Valla zamanında benim de sahip olmak istediğim bi araçtı, bütçem de yetiyodu. Niye almadım diye şaşırıyorum arada. İnsanın araba alırken psikolojisi çok önemli gerçekten.
bu yorumu çok duyuyorum bu aralar yaYa ama ben 1.2 turbo ile anca 200 goruyorum okurken e ne var iste 200 dedim hatta ayip ayip
hala geç değilValla zamanında benim de sahip olmak istediğim bi araçtı, bütçem de yetiyodu. Niye almadım diye şaşırıyorum arada. İnsanın araba alırken psikolojisi çok önemli gerçekten.
hala geç değil
Arada arabayı böyle deneyip dinleyip izleyip yol yakınken bir arıza olduğunu hissetmen çok iyi olmuş. Arızayı erken arayıp bulduğunuza şükretmek gerek. Geçmiş olsun, hallolur.Şöyle bir durumlar karşı karşıyayız panpalar:
Geçen hafta perşembe akşamı saat 10 gibi arabada yalnız gidiyordum otobanda. yol da bom boştu. dur dedim bi top speed deneyeyim. ama araba resmen 200'ü ancak gördü. Tabi uyuzlandım, hemen torque pro'yu açıp bi durumlara baktım. 18 psi civarı olması gereken peak turbo basıncı ancak 13 psi mertebelerinde kalıyordu. Üst devirlerde de yine 3-4 psi'lık bir kayıp var gibiydi.
Hafta sonu dükkanda arabayı çok fazla sökmeden sağını solunu iyicene kurcaladık ama bir kaçak falan bulamadık. Hatta Bonalume dumb valfi söküp stock dumb valf ile deneme yaptım, fakat sonuç aynıydı. Yetmedi, wastegate'i açan diverter valf ve etrafındaki küçük boruları yeniledim, ama sonuç yine değişmedi.
Pazartesi günü arabayı babama verdim, bu sefer turboyu söküp, oralara baktılar ve sonuç fotodaki gibiydi. Turbo, egzoz tarafında çekirdek kısmından boylu boyunca çatlak. Sağda solda bir kaç çatlağımız daha var, üzerimize afiyet...
İlk bakışta turbo çöp oldu dedim ama uzmanlığını danıştığımız turbocu, çatlak olan iç kısmın değiştirilerek turbonun yenilebilineceğini söyledi.
Turbocu abimizde güzel haberleri bekliyoruz henüz, MiTo en az bir kaç günlük yatışta....
gt1446 planı işleme konuldu arkadaşlar
Tam bi zehir cocuk yaNassı yani ? Yeni turbo mu? Biracık daha böyük tak Bmw de 1549 vardı, güzeldi vesselam
Sığacak mı? =)gt1446 zaten, benim stock turboya göre birazcık daha büyük bi turbo. yani ufaktan bi big turbo işine girişiyoruz gibi.
ama transfer görüşmeleri hala devam ediyor
malzemeleri toplamaya başladığımda net şekilde planı yazacağım arkadaşlar.
Sığacak mı? =)
Tjet'e gt1446 takan çok var. Teoride sığacak. İnş realitede de sığacakSığacak mı? =)
Biraz baktım da Abarth turbosu olarak geçiyor, Mito Abarth Projesi yakın.Tjet'e gt1446 takan çok var. Teoride sığacak. İnş realitede de sığacak
Sığar be, naptın reyiz. Sığmazsa rahmi başkan kaputta deliği açar valla yer kazanmak için
Yahu zaten normalde sığar. Şu anda sığacak yer kaldı mı onu sordum Kaputu son gördüğümde karınca bile hortumlar dışında bir yerden giremiyordu.Tjet'e gt1446 takan çok var. Teoride sığacak. İnş realitede de sığacak
Turbonun gitmesi güzel işlere vesile olmuş anlaşılan. Severiz böyle projeleri. Sağlıklı, güzel beygirler alırsın umarım hocamEvet arkadaşlar,
Garrett GT1446 nın siparişini verdim, yarın sabah bana ulaşacak inşallah.
Olay şu ki, benim orjinal turbom IHI VL38. Ama bu turboyu hiç bir yerde bulamadık. Bozulan turboyu da tamir etmek için parçalar bulunamadı. Durum böyle olunca da, mecburen daha büyük olan bir turboya geçtik.
Yeni geçtiğimiz turbo da zaten multiair motorlu 170hp qv mito'da ve yine multiair motorlu 170hp'lik giulietta'da kullanılıyor. Yine fiat grubunda farklı araçlarda da bulunuyor, o sebeple oldukça yaygın bir turbo.
Yeni turbomuz gt1446, mevcut manifolduma, su girişine ve hava borularına tam oturuyor. Sadece yağ hortumu, egzoz tarafında ve kullanmayacağımız diverter valf boşluğunda torna ve bazı kaynak işleri olacak.
Yüksek ihtimalle enjektörleri büyütüp, basınç sensörlerini de bir üst versiyonla güncellememiz gerekecek. Bunu yazılım çalışmasına başladığımızda göreceğiz.
GT1446 turbo ve t-jet motor aslında dünya genelinde punto, mito ve 500 modellerinde tuning camiası tarafından sevilen ve uygulanan bir kombinasyon. Bu turbo seçmemin bir sebebi de bu aslında.
Örnek proje linki:
http://www.microchips-tuning.com/carellcars/afla-romeo-mito-1-4l-tjet-gt1446-setup-219ps-340nm/
Not: Linkte bahsedilen 219ps 98 oktan benzin ile oluyor, bizim pompa benzini bi tık düşürecektir gücü.
Son olarak da, yazılım için yakınımda olan bir yer ile çalışmak istiyordum. Bu sebeple İzmir'de RSA ile anlaştım. Her ne kadar kendileri bmw be vag grubu dışında pek yazılım yapmasa da, benim arabada çalışma konusunda kısa bir ön inceleme sonrasında anlaştık. Bu noktada önemli bir detay, benim arabanın beyni, vag grubunun eski 1.8t motor grubu araçlarda kullanılan beyin ile aynıymış. Bu husus, RSA ekinin benim araç üstünde çalışılabilir kararını almasında önemli bir detay oldu.
Çok kısa bir süreç olmayacak gibi, bundan sonrasını hep beraber yaşayıp göreceğiz inş arkadaşlar, bolca güncelleme geçeceğim.