonları makineyle sıkan lastikçilere artık müsamaha göstermiyorum. Siz de göstermeyin. Ben bir kere üzüldüm, siz de üzülebilirsiniz.
1619552111332.png
 
Güncel:
Malum pandemi... Her ne kadar "i'm vaccinated" desem de, turiste giderim olmadığı için ben de kapanma kapsamına girdim. Havalar sinsice arabayı yıkamamı beklediği için çıkaracağım güne kadar yıkamamakta direniyorum. Arada fake atıyorum, yağmur yağıyor filan.
Neyse, kapanma öncesinde köpeklerim rahatsızlandığı için bol bol veteriner mesaimiz oldu. Ne kadar muşambalar sersem de, istifra etmeleri ve uçuşan tüyleri nedeniyle arabanın iç mekanını komple elden geçirmem gerektiğini düşündüm. Kapanma boyunca taksit taksit orasını burasını temizledim.

İşe bagajdan başladım. Bagaj halısını dışarıda temizledim, altını detaylıca ayrıca temizledim. Elim değmişken yıllardır kopuk olan (zorladıkça farklı yerlerinden de kopmaya devam eden) bagajdaki sabitleme lastiklerinin elde kalan kısımlarını tel zımbayla vasat dayanıklılığı kabullenerek onardım. Hiç yoktan iyidir. =)
1621350210336.png


Son hali bayağı güzel oldu, içime sindi. Sıkı temizleyince anladım ki kapı içleri ve açık renkli plastik trimler benim bildiğimden daha matmış :). Daha önce arabalar için olan apc'ler ile temizleyip cilalı mendillerle filan üstünden geçerdim. Direksiyon simidinin ortasından bile kapkara kir çıktı, çok şaşırdım.
1621349699837.png


Yalnız kaporta artık kan ağlıyor, bakalım ona sıra ne zaman gelecek...
 
@bt

Arabanız çok güzel... Güle güle güzel günlerde kullanın...

Yukarıda bir cümleniz dikkatimi çekti.

Bijonlar neden makineyle sıkılmaz? Zararı nedir? Başınıza ne geldi acaba..?

Teşekkür ederim....
 
@bt

Arabanız çok güzel... Güle güle güzel günlerde kullanın...

Yukarıda bir cümleniz dikkatimi çekti.

Bijonlar neden makineyle sıkılmaz? Zararı nedir? Başınıza ne geldi acaba..?

Teşekkür ederim....
Çok teşekkürler.

İki temel zararı var. Bunlardan biri direk kolunuzda belinizde hissedeceğiniz zarar. 😄 Yolda lastik patlarsa, makineyle sıkılmış bijonu açmaya gücünüz yetmez. Hatta sizin gücünüz yetse, bijon anahtarı dayanamayabilir. Benim bir kere ihtiyacım oldu. + tipi kalın bijon anahtarıyla açamadım, sonra bijon anahtarına kamyoncular gibi büyük demir çubuk takarak kuvvet x kuvvet kolu formülü ile şansımı denedim, bu sefer bijon anahtarı dayanamadı. günün sonunda yine lastikçideki o tabanca açabildi.🤷🏻‍♂️

İkinci zararı da hava tabancasının yaptığı vuruntu. Poryaya veya aks kafalarına zarar verebilir. Tek seferde zarar vermese bile en azından bozuk yolda ilerliyormuş kadar etkisi olur.
 
Yıllık bakım günceli çekelim.
Süleyman 199.xxx km oldu, son bakımdan bu zamana 11-12 bin km geçti. Periyodik bakımına Opel 15k der, ben 10k derim. Zamanı gelmişti, çekiş düşüklüklerini hissediyordum. Fırsat olmamıştı. Havaların yağışsız bir aralığını bulup diy hava ve polen filtrelerini değiştirdim. (Yalan olmasın, hava filtresini değiştirirken yağmur başladı :'D )
1623094436392.png


1623094482396.png


1623094629717.png

Yağı yine Lubex seçtim. 8-9 bin km sorunsuz götürüyor. Sonrasında verimi belirgin şekilde düşmeye başlıyor. Mobil'e göre bence tek eksiği o. Bakım aralığını 10k tutanlar rahatlıkla kullanabilir.

Bu arada, polen filtresini değiştirmişken klima temizliğini de yaptım. Yaza girerken çiçek gibi oldu. :)
1623094886925.png

1623094912949.png
 
Güncel:
Bugün (artık dün oldu) uzun zamandır küçük bir çatlağı olan ön camı kaskodan değiştirdim. Kentsan ?! gitti, Doraglass geldi:) Aldığımdan beri üstünde duran çıkma Renault dikiz aynası gitti, orijinal GM ayna geldi. Eski perperişan HGS etiketi gitti, yenisi cama direk yapışmayacak şekilde geldi.
Ekli dosyayı görüntüle 28065 Ekli dosyayı görüntüle 28066
Kaskosuz değiştirsem günahı 650₺ civarındaymış.
Ekli dosyayı görüntüle 28071
Küçük bir aksilik de yaşanmadı değil. Benim arabayla uğraşan usta, boğma teliyle eski silikonlarını kesip kaportadan kurtarmaya çalışırken park sensörünün kablosunu kesmiş.🤦‍♂️ Başka usta gördü de sağolsun orada kabloları sıyırıp bağlayıp onardı.
Ekli dosyayı görüntüle 28067
Ekli dosyayı görüntüle 28070

Before & After da yapayım.
Before (soldaki sinek gibi şey çatlağımız):
Ekli dosyayı görüntüle 28068
After:
Ekli dosyayı görüntüle 28069
Camı değiştikten çok kısa süre sonra, aynı yolun aynı kesiminde, camın aynı yerine yine taş gelip çatlatmıştı. Kasko poliçesinin bitmesine 1 ay kala gittim bunu da değiştirdim. Yapan yer aynı, işlemler aynı, çok yeni bir durum yok. Tek fark bu sefer araba çok kirli.
1628093954366.png

1628094002036.png
 
Güncel:
Geçen gün kaskoyu, sigortayı yeniledim.
Bitmedi.
Yaklaşık 1 haftadır frene basınca balatalardan sürtünme sesi geliyordu. Balataların durumunu biliyorum, bitmiş olması imkansız. Nitekim baktım yerinde duruyor etli butlu. Taş filan da girmemiş disklerde çizik yok. Geçenlerde jant temizliği için sıktığım balata spreyi herhalde elim kaydı da balatalara geldi sertleştirdi deyip geçiyordum. Büyük bavullar, çantalar taşımak için pandizotu söküp İstanbul'a gittim, yükleri ve yolcuları taşıdım. Ertesi gün pandizotsuz ve bagajsız seyahat ederken balata sesinin iyice arttığını ve bu sesin arka frenlerden geldiğini fark ettim. İşe güce ara verip sanayiye ustama gittim. Dedim arka balatalar bitti ellerinizden öper. Sonuçta 8 yıldır hep "bu balatalar daha götürür" dediler, yahu araba 200k km'yi devirdi insaf :D

1631360038940.png

1631359955806.png


Balatalar çıkarken son kauçuk kalıntıları ustanın elinde ikiye ayrıldı. O derece bitmiş. Neyse ki tam zamanında gitmişim, tambur taşlamayla filan uğraşmamıza gerek kelmadı.
1631360183702.png
1631360230659.png


Bitik TRW'lerin yerine Delphi takıldı.
1631360319098.png
1631360346039.png


Ses kesildi, çok da zorlamadım ama frenler güzel, eskisine göre biraz daha dolu his var. 1000-1500 km sonra gideceğim, el freni için ayar yapılacak.
 
Eveeeet....
Yıllar yıllar sonra sonunda kaporta müdahalelerine başladım. :D
Son zamanlarda benden önceki işlemlerinin izleri iyice gün yüzüne çıkmaya başlamıştı. Özellikle sol arka çamurlukta macun çatlağı (patlağı desek de olur) ve altından pas kusma vardı. Durum bayağı vahim hale gelmişti, arabayı yıkayamaz olmuştum. Arka tampon zaten aldığımdan beri sarkıyordu. Kaporta delinmeden, tampon kendiliğinden kopmadan geçtiğimiz hafta bu ikisini toplattım.

Bir ara kaputu da boyatabilirim. Kimbilir, belki ön tamponu bile (tampon demirinden) toplatırım.

Before:
1632868201328.png
1632868219385.png


After:
1632868362569.png


İki tane daha before/after koyayım:
1632868455757.png

1632868522100.png