HABER Yeni Ford Focus, lansman öncesi çekimlerde görüntülendi

Muhakkak bu güne kadar yapılanın en iyisidir. Zaten aksi düşünülemez. Her yeni model eskisinden daha iyi olmazsa kasa değiştirmenin bir anlamı kalmaz buna mukabil satış rakamı düşer.

8 ileri otomatik vites dediği tork konvertörlü mü ve kimin üretimi?
Bu şanzıman GM - Ford ortak üretim olan, makyajlı mustang ve camaro zl 1'de 10 ileri olarak kullanılan yeni nesil tam otomatik şanzımanın 8 ileri versiyonu hocam. Bu şanzıman daha önce Amerika'da Mustang ve F 150, F 150 Raptor modellerinde kullanıldı. Başka da hiç bir Ford aracında kullanılmadı. Bundan sonra bu şanzıman kullanılacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Eğer arka diz mesafesi ve bagaj hacmi tatmin edecek seviyeye çıktıysa bu araç 8 ileri tork konvertörlü şanzıman ile alınır ve kafa rahat şekilde binilir.

Yalnız motor seçenekleri ilginç. 1.5 turbo motor düz vites ile 182 hp otomatik vites ile 150 hp diyor bunun mantıklı bir açıklaması var mı yoksa pazarlama taktiği mi?
 
Eğer arka diz mesafesi ve bagaj hacmi tatmin edecek seviyeye çıktıysa bu araç 8 ileri tork konvertörlü şanzıman ile alınır ve kafa rahat şekilde binilir.

Yalnız motor seçenekleri ilginç. 1.5 turbo motor düz vites ile 182 hp otomatik vites ile 150 hp diyor bunun mantıklı bir açıklaması var mı yoksa pazarlama taktiği mi?
Hic bir mantikli aciklama bulamiyorum. Tahminimce Ford, 150 ve 182'lik motorlara dair pazar arastirmasi yapti ve sonuca gore 150'lige otomatik koymayi uygun buldu. Ama zaman icinde 182'lik versiyona da otomatik koyulabilir. Cunku 150'lik 1.5 ecoblue dizel motorun da ilerleyen zamanlarda uretilip getirtilecegi konusuluyor. Ama sanziman - motor konusunda Ford'da mantik aramamak lazim.
 
Focus'u beğendim de, keşke dinozorlar ve kısıtlı bütçeler için bir tane atmosferik motoru ürün gamında bulundursaydı.
Arka baş mesafesi soru işareti yarattı bende. Fiesta'ya ve Mercedes A serisine benzer şekilde inen tavan çizgisi, arka tarafı gereğinden fazla basabilir.
Egea'ya benzer tasarımını beğendim. Mk1 gibi yenilikçi değil ama güzel.
Mk1'den beri bağımsız süspansiyonu Focus'un temel karakterini oluşturan bir unsur olarak tutan Ford, torsiyonu belli motor seçeneklerine koymuş olsa bile modelin imajını tek başına bununla yerle bir etmiştir. Madem torsiyona kadar düşürdü kendisini, Focus yerine Escort olarak çıkarsaydı bu modelini. Beklentiler de ona göre olurdu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Vites kısmını istediğim ve tahmin ettiğim gibi yapmışlar,çok hoşuma gidiyor bu.Bir netlik kazansın motoru,şanzımanı,fiyatı test ederiz,fiyatı da uygun olursa gözünün yaşına bakmam alırım gibi duruyor.Ama asıl olay fiyat olacak,şu an yeni fiesta büyük fiyasko yaşıyor fiyatı sebebiyle eğer focus da çok pahalı olursa satmaz ama beğenirsem ben 3 e 5 e bakmam alırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Focus'u beğendim de, keşke dinozorlar ve kısıtlı bütçeler için bir tane atmosferik motoru ürün gamında bulundursaydı.
Arka baş mesafesi soru işareti yarattı bende. Fiesta'ya ve Mercedes A serisine benzer şekilde inen tavan çizgisi, arka tarafı gereğinden fazla basabilir.
Egea'ya benzer tasarımını beğendim. Mk1 gibi yenilikçi değil ama güzel.
Mk1'den beri bağımsız süspansiyonu Focus'un temel karakterini oluşturan bir unsur olarak tutan Ford, torsiyonu belli motor seçeneklerine koymuş olsa bile modelin imajını tek başına bununla yerle bir etmiştir. Madem torsiyona kadar düşürdü kendisini, Focus yerine Escort olarak çıkarsaydı bu modelini. Beklentiler de ona göre olurdu.
Arka taraf oldukça genişlemiş.. Aracın arkasına oturup ölçüm yapan bir eleman var 4.sayfada ki videoda. O eleman 1.78 civarıymış. Tahminimce bu aracın arkasında 1.85'e kadar normal şekilde oturulur.

Süspansiyon konusu benim için hem yıkım hem heyecan verici oldu. Şöyle ki; 1.0 benzinli ve 1.5 dizel motorlarda Fiesta St'de kullanılan torsiyon gelecek ki yıkıldım. Fakat sevindiren tarafı şu ki Türkiye'ye öncelikli olarak getirilecek 1.5 ecoboost 150 ve 182'lik versiyonlarda mondeo'dakinden daha gelişmiş bir tam bağımsız süspansiyon kullanılacak. 150'lik 1.5 dizel ünite üretilip Türkiye'ye getirilmezse ben dizelden vazgeçtim. Direkt 150'lik benzinli tam bağımsız üniteyi alır geçerdim. Fakat bu aracın baz donanımlı, 1.0 ve 1.5 dizel versiyonlarını düşünecek olanlar için haber cidden çok kötü oldu.
 
Hic bir mantikli aciklama bulamiyorum. Tahminimce Ford, 150 ve 182'lik motorlara dair pazar arastirmasi yapti ve sonuca gore 150'lige otomatik koymayi uygun buldu. Ama zaman icinde 182'lik versiyona da otomatik koyulabilir. Cunku 150'lik 1.5 ecoblue dizel motorun da ilerleyen zamanlarda uretilip getirtilecegi konusuluyor. Ama sanziman - motor konusunda Ford'da mantik aramamak lazim.

Fordun 182 hp ve 150 hp ureüreten iki farklı 1.5 motor mu var? Yoksa yazılım ile bir sınırlama mı söz konusu?

Süspansiyon konusunda Ford'da vw'ye özenmiş anlaşılan inşallah hava yaptıklarını da opsiyon olarak satmaya çalışmazlar. Şakası bir yana her markanın ve her aracın bir karakteri vardır. Ford Focus'un numarası da iyi yol tutuşu ve bağımsız süspansiyonları. Bağımsız süspansiyonları çıkarınca maalesef benim için pek bir numarası kalmıyor. Otomatik park, şerit takip ıvır zıvır artık çoğu markada var. Sadece bunlarla müşteri tavlamalari zor olabilir.
 
Fordun 182 hp ve 150 hp ureüreten iki farklı 1.5 motor mu var? Yoksa yazılım ile bir sınırlama mı söz konusu?

Süspansiyon konusunda Ford'da vw'ye özenmiş anlaşılan inşallah hava yaptıklarını da opsiyon olarak satmaya çalışmazlar. Şakası bir yana her markanın ve her aracın bir karakteri vardır. Ford Focus'un numarası da iyi yol tutuşu ve bağımsız süspansiyonları. Bağımsız süspansiyonları çıkarınca maalesef benim için pek bir numarası kalmıyor. Otomatik park, şerit takip ıvır zıvır artık çoğu markada var. Sadece bunlarla müşteri tavlamalari zor olabilir.
Evet, aynı ünite ama iki farklı güç çıkışlı motor. 182'liğin teknik detayları henüz elimde yok ama muhtemelen daha büyük turbo panelleri ve intercooler gibi bir kaç detay vardır. Blok olarak aynı tabii.

Ben focus'un her modelinde tam bağımsız süspansiyon olmasını isterdim. En azından hayalim bu şekildeydi. Fakat 1.0 olan giriş motorunu hariç tutarsak 1.5 ecoblue motor üretilen son dizel versiyon olacak muhtemelen. Malum dizeller artık yavaş yavaş kaldırılıyor. Haliyle torsiyon tipi süspansiyon sadece 1.0 motorlarda kalmış olacak. Anladığım kadarıyla bu dönüşüm de onu gösteriyor. Kullanılan tam bağımsız süspansiyon eski nesille aynı kalsaydı maliyeti niye kurtaramıyor diye sorardım ama kullanılacak bu yeni süspansiyonlar jaguar xe ve xf gibi üst segment araçlarda kullanılan süspansiyonlardan. Haliyle bunları tutup da giriş seviyesi donanım 1.0 100 hp manuel bir focus'a koyduğun vakit o aracın fiyatı tüm rakiplerinin de üstüne çıkacaktı. Muhtemelen bunu da düşünüp ona göre belirlemişler tercihi. Tahminimce ileri ki süreçte gelmesi muhtemel 1.5 ecoblue 150 hp'lik dizel makinede tam bağımsızı sunarlar.

Güncel otomobil fiyatları düşünüldüğünde benim açımdan ekstra değişen bir şey olmadı. Elimdeki dizel makine muhtemelen sıfır olarak kullandığım son dizel makinedir. Çünkü dizel ile benzinli araç arasında ki fark artık bir çok markada yakıt parasını amorti etmiyor. Benim param olsa bile sıfır c segment araç almam ama illa kafayı kırdım alacağım diyelim, 150'lik benzinli üniteyi tam bağımsız ile alır yoluma devam ederdim. Bu süspansiyon dönüşümünden etkilenecek olan sadece iki kesim var; şirket araçları ve giriş seviyesi en baz donanımlı focus'u almaya niyetlenenler.
 
Tasarım görecelidir, ilk bakışta bende de heyecan uyandırmasa da lansmanda canlı ve yakın plan çekimlerinde aracın detaylarını çok beğendim. Özellikle bagaj kapağı keskin hatları, f2.5 lardaki gibi biraz daha geriye çıkan hacmi ile çok agresif durmuş. önden bakıldığında da hiç fena değil, ilk defa bir focus'u buçuklu güncellemesi gelmeden beğendim diyebilirim.
Tasarımı görece olarak bir kenara bırakırsak sürtünme kat sayısı olarak da nefis işler yapılmış, altı tamamen dümdüz yapılmasa da elde edilen civic'den iyi sürtünme kat sayısı sınıfında çıtayı güzel bir yere koymuş, şasideki geliştirmeler ve hafifleme ile de birlikte aracın yola aktardığı güç verimi artacak, yakıt tüketimi de düşecektir.

Gelelim arka süspansiyonlara, torsiyon var ancak kara düzen bir torsiyon değil bu, vag grubundaki basit torsiyonlar gibi olacağını kesinlikle sanmıyorum. Geyik testlerinde spin atma evresine kadar gelen ibiza, kafadan deli gibi kayıp 3 tekere kalkan golf clubsport olmayacaktır. Fiesta ST'de kullanılan yapıya benzer, hafif torsiyon ve ek parçalar ile yine rijitliğini koruyacağa benziyor. Kaldı ki tam bağımsız süspansiyondan biraz daha düşük tepki sağlasa da yine rakiplerinden geride kalmayacaktır. Fiesta ST'nin pistteki başarılarını, tutuş limitlerini ve sürüş dinamiklerinin ne kadar iyi olduğunu herkes bilir. Onun dışında yeni geliştirilen SLA sistemi çok heyecan verici, sürüşünü çok çok merak ediyorum. C segmentte böyle bir teknoloji ve kaliteye sahip bir süspansiyon sisteminin kullanılacak olması segmentte heyecan yaratır, diğer markaları da dize getirir. Malum hala rezalet bir arka süspansiyon yapısına sahip biraz zorlamaya gelince arkası tutulamayan FWD C segment otomobiller var.

Otonom sürüş özellikleri konusunda da sınıfında devrim yaptı şuan Ford. Dur/kalk yapıp, hem yol kameraları, hem plaka algılama sistemleri hem de navigasyon dataları ile birlikte çalışan ACC müthiş sistem. Bunu ancak yüksek sınıf ve premium arabalarda opsiyon olarak görebiliyoruz. Mercedes E'de vardı sanırım ilk aklıma gelen, o da dur kalk özelliğine sahipti.
Aktif park asistanı da keza BMW 5'lerde görülüyor şuan opsiyon ile.
Bunların dışında zaten Ford'un bir süredir kullandığı ancak yine rakiplerinde az bulunan, şerit takip, plaka tanıma, kör nokta, yorgunluk tespit,çarpraz trafik gibi özellikler de sınıfında farklılık yaratıyor. ki ford bu donanımlarını hafif ticarilerinde dahi kullanıyor artık.

Diğer bir konu ise led farlar. Ford'un patentini aldığı ve yol kameraları ile devamlı tarama yaparak otomatik ayarlanan adaptif ledler etkileyici görülüyor. Ford led far konusunda geç kaldı belki de ama, bu zamana kadar çıkmış bir çok led'de kullanıcılar tarafından zayıf bulundu. (premiumlar hariç). Geç ama daha iddialı girdiğini düşünüyorum.

Sürüş modları da Focus'da geç gördüğümüz donanımlardan, ancak burada da farklılık yaratılmış. Devamlı sürüşten geri bildirim alan sistem ile birlikte çalışan modlar, modlar arasında geçiş yapıldığında gerçek anlamda süspansiyon,direksiyon, pedal gibi elemanlara direkt etki ederek sürüş karakterini değiştiriyor gibi görünüyor.

Focus mk2.5 da HB modelde dahi devasa iç hacim ve bagaj sağlayan focus'a alışan Ford ve Focus severler Focus3'den sonra mutsuzdu. Platform değişikliği, iç dizaynın değişikliği ile birlikte çok şikayet edilen veya kimisi tarafından sevilen, sürücüyü kavrayan ve biraz üzerinize gelen ön göğüs gitmiş, daha sade ve dik bir yapı gelmiş, El freni ve vites'in de ortadan kalkmasıyla daha ferah bir sürüş alanı yaratılmış. Diz,baş mesafelerindeki değerler ise çok iddialı. Özellikle en çok şikayet edilen arka diz mesafesi bu yeni modelle birlikte sınıfında lider olduğu söyleniyor.

Özetle Ford bu model ile birlikte alt gövde ve içeride çok iyi radikal ve ilk defa yapılan geliştirmelere yer vermiş. Active gibi bir model çıkartarak da pazara yeni bir heyecan katmış. En yakın rakibi V40 Cross Country'den iç tasarım olarak daha şık, daha büyük ve daha geniş iç hacmi ile de ciddi bir yarışa gireceğe benziyor. Ayrıca Active'in tasarımı da oldukça göz dolduruyor.
1.5 ecoboos 182 ps 'de manuel'in olması da keyifli olacaktır bence, ancak bu modelinde ben el freninin de ekstra olarak mekanik olmasını tercih ederdim. Hem gelişmiş süspansiyon sistemi hem manuel ve güçlü motor ile birlikte eğlenceye bayağı izin verecek gibi duruyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Cenk
Ford'un Avrupa'da ki patronu torsiyon - bağımsız ile ilgili şunları söylemiş; mk4'ün arka tarafında ki torsiyon, en az mk3,5'da kullanılan tam bağımsız süspansiyon kadar iyi bir sürüş deneyimi sunacak. Çukurlar tam bağımsız versiyonuna göre sadece biraz daha hissedilecek ama diğer tüm yeni torsiyonlu araçlar için mk4 focus referans olacak. Eski focus'la aradaki farkı hissetmeniz kolay değil.

Elemanın açıklaması bu şekilde.. Çok inandığım söylenemez ama dediği gibi olsa bile torsiyonlu araba tercih etmem. Takıntılıyım :D
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/2018-ford-focus
 
egea-hatchback-bagaj-hacmi.jpg

FORD_2018_FOCUS_ST-LINE_STUDIO_05.jpg


Stop lambalarının dizaynı başka olsaydı benzerlik ortadan kalkabilirdi. Ama bu haliyle detaylarda farklı ama temelde aynı gibi duruyor :D
 
Ekli dosyayı görüntüle 12451
Ekli dosyayı görüntüle 12452

Stop lambalarının dizaynı başka olsaydı benzerlik ortadan kalkabilirdi. Ama bu haliyle detaylarda farklı ama temelde aynı gibi duruyor :D
Bu konuya çok takıldı herkes. İyi olan bir şeyi çakmanın o kadar mahsuru olduğunu düşünmüyorum. Egea'nın arkası gayet orantılı ve göze hoş gelecek şekilde tasarlanmış. Focus tasarımı çakınca kötü mü görünmüş? Hayır. Egea'nın iç mekan malzeme kalitesini almamış ki, bu kadar takılmanın gereği yok bence :)
 
Bu konuya çok takıldı herkes. İyi olan bir şeyi çakmanın o kadar mahsuru olduğunu düşünmüyorum. Egea'nın arkası gayet orantılı ve göze hoş gelecek şekilde tasarlanmış. Focus tasarımı çakınca kötü mü görünmüş? Hayır. Egea'nın iç mekan malzeme kalitesini almamış ki, bu kadar takılmanın gereği yok bence :)
Ben de çok takılmıyorum.. Ona benzemiş, buna benzemiş, şuradan gelmiş, şuradan gitmiş v.s çok önemli değil benim için. Tasarım mevzusu herkese göre farklılık gösteriyor. Kimisi beğeniyor, kimisi beğenmiyor, kimisi arada kalıyor. Ben Fiesta ilk çıktığında hiç beğenmemiştim. Sonra gidip canlı canlı bakınca araç oldukça hoşuma gitmişti. Bu araca karşı da şuan ne çok beğendim ne çok kötü buldum. Muhtemelen yine yanına gidip bakınca beğeneceğim :D Mk3,5 da ilk çıktığında hiç beğenilmemişti. Sonra insanlar alıştı. Bu işler böyledir. Tasarım herkese ayrı ayrı o kadar farklı hitap ediyor ki herkesi ya da çoğunluğu bir anda etkileyecek bir ürün çıkarmak zor.
 
Yaman tabii ki.. Mk3,5 Focus Rs'in tasarımı, bana kalırsa gelmiş geçmiş en iyi Ford tasarımlarında zirveye oynar zaten.
Zevk ve renk gorecelidir ama bana gore c segmentinin en dikkat cekici tasarimi gene mazda 3 te. Arabanin durusu vs bana gore muazzam. Yeni focus da ise genel hatlari itibari ile oldukca guzel yine ama dedigin kasanin sert hatlari vs bana gorede daha guzeldi.c segmentinde ise ic tasarim olarak hala audi diyorum . Mercedesten sonra her marka emanet tablet koyar oldu ortaya audi saklayabilme ozelligi ile hepsinden bi tik onde
 
Zevk ve renk gorecelidir ama bana gore c segmentinin en dikkat cekici tasarimi gene mazda 3 te. Arabanin durusu vs bana gore muazzam. Yeni focus da ise genel hatlari itibari ile oldukca guzel yine ama dedigin kasanin sert hatlari vs bana gorede daha guzeldi.c segmentinde ise ic tasarim olarak hala audi diyorum . Mercedesten sonra her marka emanet tablet koyar oldu ortaya audi saklayabilme ozelligi ile hepsinden bi tik onde
Mazda 3'ü ben de çok beğeniyorum. Hatta sedan kasasının arka kısmı hoşuma gitmese de HB versiyonu çok güzel duruyor. Ama her güzelin bir kusuru vardır ve bence insan kusurlarıyla, eksileriyle sevebildiği şeylerle daha çok mutlu oluyor, daha büyük haz duyuyor. Ekran mevzusu da benim hoşuma gitmiyor. Tasarım olarak beğenmesem de fiesta'da gördüm ki ergonomik olarak ve gözünü yoldan ayırmadan güvenli seyahat edebilme açısından oldukça pratik. Bu mesela benim için bir dengedir, kusura rağmen sevmedir. Dediğim gibi ben otomobilleri değerlendirirken muhakkak dengelerim. Kusurlarına rağmen karşısına artılarını koyabildiğim her unsur, beni otomobile biraz daha yakınlaştırır. Eğer kusurlarının karşısına artı koyamıyorsam işte o zaman o otomobilden uzaklaşırım.