Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Abi bu arabaya ne yapmadın :D

bu arada Ata'nın mitoya neler yaptığını paylaşmasını bekliyorum, o da epey uğraşıyor sanırım ama sır gibi saklıyor :D
Bugün bir kaç izmirli alfacı olarak ksk'de Daytona Car Care'de toplandık. Mekan sahibi de eski alfacı çıktı falan, sohbet güzeldi. Buluşmanın kanıtı:
DYDvM6.png


Ben de Ata'nın arabayı ilk kez yakından gördüm. 1.6 dizel progression paket. Fakat arabayı doldurmak için tam gaz ilerliyor. Hala işleri var biraz.

Hatta alt gergileri hafta içinde kendisine teslim edeceğim :D
 
Bugün bir kaç izmirli alfacı olarak ksk'de Daytona Car Care'de toplandık. Mekan sahibi de eski alfacı çıktı falan, sohbet güzeldi. Buluşmanın kanıtı:
DYDvM6.png


Ben de Ata'nın arabayı ilk kez yakından gördüm. 1.6 dizel progression paket. Fakat arabayı doldurmak için tam gaz ilerliyor. Hala işleri var biraz.

Hatta alt gergileri hafta içinde kendisine teslim edeceğim :D

gördüm gördüm gönderiye ifademi bıraktım zaten :D ordan sonra onun arabayı falan da paylastılar ordan dedim sen alırsın kaparsın diye D:
bi de şu çok hosuma gitti atanın arabadaki asdfasdfas

hatta bayıldım D: :D

WhatsApp Image 2019-02-02 at 22.20.10.jpeg
 
Şunu şuraya bırakalım :D
https://www.instagram.com/p/BtiW6mnFANL/

Araç Spekleri:
  • Soldakı kırmızı: Zır stcok T-Jet MiTo
  • Ortada beyaz: Turbo stock, gerisi yüklü T-Jet MiTo(bonalume dv, 200cell CAT, 6 lt intercooler, magnetimarelli me110t box, CAI with K&N air filter)
  • Sağdaki Siyah: MiTo QV (CAI with bmc air filter, gerisi stock)
Video nun çekildiği arabaya hasta oldum desem:D
Ege alfa'nın Instagram hesabından bu videoyu izlemiştim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: stan
zjpglB.jpg

Artık kokpitimizin durumu budur.

EGT sensörünü sonunda bugün takabildim. Daha önce düzgün takamadığımız ve o sebeple yaktığımız egt sensörünü yeniden sipariş etmiştim. Bu sefer, hem Çin'in tatilde olması, hem de bir tık da olsa daha kalitelisi olabilmesi için sensörü amazon amerikadan sipariş ettim. 1 hafta gibi kısa ssürede gelen sensörün üstünde "made in china" yazması da, dünyanın kaçınılmaz gerçeğini yüzüme vurmuştu :D

Sensör duruşundan bile belli baya sağlam duruyordu. Sensörün sipariş linki de şöyle.

Yeni sensörün elimdeki egt displayi ile çalıştığı ilk olarak masa başında kontrol ettim, sonuç başarılıydı. Çakmak ile ısıttığım sensör 250C'yi göstermişti.
QLzJ2y.jpg


Bir de, sensörün boyundan dolayı, turbonun üstündeki ısı kalkanı parçaları kullanmak mümkün olmayacaktı, o sebeple oparçaları söküp, yerine turbonun üstünü egzoz sargısı sardım.

Motor üst kapağını takmadan önce foto çekmeyi unuttum, bu foto o sebeple çok güzel olmadı. Ama fotoda gözüken lambda sensörünün hemen arkasında EGT sensörümüz yer alıyor. Hatta sensörün parlak renkli kablosunu fotonun sağında görebilirsiniz.
Yani, sensörümüzü manifolda değil, turbodan sonra, down pipe'ın hemen tepesine yerleştirdim.
9arRNN.jpg


Aslında EGT için en doğru değer manifold üstünden okunur. Ama manifoldun kolay ulaşışabilir bir konumda olmamasından dolayı servis edilebilirliğin zor olması ve en önemlisi de sensör ucunun olası bir kırılma durumunda turbo pallerini yememesi için montajı bu şekilde yaptık.

İçeride display montajını ise yine, single din teybin üst kısmına yaptım. Dispayleri taşıyan plastiği 3D printer'da basan @emert20 ye tekrardan teşekkürler.
İçeride elektrik aksamını toparlarken bir kaç foto:
JZzX8n.jpg

Ovzk8A.jpg


Elektrik işi beklediğimden uzun sürdü çünkü, bir kısa devre sonucunda alakasız ama silecek motoruna giden kablolardan birisini yaktım, onu tamir etmek için uzman yardımı almam gerekti hatta. Ama günün sonunda mutlu sona ulaştık.
LlR2DZ.jpg

7a1YDN.jpg

qdN3vd.jpg

MVBXD1.jpg

Sol baştaki 2 adet switch hala intercooler su spreyini kontrol ediyor. Yanında da yağ sıcaklığı ve EGT sensörlerimiz artık daimi oldular.

Okunan sıcaklıklar ise, araç dururken baya bir gazlamış olmamıza rağmen 230C yi geçmedi. Araba harekete geçince adam gibi sıcaklıklar okunmaya başlıyor.
Otobanda 160-180 km/h bandında gazlarken maksimum 660C yi gördüm. 4000 devir 160km/h sabit hızla giderken (hem benzin hem de lpg için) sıcaklık 630-640C civarında idi.
120 km/h bandında giderken de 550C civarı socaklık olunuyor
 
Abi yine güzel dokunuşlar yapmışsın, eline sağlık. Parça ölçüsünde problem yok sanırım demi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Abi yine güzel dokunuşlar yapmışsın, eline sağlık. Parça ölçüsünde problem yok sanırım demi?
Çok sağol bro.
Displaylerin girdiği büyük deliklerin çapı biraz küçük olmuş, daha doğrusu sıkı geçme olsun diye ben sana bir tık küçük ölçü vermiştim. O kısımlara dramel ile dalıp biraz genişlettim. Diğer tüm ölçüler cuk diye oturdu ama.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20
Valla söylemekten yoruldum, proje 4-4 lük :) ben bu projenin motor bittikten sonraki kısmını merak ediyorum, elbette bitmesin isterim ama işte forged kit methnol falan işin içine girince dünya ya açılır artık Rahmi reyiz :D
 
Tanır Oto hafta sonu mini projesi:

Daha önceden yaptığım obd adaptör taşıyıcı kapağı bantla yapıştırmıştım. Tabi o bantların çok uzun ömürlü olmayacağı aşikardı. Bugün o bantları söküp, kapağın arka kısmına vida kaynatıp, 2 tane de braket hazırladım ve braketleri kelebkler ile sabitledim. Sonuç olarak, taş gibi sağlam olduğu artık kapağımız.
zjZdBR.jpg


Bu da önden görünüm, tertemiz:
Gm7L0b.jpg


Bir de sezon öncesi son hazırlıklar motul rbf660 ve mocool'u bugün teslim aldım. Kargodaki orta ve arka çelik fren hortumum gelince (evet, şu ana kadar çelik hortumlar sadece önde mevcuttu) sıvılarımızı yenileyeceğiz.
JZ9Pa5.jpg
 
Tanır Oto hafta sonu mini projesi:

Daha önceden yaptığım obd adaptör taşıyıcı kapağı bantla yapıştırmıştım. Tabi o bantların çok uzun ömürlü olmayacağı aşikardı. Bugün o bantları söküp, kapağın arka kısmına vida kaynatıp, 2 tane de braket hazırladım ve braketleri kelebkler ile sabitledim. Sonuç olarak, taş gibi sağlam olduğu artık kapağımız.
zjZdBR.jpg


Bu da önden görünüm, tertemiz:
Gm7L0b.jpg


Bir de sezon öncesi son hazırlıklar motul rbf660 ve mocool'u bugün teslim aldım. Kargodaki orta ve arka çelik fren hortumum gelince (evet, şu ana kadar çelik hortumlar sadece önde mevcuttu) sıvılarımızı yenileyeceğiz.
JZ9Pa5.jpg
Sürücü koltuğunun iskeletini, bağlantılarını filan da güçlendir. Böyle frenlerle bir gün kopar gider o koltuk :D
 
Şöyle bir durumlar karşı karşıyayız panpalar:
16lzJ1.jpg


Geçen hafta perşembe akşamı saat 10 gibi arabada yalnız gidiyordum otobanda. yol da bom boştu. dur dedim bi top speed deneyeyim. ama araba resmen 200'ü ancak gördü. Tabi uyuzlandım, hemen torque pro'yu açıp bi durumlara baktım. 18 psi civarı olması gereken peak turbo basıncı ancak 13 psi mertebelerinde kalıyordu. Üst devirlerde de yine 3-4 psi'lık bir kayıp var gibiydi.

Hafta sonu dükkanda arabayı çok fazla sökmeden sağını solunu iyicene kurcaladık ama bir kaçak falan bulamadık. Hatta Bonalume dumb valfi söküp stock dumb valf ile deneme yaptım, fakat sonuç aynıydı. Yetmedi, wastegate'i açan diverter valf ve etrafındaki küçük boruları yeniledim, ama sonuç yine değişmedi.

Pazartesi günü arabayı babama verdim, bu sefer turboyu söküp, oralara baktılar ve sonuç fotodaki gibiydi. Turbo, egzoz tarafında çekirdek kısmından boylu boyunca çatlak. Sağda solda bir kaç çatlağımız daha var, üzerimize afiyet...

İlk bakışta turbo çöp oldu dedim ama uzmanlığını danıştığımız turbocu, çatlak olan iç kısmın değiştirilerek turbonun yenilebilineceğini söyledi.

Turbocu abimizde güzel haberleri bekliyoruz henüz, MiTo en az bir kaç günlük yatışta....
 
Şöyle bir durumlar karşı karşıyayız panpalar:
16lzJ1.jpg


Geçen hafta perşembe akşamı saat 10 gibi arabada yalnız gidiyordum otobanda. yol da bom boştu. dur dedim bi top speed deneyeyim. ama araba resmen 200'ü ancak gördü. Tabi uyuzlandım, hemen torque pro'yu açıp bi durumlara baktım. 18 psi civarı olması gereken peak turbo basıncı ancak 13 psi mertebelerinde kalıyordu. Üst devirlerde de yine 3-4 psi'lık bir kayıp var gibiydi.

Hafta sonu dükkanda arabayı çok fazla sökmeden sağını solunu iyicene kurcaladık ama bir kaçak falan bulamadık. Hatta Bonalume dumb valfi söküp stock dumb valf ile deneme yaptım, fakat sonuç aynıydı. Yetmedi, wastegate'i açan diverter valf ve etrafındaki küçük boruları yeniledim, ama sonuç yine değişmedi.

Pazartesi günü arabayı babama verdim, bu sefer turboyu söküp, oralara baktılar ve sonuç fotodaki gibiydi. Turbo, egzoz tarafında çekirdek kısmından boylu boyunca çatlak. Sağda solda bir kaç çatlağımız daha var, üzerimize afiyet...

İlk bakışta turbo çöp oldu dedim ama uzmanlığını danıştığımız turbocu, çatlak olan iç kısmın değiştirilerek turbonun yenilebilineceğini söyledi.

Turbocu abimizde güzel haberleri bekliyoruz henüz, MiTo en az bir kaç günlük yatışta....
Çok geçmiş olsun umarım daha büyük masraflar açmaz ve kısa sürede geri asfaltta görebiliriz :)
Bu arada yolda her MiTo gördüğüm de aklıma geliyorsun :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20 ve stan
Housing mi çatlamış? Valla sen bilirsin de bütçesel kendimi hazırlayıp yeni turbo takardım, şöööyle büyükcene :D Orayı nası tam olarak birleştirecek de basıncı tutacak orası kafam almadı da denemeden bilinmez tabi. Hadi hayırlısı, geçmiş olsun :)
 
Ya ama ben 1.2 turbo ile anca 200 goruyorum okurken e ne var iste 200 dedim hatta ayip ayip :P
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan