Opel ve sorunsuzluk :)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan GARAJ TV
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Opelin yetkili servislerinin geneli çok sorumsuz (sözde) ustalar bayilerin yönetimini ele geçirmiş.

Benim daha öncesinde servis bakımlı olan aracımı alma evresinde expertiz istasyonunda kontroller yapılırken yağ çubuğunu çıkaran personel "abi bunun yağı çok fazla alırsan böyle binme motoru yersin" demişti olayı araştırdığımda duyduğum şey benim için yılın esprisiydi; 3.2 lt yağlama kapasitesi olan motora 4lt lik bidonun hepsini boşaltıyorlarmış ! Sonra bu opeller neden yağ kaçırıyo turbo bozuyo yağ yakıyo intercooler patlatıyo..

Bu arada arkadaşımın 2017 bayiden 0 km aldığı peugeot 2008 aracının silecekleri camı silmiyordu markaya olan güvenim azdı yerlere düştü..
 
Benim c4'ü ilk aldığımda 1 ay sonra ss sisteminden dolayı farklı olan akünün üzerinde bulunan ve renkli kabloların bulunduğu ( sigortaya benzer ) bir alet bozulmuştu. Otomobil marşı alıyordu ama çalışmıyordu. Çalışması için önce akü kutup başını söküp 5 dakika bekleyip sonra marşa basmam gerekiyordu. Tabii stop edince otomobili tekrar aynı işlemi yapmam gerekiyordu. Bu süreçte, yolda kaldığım ve 5'er dakika şeklinde beklediğim her anda dalga geçmeyi ve yardım taleplerini benden esirgemeyen ' şahinci ' topluluğa teşekkür ederim..

Otomobile yetkili servis onaylı navimate multimedya sistemi taktırdım ve direksiyon üzerinde ses açma/kısma, radyo kanal değiştirme v.b tuşların olduğu bölüm bozuldu. Daha doğrusu canı isteyince çalışır hale geldi. Seyir halinde bu bozulunca yine sağa çekip aracı stop edip 5 dakika beklemek gerekiyor. Sonra çalıştırınca aracı düzeliyor. İlginç yahu..

Aracı aldığım ilk 3 hafta balans ayarı tutmuyordu. 3 hafta içinde aracın ön salıncak burçları yalan olmuş. Servis daha sertleriyle değiştirdi balans sorunum ortadan kalktı. Ama bu sefer de keskin yol birleşimlerinden geçerken direksiyon milinden gelen nur topu gibi bir vuruntu sesi sorunum oluştu. Çözmek için uğraşmadım bile..

Aracımın sol arka kapısına vurmuşlardı ve yetkilide kapının sacı değişti. O günden sonra kapıyı ne zaman kapatırsam içinden bir zangırdama geliyordu. Servise gittim ve çözemediler. Bir kapının içinde zangırdama sesi yapan kaç tane parça olabilir ki ?

Altın vuruş ise abs sensörünün bozulmasıyla gerçekleşti.. Bir gün otomobili çalıştırdım ve otomobil çıldırdı. Esp, abs, ebd, mcp şanzıman, elektronik park freni arızaları verdi. Yetkiliye gidene kadar ki günlerde aracın lastiğinin altına taş koyuyordum kaymasın diye. Malum elektronik park freni de bozulunca kafasına göre çalışıyordu. Eşşeği kazığa bağlar gibi lastiğin altına taş koyuyordum. Zaten mcp şanzıman arızasını da verdiği için evime 50-60 kmh uzakta bulunan yetkili servise 3.vites 50 kmh hızla gitmek zorunda kaldım. Zaten 3.vitesten yukarı da geçmiyordu. O gün güzel küfürler yedim hatırlıyorum..

Ufak tefek bozulan başka aksamlar da var ama onlar devede kulak kaldığı için hiç bahsetmiyorum bile.

Velhasıl, benim c4 prensip gereği çoğunlukla 5 dakika bekle sonra çalıştır taktiğiyle yürüyordu. Akü kutup başını söküp bekle öyle devam et olayını da bayağı sevmişti. Yetkili servise düzeltmesi için veriyorsun ya beceremiyor ya da başka bir yerini bozup geri veriyordu. Çok zor zamanlardı.. Opel'e kurban olurum.
 
Son düzenleme:
Benim c4'ü ilk aldığımda 1 ay sonra ss sisteminden dolayı farklı olan akünün üzerinde bulunan ve renkli kabloların bulunduğu ( sigortaya benzer ) bir alet bozulmuştu. Otomobil marşı alıyordu ama çalışmıyordu. Çalışması için önce akü kutup başını söküp 5 dakika bekleyip sonra marşa basmam gerekiyordu. Tabii stop edince otomobili tekrar aynı işlemi yapmam gerekiyordu. Bu süreçte, yolda kaldığım ve 5'er dakika şeklinde beklediğim her anda dalga geçmeyi ve yardım taleplerini benden esirgemeyen ' şahinci ' topluluğa teşekkür ederim..

Otomobile yetkili servis onaylı navimate multimedya sistemi taktırdım ve direksiyon üzerinde ses açma/kısma, radyo kanal değiştirme v.b tuşların olduğu bölüm bozuldu. Daha doğrusu canı isteyince çalışır hale geldi. Seyir halinde bu bozulunca yine sağa çekip aracı stop edip 5 dakika beklemek gerekiyor. Sonra çalıştırınca aracı düzeliyor. İlginç yahu..

Aracı aldığım ilk 3 hafta balans ayarı tutmuyordu. 3 hafta içinde aracın ön salıncak burçları yalan olmuş. Servis daha sertleriyle değiştirdi balans sorunum ortadan kalktı. Ama bu sefer de keskin yol birleşimlerinden geçerken direksiyon milinden gelen nur topu gibi bir vuruntu sesi sorunum oluştu. Çözmek için uğraşmadım bile..

Aracımın sol arka kapısına vurmuşlardı ve yetkilide kapının sacı değişti. O günden sonra kapıyı ne zaman kapatırsam içinden bir zangırdama geliyordu. Servise gittim ve çözemediler. Bir kapının içinde zangırdama sesi yapan kaç tane parça olabilir ki ?

Altın vuruş ise abs sensörünün bozulmasıyla gerçekleşti.. Bir gün otomobili çalıştırdım ve otomobil çıldırdı. Esp, abs, ebd, mcp şanzıman, elektronik park freni arızaları verdi. Yetkiliye gidene kadar ki günler aracın lastiğinin altına taş koyuyordum kaymasın diye. Malum elektronik park freni de bozulunca kafasına göre çalışıyordu. Eşşeği kazığa bağlar gibi lastiğin altına taş koyuyordum. Zaten mcp şanzıman arızasını da verdiği için evime 50-60 kmh uzakta bulunan yetkili servise 3.vites 50 kmh hızla gitmek zorunda kaldım. Zaten 3.vitesten yukarı da geçmiyordu. O gün güzel küfürler yedim hatırlıyorum..

Ufak tefek bozulan başka aksamlar da var ama onlar devede kulak kaldığı için hiç bahsetmiyorum bile.

Velhasıl, benim c4 prensip gereği çoğunlukla 5 dakika bekle sonra çalıştır taktiğiyle yürüyordu. Akü kutup başını söküp bekle öyle devam et olayını da bayağı sevmişti. Yetkili servise düzeltmesi için veriyorsun ya beceremiyor ya da başka bir yerini bozup geri veriyordu. Çok zor zamanlardı.. Opel'e kurban olurum.
Yak cigaraları yak..
 
mcp şanzıman arızasını da verdiği için evime 50-60 kmh uzakta bulunan yetkili servise 3.vites 50 kmh hızla gitmek zorunda kaldım. Zaten 3.vitesten yukarı da geçmiyordu

İleri de okuyan olursa çözümünden bahsedeyim. Bildiğim kadarıyla yanlışta olabilir tabii. Seyir halinde vitesi boşa alıp devrini yükseltip manuel moda alınca 3. vitesin üstüne çıkabiliyor.

Geçmiş olsun
 
Psa'nın elektronik arıza sabıkası vardı da canlı canlı yaşayandan dinlemek etkiledi abi..
Ooo arkadaş oluyorsun, huylarını öğreniyorsun işte. Mesela ilginç bir şey daha söyleyeyim; ne zaman fazlaca yağmur yağsa ve biraz yüksek bir su birikintisinden geçsem ( 1.vites hızı dahil ) esp arızası verirdi. Esp devre dışı :) diye gülümserdi namussuz. Su birikintisi görünce aha esp uyarısı verecek şimdi derdim ve arkadaşlar gülerdi..
 
Ooo arkadaş oluyorsun, huylarını öğreniyorsun işte. Mesela ilginç bir şey daha söyleyeyim; ne zaman fazlaca yağmur yağsa ve biraz yüksek bir su birikintisinden geçsem ( 1.vites hızı dahil ) esp arızası verirdi. Esp devre dışı :) diye gülümserdi namussuz. Su birikintisi görünce aha esp uyarısı verecek şimdi derdim ve arkadaşlar gülerdi..

C4 e ayrı güzelmiş bende seyir halindeyken yan aynalar kapanıyordu durduk yere :D
 
İleri de okuyan olursa çözümünden bahsedeyim. Bildiğim kadarıyla yanlışta olabilir tabii. Seyir halinde vitesi boşa alıp devrini yükseltip manuel moda alınca 3. vitesin üstüne çıkabiliyor.

Geçmiş olsun
Vallahi bütün fren sistemlerinde arıza verince 50 kmh hız bile bana fazla gelmişti. Çünkü fren sistemlerinde de arıza uyarısı verdiğinde otomobilde abs devre dışı kalınca tutmayacakmış gibi absürd bir frenleme yapıyordu araç. O yüzden hız yükselse de arttırmazdım korkudan. Ama öğrendiğim iyi oldu, ilginç bir bilgiymiş.
 
DSG'ye kurban yahu bunlar nedir ya geçmiş olsun :(.
Dsg arızasına razıyım ben bunca arıza yerine.. En azından gider mekatronik ( yanlış yazdım sanırım ) mi kavrama mı ne zamazingoysa gider değiştirir halledirim. Bunda halledemiyorsun da sürekli bozuluyor yahu..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
120 civarında gidiyordum. Bide ben reflex olmuş bakıyorum içimden bir şey eksik ama ne diyorum :D kapandıktan sonra düğme de çalışmadı sonra inip baktığımda yuvasından çıkmış
hashadahs ben gülerdim sanırım :D Benim de kapının içinde kilit kısmındaki plastik aksam yırtılmış ve kapı kapanmıyordu. Daha doğrusu yarım kapalı oluyor ve araba kapı açık uyarısı veriyordu. Sağa çekip 0,7 uçlu kalemle plastiği içeri itekliyordum :D
 
hashadahs ben gülerdim sanırım :D Benim de kapının içinde kilit kısmındaki plastik aksam yırtılmış ve kapı kapanmıyordu. Daha doğrusu yarım kapalı oluyor ve araba kapı açık uyarısı veriyordu. Sağa çekip 0,7 uçlu kalemle plastiği içeri itekliyordum :D
Bir kere çok sağlam çukurdan geçmiştim karanlıkta birazda hızlıydım (benim hatam) dikiz aynası düşmüştü ona baya gülmüştüm :D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...