Hocam insan gibi kullanınca hakikaten insan gibi yakıyor. Ama sürücü insanlıktan çıkarsa motorun tüketimi de insanlık dışı seviyeye ulaşıyor. 150km'de yarım depo bitirip ışık yaktığında bu gerçek yüzüme tokat gibi vurmuştuKonuyu kaç kez okudum ama cevap hiç yazmamışım. Corsadaki 1.2 clio gibi insanlık dışı yakmıyor kullananlar yakıttan hep memnun. Birde tek kapı hani sollamaya kalkınca bi acaba olmuyor değil
Teşekkürler. Aslında biri tam kaputa nişanlamak koşuluyla bir saksı düşürse fena olmazdı ama... :'DGeçmiş olsun başka kaza bela olmadan kullanın inşallah.
23 Mart 2019 - 22 Kasım 2021Ampuller geldi, bugün taktım. Far ayarını da yaptırdım. Sağolsunlar Kocaeli oto sanayi beni yine yanıltmadı, 10dk sonra kaputu açtığımda hava hortumunun saçma şekilde takılmaya çalışıldığını gördüm. Tırnakları var bir tarafta, azıcık ona baksa görürdü ters takmaya çalıştığını. Neyse, onu da kendim düzelttim. Akşam saati aydınlatmalı yolda bile çılgın atıyor. Biraz karanlık sokakta geceyi gündüz yaptı. Fotoğraf çektim ama pek belli olmuyor doğal olarak.
Ekli dosyayı görüntüle 17904
...
Güncel:Güncel:
Yaz lastiklerine geçtik. Lastikler sökülmüşken elle muayene de yaptım. Akslarda hafif bir boşluk var ama sürüşte henüz hissedilen bir şey yok. Z-rotlardan biri de 3-5 bin km sonra kendini salabilir gibi duruyordu. Bu kapanmalarda zaten takoza kaldıracağım gibi duruyor, gelecek arızalar uzunca bir süre daha gelmez gibi duruyor.
Bu arada bijonları makineyle sıkan lastikçilere artık müsamaha göstermiyorum. Siz de göstermeyin. Ben bir kere üzüldüm, siz de üzülebilirsiniz.
Ekli dosyayı görüntüle 35098
şarj dinamosu revizyonu yalandan mı oldu acaba diye düşünmedim değil.... geçmiş olsun abiiiiiGüncel:
Süleyman'ın aküsü uzun zamandır marşı yavaş bastırıyordu. 6 senelik akü bu kışı çıkarmaz, soğuklar bastırmadan yolda bırakmadan akü değiştireyim dedim. Ay başında Delphi Freedom akümüzle vedalaşıp, daha yüksek para vermeyi göze alarak üstündeki ebat yerine orijinal ebatında (üzerinde takılı olandan bir tık daha alçak) Duracell 60 Ah akü alıp taktırdım. İyi, güzel, hoş oldu.
Ekli dosyayı görüntüle 37842
Ekli dosyayı görüntüle 37843
Ekli dosyayı görüntüle 37844
Akünün kapakları üzerinde bazı işlemler yapmam gerekiyor. Tesisatın bu orijinal kabloları için kabarık kapaklar gerekiyormuş, bu kapakları bir şekilde kabartacağız artık
Ekli dosyayı görüntüle 37845
.
Sonra eve geldik. Araba 2 gün yattıktan sonra bir akşam yola gitmem gerekiyordu, bir çalıştırdım, akü şarj ışığı yanıyor OBD bağladım, güç bela bağlanıyor, sürekli kopma yapıyor, veri alabildiğim sürelerde baktım, gayet güzel şarj ediyor ortalama 14V veriyor. Eee?? E işim de var, mecbur o akşam ve ardındaki birkaç gün bu şekilde kullanmak durumunda kaldım. Şarj ediyor mu, ediyor ama ışık yanmaya devam ediyor. Bir yandan OBD bağlantı cihazımın böyle sukoyvermesi canımı sıktı. Çünkü kısa devreden şüphelendim, ayrıca yakın zamanda bahçemizde duran Transit fare badiresi atlatmıştı. Elektrik elektronik arızalarından korkmaya başladım. Nitekim 2 gün önce de park sensörü bozuldu. Teorik olarak çalışıyor ama hiçbir şekilde tampondaki sensörlere sonar sinyal yaptırmıyordu. Neyse, yolum sonunda İstanbul'a düştü ve bugün ustama götürdüm gösterdim.
Hazır lifte kalkmışken yanıma aldığım sıvı gresimle burçlara vs.lere girdim kendi DIY bakımımı da aradan çıkardım.
Ekli dosyayı görüntüle 37848
Şarj dinamosu revizyona gitti, geldi, takıldı. Ama ışık sönmedi. Bu sefer devre kontrolüne geçildi.
Ekli dosyayı görüntüle 37846 Ekli dosyayı görüntüle 37849
Devre kontrolü sonunda Akünün yakınından ana beyne ve gösterge paneline giden ana hat üzerinde kablonun yandığı tespit edildi. Alternatör çalışırken anlık yüksek voltaj verip kabloyu yakmış, yangının eşiğinden dönülmüş. Kablo sıyrıldı, lehimle ince çalışılarak ek yapıldı, güzel bez bantla kapatıldı, bu kadarıyla geçmiş olsun dendi ve sorun çözülmüş oldu.
.
Park sensörü meselesi bugüne yetişmedi, onunla ayrıca ilgilenmek durumunda kalacağız.
Edit: Arada bir de ön silecekleri yeniledim. Klasik tellilerden hybrid dedikleri tipe geçiş yaptım.
Before / After
Ekli dosyayı görüntüle 37851
Ekli dosyayı görüntüle 37852
Sağolasın. Onu ilk başta ben de düşünmedim değil. O yüzden akıbeti nolmuş ne şekil olmuş diye sordum. Özellikle de alternatörü söken söktüren ustayla kalfayla değil, yanık tesisatı tespit edip onarımı yapan kalfayla konuştum. Hepsi ayrı ayrı yetkin insanlar da, bu arkadaşa ezelden beri güvenirim, hiç boş atmadı bugüne kadar Sebebin net şekilde anlık aşırı voltaj olduğunu söyledi, detaylarıyla anlattı.şarj dinamosu revizyonu yalandan mı oldu acaba diye düşünmedim değil.... geçmiş olsun abiiiii
Sağolasın. Onu ilk başta ben de düşünmedim değil. O yüzden akıbeti nolmuş ne şekil olmuş diye sordum. Özellikle de alternatörü söken söktüren ustayla kalfayla değil, yanık tesisatı tespit edip onarımı yapan kalfayla konuştum. Hepsi ayrı ayrı yetkin insanlar da, bu arkadaşa ezelden beri güvenirim, hiç boş atmadı bugüne kadar Sebebin net şekilde anlık aşırı voltaj olduğunu söyledi, detaylarıyla anlattı.
Yeni aküyü görünce 1 haftada kendine geldi, Opel gibi davranmaya başladı :dvalla abi ses sistemi led far med far cart curt dahil herhangi bi şekilde orjinal harici elektrik aksama dokunmayan biri olarak şu mevzu senin başına geldiyse artık bilemiyorum
İlgili kablo bu:Güncel:
Süleyman'ın aküsü uzun zamandır marşı yavaş bastırıyordu. 6 senelik akü bu kışı çıkarmaz, soğuklar bastırmadan yolda bırakmadan akü değiştireyim dedim. Ay başında Delphi Freedom akümüzle vedalaşıp, daha yüksek para vermeyi göze alarak üstündeki ebat yerine orijinal ebatında (üzerinde takılı olandan bir tık daha alçak) Duracell 60 Ah akü alıp taktırdım. İyi, güzel, hoş oldu.
Ekli dosyayı görüntüle 37842
Ekli dosyayı görüntüle 37843
Ekli dosyayı görüntüle 37844
Akünün kapakları üzerinde bazı işlemler yapmam gerekiyor. Tesisatın bu orijinal kabloları için kabarık kapaklar gerekiyormuş, bu kapakları bir şekilde kabartacağız artık
Ekli dosyayı görüntüle 37845
.
Sonra eve geldik. Araba 2 gün yattıktan sonra bir akşam yola gitmem gerekiyordu, bir çalıştırdım, akü şarj ışığı yanıyor OBD bağladım, güç bela bağlanıyor, sürekli kopma yapıyor, veri alabildiğim sürelerde baktım, gayet güzel şarj ediyor ortalama 14V veriyor. Eee?? E işim de var, mecbur o akşam ve ardındaki birkaç gün bu şekilde kullanmak durumunda kaldım. Şarj ediyor mu, ediyor ama ışık yanmaya devam ediyor. Bir yandan OBD bağlantı cihazımın böyle sukoyvermesi canımı sıktı. Çünkü kısa devreden şüphelendim, ayrıca yakın zamanda bahçemizde duran Transit fare badiresi atlatmıştı. Elektrik elektronik arızalarından korkmaya başladım. Nitekim 2 gün önce de park sensörü bozuldu. Teorik olarak çalışıyor ama hiçbir şekilde tampondaki sensörlere sonar sinyal yaptırmıyordu. Neyse, yolum sonunda İstanbul'a düştü ve bugün ustama götürdüm gösterdim.
Hazır lifte kalkmışken yanıma aldığım sıvı gresimle burçlara vs.lere girdim kendi DIY bakımımı da aradan çıkardım.
Ekli dosyayı görüntüle 37848
Şarj dinamosu revizyona gitti, geldi, takıldı. Ama ışık sönmedi. Bu sefer devre kontrolüne geçildi.
Ekli dosyayı görüntüle 37846 Ekli dosyayı görüntüle 37849
Devre kontrolü sonunda Akünün yakınından ana beyne ve gösterge paneline giden ana hat üzerinde kablonun yandığı tespit edildi. Alternatör çalışırken anlık yüksek voltaj verip kabloyu yakmış, yangının eşiğinden dönülmüş. Kablo sıyrıldı, lehimle ince çalışılarak ek yapıldı, güzel bez bantla kapatıldı, bu kadarıyla geçmiş olsun dendi ve sorun çözülmüş oldu.
.
Park sensörü meselesi bugüne yetişmedi, onunla ayrıca ilgilenmek durumunda kalacağız.
Edit: Arada bir de ön silecekleri yeniledim. Klasik tellilerden hybrid dedikleri tipe geçiş yaptım.
Before / After
Ekli dosyayı görüntüle 37851
Ekli dosyayı görüntüle 37852
Güncel:Güncel:
Süleyman'ın aküsü uzun zamandır marşı yavaş bastırıyordu. 6 senelik akü bu kışı çıkarmaz, soğuklar bastırmadan yolda bırakmadan akü değiştireyim dedim. Ay başında Delphi Freedom akümüzle vedalaşıp, daha yüksek para vermeyi göze alarak üstündeki ebat yerine orijinal ebatında (üzerinde takılı olandan bir tık daha alçak) Duracell 60 Ah akü alıp taktırdım. İyi, güzel, hoş oldu.
Ekli dosyayı görüntüle 37842
Ekli dosyayı görüntüle 37843
Ekli dosyayı görüntüle 37844
Akünün kapakları üzerinde bazı işlemler yapmam gerekiyor. Tesisatın bu orijinal kabloları için kabarık kapaklar gerekiyormuş, bu kapakları bir şekilde kabartacağız artık
Ekli dosyayı görüntüle 37845
.
Sonra eve geldik. Araba 2 gün yattıktan sonra bir akşam yola gitmem gerekiyordu, bir çalıştırdım, akü şarj ışığı yanıyor OBD bağladım, güç bela bağlanıyor, sürekli kopma yapıyor, veri alabildiğim sürelerde baktım, gayet güzel şarj ediyor ortalama 14V veriyor. Eee?? E işim de var, mecbur o akşam ve ardındaki birkaç gün bu şekilde kullanmak durumunda kaldım. Şarj ediyor mu, ediyor ama ışık yanmaya devam ediyor. Bir yandan OBD bağlantı cihazımın böyle sukoyvermesi canımı sıktı. Çünkü kısa devreden şüphelendim, ayrıca yakın zamanda bahçemizde duran Transit fare badiresi atlatmıştı. Elektrik elektronik arızalarından korkmaya başladım. Nitekim 2 gün önce de park sensörü bozuldu. Teorik olarak çalışıyor ama hiçbir şekilde tampondaki sensörlere sonar sinyal yaptırmıyordu. Neyse, yolum sonunda İstanbul'a düştü ve bugün ustama götürdüm gösterdim.
Hazır lifte kalkmışken yanıma aldığım sıvı gresimle burçlara vs.lere girdim kendi DIY bakımımı da aradan çıkardım.
Ekli dosyayı görüntüle 37848
Şarj dinamosu revizyona gitti, geldi, takıldı. Ama ışık sönmedi. Bu sefer devre kontrolüne geçildi.
Ekli dosyayı görüntüle 37846 Ekli dosyayı görüntüle 37849
Devre kontrolü sonunda Akünün yakınından ana beyne ve gösterge paneline giden ana hat üzerinde kablonun yandığı tespit edildi. Alternatör çalışırken anlık yüksek voltaj verip kabloyu yakmış, yangının eşiğinden dönülmüş. Kablo sıyrıldı, lehimle ince çalışılarak ek yapıldı, güzel bez bantla kapatıldı, bu kadarıyla geçmiş olsun dendi ve sorun çözülmüş oldu.
.
Park sensörü meselesi bugüne yetişmedi, onunla ayrıca ilgilenmek durumunda kalacağız.
Edit: Arada bir de ön silecekleri yeniledim. Klasik tellilerden hybrid dedikleri tipe geçiş yaptım.
Before / After
Ekli dosyayı görüntüle 37851
Ekli dosyayı görüntüle 37852
23 Mart 2019 - 22 Kasım 2021
Normalde 2 yıl ömrü olan ampuller, bu kez pandemi ve pandemideki gece sokağa çıkma yasakları nedeniyle 2 yıl 8 ay kadar dayandı.
Dün gece çalıştırdıktan sonra farları yakmamla sol kısa ampulü 2-3 kere pırpır titreştikten sonra söndü. :')
Ekli dosyayı görüntüle 37614 Artık bizimle değilsin.
Eski Nightbreaker ve Nightbreaker Unlimited setlerden sağlam olan tekleri bugün için saklıyordum. NBU'nun tekini kullandım bakalım
Ekli dosyayı görüntüle 37613
Artık kalan ömür ne kadardır kestiremiyorum. 1 gün mü olur 1 ay mı olur 1 yıl mı olur göreceğiz
Ekli dosyayı görüntüle 37615
Güncel:Güncel:
Kış lastiklerine yine geçtik. Bu sene yazlıklarla yaklaşık 8820 km yapmışız. Bu seferki değişimde tork anahtarını ayarlattırıp bijonları insan gibi sıktırdım. Güzel hava bulursam evde tekrar kontrol ederim.
Geçen seferki değişimde Z-rotlardan biri salacak gibi demiştim, işte o beklediğim z-rot hafiften kendini salmış.
Lastikçideyken ansızın fırtına bastırdığı için fotoğraf vs. işleri aklımdan çıktı. Ancak çıkan lastikler nereden çıktı onları üstlerine yazabildim, önleri arkaları ikişerli şekilde kendim paketleyip aldım. İlk benzinlikte önleri ideal havasına zar zor düşürdüm, hava muhalefeti nedeniyle "arkalar önlerle aynıysa idealdir" deyip atladım direksiyona
Ekli dosyayı görüntüle 37695
Ekli dosyayı görüntüle 37696
Bu sorunla aşağıdaki post'u attığım zamandan beri (Temmuz 2017) karşı karşıyayım.Merhaba Corca 2004 1.2 sahibiyim. Yarım debriyaj yapıp gaz verdiğimde debriyaj pedalında ciddi bir titreme oluşuyor ve ses geliyor. Vites geçişlerinden sonra özellikle 1den 2ye geçtiğimde kavrama noktasında yarım debriyaj yapınca çok daha belirgin titreşim ve ses geliyor. Bu sorunla karşılaşan yada bir fikri olan var mı ? baskı-balata ve baskı rulmanı değişimi ile çözülebilir mi ?
Şimdiden teşekkürler.
Bendeki sorun volanı taşlamamış olmaları. Bir de debriyaj bilyasını mı dandik taktılar, balatayı değiştirdik deyip eskisinin yerine balata mı çaktılar naptılar bilmiyorum, günümüz arabalarındaki konfor seviyesine sahip debriyaj şu anda 1.7'lere taktıkları bronz balatalar gibi. Özellikle ısınana kadar aşırı titreme yaptırıyor ve çok sert. Lanet olsun pek de dayanıklı çıktı, kolay kolay yanmıyor etmiyor, bitiremedik :'DArabam haziran başında uzun yolda giderken tamamen sakin sürüşte 4'ten 5'e atacakken debriyajının ruhunu teslim etmişti. Daha doğrusu hareket halinde etmiş, ben pedala bastığımda boş yapınca anladım Yolda kalmadık çok şükür ama 250km kadar yolu debriyajsız gidip evin bahçesine iterek sokmuştum arabayı. O zamandan beri 1,5 aydan uzun süredir araba yatıyordu. Arada çıkıp çalıştırıp klimasını da açıyordum. İçim kan ağlayarak maddi koşulların oluşmasını bekledim. Sonunda beklenen gün geldi, dün sabaha karşı yola çıkıp trafik ışıkları devreye girmeden arabayı oto sanayiye kadar durmadan götürmeyi başardım.
Ekli dosyayı görüntüle 8396
Arıza yapmadan 1 gün önce yıllık bakımı da gelmişti. Debriyaj baskı balata da ölmemiş olsa da ömrünün sonbaharına gelmiş. Değiştirttim. Kıştan beri aklımdaydı, şanzıman yağını da yenilettim. Birkaç ufak tefek arızası daha vardı. Hepsi halloldu, 1200 liraya çıkmayı başardım bakımdan. (motor yağını kendim götürdüm)
Sadece bujileri sanırım km'den ötürü gerek görmedikleri için değiştirmemişler. Bir de rot ayarını yapmamışlar. Biz gerek görmüyoruz dedi usta ama sürünce küçük bir dengesizliği olduğunu sezdim. Pazartesi kendim götüreceğim rot/balans'a.
Motor yağı olarak 10w40 Motul tam sentetik motor yağını aldım. Araba 1 yıldır Castrol ile genelde 80-85°C sıcaklıklarda çalışırken birden normal sıcaklığı olan 95°C ye geldi.
Toparladık sayılır bakalım