Bu sorunla aşağıdaki post'u attığım zamandan beri (Temmuz 2017) karşı karşıyayım.

Bendeki sorun volanı taşlamamış olmaları. Bir de debriyaj bilyasını mı dandik taktılar, balatayı değiştirdik deyip eskisinin yerine balata mı çaktılar naptılar bilmiyorum, günümüz arabalarındaki konfor seviyesine sahip debriyaj şu anda 1.7'lere taktıkları bronz balatalar gibi. Özellikle ısınana kadar aşırı titreme yaptırıyor ve çok sert. Lanet olsun pek de dayanıklı çıktı, kolay kolay yanmıyor etmiyor, bitiremedik :'D

Sizdeki soruna bendeki olası sıkıntılar yol açmış olabilir. Ek olarak şanzıman takozlarının da kontrol edilmesinde fayda var. Eğer kavrama kaçırmıyorsa debriyaj balatası üzerindeki yaylarda veya baskıda sorunlar olabilir. Baskı-balata-volan-şanzıman takozu dörtlüsünden biri veya ikisiyle büyük ihtimalle sorununuz çözülecektir. Ama kavrama kaçırması yoksa müdahale etmenizi önermem çünkü işçilik maliyeti çok yüksek. Travers filan inmesi gerekiyor bu araçlarda.
Cevapladığınız için teşekkür ederim :) Şanzıman takozlarını bir ay kadar önce kontrol ettirmiştim bir sorun yoktu. bir motor kulağında sorun var sadece. Bendeki ses ve titreşim araç ısınsa dahi azalmıyor. Geçen hafta sonu ustama gittim bir şey yok diyor. Titreşim çok rahatsız edici sevilere geldiği için komple değişim maliyetini göze alarak gitmiştim sesi duymasına rağmen bir sorun olmadığını söyledi anlayamadım. Ciddi rahatsız ediyor ayrıca kasıntı yapıp şanzıman rulmanlarına zarar vermesinden korkuyorum bayramdan sonra ustama rağmen baskı balta ve baskı rulmanını değiştirtmeyi volan kontrol ettirmeyi düşünüyorum. bakalım ne gelecek başımıza :)
 
Bilmem kaçıncı kez parçalanan anahtar göbeğimi son yenilememden sonra, kontaktan çekerken anahtar dış kısmıyla göbekte kalıp orta kısmı elime gelir olmuştu. Uzun zamandır da aklımdaydı. Bugün denk geldim, yeni nesil Opel modelinden sustalı anahtar yaptırdım. Arabayı yenilemişim gibi hissettiriyor :D
1651103173744.png

1651103189010.png
 
Cevapladığınız için teşekkür ederim :) Şanzıman takozlarını bir ay kadar önce kontrol ettirmiştim bir sorun yoktu. bir motor kulağında sorun var sadece. Bendeki ses ve titreşim araç ısınsa dahi azalmıyor. Geçen hafta sonu ustama gittim bir şey yok diyor. Titreşim çok rahatsız edici sevilere geldiği için komple değişim maliyetini göze alarak gitmiştim sesi duymasına rağmen bir sorun olmadığını söyledi anlayamadım. Ciddi rahatsız ediyor ayrıca kasıntı yapıp şanzıman rulmanlarına zarar vermesinden korkuyorum bayramdan sonra ustama rağmen baskı balta ve baskı rulmanını değiştirtmeyi volan kontrol ettirmeyi düşünüyorum. bakalım ne gelecek başımıza :)G
Güncelleme :
Baskı-balata ve baskı rulmanı değişimi yaptırdım ancak maalesef durum biraz daha kötü oldu. Problemin ya şanzımanda yada volanda olduğunu düşünüyorum. Yarım debriyaj yapıp gaz verildiğinde debriyaj pedalında titrem sorunu yaşayan varsa çözüm ile ilgili yardımlarınızı beklemekteyim. Çok rahatsız edici olmaya başladı bu debriyaj titreşimi :confused:
 
Güncelleme :
Baskı-balata ve baskı rulmanı değişimi yaptırdım ancak maalesef durum biraz daha kötü oldu. Problemin ya şanzımanda yada volanda olduğunu düşünüyorum. Yarım debriyaj yapıp gaz verildiğinde debriyaj pedalında titrem sorunu yaşayan varsa çözüm ile ilgili yardımlarınızı beklemekteyim. Çok rahatsız edici olmaya başladı bu debriyaj titreşimi :confused:
Volan değişti mi? Değişmediyse taşlandı mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Yok hocam değişmedi ve taşlanmadan toplamış maalesef usta.
Sebebi tam olarak bu. Çözümü de bu. Net konuşuyorum çünkü bende de aynı sorun var.
Masraflı olan çözüme alternatif olarak kullanım sırasında durumu hafifletecek çözüm önerebilirim:
Araba ilk çalıştığında balatayı ısıtıp öyle kullanmaya başlayın. Nasıl yani diyeceksiniz, kalkışı böyle gazı vererek yarım debriyajla kalkıp yürüyerek yapın, zaten öyle yapınca debriyajı ikinci kullanımınızda ısınmış olacaktır. Benim arabada titretme olayı debriyaj ısındıktan sonra azalıyor. Ha, benim bunu keşfetmem ve ayağımı o ince ayara alıştırmam 1 yılı buldu. Sizin işinizi keşfetme tarafını atlatarak kolaylaştırmış oluyorum o kadar :')
 
Sebebi tam olarak bu. Çözümü de bu. Net konuşuyorum çünkü bende de aynı sorun var.
Masraflı olan çözüme alternatif olarak kullanım sırasında durumu hafifletecek çözüm önerebilirim:
Araba ilk çalıştığında balatayı ısıtıp öyle kullanmaya başlayın. Nasıl yani diyeceksiniz, kalkışı böyle gazı vererek yarım debriyajla kalkıp yürüyerek yapın, zaten öyle yapınca debriyajı ikinci kullanımınızda ısınmış olacaktır. Benim arabada titretme olayı debriyaj ısındıktan sonra azalıyor. Ha, benim bunu keşfetmem ve ayağımı o ince ayara alıştırmam 1 yılı buldu. Sizin işinizi keşfetme tarafını atlatarak kolaylaştırmış oluyorum o kadar :')
Anladım hocam teşekkürler.. Zaten o yarım debriyajı o sesi duyma için yapıyorum iyice tik oldu her bindiğimde yapıp sinir oluyorum :D Birde düşük viteslerde gaza yüklenince de titreşim araç içinden hissediliyor acaba volantın balansı mı bozuldu ki ? Zaten kalkışlarda falan aşırı vuruntu sesi geliyor lok lok lok gibi bir ses motordan değil gibi rölantide bir sorun yok. Umarım şanzımandan değildir ondan korkmaya başladım :D eğer şanzımansa başa büyük bela olacak çünkü :D
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Üzgün
Tepkiler: bt
Selamlar öncelikle. Arkadaşlar hava flitresinin üzerinde bağlı olan kırmızı ile işaretli parça nedir, ne işe yarar bilen var mı ?
Şimdiden teşekkürler :)


20220727_180357 (1).jpg
 
  • Üzgün
Tepkiler: DouglasAdams
Bugün, yaz güneşinin de zorlamasıyla, yıllar önce söktüğüm morarmış cam filmlerinin yerine yenilerini kaplattım. Bu sefer önde kapı camlarını da şeffafa yakın bir renge kaplattım. Gece kritik senaryolarda karanlıkta park manevralarım oluyor, o yüzden zindan spec yapmak hiç işime gelmiyordu. Kapı camlarında görüntü belli belirsiz, arkalar da 1 numara. Amacım ısı yalıtımıydı, %50 fazla veremediğim için yüksek performanslı modeli değil, orta seviye olanı yaptırdım. Ondan bile anında net verim alabildim. Ön cama kaplama yaptırmadım. Güneşliğe devam...
1659043825162.png

1659043898548.png
 
Bugün, yaz güneşinin de zorlamasıyla, yıllar önce söktüğüm morarmış cam filmlerinin yerine yenilerini kaplattım. Bu sefer önde kapı camlarını da şeffafa yakın bir renge kaplattım. Gece kritik senaryolarda karanlıkta park manevralarım oluyor, o yüzden zindan spec yapmak hiç işime gelmiyordu. Kapı camlarında görüntü belli belirsiz, arkalar da 1 numara. Amacım ısı yalıtımıydı, %50 fazla veremediğim için yüksek performanslı modeli değil, orta seviye olanı yaptırdım. Ondan bile anında net verim alabildim. Ön cama kaplama yaptırmadım. Güneşliğe devam...
Ekli dosyayı görüntüle 40162
Ekli dosyayı görüntüle 40164
arka cam rezistansı çalışıyor mu hocam nasıl yaptınız o işi?
 
arka cam rezistansı çalışıyor mu hocam nasıl yaptınız o işi?
Arka cam rezistansı, 2013'te arabayı aldığımda da yarı yarıya çalışıyordu. Üstten 4 tanesi çalışmıyor, sonraki 6 tanesi çalışıyor, sonrakileri çalışmıyordu. Yani orta kısımdakiler çalışıyordu, buharlı senaryolarda bana spoiler altı crx görüşü bırakıyordu :d . Ben zamanında eski cam filmlerini sökerken insan gibi davrandım, daha fazla zaiyat yaratmamıştım. Şimdi yeni film yapıldı, eski bitik filmlerden daha kötü performans olacağını düşünmüyorum.

Aslında adamlara onarım mümkün mü diye sordum. Belli ki tecrübeli adamlar, çıplak gözle bile birçoğunun patlak yerini tespit edip bana gösterdiler. Bunlar lehim, onarım kalemi vb. yöntemlerle devresi tamamlanır ama aynı direnç tutturulamayacağı için sık sık kısa devre, sigorta patlatma, devre yakma gibi sonuçları oluyor. O yüzden biz de artık yapmayı bıraktık dediler. Senin gibi akıbeti ne olacak dediğimde çalıştığı kadarıyla devam et, değişeceksen en temizi camla değişir bu dediler. Buhar senaryosunu doğal olarak henüz tecrübe etmedim ama yukarıda dediğim gibi bir sorun yaşayacağımı düşünmüyorum.
 
Arka cam rezistansı, 2013'te arabayı aldığımda da yarı yarıya çalışıyordu. Üstten 4 tanesi çalışmıyor, sonraki 6 tanesi çalışıyor, sonrakileri çalışmıyordu. Yani orta kısımdakiler çalışıyordu, buharlı senaryolarda bana spoiler altı crx görüşü bırakıyordu :d . Ben zamanında eski cam filmlerini sökerken insan gibi davrandım, daha fazla zaiyat yaratmamıştım. Şimdi yeni film yapıldı, eski bitik filmlerden daha kötü performans olacağını düşünmüyorum.

Aslında adamlara onarım mümkün mü diye sordum. Belli ki tecrübeli adamlar, çıplak gözle bile birçoğunun patlak yerini tespit edip bana gösterdiler. Bunlar lehim, onarım kalemi vb. yöntemlerle devresi tamamlanır ama aynı direnç tutturulamayacağı için sık sık kısa devre, sigorta patlatma, devre yakma gibi sonuçları oluyor. O yüzden biz de artık yapmayı bıraktık dediler. Senin gibi akıbeti ne olacak dediğimde çalıştığı kadarıyla devam et, değişeceksen en temizi camla değişir bu dediler. Buhar senaryosunu doğal olarak henüz tecrübe etmedim ama yukarıda dediğim gibi bir sorun yaşayacağımı düşünmüyorum.
Hocam benim eski r9 da rezistans hiç çalışmıyordu, gerçekten inanılmaz zorluk yaşıyordum zaten yan aynalar hiç bi şey göstermiyor arka tarafta kapanınca hislerimle şerit değiştiriyordum.
Şuan palio var rezistansın nerdeyse hepsi çalışıyor cam üzerinde dandik bi film var varlığıyla yokluğu belli değil, bunu söküp yeni kaliteli bir film çektirmeyi düşünüyorum ama rezistans bozulur diye aklım gidiyor.
 
Hocam benim eski r9 da rezistans hiç çalışmıyordu, gerçekten inanılmaz zorluk yaşıyordum zaten yan aynalar hiç bi şey göstermiyor arka tarafta kapanınca hislerimle şerit değiştiriyordum.
Şuan palio var rezistansın nerdeyse hepsi çalışıyor cam üzerinde dandik bi film var varlığıyla yokluğu belli değil, bunu söküp yeni kaliteli bir film çektirmeyi düşünüyorum ama rezistans bozulur diye aklım gidiyor.
Çok iyi işçilik lazım.
Garantili yaparım diyen tanıdık bir yer olursa veya olası kopukluklarda tamir ederiz diyen yer bulursanız öyle yaptırın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: UCY
Hocam benim eski r9 da rezistans hiç çalışmıyordu, gerçekten inanılmaz zorluk yaşıyordum zaten yan aynalar hiç bi şey göstermiyor arka tarafta kapanınca hislerimle şerit değiştiriyordum.
Şuan palio var rezistansın nerdeyse hepsi çalışıyor cam üzerinde dandik bi film var varlığıyla yokluğu belli değil, bunu söküp yeni kaliteli bir film çektirmeyi düşünüyorum ama rezistans bozulur diye aklım gidiyor.
Çok dikkatli davranmak gerekiyor. Yarısı baloncuk baloncuk kalkmış o filmi (sadece arka cam) benim sökmem belki 2 saat sürmüştü
 
  • Beğeni
Tepkiler: UCY
Hocam benim eski r9 da rezistans hiç çalışmıyordu, gerçekten inanılmaz zorluk yaşıyordum zaten yan aynalar hiç bi şey göstermiyor arka tarafta kapanınca hislerimle şerit değiştiriyordum.
Şuan palio var rezistansın nerdeyse hepsi çalışıyor cam üzerinde dandik bi film var varlığıyla yokluğu belli değil, bunu söküp yeni kaliteli bir film çektirmeyi düşünüyorum ama rezistans bozulur diye aklım gidiyor.
Onun yerine mevcut filmin üzerine film çekseniz ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: UCY
Güncel:
Yaz lastiklerine geçiş yaptık.
Geçtiğimiz sezon kışlıklarla tam olarak 5.682 km yol yapmışım. Kayıtları var =)
Kışın iki tane daha bulup alarak seti tamamladığım teneke jantları da kışlıklar için faaliyete aldık.
Ekli dosyayı görüntüle 39205
Jantların boyanmaya ihtiyacı vardı. Pasların kabasını ben almıştım ama yattığı yerde yine biraz geriye gitmiş. Üstündeki çirkin beyaz boyalar da temizlendi bahaneyle, siyah sprey boya ile baştan boyandı.
Ekli dosyayı görüntüle 39206
Lastiklerin ne taraftan çıktıklarını tek tek üstüne yazdım ki, takarken ona göre makul bir rotasyon yapabileyim
Ekli dosyayı görüntüle 39207
Güzelce poşetleyip eve getirip karanlık odaya kaldırdım.
Ekli dosyayı görüntüle 39208
6,5-7 ay kadar sonra görüşürüz.🙋‍♂️
7 ay sonra görüştük.
1669666153039.png

1669666178958.png

1669666230786.png


Baharda görüşürüz.