HABER VW Arteon 4Motion vs Opel Insignia GSI | DRAG & YARIŞ

Sizin Arteon un iç mekanı polo ile aşağı yukarı aynı yorumunu abes bulmanızın ta kendisi duygusal olmuş. Yoksa nasıl Bmw iç mekanları benzer ise ki bunu da zaten kabul ediyoruz VW de iç mekanlar birebir benzer. Örneğin Toureg iç mekan olarak Audi A6 ile oldukça benzer ki Toureg çoğu konuda harbiden premium e yakışır düzeyde lakin Arteon Polo iç mekanına sahip bu da bir gerçek tıpkı passat da polo iç mekanını sahip olduğu gibi aynı şekilde insignia da Astra ile aşağı yukarı aynı iç mekana sahip. Siz kabul etmek istemeseniz abes sansanız dahi maalesef realite tam olarak bu. Haklıya hakkını veriyoruz yoksa VW i eleştirmiyoruz nefret de duymuyoruz çoğu marka yapıyor zaten. Tam tersi siz var olan gerçeği duygusal yaklaşarak kabul etmek istemiyorsunuz. Ayrıca Arteon bariz bir şekilde iyi yol tutmuyor orada Gsi olmayan insignia olsa o bile daha iyi yol tutardı araç resmen yüzüyor ki bu geyik testlerinden de belli standart insignia da daha iyi bunun sebebi de platform A5 premiumların platformunu kullanırken Arteon daha ucuz olan platformu kullanıyor Bu konuda da polo ile ortak noktaya sahip
“Geyik Testleri”
 
* Arteon finish'i daha önde görüyor ama nasıl görüyor ? Araba her virajda dağıldı. Körfez dar ve bu tarz arabalara pek de uygun olmayan bir pist. Ama Insignia burada daha iyi iş çıkarıyor ve aradaki beygir farkını daha iyi yol tutarak kapatıyor. Viraj giriş çıkışlarına bakan bir çok kişi de eminim aynı şeyi düşünecektir.
* Arteon'un 30hp daha güçlü olması evet vw mühendislerinin becerisi. Arteon ürettiği gücü yolda daha iyi aktarıyor bu bir gerçek. Insignia bu noktada eleştirilebilir.
* Bir arabanın görüntüsünün pahalı olması bir şeyi değiştirmez. Arteon'un tasarımını beğeniyorum fakat tasarım güzel demek araba kaliteli demek değildir. Örnek verecek olursam Hyundai coupe'nin de görüntüsü güzeldi fakat beş para etmez bir otomobildi. Bu söylediğimden Hyundai ile VW'yi kıyaslıyorum anlamı çıkmasın. Arteon ile Touareg'in ortak noktası ambleminin VW olması..Kalite anlamında ortak bir noktaları yok
* Arteon kötü bir otomobil değil ancak objektif olup herkese hakkını teslim etmek lazım
Çoğuna katılıyorum ama Arteon’u Sinan Koç sürseydi sonuç Arteon lehine dahada fark açılırdı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus
Kimse sürücüyü hesaba katmıyor galiba.
Bu arada standart insignia da daha iyi yol tutar diyorsunuz hayır alakası bile yok,her ne kadar sportiflik olsada o Arteon pist için yapılan bir araç değil.
En bariz örneği standart Leon’un sürüş dinamikleri ne kadar rezaletse Cupranınkide o kadar iyi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus
Arteon eski cc yerine geldi ama vw kendisi bile bu araba cc yerine değil yepyeni premiumlar ile yarışacak bir model olacak diye piyasaya sürdü. Şimdi her marka biz premium a rakibiz de ortaya çıkıyor ama Vw daha önce toureg,phantom gibi premiumlarla gerçekten yarışan arabalar üretince insanlar sanırım bu arabayı biraz gözlerinde büyüttüler. Ben Arteon, Makyajsız C serisi ve A4 aynı gün de 1 saat arayla kullandım sırf premiumlarla cidden yarışır mı diye pek yarışabileceğini düşünmüyorum. Herkes aynı fiyata daha donanımlı daha güçlü diyor haklılar da zaten alt sınıftaki arabaların olayı bu değil mi. Şimdi 1.6 tdi audi a3 ile 1.6 cdti astra kıyaslayalım. Aynı fiyata hatta belki daha ucuza astra daha güçlü,daha donanımlı,içi daha geniş sırf bu yüzden a3 yerine astra öven olur mu
İşte olay tam olarak bu.
Zaten Arteon,Passat,Mondeo gibi alt segment ama pahalı araçların olayı bu.
Premiumlar daha iyi genel olarak ama donanım,motor gibi şeylerde alt segment araçlar mantıklı oluyor.
Premiumlarda herşey parayla çalışıyor çünkü.
Parayı veren düdüğü çalar misali.
 
@yunuscelik29 hocam iyi akşamlar. Daha önce de belirttiğim kişisel yorumumu tekrarlayacağım. Arkadaşlarımız vw i pek sevmiyor belli ki :) şu iki araç için bile gelen yorumlar bunu gösteriyor. Bir tanesi konforlu setuplarla bile(bu araç arteon gti veya arteon r değil sonuçta) yol tutuşun önemli olduğu bir pisti önde bitirmiş. Bir tanesi gsi takısıyla 30 hp gibi bariz bir güçsüzlüğe sahip ki bu ciddi bi eleştiri konusu olmalı. Ayrıca daha sert setuplarla bile yol tutuş odaklı bir pistte farkını net şekilde ortaya koyamamış.

Tüm bu durumlarda bile baktığımız zaman bir arkadaşımız arteon alınca Polo ile aşağı yukarı aynı iç mekanı alıyorsunuz gibi abes ötesi bir yorum yapmış. Bir tanesi bana göre dışarıdan tuareg ile birlikte en “pahalı” görüntüsü olan vw modelinin tasarımı vasat diyor. Saygı duymak gerekir elbette ama arkadaşlarımızın bu yorumları biraz özel nefretten gibi geliyor bana
Bende onu merak ettim,nasıl oluyorda Polo ile aynı iç mekan oluyor,acaba iki arabayada oturdular mı ? Sırf tasarımı benzer diye,yine değil de,aynı iç mekan denir mi ? Ozaman astra ile A6 iç mekan aynı mı diyim ben şimdi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus
Bu pist için belirleyici güç farkı değil. Beygir avantajını konfor odaklı versiyonuyla bile sağlamış işte daha ne yapsın. Üstelik gsi yi Sinan Koç kullanıyordu
Nasıl değil, 30 beygir fark az mı? 600 beygirlik araçlar olsa tamam da 200 beygirlik araçlarda 30 beygir nasıl belirleyici olamaz :) Arteon'u Sinan'ın kullanıyor olmasından yola çıkıp fikir üretilemez, Arteon'u da kullanıp süre çıkarırsa eyvallah. Burda Arteon'un ürettiği güce b.k atan yok ki zaten. O güce rağmen kendinden beklenileni yapamamış işte anlaşılmayan ne ben anlamadım açıkcası. 4 sayfanın hepsi farazi konuşmalar, zaman kaybı.
 
Nasıl değil, 30 beygir fark az mı? 600 beygirlik araçlar olsa tamam da 200 beygirlik araçlarda 30 beygir nasıl belirleyici olamaz :) Arteon'u Sinan'ın kullanıyor olmasından yola çıkıp fikir üretilemez, Arteon'u da kullanıp süre çıkarırsa eyvallah. Burda Arteon'un ürettiği güce b.k atan yok ki zaten. O güce rağmen kendinden beklenileni yapamamış işte anlaşılmayan ne ben anlamadım açıkcası. 4 sayfanın hepsi farazi konuşmalar, zaman kaybı.
Virajlarda 30bg ne kadar fark edebilir ? Düz yolda büyük fark doğru ama dediğiniz gibi çok virajlı diyosunuz,Viraja hızlı girmek değil,virajdan hızlı ve çizgisinde çıkmak önemli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus
Nasıl değil, 30 beygir fark az mı? 600 beygirlik araçlar olsa tamam da 200 beygirlik araçlarda 30 beygir nasıl belirleyici olamaz :) Arteon'u Sinan'ın kullanıyor olmasından yola çıkıp fikir üretilemez, Arteon'u da kullanıp süre çıkarırsa eyvallah. Burda Arteon'un ürettiği güce b.k atan yok ki zaten. O güce rağmen kendinden beklenileni yapamamış işte anlaşılmayan ne ben anlamadım açıkcası. 4 sayfanın hepsi farazi konuşmalar, zaman kaybı.
bir kere daha açıklayayım. burada piste çıkan araç konfor odaklı yapısıyla standart arteon iken karşısına insignia ürün gamının en üstündeki ve spor versiyonu gsi çıktı. buna rağmen yol tutuşun daha belirleyici olduğu pistte gsi geçildi. yani standart versiyon arteona bile gsi gibi spor ayarlı araç başa baş çıktı. e bir zahmet gsi nin yana yatmaları vs biraz daha iyi olsun yani. :) yani arteon o güce rağmen beklenileni yapamamış değil; konfor odaklı ayarlarına rağmen rakibinin en sportif halini pistte öyle ya da böyle geçmiş olmalı sorunun cevabı
 
Kimse sürücüyü hesaba katmıyor galiba.
Bu arada standart insignia da daha iyi yol tutar diyorsunuz hayır alakası bile yok,her ne kadar sportiflik olsada o Arteon pist için yapılan bir araç değil.
En bariz örneği standart Leon’un sürüş dinamikleri ne kadar rezaletse Cupranınkide o kadar iyi.
Standart insignia arteon dan daha iyi yol tutuyor yabancı testler ve geyik testlerinde bariz bir şekilde ortada arteon da tıpkı diğer vw ler gibi esp tabanlı ve evet nasıl astar ile insignia yada BMW 1 ile diğer seriler yada A6 ile toureg aşağı yukarı aynı tasarıma sahipse Polo ile de passat yada arteon aynı tasarıma sahip çekinmeyin söyleyebilirsiniz bunu tüm markalar yapıyor Vw bin suçu demiyoruz zaten. Asıl sorun ettiğimiz A5 ile Arteonun kıyaslanması bu yanlış bunu söylüyoruz biri premium konfor yol tutuş iç mekan çok daha kaliteli diğeri değil
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
bir kere daha açıklayayım. burada piste çıkan araç konfor odaklı yapısıyla standart arteon iken karşısına insignia ürün gamının en üstündeki ve spor versiyonu gsi çıktı. buna rağmen yol tutuşun daha belirleyici olduğu pistte gsi geçildi. yani standart versiyon arteona bile gsi gibi spor ayarlı araç başa baş çıktı. e bir zahmet gsi nin yana yatmaları vs biraz daha iyi olsun yani. :) yani arteon o güce rağmen beklenileni yapamamış değil; konfor odaklı ayarlarına rağmen rakibinin en sportif halini pistte öyle ya da böyle geçmiş olmalı sorunun cevabı
Ben de diyorum ki, düzde Insignia'yı geçen Arteon gücünün hakkını verememiş ve çok az farkla geçebilmiş. Siz öyle algılıyorsunuz, ben böyle algılıyorum. O paraları verecek olsam dönüp bakmayacağım araçlar için boşuna konuşuyorum.
 
Son düzenleme:
Ben de diyorum ki, düzde Insignia'yı geçen Arteon gücünün hakkını verememiş ve çok az farkla geçebilmiş. Siz öyle algılıyorsunuz, ben böyle algılıyorum. O paraları verecek olsam dönüp bakmayacağım araçlar için boşuna konuşuyorum.
aynen bu konu kilide gidecek böyle :D alamayacağımız araçlar için laf kalabalığı yapıyoruz
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
O pistte M5 el bile 58 saniye dönen var sürücüden otomobile kadar bir sürü etken pist süresini zaten etkiler. Burada aracın tepkilerinden anlamak doğru olandır. Arteon virajlarda açıkça yüzüyorken insignia çok daha rijit ve kaliteli dönüyor bunu zaten Sinan da söyledi. İnsignia pistte daha iyi bunu anlamak bu kadar zor olmamalı
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
Standart insignia arteon dan daha iyi yol tutuyor yabancı testler ve geyik testlerinde bariz bir şekilde ortada arteon da tıpkı diğer vw ler gibi esp tabanlı ve evet nasıl astar ile insignia yada BMW 1 ile diğer seriler yada A6 ile toureg aşağı yukarı aynı tasarıma sahipse Polo ile de passat yada arteon aynı tasarıma sahip çekinmeyin söyleyebilirsiniz bunu tüm markalar yapıyor Vw bin suçu demiyoruz zaten. Asıl sorun ettiğimiz A5 ile Arteonun kıyaslanması bu yanlış bunu söylüyoruz biri premium konfor yol tutuş iç mekan çok daha kaliteli diğeri değil
Cidden A5’in iç mekanıyla Arteonun kalitesinde uçurum mu var sence ?
Yanlış anlama ben zaten A5 kaliteli diyorum sıkıntı yok,premium premiumdur.Adı bile Geyik Testlerine inanan onları baz alan kalmış ya ona gülüyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus
Ben de diyorum ki, düzde Insignia'yı geçen Arteon gücünün hakkını verememiş ve çok az farkla geçebilmiş. Siz öyle algılıyorsunuz, ben böyle algılıyorum. O paraları verecek olsam dönüp bakmayacağım araçlar için boşuna konuşuyorum.
Vallahi o kadar haklısın ki :D
Gidip alırım 420d keyifli keyifli binerim.
 
Millet stage 1 yazılım ile 20 bg alıp arabam artık uçuyor filan diyor. 30 bg nasıl önemli değil :D Astra J Gtc de 1.6 sidi motorda 170 ve 200 bg lik versiyon var. 170 lik olanın 0-100 8.6 saniye son hız 219 gözüküyor 200 lük olanın 7.9 saniye son hız 230 gözüküyor. 30 beygir çok şey değiştirmiş. Burada Vw nin motor teknolojisini ve gücü tekere aktarma başarısı taktir etmek lazım.