20 Şubat için pist günü yapmayı hesap ederken, bir anda İzmir Ülkü Park Pisti'nin bu hafta kapatılacağı bilgisi geldi. Buna istinaden, belki de son fırsat diye apar topar yakın çevremiz dahilinde 6 Şubat'ta bir pist günü düzenledik.
Pistin kapanmaması için hala ufak bir umudumuz var ama her şey bu hafta sonuna kadar belli olacak gibi duruyor, biz konumuza dönelim.
Cumartesi günü hızlı bir şekilde Nankang AR-1 semislick'lerimin takılı olduğu çok kollu jantlarımı MiTo'ya taktım. bu esnada önler için yedek diye tuttuğum sıfır EBC yellowstuff balatalarımı da taktım. Coil yüksekliğini de arka da en düşük seviyeye, önde ise en düşüğün sadece 1 cm üstüne ayarladım.
İlk iş otobana çıkıp yüksek hızda bir kaç üstü üste frenden sonra bolca sabit hızda soğutma sürüşü ile balataların rodajını yaptım. Akabinde kendimi vurdum Çukurköy dağ yollarına.
Bilen bilir, CVfilms'in pek çok videsunu çektiği tam bir California canyon özelliğindedir Çukurköy yolu. Pistteki kadar yarınlar yokmuş gibi olmasa da güzel bir test sürüşünü yaptım orada. Sürüş sonrasında bir kaç güzel foto:
Sürüşün sonunda ısınmış, tertemiz AR-1'lerin görüntüsü:
Tabi asıl aksiyon pazar günü pistte idi. Toplam 4 seans MiTo ile çıkma planım vardı. Daha ilk seansımın ikinci hızlı turunda, geçmişteki en hızlı tur zamanımı 0.01 geliştirdim, ki yavaş olduğumu hissediyordum. İlgili 1:16:650 döndüğüm turun videosu:
[video=youtube_share;bE3nVzVk5Iw]
Bir sonraki turda tam 1:15:XXX'ler gelir derken, son virajda lastikler fazla ısınıp, fren noktasında bolca kayıyorum ve sağ tekerler yol dışında. Akabinde aracı 2 tur boyunca soğutup, sakince pite geldim. En ufak sorun yoktu çok şükür. Sadece sağ ön tekerin diğer tekerleklere göre çok daha fazla ısındığını fark edip, basınçları tekrar ayarladım. Pist dışına çıktığım o muhteşem an:
[video=youtube_share;dlyBsnUpEHg]
İkinci seansta hava yaklaşık 7C kadar ısındı, sanırım bu yüzden genel olarak tur süreleri düştü, ben de tüm turlarımda 1:17 döndüm. Bu seanstan pist üstündeki iki MiTo'nun birbirlerine centilmence yol vermelerini paylaşayım.
[video=youtube_share;ARqhCv_W7pA]
Videonun bitiş anına denk gelen saniyelerde fotoğrafçı arkadaş şu müthiş pozu yakalamış:
3. seansımda ise işler malesef ters gitti. Güzel güzel gazlarken, dikiz aynamda olası en kötü felaket senaryolarından olan beyaz dumanı gördüm. Tabi o an ilk akla gelen motoru yedik oluyor. Ama arabanın sesinde, gidişinde hiç sorun yoktu. Arabayı yarım tur kadar soğutup hemen pite aldım. Duman da kesildi. Pitin ilerisindeki geniş alanda bolca çember çizerek arabayı iyicene soğuttum. Sonra korku dolu şekilde kaputu açtığımda ise rahatladım. Çünkü turbo yağ geri dönüş borusunun çatlayıp, oradan manifolda yağ damladığını ve o bolca beyaz dumana bunun sebep olduğunu anladım. Bu durum günün MiTo için günün bittiğinin habercisi idi ama çok basit bir çözümü olduğundan korku senaryosu ortadan kalktı.
Bu seans esnasında da arkadaşımın dışarıdan çektiği videoyu paylaşayım. videonun sonlarında, çok uzakta olduğumdan belli belirsiz beyaz duman gözüküyor gibi.
[video=youtube_share;Dl4w9TUpyPY]
Gün sonunda hava sıcaklığı tekrar düştüğü için MiTo ile çıksaydım, 1:15:XXX hedefimi yakalayacağıma inanıyordum ama nasip olmadı. Böyle olunca da gün sonunda Ülkü Park'ın TPŞ'de yarıştırdığı Corsa OPC ile ilk kez bir seans da olsa çıktım. Onunla da 1:15:051 yaptım. Malesef kameramın pili bittiğinden bu seansın videosu yok. Zaten MiTo ile ortak şasiye sahip olan Corsa'ya alışmam kolay oldu. Ama corsa'nın LSD'si çok daha agresif çalışıyormuş, tadı damağımda kaldı desem yeridir.
Böylelikle günü 250hp altı binek araç ve Corsa OPC yarış aracı kategorilerinin ikisinde de ikincilik ile tamamladım.
MiTo pazartesi günü gerekli tamirattan geçip, tekrar sahalara geri dönü bu arada.
Hala pistin kapanma ihtimaline inanmak istemiyorum ama durum gerçekten ciddi.