Konuyu kaç kez okudum ama cevap hiç yazmamışım. Corsadaki 1.2 clio gibi insanlık dışı yakmıyor kullananlar yakıttan hep memnun. Birde tek kapı hani sollamaya kalkınca bi acaba olmuyor değil :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Konuyu kaç kez okudum ama cevap hiç yazmamışım. Corsadaki 1.2 clio gibi insanlık dışı yakmıyor kullananlar yakıttan hep memnun. Birde tek kapı hani sollamaya kalkınca bi acaba olmuyor değil :D
Hocam insan gibi kullanınca hakikaten insan gibi yakıyor. Ama sürücü insanlıktan çıkarsa motorun tüketimi de insanlık dışı seviyeye ulaşıyor. 150km'de yarım depo bitirip ışık yaktığında bu gerçek yüzüme tokat gibi vurmuştu :D
 
Vaktiyle ilk topladığım mavi 2.0 coupe zamanlarında Silivri de oturuyordum. Arkadaşımda da 1.2 symbol vardı ki kendisi gerçekten biraz cimri gaza dokunmadan kendi halinde gidip gelen bir adamdı öyle kibar kullanırdı yani. Tamamı Silivri içi trafikte haliyle üçüncü vitesi dahi görmezdi arabalar. Evlerimizde arada 2 blok mesafeli aynı sokak üstündeydi. İkimizin arabası da yol bilgisayarında 12 lt lerde geziyordu. O atıyorum eve gidiyordu 5 dk da ben ise 1 dk civarı. Ben tadını ala ala sürerken o aman yakmasın diye gaz pedalına kelebek gibi davranıyordu. Birde bassa neler olacak düşünemiyorum. Keza Trabzonda bir kardeşimdede clio 1.2 var 2 kasa o da yakıtından ağlıyor ki o daha şanssız Trabzon da düz yol yok 😂
 
  • Wow
Tepkiler: fujiwara ve bt
Güncel:
Yakın zamanda kaportada sol arka tarafı ve arka tamponu toplatmıştım. Gerisi beklesin diyordum. Tam olarak bekleyemedi. Hiç bilmediğim Sancaktepe taraflarında, yokuş yukarı bir trafik ışığında beklerken, öndeki Linea'nın sürücüsü araç içinde bir şeylerle uğraşırken daldı gitti, tüm kornalarıma rağmen uyanamadı geri geri tamponuma oturdu. Zaten çok parlak olmayan tamponun durumu iyice hoşaf oldu. Hatta farlar da hafiften kaydı. Kendisi "beni takip edin" diyen emlakçıydı, başka işlerimiz de vardı, tutanak tutmadık, ertesi gün kaportacımda uygun fiyata halledebildik. Sonuçtan çok memnunum. Sadece plakanın tam arkasında kalan termometrenin soketini takmayı unutmuş, ertesi gün onu da hallettirdim.
1635117207971.png
 
Ampuller geldi, bugün taktım. Far ayarını da yaptırdım. Sağolsunlar Kocaeli oto sanayi beni yine yanıltmadı, 10dk sonra kaputu açtığımda hava hortumunun saçma şekilde takılmaya çalışıldığını gördüm. Tırnakları var bir tarafta, azıcık ona baksa görürdü ters takmaya çalıştığını. Neyse, onu da kendim düzelttim. Akşam saati aydınlatmalı yolda bile çılgın atıyor. Biraz karanlık sokakta geceyi gündüz yaptı. :) Fotoğraf çektim ama pek belli olmuyor doğal olarak.
Ekli dosyayı görüntüle 17904
...
23 Mart 2019 - 22 Kasım 2021
Normalde 2 yıl ömrü olan ampuller, bu kez pandemi ve pandemideki gece sokağa çıkma yasakları nedeniyle 2 yıl 8 ay kadar dayandı.
Dün gece çalıştırdıktan sonra farları yakmamla sol kısa ampulü 2-3 kere pırpır titreştikten sonra söndü. :')
1637597072352.png
Artık bizimle değilsin.
Eski Nightbreaker ve Nightbreaker Unlimited setlerden sağlam olan tekleri bugün için saklıyordum. NBU'nun tekini kullandım bakalım
1637597040143.png

Artık kalan ömür ne kadardır kestiremiyorum. 1 gün mü olur 1 ay mı olur 1 yıl mı olur göreceğiz :)
1637597285596.png
 
Güncel:
Yaz lastiklerine geçtik. Lastikler sökülmüşken elle muayene de yaptım. Akslarda hafif bir boşluk var ama sürüşte henüz hissedilen bir şey yok. Z-rotlardan biri de 3-5 bin km sonra kendini salabilir gibi duruyordu. Bu kapanmalarda zaten takoza kaldıracağım gibi duruyor, gelecek arızalar uzunca bir süre daha gelmez gibi duruyor.

Bu arada bijonları makineyle sıkan lastikçilere artık müsamaha göstermiyorum. Siz de göstermeyin. Ben bir kere üzüldüm, siz de üzülebilirsiniz.
Ekli dosyayı görüntüle 35098
Güncel:
Kış lastiklerine yine geçtik. Bu sene yazlıklarla yaklaşık 8820 km yapmışız. Bu seferki değişimde tork anahtarını ayarlattırıp bijonları insan gibi sıktırdım. Güzel hava bulursam evde tekrar kontrol ederim.
Geçen seferki değişimde Z-rotlardan biri salacak gibi demiştim, işte o beklediğim z-rot hafiften kendini salmış.
Lastikçideyken ansızın fırtına bastırdığı için fotoğraf vs. işleri aklımdan çıktı. Ancak çıkan lastikler nereden çıktı onları üstlerine yazabildim, önleri arkaları ikişerli şekilde kendim paketleyip aldım. İlk benzinlikte önleri ideal havasına zar zor düşürdüm, hava muhalefeti nedeniyle "arkalar önlerle aynıysa idealdir" deyip atladım direksiyona :D
1638302275859.png

1638302359811.png
 
Son düzenleme:
Güncel:
Süleyman'ın aküsü uzun zamandır marşı yavaş bastırıyordu. 6 senelik akü bu kışı çıkarmaz, soğuklar bastırmadan yolda bırakmadan akü değiştireyim dedim. Ay başında Delphi Freedom akümüzle vedalaşıp, daha yüksek para vermeyi göze alarak üstündeki ebat yerine orijinal ebatında (üzerinde takılı olandan bir tık daha alçak) Duracell 60 Ah akü alıp taktırdım. İyi, güzel, hoş oldu.
1639602215222.png

1639602237044.png

1639602267914.png

Akünün kapakları üzerinde bazı işlemler yapmam gerekiyor. Tesisatın bu orijinal kabloları için kabarık kapaklar gerekiyormuş, bu kapakları bir şekilde kabartacağız artık :D
1639602316853.png

.
Sonra eve geldik. Araba 2 gün yattıktan sonra bir akşam yola gitmem gerekiyordu, bir çalıştırdım, akü şarj ışığı yanıyor o_O OBD bağladım, güç bela bağlanıyor, sürekli kopma yapıyor, veri alabildiğim sürelerde baktım, gayet güzel şarj ediyor ortalama 14V veriyor. Eee?? E işim de var, mecbur o akşam ve ardındaki birkaç gün bu şekilde kullanmak durumunda kaldım. Şarj ediyor mu, ediyor ama ışık yanmaya devam ediyor. Bir yandan OBD bağlantı cihazımın böyle sukoyvermesi canımı sıktı. Çünkü kısa devreden şüphelendim, ayrıca yakın zamanda bahçemizde duran Transit fare badiresi atlatmıştı. Elektrik elektronik arızalarından korkmaya başladım. Nitekim 2 gün önce de park sensörü bozuldu. Teorik olarak çalışıyor ama hiçbir şekilde tampondaki sensörlere sonar sinyal yaptırmıyordu. Neyse, yolum sonunda İstanbul'a düştü ve bugün ustama götürdüm gösterdim.
Hazır lifte kalkmışken yanıma aldığım sıvı gresimle burçlara vs.lere girdim kendi DIY bakımımı da aradan çıkardım.
1639602792613.png

Şarj dinamosu revizyona gitti, geldi, takıldı. Ama ışık sönmedi. Bu sefer devre kontrolüne geçildi.
1639602691848.png
1639602877525.png

Devre kontrolü sonunda Akünün yakınından ana beyne ve gösterge paneline giden ana hat üzerinde kablonun yandığı tespit edildi. Alternatör çalışırken anlık yüksek voltaj verip kabloyu yakmış, yangının eşiğinden dönülmüş. Kablo sıyrıldı, lehimle ince çalışılarak ek yapıldı, güzel bez bantla kapatıldı, bu kadarıyla geçmiş olsun dendi ve sorun çözülmüş oldu.
.
Park sensörü meselesi bugüne yetişmedi, onunla ayrıca ilgilenmek durumunda kalacağız.

Edit: Arada bir de ön silecekleri yeniledim. Klasik tellilerden hybrid dedikleri tipe geçiş yaptım. :)
Before / After
1639603474164.png

1639603502208.png
 
Son düzenleme:
Güncel:
Süleyman'ın aküsü uzun zamandır marşı yavaş bastırıyordu. 6 senelik akü bu kışı çıkarmaz, soğuklar bastırmadan yolda bırakmadan akü değiştireyim dedim. Ay başında Delphi Freedom akümüzle vedalaşıp, daha yüksek para vermeyi göze alarak üstündeki ebat yerine orijinal ebatında (üzerinde takılı olandan bir tık daha alçak) Duracell 60 Ah akü alıp taktırdım. İyi, güzel, hoş oldu.
Ekli dosyayı görüntüle 37842
Ekli dosyayı görüntüle 37843
Ekli dosyayı görüntüle 37844
Akünün kapakları üzerinde bazı işlemler yapmam gerekiyor. Tesisatın bu orijinal kabloları için kabarık kapaklar gerekiyormuş, bu kapakları bir şekilde kabartacağız artık :D
Ekli dosyayı görüntüle 37845
.
Sonra eve geldik. Araba 2 gün yattıktan sonra bir akşam yola gitmem gerekiyordu, bir çalıştırdım, akü şarj ışığı yanıyor o_O OBD bağladım, güç bela bağlanıyor, sürekli kopma yapıyor, veri alabildiğim sürelerde baktım, gayet güzel şarj ediyor ortalama 14V veriyor. Eee?? E işim de var, mecbur o akşam ve ardındaki birkaç gün bu şekilde kullanmak durumunda kaldım. Şarj ediyor mu, ediyor ama ışık yanmaya devam ediyor. Bir yandan OBD bağlantı cihazımın böyle sukoyvermesi canımı sıktı. Çünkü kısa devreden şüphelendim, ayrıca yakın zamanda bahçemizde duran Transit fare badiresi atlatmıştı. Elektrik elektronik arızalarından korkmaya başladım. Nitekim 2 gün önce de park sensörü bozuldu. Teorik olarak çalışıyor ama hiçbir şekilde tampondaki sensörlere sonar sinyal yaptırmıyordu. Neyse, yolum sonunda İstanbul'a düştü ve bugün ustama götürdüm gösterdim.
Hazır lifte kalkmışken yanıma aldığım sıvı gresimle burçlara vs.lere girdim kendi DIY bakımımı da aradan çıkardım.
Ekli dosyayı görüntüle 37848
Şarj dinamosu revizyona gitti, geldi, takıldı. Ama ışık sönmedi. Bu sefer devre kontrolüne geçildi.
Ekli dosyayı görüntüle 37846 Ekli dosyayı görüntüle 37849
Devre kontrolü sonunda Akünün yakınından ana beyne ve gösterge paneline giden ana hat üzerinde kablonun yandığı tespit edildi. Alternatör çalışırken anlık yüksek voltaj verip kabloyu yakmış, yangının eşiğinden dönülmüş. Kablo sıyrıldı, lehimle ince çalışılarak ek yapıldı, güzel bez bantla kapatıldı, bu kadarıyla geçmiş olsun dendi ve sorun çözülmüş oldu.
.
Park sensörü meselesi bugüne yetişmedi, onunla ayrıca ilgilenmek durumunda kalacağız.

Edit: Arada bir de ön silecekleri yeniledim. Klasik tellilerden hybrid dedikleri tipe geçiş yaptım. :)
Before / After
Ekli dosyayı görüntüle 37851
Ekli dosyayı görüntüle 37852
şarj dinamosu revizyonu yalandan mı oldu acaba diye düşünmedim değil.... geçmiş olsun abiiiii
 
  • Haha
Tepkiler: Onatygt ve bt
şarj dinamosu revizyonu yalandan mı oldu acaba diye düşünmedim değil.... geçmiş olsun abiiiii
Sağolasın. Onu ilk başta ben de düşünmedim değil. :D O yüzden akıbeti nolmuş ne şekil olmuş diye sordum. Özellikle de alternatörü söken söktüren ustayla kalfayla değil, yanık tesisatı tespit edip onarımı yapan kalfayla konuştum. Hepsi ayrı ayrı yetkin insanlar da, bu arkadaşa ezelden beri güvenirim, hiç boş atmadı bugüne kadar :) Sebebin net şekilde anlık aşırı voltaj olduğunu söyledi, detaylarıyla anlattı.
 
Sağolasın. Onu ilk başta ben de düşünmedim değil. :D O yüzden akıbeti nolmuş ne şekil olmuş diye sordum. Özellikle de alternatörü söken söktüren ustayla kalfayla değil, yanık tesisatı tespit edip onarımı yapan kalfayla konuştum. Hepsi ayrı ayrı yetkin insanlar da, bu arkadaşa ezelden beri güvenirim, hiç boş atmadı bugüne kadar :) Sebebin net şekilde anlık aşırı voltaj olduğunu söyledi, detaylarıyla anlattı.

valla abi ses sistemi led far med far cart curt dahil herhangi bi şekilde orjinal harici elektrik aksama dokunmayan biri olarak şu mevzu senin başına geldiyse artık bilemiyorum :D
 
Güncel:
Süleyman'ın aküsü uzun zamandır marşı yavaş bastırıyordu. 6 senelik akü bu kışı çıkarmaz, soğuklar bastırmadan yolda bırakmadan akü değiştireyim dedim. Ay başında Delphi Freedom akümüzle vedalaşıp, daha yüksek para vermeyi göze alarak üstündeki ebat yerine orijinal ebatında (üzerinde takılı olandan bir tık daha alçak) Duracell 60 Ah akü alıp taktırdım. İyi, güzel, hoş oldu.
Ekli dosyayı görüntüle 37842
Ekli dosyayı görüntüle 37843
Ekli dosyayı görüntüle 37844
Akünün kapakları üzerinde bazı işlemler yapmam gerekiyor. Tesisatın bu orijinal kabloları için kabarık kapaklar gerekiyormuş, bu kapakları bir şekilde kabartacağız artık :D
Ekli dosyayı görüntüle 37845
.
Sonra eve geldik. Araba 2 gün yattıktan sonra bir akşam yola gitmem gerekiyordu, bir çalıştırdım, akü şarj ışığı yanıyor o_O OBD bağladım, güç bela bağlanıyor, sürekli kopma yapıyor, veri alabildiğim sürelerde baktım, gayet güzel şarj ediyor ortalama 14V veriyor. Eee?? E işim de var, mecbur o akşam ve ardındaki birkaç gün bu şekilde kullanmak durumunda kaldım. Şarj ediyor mu, ediyor ama ışık yanmaya devam ediyor. Bir yandan OBD bağlantı cihazımın böyle sukoyvermesi canımı sıktı. Çünkü kısa devreden şüphelendim, ayrıca yakın zamanda bahçemizde duran Transit fare badiresi atlatmıştı. Elektrik elektronik arızalarından korkmaya başladım. Nitekim 2 gün önce de park sensörü bozuldu. Teorik olarak çalışıyor ama hiçbir şekilde tampondaki sensörlere sonar sinyal yaptırmıyordu. Neyse, yolum sonunda İstanbul'a düştü ve bugün ustama götürdüm gösterdim.
Hazır lifte kalkmışken yanıma aldığım sıvı gresimle burçlara vs.lere girdim kendi DIY bakımımı da aradan çıkardım.
Ekli dosyayı görüntüle 37848
Şarj dinamosu revizyona gitti, geldi, takıldı. Ama ışık sönmedi. Bu sefer devre kontrolüne geçildi.
Ekli dosyayı görüntüle 37846 Ekli dosyayı görüntüle 37849
Devre kontrolü sonunda Akünün yakınından ana beyne ve gösterge paneline giden ana hat üzerinde kablonun yandığı tespit edildi. Alternatör çalışırken anlık yüksek voltaj verip kabloyu yakmış, yangının eşiğinden dönülmüş. Kablo sıyrıldı, lehimle ince çalışılarak ek yapıldı, güzel bez bantla kapatıldı, bu kadarıyla geçmiş olsun dendi ve sorun çözülmüş oldu.
.
Park sensörü meselesi bugüne yetişmedi, onunla ayrıca ilgilenmek durumunda kalacağız.

Edit: Arada bir de ön silecekleri yeniledim. Klasik tellilerden hybrid dedikleri tipe geçiş yaptım. :)
Before / After
Ekli dosyayı görüntüle 37851
Ekli dosyayı görüntüle 37852
İlgili kablo bu:
1640048578419.png

Yaza kadar idare etsin, önümüzdeki yaz ben bunu açıp baştan güzelce bir sararım, daha temiz bir işçilikle çiçek gibi yaparım.

Bir de arızalanan park sensörünü yeniledim. Artık ekransız bir park sensörüm var ama gövde rengi oldu :d
Before & After:
1640048760467.png

1640048863990.png
 
Güncel:
Süleyman'ın aküsü uzun zamandır marşı yavaş bastırıyordu. 6 senelik akü bu kışı çıkarmaz, soğuklar bastırmadan yolda bırakmadan akü değiştireyim dedim. Ay başında Delphi Freedom akümüzle vedalaşıp, daha yüksek para vermeyi göze alarak üstündeki ebat yerine orijinal ebatında (üzerinde takılı olandan bir tık daha alçak) Duracell 60 Ah akü alıp taktırdım. İyi, güzel, hoş oldu.
Ekli dosyayı görüntüle 37842
Ekli dosyayı görüntüle 37843
Ekli dosyayı görüntüle 37844
Akünün kapakları üzerinde bazı işlemler yapmam gerekiyor. Tesisatın bu orijinal kabloları için kabarık kapaklar gerekiyormuş, bu kapakları bir şekilde kabartacağız artık :D
Ekli dosyayı görüntüle 37845
.
Sonra eve geldik. Araba 2 gün yattıktan sonra bir akşam yola gitmem gerekiyordu, bir çalıştırdım, akü şarj ışığı yanıyor o_O OBD bağladım, güç bela bağlanıyor, sürekli kopma yapıyor, veri alabildiğim sürelerde baktım, gayet güzel şarj ediyor ortalama 14V veriyor. Eee?? E işim de var, mecbur o akşam ve ardındaki birkaç gün bu şekilde kullanmak durumunda kaldım. Şarj ediyor mu, ediyor ama ışık yanmaya devam ediyor. Bir yandan OBD bağlantı cihazımın böyle sukoyvermesi canımı sıktı. Çünkü kısa devreden şüphelendim, ayrıca yakın zamanda bahçemizde duran Transit fare badiresi atlatmıştı. Elektrik elektronik arızalarından korkmaya başladım. Nitekim 2 gün önce de park sensörü bozuldu. Teorik olarak çalışıyor ama hiçbir şekilde tampondaki sensörlere sonar sinyal yaptırmıyordu. Neyse, yolum sonunda İstanbul'a düştü ve bugün ustama götürdüm gösterdim.
Hazır lifte kalkmışken yanıma aldığım sıvı gresimle burçlara vs.lere girdim kendi DIY bakımımı da aradan çıkardım.
Ekli dosyayı görüntüle 37848
Şarj dinamosu revizyona gitti, geldi, takıldı. Ama ışık sönmedi. Bu sefer devre kontrolüne geçildi.
Ekli dosyayı görüntüle 37846 Ekli dosyayı görüntüle 37849
Devre kontrolü sonunda Akünün yakınından ana beyne ve gösterge paneline giden ana hat üzerinde kablonun yandığı tespit edildi. Alternatör çalışırken anlık yüksek voltaj verip kabloyu yakmış, yangının eşiğinden dönülmüş. Kablo sıyrıldı, lehimle ince çalışılarak ek yapıldı, güzel bez bantla kapatıldı, bu kadarıyla geçmiş olsun dendi ve sorun çözülmüş oldu.
.
Park sensörü meselesi bugüne yetişmedi, onunla ayrıca ilgilenmek durumunda kalacağız.

Edit: Arada bir de ön silecekleri yeniledim. Klasik tellilerden hybrid dedikleri tipe geçiş yaptım. :)
Before / After
Ekli dosyayı görüntüle 37851
Ekli dosyayı görüntüle 37852
Güncel:
Akünün kutup başlarını bir şekilde kapattım. Gerekli malzemeler: 2 adet magnum dondurma, silikon, silikon tabancası :D
1641484277438.png

1641484302775.png

1641484326576.png


Bir aksilik olmazsa yarın 10.000 bakımına sokacağım. Hava ve polen filtrelerini bugünden kendim değiştirdim. Hava filtresinin durumu 10k için fena değildi ama polen filtresi çok fenaydı çokk...
Çıkan hava filtresi:
1641484571992.png
1641484594550.png

Bu da polen, börtü böcek ve kuş tüyü vs. filtresi:
1641484658539.png
 
23 Mart 2019 - 22 Kasım 2021
Normalde 2 yıl ömrü olan ampuller, bu kez pandemi ve pandemideki gece sokağa çıkma yasakları nedeniyle 2 yıl 8 ay kadar dayandı.
Dün gece çalıştırdıktan sonra farları yakmamla sol kısa ampulü 2-3 kere pırpır titreştikten sonra söndü. :')
Ekli dosyayı görüntüle 37614 Artık bizimle değilsin.
Eski Nightbreaker ve Nightbreaker Unlimited setlerden sağlam olan tekleri bugün için saklıyordum. NBU'nun tekini kullandım bakalım
Ekli dosyayı görüntüle 37613
Artık kalan ömür ne kadardır kestiremiyorum. 1 gün mü olur 1 ay mı olur 1 yıl mı olur göreceğiz :)
Ekli dosyayı görüntüle 37615

Güncel:
1645320198711.png

Rezerve taktığım eski NBU far ampulü de patladı, NB 200 ampulleri taktım.
Takmadan önce orijinallik kontrolünü yaptım, gereksiz şekilde ekstradan mutlu etti.
1645320749483.png
1645320773923.png

Gece kısa bir sürüşe çıktım, çok fena aydınlatması var. Umarım karşının gözünü almıyordur, mahcup olurum. Videosunu çektim, oradan bir kare:
1645320556221.png


Dışarıdan görsel olarak temel fark şu: NB200'ün ucu kromajlı, NB Unlimited'ın ucu gunmetal gibi mat renk
1645320370798.png


Kendisine uzun ömürler dilerim. Zira fiyatlar fenalarda...
1645320848815.png
 
Güncel:
Geçen gün kaputu açtığımda direksiyon kutusunun körüğünde yırtık gördüm, küçük de yağ sızdırmış. Yeni olmuş belli, yağmur yedirmeden bugün sanayiye götürdüm.
1648652871520.png

Hakikaten kutuya zarar verecek kadar kir toz girmemiş, körük değişimiyle hallettik.
1648652936367.png

Bu vesileyle alman tankımızın yerlilik oranını bir tık daha arttırmış olduk. :d
1648653001605.png
1648653018673.png


Her ne kadar usta kumpasla ölçerek montaj yapsa da işlem sonrası rot ayarına gittim. Yıllardır bakılmamasına rağmen sıfır sapma çıktı. Para bile almadılar. Lastikçi usta inanmadı yol testine de çıktı, maşallah dedi yolladı :)
1648653158007.png
 
Güncel:
Kış lastiklerine yine geçtik. Bu sene yazlıklarla yaklaşık 8820 km yapmışız. Bu seferki değişimde tork anahtarını ayarlattırıp bijonları insan gibi sıktırdım. Güzel hava bulursam evde tekrar kontrol ederim.
Geçen seferki değişimde Z-rotlardan biri salacak gibi demiştim, işte o beklediğim z-rot hafiften kendini salmış.
Lastikçideyken ansızın fırtına bastırdığı için fotoğraf vs. işleri aklımdan çıktı. Ancak çıkan lastikler nereden çıktı onları üstlerine yazabildim, önleri arkaları ikişerli şekilde kendim paketleyip aldım. İlk benzinlikte önleri ideal havasına zar zor düşürdüm, hava muhalefeti nedeniyle "arkalar önlerle aynıysa idealdir" deyip atladım direksiyona :D
Ekli dosyayı görüntüle 37695
Ekli dosyayı görüntüle 37696
Güncel:
Yaz lastiklerine geçiş yaptık.
Geçtiğimiz sezon kışlıklarla tam olarak 5.682 km yol yapmışım. Kayıtları var =)
Kışın iki tane daha bulup alarak seti tamamladığım teneke jantları da kışlıklar için faaliyete aldık.
1650062071082.png

Jantların boyanmaya ihtiyacı vardı. Pasların kabasını ben almıştım ama yattığı yerde yine biraz geriye gitmiş. Üstündeki çirkin beyaz boyalar da temizlendi bahaneyle, siyah sprey boya ile baştan boyandı.
1650062154993.png

Lastiklerin ne taraftan çıktıklarını tek tek üstüne yazdım ki, takarken ona göre makul bir rotasyon yapabileyim
1650062207719.png

Güzelce poşetleyip eve getirip karanlık odaya kaldırdım.
1650062300197.png

6,5-7 ay kadar sonra görüşürüz.🙋‍♂️
 
Son düzenleme:
Merhaba Corca 2004 1.2 sahibiyim. Yarım debriyaj yapıp gaz verdiğimde debriyaj pedalında ciddi bir titreme oluşuyor ve ses geliyor. Vites geçişlerinden sonra özellikle 1den 2ye geçtiğimde kavrama noktasında yarım debriyaj yapınca çok daha belirgin titreşim ve ses geliyor. Bu sorunla karşılaşan yada bir fikri olan var mı ? baskı-balata ve baskı rulmanı değişimi ile çözülebilir mi ?
Şimdiden teşekkürler.
 
Merhaba Corca 2004 1.2 sahibiyim. Yarım debriyaj yapıp gaz verdiğimde debriyaj pedalında ciddi bir titreme oluşuyor ve ses geliyor. Vites geçişlerinden sonra özellikle 1den 2ye geçtiğimde kavrama noktasında yarım debriyaj yapınca çok daha belirgin titreşim ve ses geliyor. Bu sorunla karşılaşan yada bir fikri olan var mı ? baskı-balata ve baskı rulmanı değişimi ile çözülebilir mi ?
Şimdiden teşekkürler.
Bu sorunla aşağıdaki post'u attığım zamandan beri (Temmuz 2017) karşı karşıyayım.
Arabam haziran başında uzun yolda giderken tamamen sakin sürüşte 4'ten 5'e atacakken debriyajının ruhunu teslim etmişti. Daha doğrusu hareket halinde etmiş, ben pedala bastığımda boş yapınca anladım :) Yolda kalmadık çok şükür ama 250km kadar yolu debriyajsız gidip evin bahçesine iterek sokmuştum arabayı. O zamandan beri 1,5 aydan uzun süredir araba yatıyordu. Arada çıkıp çalıştırıp klimasını da açıyordum. İçim kan ağlayarak maddi koşulların oluşmasını bekledim. Sonunda beklenen gün geldi, dün sabaha karşı yola çıkıp trafik ışıkları devreye girmeden arabayı oto sanayiye kadar durmadan götürmeyi başardım.
Ekli dosyayı görüntüle 8396
Arıza yapmadan 1 gün önce yıllık bakımı da gelmişti. Debriyaj baskı balata da ölmemiş olsa da ömrünün sonbaharına gelmiş. Değiştirttim. Kıştan beri aklımdaydı, şanzıman yağını da yenilettim. Birkaç ufak tefek arızası daha vardı. Hepsi halloldu, 1200 liraya çıkmayı başardım bakımdan. (motor yağını kendim götürdüm)

Sadece bujileri sanırım km'den ötürü gerek görmedikleri için değiştirmemişler. Bir de rot ayarını yapmamışlar. Biz gerek görmüyoruz dedi usta ama sürünce küçük bir dengesizliği olduğunu sezdim. Pazartesi kendim götüreceğim rot/balans'a.

Motor yağı olarak 10w40 Motul tam sentetik motor yağını aldım. Araba 1 yıldır Castrol ile genelde 80-85°C sıcaklıklarda çalışırken birden normal sıcaklığı olan 95°C ye geldi.

Toparladık sayılır bakalım :)
Bendeki sorun volanı taşlamamış olmaları. Bir de debriyaj bilyasını mı dandik taktılar, balatayı değiştirdik deyip eskisinin yerine balata mı çaktılar naptılar bilmiyorum, günümüz arabalarındaki konfor seviyesine sahip debriyaj şu anda 1.7'lere taktıkları bronz balatalar gibi. Özellikle ısınana kadar aşırı titreme yaptırıyor ve çok sert. Lanet olsun pek de dayanıklı çıktı, kolay kolay yanmıyor etmiyor, bitiremedik :'D

Sizdeki soruna bendeki olası sıkıntılar yol açmış olabilir. Ek olarak şanzıman takozlarının da kontrol edilmesinde fayda var. Eğer kavrama kaçırmıyorsa debriyaj balatası üzerindeki yaylarda veya baskıda sorunlar olabilir. Baskı-balata-volan-şanzıman takozu dörtlüsünden biri veya ikisiyle büyük ihtimalle sorununuz çözülecektir. Ama kavrama kaçırması yoksa müdahale etmenizi önermem çünkü işçilik maliyeti çok yüksek. Travers filan inmesi gerekiyor bu araçlarda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara