KAPALI superb 1.4 tsi active 125 hp mi ? jetta 1.4 tsi comfortline 125 hp mi?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

emre0589

Asfalt Kurutucu
2
arkadaşlar sıfır araça almayı düşünüyorum ve en az 5 yıl binmek zorundayım. hangisi sizce bilgi ve tecrübelerinizle yardımcı olursanız çok sevinirim.
 
Dediğiniz gibi yeni kasası çıkacak yani şuanki kasanın üretimi durduralacak. 1 sene sonra durduk yere hem alt segment hemde eski bir araba sahibi olmuş olacaksınız.

Jetta nın avrupa da toplam satış rakamları 2015 yılında:10414 2016 yılında: 8369 (aralık hariç) Türkiye de bu sene kasım ayına kadar 9818satmış yani avrupalı dan çok bir tercih ediyoruz

Otomobil satış istatistikleri aşağıdaki ülkelerden
Avusturya , Belçika , Bulgaristan , Hırvatistan , Kıbrıs , Çek Cumhuriyeti , Danimarka , Estonya , Finlandiya , Fransa , Almanya , Yunanistan , Macaristan , İzlanda , İrlanda , İtalya ,Letonya , Litvanya , Lüksemburg , Hollanda , Norveç , Polonya , Portekiz , Romanya , Slovakya , Slovenya , İspanya ,İsveç , İsviçre , Birleşik Krallık


Konuya gelirsek 500 km den fazla 1.6 tdi trendline binmiş ve kullanmış biri olarak oyumu Superb'e veriyorum. Eğer jetta ilgili bir sorunuz olursa 1.6 tdi hakkında seve seve cevaplayabilirim.
Anlatımda bir sıkıntı olmuş sanırım, üretimi durdurulcak diyince 'artık Jetta devri kapandı' anlaşılıyor, yeni kasası çıkacak diyebilirdiniz.

Seçeneklerden biri olan 1.4 TSI BMT Comfortline Jetta'ya sahibiz, otomobil hakkında yeterince fikrim var zaten. Biz de Jetta'yı alırken Superb almak istemiş ancak stokta olmadığı için vazgeçmiştik, yani benim seçimimde üstte de belirttiğim gibi Superb.

Yalnız ben şunu iddaa ediyorum: C segmenti sedan, benzinli ve düz vites otomobiller içinde en mantıklı seçenek Jetta'dır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ama onun yerine Golf'de 1.6 TDi 110 hp Euro 6 motor getirildi. Jetta'da da getirilebilirdi. Ayrıca Jetta'nın kalite sorunları olduğunu hepimiz biliyoruz üretiminin durdurulması hepimiz için en iyisi olur.

Kaliteyi arttırır ve yeniden piyasaya sürer zor bir şey değil. Yeni motor ile yenilenmiş bir şekilde piyasaya süreceklerdir ondan dolayı yeniden 1.6 tdi koymamışlardır.
 
Önde 1.6 dizelinin üretimi durduruldu eğer devam etmesi planlansaydı dizeli o kadar satan bir aracın euro 6 motorlu versiyonu getirilebilirdi. Volkswagen de Jetta'nın kötü bir araç olduğuna kanaat getirmiş olacak ki üretimini durdurmaya başladı.
VW'deki Euro6 motorların hepsi emisyon skandalından önce mevcuttu. Avrupa'da Amerika'ya göre oldukça az satan bir arabaya Avrupa pazarı için yeni motor koymak maliyet açısından sıkıntı olabilir, büyük ihtimal bu yüzden koymamışlardır. Eminim Amerika'da satılan 2.5 lt motorda emisyonla ilgili bir sıkıntı olsaydı hemen müdahele ederlerdi.
 
Son düzenleme:
Yalnız ben şunu iddaa ediyorum: C segmenti sedan, benzinli ve düz vites otomobiller içinde en mantıklı seçenek Jetta'dır.

Doğrudur jettadır ama bu jettanın muhteşemliğinden değildir, o segmentte turbo benzinli manuel adam gibi araba olmadığındandır. Kia cerato, hyundai elantra, mazda 3, toyota corolla, honda civic bunların hepsi de atmosferik benzinli.
Şimdi benzinli otomatik desek az yakan bambaşka bir seçenek ekleniyor, megane sedan. Bence kesinlikle jettadan çok daha kaliteli (Türkiyede üretiliyor) ve fiyat olarak da aynı donanımda 6 bin lira daha ucuz. Jetta ile aynı senelerde çıkan b7 passat eski kullanıcısı olarak megane sedan a geçmemizin sebebi, arabanın gerçekten daha kaliteli olmasıydı. Eğer megane bizce b7 passattan bile kaliteliyse, jettadan zaten daha kalitelidir, kaldı ki jetta da kullandım tecrübe olarak da bunu çok rahat söyleyebilirim. O yüzden benzinli manuelde jettayı 1 numara yapan şey onun o seçeneklerde "kötünün iyisi" olmasıdır.
Ayrıca şubatta yeni turbo motorunu manuel şanzımanla getirirse honda civic bu segmentte dediğiniz koşullarda 1 numara olacaktır bundan eminim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: hamizkaya
Kaliteyi arttırır ve yeniden piyasaya sürer zor bir şey değil. Yeni motor ile yenilenmiş bir şekilde piyasaya süreceklerdir ondan dolayı yeniden 1.6 tdi koymamışlardır.
Şu kalite konusuna da değinmek istiyorum.Jetta'nın Golf kadar iyi bir iç mekana sahip olmadığı doğru ama iç mekan olarak segmentinde en iyisi zaten Golf değil mi? Asıl diğer rakiplerine bakmak lazım. İç mekanlarını iyi bildiğim Astra Sedan, Focus Sedan, Corolla ve Jetta'yı karşılaştırmak istiyorum:
Göğüs bölümünde kullanılan plastik açısından Jetta ve Focus eşitler ve en iyisiler, Jetta'da göğüsün yumuşak plastiği sürücü ve yolcuların dizlerine kadar devam ediyor. Corolla'nın göğüs üstü yumuşak ancak Focus ve Jetta kadar değil, göğüsün ön kısmı ise sert üstü yumuşak plastik kaplama(çok ince)
Astra'nın ise komple sert, sadece ön yolcu tarafındaki ve ekranın üst tarafındaki az bir alan sert üstü yumuşak.
Kapılarda kapı içleri benzer seviyede, kapı üstleri arkalarda hepsinde sert, Jetta'da ön de sert, Focus Titanium'da önler sert üstü yumuşak, Corolla'da Life hariç (sanırım) önler sert üstü yumuşak, Astra'da da önler sert üstü yumuşak. Jetta'da Trendline hariç ön-arka kol dayama deri ve koltuklar deri-kumaş karışık. Focus'ta koltuklar sadece kumaş, Corolla'da sadece Premium'da var, Astra da yine üst donanımlarda deri-kumaş koltuk var. Jetta'da ön kapıların altında, vites önündeki eşya gözünün altında ve kol dayamanın altında halı varken diğerlerinde yok, Focus Titanium'da torpido gözünün alt kısmında halı var.
İşçilik konusuna gelirsek Jetta'da gördüğüm tek kusur torpido gözünün üst kısmındaki kaplama yerine tam oturtulmamış ve 2-3 mm'lik bir boşlık var. Focus'da ve özellikle Corolla'da vitesin, bardaklığın olduğu bölüm elinizle güç uyguladığınızda yılan gibi oynarken Jetta'da milim oynamıyor. Ve yine Corolla'da aynı bölümün üst göğüsle birleştiği yerde 4-5 mm'lik boşluk var. Bir senelik Jetta'da tek trim sesi yokken, yine bir senelik yerli üretim Corolla'nın güneşliklerinden, ön göğüsünden ve torpido gözünden trim sesleri gelmekte.
Bu durumda iç mekan olarak Jetta'nın rakiplerinden geride kaldığı tek nokta ön kapıların üst kısmı, diğer bölgelerde ise ya birinci ya ikinci.
Yani Jetta'yı iç mekan olarak eleştirmek yersiz diye düşünüyorum.
 
Tabiki Superb
bildiğim kadarı ile Jettada halen golf 5 platformu kullanılıyor ve meksikada üretiliyor yani arkadaşın da dediği gibi Vw kalitesinin altında
 
Doğrudur jettadır ama bu jettanın muhteşemliğinden değildir, o segmentte turbo benzinli manuel adam gibi araba olmadığındandır. Kia cerato, hyundai elantra, mazda 3, toyota corolla, honda civic bunların hepsi de atmosferik benzinli.
Şimdi benzinli otomatik desek az yakan bambaşka bir seçenek ekleniyor, megane sedan. Bence kesinlikle jettadan çok daha kaliteli (Türkiyede üretiliyor) ve fiyat olarak da aynı donanımda 6 bin lira daha ucuz. Jetta ile aynı senelerde çıkan b7 passat eski kullanıcısı olarak megane sedan a geçmemizin sebebi, arabanın gerçekten daha kaliteli olmasıydı. Eğer megane bizce b7 passattan bile kaliteliyse, jettadan zaten daha kalitelidir, kaldı ki jetta da kullandım tecrübe olarak da bunu çok rahat söyleyebilirim. O yüzden benzinli manuelde jettayı 1 numara yapan şey onun o seçeneklerde "kötünün iyisi" olmasıdır.
Ayrıca şubatta yeni turbo motorunu manuel şanzımanla getirirse honda civic bu segmentte dediğiniz koşullarda 1 numara olacaktır bundan eminim.
Megane Sedan Touch 1.2 Edc 81.400
Jetta'da olup bunda olan opsiyonları ekleyince olan fiyat 86.800
Jetta Comfortline 1.2 Dsg 86.000
Bi'de şu var
17.08'den itibaren
 
Megane Sedan Touch 1.2 Edc 81.400
Jetta'da olup bunda olan opsiyonları ekleyince olan fiyat 86.800
Jetta Comfortline 1.2 Dsg 86.000
Bi'de şu var
17.08'den itibaren
Icon - highline karşılaştırması yaptığımdan söylediğinize bir şey diyemiyorum, o testi 2 defa izledim, and abinin passata çok haksızlık yaptığını düşünüyorum ve bu konuda yalnız değilim, çeşitli yerlerde aynı fikirde olduğum kişilere rastladım. Jetta kesinlikle passattan iyi ve konforlu bir araba değil, eğer öyle olsaydı 5 senedir kullandığımız passatı tamir için 3 defa vw servisine verdiğimizde her üçünde de geçici olarak aldığımız jettaya bindiğimizde mutlaka iyi yorumlar yapardık emin olun bu söylediğimde çok samimiyim, Arabamızı her teslim aldığımızda "oh be dünya varmış" demezdik. Manuel olmasına rağmen...
 
İcon Megane 89.5, Jetta'da 1.2 Dsg'de Highline yok, diğer verisyonlarda 4.5 daha pahalı yani 90.5 olur. Arada gene 6 bin lira fark yok.
Ben burada malzeme kalitesinden bahsediyorum, B7 Passat'ın ön göğüsünde havalandırma kanalları hizasından alt taraf komple sert değil mi?
 
Jetta nere Passat nere yahu .. yani özellikle konfor olarak Passat bence baya bir daha başarılı bir araç... Süspansiyon konfor daha iyi.. izolasyon zaten daha iyi.. motor seside daha makul Passatta (o gürültülü 1.6 TDI bile olsa)
Dil sürçmesi olmuştur :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: efaykac
1.2 TCe motorun vw deki muadili 1.4 tsi 125 tir yanlış karşılaştırmayın, o zaman 6 bin lira farkı görebilirsiniz. 5 sene boyunca o dediğin yerlere 10 defa dokunmamışımdır. Zaten kalite demek oraların yumuşak olması falan da değildir. O dediğin yerler şehir trafiğinde can sıkıntısından kurcalanan şeylerdir. Passatın esas kalitesi uzun yola çıktığında belli olur, 190 la gidersin arabada yolcular horlayarak uyur anlamazlar bile, 1100 kilometre yolu sadece yakıt molasıyla gidersin veya 180 km dağ yoluyla gidilen bir yere günübirlik gider gelirsin akşam evine geldiğinde hiç yorulmazsın mesela, çok kaliteli olmasa da arka süspansiyonların bağımsız olduğunun değerini torsiyonlu arabaya bindiğinde anlarsın. Bunlardır kaliteyi belirleyen şeylerdir. üstadım şu an passat kullanmasak da kendisi benim hayatımda çok özel bir tecrübe olmuştur, uzun yollar onunla çok zevkliydi günübirlik 500 km gidiş 500 km dönüş yollar onunla zevkli geliyordu bana, bu bahsettiğim koşullarda arabanın kalite farkı anlaşılır diye düşünüyorum :)
 
Superb daha mantikli geliyor hocam, ust segment. Jetta gercekten genel VW kalitesinin altinda. Ama 2.el dusunuyorsaniz Honda Civic Sedana Eco bakabilirsiniz, 5 senede degerini kaybetmez, yakit tuketimi de iyi. Benzin fiyatlarinda belli olmaz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...