HABER Yeni Ford Focus, lansman öncesi çekimlerde görüntülendi

Ford yetkililerinden aşırı iddialı açıklamalar geliyor ama bana nedense bu iddialar pek inandırıcı gelmedi. En basiti rüzgar direnci sınıfında ne lider ne de acayip bir yenilik getirmişler ama iddialar çok yükseklerde.

Torsiyon çubuğu ile iyi yol tutulabilir ki bunun en iyi örneği eski kasa Type-r ama C segmentinde torsiyon çubuğu ile lider ya da referans olma iddiasına şüphe ile yaklaşıyorum. Skidpad değerleri ve geyik testi yayınlanırsa bu konu üzerine konuşabiliriz.

Birde arka diz mesafesinde sınıf lideri olacaklarını söylüyorlar ama buna şüphe ile bile yaklaşmayıp hadi oradan diyorum. Octavia, Corolla, Elentra ve Civic gibi arka diz mesafesi konusunda iddialı modeller varken aracın boyutlarını ciddi oranda artırmadan ya da bagajı kuşa çevirmeden sınıf lideri olmaları mümkün değil.

Sedan ülkesinde olduğumuz için ben en çok sedanın diz mesafesini, dış görünüşünü ve bagaj hacmini merak ediyorum. Türkiye'de satış adetlerini etkileyecek en önemli kriterler bunlar diye düşünüyorum. Tabi Türkiye'de hangi donanımları standart olarak sunacakları da tüketici tercihlerini değiştirecektir.
 
Ford yetkililerinden aşırı iddialı açıklamalar geliyor ama bana nedense bu iddialar pek inandırıcı gelmedi. En basiti rüzgar direnci sınıfında ne lider ne de acayip bir yenilik getirmişler ama iddialar çok yükseklerde.

Torsiyon çubuğu ile iyi yol tutulabilir ki bunun en iyi örneği eski kasa Type-r ama C segmentinde torsiyon çubuğu ile lider ya da referans olma iddiasına şüphe ile yaklaşıyorum. Skidpad değerleri ve geyik testi yayınlanırsa bu konu üzerine konuşabiliriz.

Birde arka diz mesafesinde sınıf lideri olacaklarını söylüyorlar ama buna şüphe ile bile yaklaşmayıp hadi oradan diyorum. Octavia, Corolla, Elentra ve Civic gibi arka diz mesafesi konusunda iddialı modeller varken aracın boyutlarını ciddi oranda artırmadan ya da bagajı kuşa çevirmeden sınıf lideri olmaları mümkün değil.

Sedan ülkesinde olduğumuz için ben en çok sedanın diz mesafesini, dış görünüşünü ve bagaj hacmini merak ediyorum. Türkiye'de satış adetlerini etkileyecek en önemli kriterler bunlar diye düşünüyorum. Tabi Türkiye'de hangi donanımları standart olarak sunacakları da tüketici tercihlerini değiştirecektir.

Rüzgar direncinde sınıfının lideri olabilir olamayabilir ama size inandırıcı gelmemesinin sebebini merek ediyorum.
Torsiyonun kabul edilebilir yani olduğunu düşünmüyorum. Torsiyon bulunan modeliyle değil diğer modeliyle lider veya referans olmayı düşündüklerini ümit ediyorum.
Arka diz mesafesi mevzusuna gelince de civic'in hb modeli var eyvallah ama corolla elantra ve octavia'da yok. zaten hb focus'un sedan'lara karşı lider olduğunu düşüneceklerini zannetmem, sedan modeli olabilir belki. Ha olmayabilir de belki harbiden liderdir gene bilemiyorum karşılaştırmak lazım.

okudukça fordun Allah belasını versin demenizi bekledim, o eksik kalmış.
 
Ford yetkililerinden aşırı iddialı açıklamalar geliyor ama bana nedense bu iddialar pek inandırıcı gelmedi. En basiti rüzgar direnci sınıfında ne lider ne de acayip bir yenilik getirmişler ama iddialar çok yükseklerde.

Torsiyon çubuğu ile iyi yol tutulabilir ki bunun en iyi örneği eski kasa Type-r ama C segmentinde torsiyon çubuğu ile lider ya da referans olma iddiasına şüphe ile yaklaşıyorum. Skidpad değerleri ve geyik testi yayınlanırsa bu konu üzerine konuşabiliriz.

Birde arka diz mesafesinde sınıf lideri olacaklarını söylüyorlar ama buna şüphe ile bile yaklaşmayıp hadi oradan diyorum. Octavia, Corolla, Elentra ve Civic gibi arka diz mesafesi konusunda iddialı modeller varken aracın boyutlarını ciddi oranda artırmadan ya da bagajı kuşa çevirmeden sınıf lideri olmaları mümkün değil.

Sedan ülkesinde olduğumuz için ben en çok sedanın diz mesafesini, dış görünüşünü ve bagaj hacmini merak ediyorum. Türkiye'de satış adetlerini etkileyecek en önemli kriterler bunlar diye düşünüyorum. Tabi Türkiye'de hangi donanımları standart olarak sunacakları da tüketici tercihlerini değiştirecektir.
octavıa corolla elentra ve cıvıc . bu 4 model c segmentınde hıc bır zaman tepelere oynamadı o yuzden onları su anlık konunun ıcıne dahıl etmıyorum. c segmentınde en ıyı yol tutan araclar mazda 3 ve ford focus. bu aracların karsısına anca torsıyonla ıyı bır tutus sergıleyen golf cıkabılır.(premıumları fıyatlarından dolayı konu ıcıne katmıyorum)normalde de bu ıkı markada torsıyon yok bagımsız suspansıyon var. type -r dakı torsıyonla golf takı torsıyonu aynı kefeye koymaya gerek duymuyorum malum yol tutusları bambaska arabalar. hele cıvıc o gocuk muhabbetınden sonra forumda bır daha yer edınmemelı dıye dusunuyorum malum japon marka kullanıcı olarak honda utanc verıcı olaylarla anıldıgı surece japonlara leke surmeye devam edıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich
Belki tepki çekecek bir yorum olacak fakat bana göre yeni focus yeterli olmamış. Yine tek yönlü bir araç olmuş gibi görünüyor. Sürekli yol tutuş ve süspansiyon üzerine geliştirmeler yapılıyor. Buna anlam veremiyorum kendi adıma. Zaten eski nesil de gayet iyiydi. Daha farklı kriterlere daha çok özen gösterilmeliydi diye düşünüyorum. Çok yönlülük konusunda daha iyi ve daha ruhlu bir Mazda 3 varken neden focus almalıyım sorusuna net bir cevap bulamıyorum. Üstelik kaç yıl önce çıkmış golf ve Mazda 3 ten daha iyi bir araç mı ciddi şüpheler var. Maalesef yeni focus sönük olmuş bence
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: petrich ve Sailor
Ford yetkililerinden aşırı iddialı açıklamalar geliyor ama bana nedense bu iddialar pek inandırıcı gelmedi. En basiti rüzgar direnci sınıfında ne lider ne de acayip bir yenilik getirmişler ama iddialar çok yükseklerde.

Torsiyon çubuğu ile iyi yol tutulabilir ki bunun en iyi örneği eski kasa Type-r ama C segmentinde torsiyon çubuğu ile lider ya da referans olma iddiasına şüphe ile yaklaşıyorum. Skidpad değerleri ve geyik testi yayınlanırsa bu konu üzerine konuşabiliriz.

Birde arka diz mesafesinde sınıf lideri olacaklarını söylüyorlar ama buna şüphe ile bile yaklaşmayıp hadi oradan diyorum. Octavia, Corolla, Elentra ve Civic gibi arka diz mesafesi konusunda iddialı modeller varken aracın boyutlarını ciddi oranda artırmadan ya da bagajı kuşa çevirmeden sınıf lideri olmaları mümkün değil.

Sedan ülkesinde olduğumuz için ben en çok sedanın diz mesafesini, dış görünüşünü ve bagaj hacmini merak ediyorum. Türkiye'de satış adetlerini etkileyecek en önemli kriterler bunlar diye düşünüyorum. Tabi Türkiye'de hangi donanımları standart olarak sunacakları da tüketici tercihlerini değiştirecektir.
Torsiyon çubuğu kabulüm değil. Bunu en başından beri söylüyorum. Ford, 1.5 ecoboost motorlarını Türkiye'ye getirmiyor olsaydı kesinlikle focus'u galeride incelemeye bile gitmezdim. Fakat 1,5 ecoboost motor, planlarda bir değişiklik olmazsa ilk etapta Türkiye'ye getirilecek. Üstelik gelişmiş süspansiyon standart, gelişmiş süspansiyona entegre Sürekli Kontrollü Çukur İzleme zımbırtısı da standart. Biri mekanik, biri elektronik olan bu iki önemli unsuru standart sunuyor olmaları önemli. Yol tutuş meselesinde ise iddia ettikleri ve referans olabilir dedikleri şey, torsiyonlu bir aracın da iyi yol tutabildiğini, sürüş zevki verebildiğini Fiesta ST süspansiyonlarını kullanarak göstermek. Yani araçta kullanılan torsiyon, diğer tüm markalara torsiyon konusunda referans olabilir iddiası.

Arka diz mesafesine gelirsek; verilen değerler HB araca ait. Yeni HB Focus'un arka diz boşluğu mesafesi 81 mm, kasa olarak rakibi olmayan Octavia'nın 79 mm, rakibi olmayan Elantra'nın 76 mm. Bu sebeple muhtemelen HB araçların içinde en geniş diz boşluğunu sunuyor. Sedan kasanın bilgileri henüz gelmedi.

Cd katsayı değerlerinde ise HB kasa 0.27 ve sedan için 0.25 şeklinde. HB civic içinse 0.28 diyenleri de gördüm, 0.27 diyenleri de. Biz 0.27'den ele alırsak bu rakamlar malum olduğu üzere, misal veriyorum 0, 273959 şeklinde giden rakamlar. Eğer lansmanda sınıf lideri olarak anıldıysa muhtemelen küsüratta ki rakam üstünlüğünden kaynaklıdır. Velev ki küsüratta da aynı değeri sunuyor olsunlar, marka kendi lansmanında tutup da başka bir markanın aracıyla birinciliği paylaşıyoruz demez. Eğer birinci olan markayla aynı rakamı tutturup liderliği paylaşıyorsa sınıf lideri demesi doğaldır.

Son olarak; sınıf lideri yol tutuş v.s gibi açıklamalar reklam laflarıdır. Bunları herkes bilir. Ford, herhangi bir markasını yol tutuş konusunda sınıf lideri yapabilecek motor sporları ve binek araç tecrübesine yıllardır pek ala sahiptir fakat bu mk4'ün öyle olduğu gibi bir iddiayı desteklemez, doğrulamaz. Aracı bu hususta iyi ürettik algısını reklamvari cümlelerle desteklemedir hepsi bu.
 
Son düzenleme:
Belki tepki çekecek bir yorum olacak fakat bana göre yeni focus yeterli olmamış. Yine tek yönlü bir araç olmuş gibi görünüyor. Sürekli yol tutuş ve süspansiyon üzerine geliştirmeler yapılıyor. Buna anlam veremiyorum kendi adıma. Zaten eski nesil de gayet iyiydi. Daha farklı kriterlere daha çok özen gösterilmeliydi diye düşünüyorum. Çok yönlülük konusunda daha iyi ve daha ruhlu bir Mazda 3 varken neden focus almalıyım sorusuna net bir cevap bulamıyorum. Üstelik kaç yıl önce çıkmış golf ve Mazda 3 ten daha iyi bir araç mı ciddi şüpheler var. Maalesef yeni focus sönük olmuş bence
mazda 3 atak olmamasından ve servıs agı yoksunlugu vb etmenlerden kaybedıyor ozellıkle. golf herseyden ufak ufak yaptıgı ıcın satıs rakamları guzel . tabıkı mazda 3 lerın fılo satıslarında yer almamasıda bu tur verılere bakarken goz onunde bulundurulmalı malum her yer sırket spec golf kaynıyor.ama yınede golf c segmentı ıcın onemlı bır arac.
focus musterısı kolay kolay bırakmaz bıldıgım kadarıyla. kolay kolay yorulmayan ıyı yol tutan duzenlı bır ıc mekanla sevmek ıcın nedenı cok. parcası var servısı var vs bence satar gene focus
 
Belki tepki çekecek bir yorum olacak fakat bana göre yeni focus yeterli olmamış. Yine tek yönlü bir araç olmuş gibi görünüyor. Sürekli yol tutuş ve süspansiyon üzerine geliştirmeler yapılıyor. Buna anlam veremiyorum kendi adıma. Zaten eski nesil de gayet iyiydi. Daha farklı kriterlere daha çok özen gösterilmeliydi diye düşünüyorum. Çok yönlülük konusunda daha iyi ve daha ruhlu bir Mazda 3 varken neden focus almalıyım sorusuna net bir cevap bulamıyorum. Üstelik kaç yıl önce çıkmış golf ve Mazda 3 ten daha iyi bir araç mı ciddi şüpheler var. Maalesef yeni focus sönük olmuş bence
Yol tutuş ve süspansiyon üzerine geliştirmelere ek olarak muhtemelen bağımsız süspansiyonlu modeli sınıf ortalaması üzerinde bir konfor sunacak. Aracın yalıtımı güncel kasaya göre de arttırılmış vaziyette. Yani sürüş anlamında ekstra daha ne koyulabilir ? Ben sürüşüne dair herhangi bir iddiada bulunamıyorum. Fakat yapılan teknik güncellemeler konfor - tutuş dengesinin iyi olabileceği üzerine ciddi doneler.

Hacim anlamında HB kasa focus, liftback kasa octavia'dan bile daha geniş diz mesafesi sunuyor. İç mekan komple genişledi. Malzeme kalitesi olarak kapı içleri halı kaplı, sol ve sağ dizlerin geldiği bölgeler bile yumuşak malzeme kaplı. İşçilik ise iddialarına göre Ford araçları içinde en iyi düzeye çekilmiş.

1.0 motorun 3 farklı güç çıkışı var, 125'lik 8 ileri tam otomatikle sunuluyor. Dizel versiyonlarda 1.5 95 -120 hp var 120'lik 8 ileri otomatikle sunuluyor. 1.5 benzinlide 150 ve 182'lik versiyonlar var 150'lik 8 ileri otomatikle sunuluyor. Muhtemelen 1.5 dizel 150 hp'de gelecek ilerleyen süreçte. 8 ileri şanzıman mustang ve camaro'da kullanılan o araçlarda beğenilen bir şanzıman. Genel olarak nasıl tepkileri var sadece mustang ve camaro'dan biliyoruz. Fakat yenilikse ciddi bir yeniliktir.

Donanım desek yukarıda linkini paylaştım. Adaptif hız sabitleme, head up display, Apple Andr Auto, Tek tuşla fren - gaz - direksiyon kontrollü otomatik park, kablosuz şarj, B&O ses sistemi, panoramik cam tavan, Engelden kaçış yönlendirme asistanı, Adaptif ön aydınlatma sistemi, Yay ve bisiklet algılayıcı otomatik fren, Geri görüş kamerası, Yanlış yol uyarısı, Çarpışma sonrası frenleme, Sürekli Kontrollü Sürüş izleme, ilk defa eklenen sürüş modları ( süspansiyonlar ile de entegre ), Elektronik park freni, AutoHold, Uyarlamalı vites değiştirme zamanlaması, Adaptif vites değişikliği kalite kontrolü, 3 silindirli motorlar dahil silindir açma kapma, Aktif ön ızgara, Ford Pass Connect.

Ford Pass Connect'i kendi içinde açarsak;

- 10 tane mobil cihaza kadar wifi
- Telefon üzerinden araç yeri bulma
- Telefon üzerinden yakıt, alarm durumu, yağ ömrü ve daha fazlasını kontrol edebilme
- Telefon üzerinden kapı kilidi açma
- Telefon üzerinden 8 ileri otomatik şanzımanlı aracı çalıştırma
- Kaza anından SOS yardım sistemi

Şimdi tasarımdaki beğenilmemeyi ve henüz test sürüşlerinden aracın gerçek sürüşünü anlayamamış olmayı ayrı bir kenara koyarsak, sadece kağıt üstündekilerden gidersek bu araç hangi alanda kendini geliştirememiş ? Çok yönlü olabilmesi için daha kaç tane yöne geliştirme yapılması gerekirdi ?

Fanboy gibi herhangi bir şeyi savunuyormuş görünmekten nefret ediyorum. Ama insanlar yorum yaparken bir zahmet şu paylaştığım linkleri ve özellikleri okursa, bu araçta ne yenilenmiş, eskisine göre ne koyulmuş, hangi alanlarda iyileştirme yapılmış - yapılmamış bunları okuyarak yorum yaparsa daha tutarlı şekilde sohbet edebilme imkanı da olur.
 
Son düzenleme:
mazda 3 atak olmamasından ve servıs agı yoksunlugu vb etmenlerden kaybedıyor ozellıkle. golf herseyden ufak ufak yaptıgı ıcın satıs rakamları guzel . tabıkı mazda 3 lerın fılo satıslarında yer almamasıda bu tur verılere bakarken goz onunde bulundurulmalı malum her yer sırket spec golf kaynıyor.ama yınede golf c segmentı ıcın onemlı bır arac.
focus musterısı kolay kolay bırakmaz bıldıgım kadarıyla. kolay kolay yorulmayan ıyı yol tutan duzenlı bır ıc mekanla sevmek ıcın nedenı cok. parcası var servısı var vs bence satar gene focus
Öncelikle ben golf te her şeyin ufak ufak olduğunu düşünmüyorum. Her şeyden ortalama düzeyde olan araç olarak Toyota Corolla daha uygun bir örnek olur. Golf her özelliğe en az “iyi” diyebileceğimiz seviyede sahip bana göre. Zaten bu sebepten dolayı hep lider gösterilir kendi sınıfında. Mazda 3 ün zayıflıkları olmasına rağmen daha çok yönlü bir araç olduğunu düşünüyorum dediğim gibi. Gerçekten araçtan ne istediğini bilen kişiler için focus yine tek yönlü gibi gözüküyor. Ve bu tek yönlülüğün focus u bir Mazda ve Alfa Romeo gibi özel yaptığını düşünmüyorum. Bu sebepten dolayı bu sürüş keyfini alabileceğim daha ruhlu bir Mazda 3 varken yol tutuşu iyi ve konfor kalite oranı çok yüksek bir golf varken yeni focus bana yeterince iyi gelmedi söylediğim gibi. Satışları fena olmayacaktır dediğiniz gibi. Herkesin zevkine fikrine saygım var. İyi akşamlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich ve Sailor
Yol tutuş ve süspansiyon üzerine geliştirmelere ek olarak muhtemelen bağımsız süspansiyonlu modeli sınıf ortalaması üzerinde bir konfor sunacak. Aracın yalıtımı güncel kasaya göre de arttırılmış vaziyette. Yani sürüş anlamında ekstra daha ne koyulabilir ? Ben sürüşüne dair herhangi bir iddiada bulunamıyor. Fakat yapılan teknik güncellemeler konfor - tutuş dengesinin iyi olabileceği üzerine ciddi doneler.

Hacim anlamında HB kasa focus, liftback kasa octavia'dan bile daha geniş diz mesafesi sunuyor. İç mekan komple genişledi. Malzeme kalitesi olarak kapı içleri halı kaplı, sol ve sağ dizlerin geldiği bölgeler bile yumuşak malzeme kaplı. İşçilik ise iddialarına göre Ford araçları içinde en iyi düzeye çekilmiş.

1.0 motorun 3 farklı güç çıkışı var, 125'lik 8 ileri tam otomatikle sunuluyor. Dizel versiyonlarda 1.5 95 -120 hp var 120'lik 8 ileri otomatikle sunuluyor. 1.5 benzinlide 150 ve 182'lik versiyonlar var 150'lik 8 ileri otomatikle sunuluyor. Muhtemelen 1.5 dizel 150 hp'de gelecek ilerleyen süreçte. 8 ileri şanzıman mustang ve camaro'da kullanılan o araçlarda beğenilen bir şanzıman. Genel olarak nasıl tepkileri var sadece mustang ve camaro'dan biliyoruz. Fakat yenilikse ciddi bir yeniliktir.

Donanım desek yukarıda linkini paylaştım. Adaptif hız sabitleme, head up display, Apple Andr Auto, Tek tuşla fren - gaz - direksiyon kontrollü otomatik park, kablosuz şarj, B&O ses sistemi, panoramik cam tavan, Engelden kaçış yönlendirme asistanı, Adaptif ön aydınlatma sistemi, Yay ve bisiklet algılayıcı otomatik fren, Geri görüş kamerası, Yanlış yol uyarısı, Çarpışma sonrası frenleme, Sürekli Kontrollü Sürüş izleme, ilk defa eklenen sürüş modları ( süspansiyonlar ile de entegre ), Elektronik park freni, AutoHold, Uyarlamalı vites değiştirme zamanlaması, Adaptif vites değişikliği kalite kontrolü, 3 silindirli motorlar dahil silindir açma kapma, Aktif ön ızgara, Ford Pass Connect.

Ford Pass Connect'i kendi içinde açarsak;

- 10 tane mobil cihaza kadar wifi
- Telefon üzerinden araç yeri bulma
- Telefon üzerinden yakıt, alarm durumu, yağ ömrü ve daha fazlasını kontrol edebilme
- Telefon üzerinden kapı kilidi açma
- Telefon üzerinden 8 ileri otomatik şanzımanlı aracı çalıştırma
- Kaza anından SOS yardım sistemi

Şimdi tasarımdaki beğenilmemeyi ve henüz test sürüşlerinden aracın gerçek sürüşünü anlayamamış olmayı ayrı bir kenara koyarsak, sadece kağıt üstündekilerden gidersek bu araç hangi alanda kendini geliştirememiş ?

Fanboy gibi herhangi bir şeyi savunuyormuş görünmekten nefret ediyorum. Ama insanlar yorum yaparken bir zahmet şu paylaştığım linkleri ve özellikleri okursa, bu araçta ne yenilenmiş, eskisine göre ne koyulmuş, hangi alanlarda iyileştirme yapılmış - yapılmamış bunları okuyarak yorum yaparsa daha tutarlı şekilde sohbet edebilme imkanı da olur.
Su telefondan ozelliklere bakma ve suspansiyon dikkatimi cekti. Test falan edersen yaziya al mutlaka
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Su telefondan ozelliklere bakma ve suspansiyon dikkatimi cekti. Test falan edersen yaziya al mutlaka
Ben test edince bakarım muhakkak ama malum bu araç Türkiye'ye Ekim gibi geleceği için daha çok zaman var. Muhtemelen benim veya bizlerin testinden çok önce ne ne değildir hepsi kanallarda açıklığa kavuşur. Ama kendi adıma ben de bakacağım tabii ki.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Rüzgar direncinde sınıfının lideri olabilir olamayabilir ama size inandırıcı gelmemesinin sebebini merek ediyorum.
Torsiyonun kabul edilebilir yani olduğunu düşünmüyorum. Torsiyon bulunan modeliyle değil diğer modeliyle lider veya referans olmayı düşündüklerini ümit ediyorum.
Arka diz mesafesi mevzusuna gelince de civic'in hb modeli var eyvallah ama corolla elantra ve octavia'da yok. zaten hb focus'un sedan'lara karşı lider olduğunu düşüneceklerini zannetmem, sedan modeli olabilir belki. Ha olmayabilir de belki harbiden liderdir gene bilemiyorum karşılaştırmak lazım.

okudukça fordun Allah belasını versin demenizi bekledim, o eksik kalmış.
Rüzgar direnci konusunda bağımsız test kuruluşları tüm araçlar üzerinde ölçüm yapmadığı için firmaların sözüne güvenmemiz gerekiyor. Çıkan her yeni modelde her araç sınıfının en iyisi olarak lanse edildiği için bu konuya şüphe ile yaklaşıyorum.

Yine somut bir şeyler yaz derseniz en basiti Civic hb 0.27 cd değerine sahip. Focus hb'de 0.27 cd değerine sahip ise sınıfının en iyisi olmuş olmuyor.

Her aracın cd değerini bilmediğimiz için sedanlar konusunda ise yorum yapmıyorum.

Arka diz mesafesi konusunu zaten sedan araçlar için söyledim. Sedanlar söz konusu olduğunda Focus sedanın sınıfının en geniş diz mesafesini sunması bana göre mümkün değil.

Hb kasalarda ise iddiaları doğru olabilir çünkü Civic hb dışında geniş diz mesafesine sahip araç var mı bilmiyorum. Focus Hb geniş diz mesafesi sunuyor olabilir ama yine de gidip denemeden verilen cm bazındaki ölçülere güvenip sınıfının en geniş diz mesafesini sunduğuna inanmam. Neden derseniz C-max'ın ölçüleri Civic fb7'den geniş gözüküyor buna inanıp bayiye gittim ve hayal kırıklığı ile ayrıldım. Civic'de dizim ön koltuğa değmezken C-max'ta ise insan sakatlamak için konulduğunu düşündüğüm koltuk arkası sert plastiğe dizim dayandı. Benim dizim sığmadıktan sonra katalogta yer alan ölçüler bir işe yaramıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: akif51bmw
Belki tepki çekecek bir yorum olacak fakat bana göre yeni focus yeterli olmamış. Yine tek yönlü bir araç olmuş gibi görünüyor. Sürekli yol tutuş ve süspansiyon üzerine geliştirmeler yapılıyor. Buna anlam veremiyorum kendi adıma. Zaten eski nesil de gayet iyiydi. Daha farklı kriterlere daha çok özen gösterilmeliydi diye düşünüyorum. Çok yönlülük konusunda daha iyi ve daha ruhlu bir Mazda 3 varken neden focus almalıyım sorusuna net bir cevap bulamıyorum. Üstelik kaç yıl önce çıkmış golf ve Mazda 3 ten daha iyi bir araç mı ciddi şüpheler var. Maalesef yeni focus sönük olmuş bence
Valla Focus hakkında söylediklerinizin hepsi doğru da olabilir, yanlış da olabilir. Piyasaya çıksın, gidip detaylıca inceleyelim, ondan sonra doğru bir yorum yapabiliriz. Otm. viteslerde vites kolu olmaması Ford markası için bence devrim niteliğinde bir karar olmuş. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Konuya maalesef baya geç kaldım :D Yeni fiesta daki değişimlerin aynısı uygulanmış açıkcası düşüncem de yapılan değişimler de onun gibi olacağı yönünde.Yani yepyeni bir arabadan çok detaylı makyajlanmış,güncel motor ve şanzımanlar sunulmuş gibi (bu kısımı sonra açacağım)
Tip olarak ben çok beğendim. Genel olarak yuvarlak hatlı arabaları beğenirim. Arkasının egea yı andırması biraz üzdü.
İç olarak fiesta ile benzer tasarım dili var. Fiesta daki en büyük eleştirim konsolun bir büyük olması umarım bunda öyle değildir resimlerden pek anlaşılmıyor.
Umarım 1.5 ecoboost motorlar artık Türkiye ye gelir eski kasanın gelmiyordu çünkü.
Bendeki en büyük hayal kırıklılığı torsiyon çubuğu oldu. Şimdi Fiesta ya dönersek eski ile yenisi arasında çok fark yoktu. Güncel teknoloji,birazcık hacim büyümesi,yalıtım ve konfor artması,tipi dışında bir şey hatırlamıyorum genel olarak sürüşü eskisiyle aynıydı. Fiesta ile ne alaka derseniz yeni kasa da bu kadar az değişim= tasarruf aynı şekilde güçsüz motorlarında torsiyon kullanılması gibi. Torsiyon hiç bir zaman bağımsızın yerini dolduramaz bu hatayı yıllar önce Vw golf 5-mqb ile yapmıştı. Bu tasarruf modundan ve yeni fiesta dan ötürü sürüşünde eskisine göre çok değişeceğini sanmıyorum tabiki ufak değişiklikler olacaktır.

Edit: Focus ile Fiesta yı da bir tutmak biraz tuhaf oldu ama fikrim bu yönde. Eski focus un nasıl olduğunu bilmediğim için sürüşü ne yönde değişir bilmiyorum ama tahminim yine fiesta daki gibi konforun artacağı :)

Valla Focus hakkında söylediklerinizin hepsi doğru da olabilir, yanlış da olabilir. Piyasaya çıksın, gidip detaylıca inceleyelim, ondan sonra doğru bir yorum yapabiliriz. Otm. viteslerde vites kolu olmaması Ford markası için bence devrim niteliğinde bir karar olmuş. :)
Aynısını sanırım geçen sene mondeo da kullandılar :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
Konuya maalesef baya geç kaldım :D Yeni fiesta daki değişimlerin aynısı uygulanmış açıkcası düşüncem de yapılan değişimler de onun gibi olacağı yönünde.Yani yepyeni bir arabadan çok detaylı makyajlanmış,güncel motor ve şanzımanlar sunulmuş gibi (bu kısımı sonra açacağım)
Tip olarak ben çok beğendim. Genel olarak yuvarlak hatlı arabaları beğenirim. Arkasının egea yı andırması biraz üzdü.
İç olarak fiesta ile benzer tasarım dili var. Fiesta daki en büyük eleştirim konsolun bir büyük olması umarım bunda öyle değildir resimlerden pek anlaşılmıyor.
Umarım 1.5 ecoboost motorlar artık Türkiye ye gelir eski kasanın gelmiyordu çünkü.
Bendeki en büyük hayal kırıklılığı torsiyon çubuğu oldu. Şimdi Fiesta ya dönersek eski ile yenisi arasında çok fark yoktu. Güncel teknoloji,birazcık hacim büyümesi,yalıtım ve konfor artması,tipi dışında bir şey hatırlamıyorum genel olarak sürüşü eskisiyle aynıydı. Fiesta ile ne alaka derseniz yeni kasa da bu kadar az değişim= tasarruf aynı şekilde güçsüz motorlarında torsiyon kullanılması gibi. Torsiyon hiç bir zaman bağımsızın yerini dolduramaz bu hatayı yıllar önce Vw golf 5-mqb ile yapmıştı. Bu tasarruf modundan ve yeni fiesta dan ötürü sürüşünde eskisine göre çok değişeceğini sanmıyorum tabiki ufak değişiklikler olacaktır.

Edit: Focus ile Fiesta yı da bir tutmak biraz tuhaf oldu ama fikrim bu yönde. Eski focus un nasıl olduğunu bilmediğim için sürüşü ne yönde değişir bilmiyorum ama tahminim yine fiesta daki gibi konforun artacağı :)


Aynısını sanırım geçen sene mondeo da kullandılar :)
Ford'un Avrupa ceo'su fiesta st'de ki torsiyona benzer bir torsiyon kullandiklarini, eski kasa focus ile yeni kasa focus arasindaki surus farkini hissetmenin zor oldugunu soylemis. Torsiyonlu versiyon, yeni kullanilan tam bagimsiz versiyona gore cukurlari biraz daha hissettirebilirmis. Muhtemelen torsiyonlu versiyon tam bagimsiz versiyona gore konfor - tutus dengesini ayarlama hususunda daha geride tutularak yol tutusa kaydirilmis. Tabii bunlar yazilanlardan anlayabildigim. Testler gelmeden bir sey demek zor. 1.5 ecoboost ilk etapta Turkiye'ye getirilecek olan motor. Cok sukur ki ondan tam bagimsiz var. Eger o motor gelmeseydi, Turkiye'ye sadece torsiyonlular gelseydi test surusu bile yapmazdim dogru duzgun sanirim. Zaten torsiyonlu versiyon focus benim ilgi alanimdan uzak. Basarili yapilmis olsa bile uzak. Malum benim takintim var :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Ford'un Avrupa ceo'su fiesta st'de ki torsiyona benzer bir torsiyon kullandiklarini, eski kasa focus ile yeni kasa focus arasindaki surus farkini hissetmenin zor oldugunu soylemis.

Bunları ilk kez duyuyorum. Ford un gelecek planlarını iyi analiz etmişim :D

Torsiyonlu versiyon benimde ilgimi çekmiyor ama st line 1.5 eb 180 bg manuel vites ile civic rs,astra 1.6t nun yapamadığı piyasayı yapar diyorum. Zaten astra da artık satışta değil. Önünde bir tek civic kaldı. :)
 
Yeni Focus eskiye kiyasla bence gayet geliştirilmiş. Gerek iç mekan genişligi gerek motorlar ve gerek teknoloji unsurlar olsun cidden gayet başarılı duruyor. Aracın düşük motor gücüne sahip modellerine torsiyon kullanacak olması beni pek şaşırtmadı aksine gayet mantıklı bir hareket olarak görüyorum zira bu durumun aynısı Golf'de de var. Üst motor seçenekleri ile birilikte sürekli değişken süspansiyonun kullanılacak olması ise premiumlarda bile görmediğimiz bir özellik. Benim şu an için bu araç hakkında tek yapabileceğim eleştiri iç mekanın tasarımını beğenmediğim yönünde olur ki oda öznel bir düşünce. Bence Ford üzerine düşen yenileme görevini layıkı ile yerine getirmiş. Hiç haterlığa gerek yok ummadık taş baş yarar bi bakmışsınız segmentinde diz mesafesini belirleyen model olmuş ben beklerim valla çünkü en çok eleştiriyi orda yedi eski focus.

@Cenk abi ellerine sağlık detay detay forumları ve kaynakları arşınlayarak bizleri bilgilendirdigin için ben kendi adıma çok teşekkür ediyorum :).
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Cenk