Artık kokpitimizin durumu budur.
EGT sensörünü sonunda bugün takabildim. Daha önce düzgün takamadığımız ve o sebeple yaktığımız egt sensörünü yeniden sipariş etmiştim. Bu sefer, hem Çin'in tatilde olması, hem de bir tık da olsa daha kalitelisi olabilmesi için sensörü amazon amerikadan sipariş ettim. 1 hafta gibi kısa ssürede gelen sensörün üstünde "made in china" yazması da, dünyanın kaçınılmaz gerçeğini yüzüme vurmuştu
Sensör duruşundan bile belli baya sağlam duruyordu.
Sensörün sipariş linki de şöyle.
Yeni sensörün elimdeki egt displayi ile çalıştığı ilk olarak masa başında kontrol ettim, sonuç başarılıydı. Çakmak ile ısıttığım sensör 250C'yi göstermişti.
Bir de, sensörün boyundan dolayı, turbonun üstündeki ısı kalkanı parçaları kullanmak mümkün olmayacaktı, o sebeple oparçaları söküp, yerine turbonun üstünü egzoz sargısı sardım.
Motor üst kapağını takmadan önce foto çekmeyi unuttum, bu foto o sebeple çok güzel olmadı. Ama fotoda gözüken lambda sensörünün hemen arkasında EGT sensörümüz yer alıyor. Hatta sensörün parlak renkli kablosunu fotonun sağında görebilirsiniz.
Yani, sensörümüzü manifolda değil, turbodan sonra, down pipe'ın hemen tepesine yerleştirdim.
Aslında EGT için en doğru değer manifold üstünden okunur. Ama manifoldun kolay ulaşışabilir bir konumda olmamasından dolayı servis edilebilirliğin zor olması ve en önemlisi de sensör ucunun olası bir kırılma durumunda turbo pallerini yememesi için montajı bu şekilde yaptık.
İçeride display montajını ise yine, single din teybin üst kısmına yaptım. Dispayleri taşıyan plastiği 3D printer'da basan @emert20 ye tekrardan teşekkürler.
İçeride elektrik aksamını toparlarken bir kaç foto:
Elektrik işi beklediğimden uzun sürdü çünkü, bir kısa devre sonucunda alakasız ama silecek motoruna giden kablolardan birisini yaktım, onu tamir etmek için uzman yardımı almam gerekti hatta. Ama günün sonunda mutlu sona ulaştık.
Sol baştaki 2 adet switch hala intercooler su spreyini kontrol ediyor. Yanında da yağ sıcaklığı ve EGT sensörlerimiz artık daimi oldular.
Okunan sıcaklıklar ise, araç dururken baya bir gazlamış olmamıza rağmen 230C yi geçmedi. Araba harekete geçince adam gibi sıcaklıklar okunmaya başlıyor.
Otobanda 160-180 km/h bandında gazlarken maksimum 660C yi gördüm. 4000 devir 160km/h sabit hızla giderken (hem benzin hem de lpg için) sıcaklık 630-640C civarında idi.
120 km/h bandında giderken de 550C civarı socaklık olunuyor