Evet arkadaşlar,
Garrett GT1446 nın siparişini verdim, yarın sabah bana ulaşacak inşallah.
Olay şu ki, benim orjinal turbom IHI VL38. Ama bu turboyu hiç bir yerde bulamadık. Bozulan turboyu da tamir etmek için parçalar bulunamadı. Durum böyle olunca da, mecburen daha büyük olan bir turboya geçtik.
Yeni geçtiğimiz turbo da zaten multiair motorlu 170hp qv mito'da ve yine multiair motorlu 170hp'lik giulietta'da kullanılıyor. Yine fiat grubunda farklı araçlarda da bulunuyor, o sebeple oldukça yaygın bir turbo.
Yeni turbomuz gt1446, mevcut manifolduma, su girişine ve hava borularına tam oturuyor. Sadece yağ hortumu, egzoz tarafında ve kullanmayacağımız diverter valf boşluğunda torna ve bazı kaynak işleri olacak.
Yüksek ihtimalle enjektörleri büyütüp, basınç sensörlerini de bir üst versiyonla güncellememiz gerekecek. Bunu yazılım çalışmasına başladığımızda göreceğiz.
GT1446 turbo ve t-jet motor aslında dünya genelinde punto, mito ve 500 modellerinde tuning camiası tarafından sevilen ve uygulanan bir kombinasyon. Bu turbo seçmemin bir sebebi de bu aslında.
Örnek proje linki:
http://www.microchips-tuning.com/carellcars/afla-romeo-mito-1-4l-tjet-gt1446-setup-219ps-340nm/
Not: Linkte bahsedilen 219ps 98 oktan benzin ile oluyor, bizim pompa benzini bi tık düşürecektir gücü.
Son olarak da, yazılım için yakınımda olan bir yer ile çalışmak istiyordum. Bu sebeple İzmir'de RSA ile anlaştım. Her ne kadar kendileri bmw be vag grubu dışında pek yazılım yapmasa da, benim arabada çalışma konusunda kısa bir ön inceleme sonrasında anlaştık. Bu noktada önemli bir detay, benim arabanın beyni, vag grubunun eski 1.8t motor grubu araçlarda kullanılan beyin ile aynıymış. Bu husus, RSA ekinin benim araç üstünde çalışılabilir kararını almasında önemli bir detay oldu.
Çok kısa bir süreç olmayacak gibi, bundan sonrasını hep beraber yaşayıp göreceğiz inş arkadaşlar, bolca güncelleme geçeceğim.
Hadi hayırlı olsun. RSA doğru tercih olmuş, sadece FCA için naparlar bilemiyorum. Umarım en doğrusu budur, bence kendin de biraz takipçisi olabilirsin ama galiba Kess v2 falan senin beyine erişemiyordu. Eğer oluyosa, bi yerin sanayici sonuçta, ben olsam acımazdım(bekara karı boşamak kolay , bu laf banaydı)
Bu arada, yepyeni aldığın sportcatin uyumluluk konusunda sorun çıkarmadı dimi?
Bu arada yoğun çalışma temposu ve ailene rağmen gerçekten iyi vakit ayırıyosun. Bu konuda tebrik ediyorum. Ben cesaret edemezdim Bilmeyen insanlar için bu konularda sorunun sadece para olmadığını anlatmak zor iş çünkü.