HABER Yeni Ford Focus, lansman öncesi çekimlerde görüntülendi

Bir kaç değişikliği şöyle paylaşayım..

  • 4K, 5K ve SW karoserler mevcut.
  • Vignale, ST-Line, Active ve Titanium serileri mevcut.
  • Önceki Focus'tan daha büyük görünse de, genel boyutları değişmedi.
  • Tüm yolcular için daha fazla iç alan ve bagaj hacmi sunuyor.
  • Aktif Park Asistanı'nın yeni bir versiyonu geldi, şimdi de bir düğmeye basarak tam otomatik manevraları etkinleştirmek için vites seçimi, hızlanma ve frenleme yapabiliyor.
  • Dingil açıklığı uzatıldı. Omuz mesafesi yaklaşık olarak 61 milimetre, diz boşluğu 51 milimetre, bacak aralığı 71 milimetre büyüdü.
  • Daha iyi gövde vücut kontrolü için burulma sertliğinde yüzde 20'lik artış sağlayan yepyeni bir şasi ve süspansiyon sayesinde daha fazla iyileştirme sağlayan daha eğlenceli bir sürüş mevcut.
  • Tamamen yeni bir Elektrikli Güç Destekli Direksiyon (EPAS) sistemi daha duyarlı, sezgisel ve çekici direksiyon hissi sağlıyor.
  • EcoBoost ve dizellerin otomatiği, 8 ileri tam otomatik.


Motorlar

1.0 eb 85 ps 100 ps 125 ps 6 ileri manuel
1.0 eb 125 ps 8 ileri otomatik

1.5 eb 150 ps 182 ps 6 ileri manuel
1.5 eb 150 ps 8 ileri otomatik

1.5 ecoblue (dizel) 95 ps 120 ps 6 ileri manuel
1.5 ecoblue 120 ps 8 ileri otomatik

Kaynak ; https://www.focusclubtr.com/topic/16406-yeni-2018-ford-focus-mk4-tanıtıldı/
 
Yeni Focus çok bekletti ama bence beklettiğine fazlasıyla değdi. TR de Golf ile aşağı yukarı aynı fiyatlar da olur diye düşünüyorum. Active modeli de tasarım olarak çok daha iyi duruyor.
 
Gönül isterdi ki Sinan abi de gitsin
 

Ekli dosyalar

  • IMG_6193.JPG
    IMG_6193.JPG
    98.9 KB · Görüntüleme: 282
ben şahsen dış tasarımını beğendim. fiestadaki vasat ve absürt tasarım bunda yok bana göre. aracın sürüş dinamikleri ezelden beridir zaten beğeniliyordu. kalan disiplinlerde de iddialı olursa golf ve mazda 3 e gerçek manada rakip olacağını düşünüyorum.
 
Focus'un sürüş kısmıyla ilgili detaylı bilgiler burada. Öncelikle bu bilgiler ve donanımlar Türkiye'ye göre farklılık gösterebilir.

Maalesef korktuğum ve hiç istemediğim şey olmuş durumda. Öncelikle 1.0 ecoboost ve 1.5 ecoblue dizel motorlarla birlikte yeni Fiesta ST'de kullanılan Ford'un kendi üretimi ve patenti olan ' kuvvet vektörü yayı teknolojisi ' içeren Torsiyon Çubuğu tipi süspansiyon kullanılacak.

1.5 ecoboost 150 ve 182'lik versiyonlarda ise beni fazlasıyla mutlu eden yepyeni tasarımlı, gelişmiş ve sürüş kalitesini arttıran SLA Süspansiyon yani darbe emiş kontrollü bir bağımsız süspansiyon kullanılacak.

Sürüşe dair ayrıntılar şu şekilde;

Gelişmiş sürüş teknolojileri ile tamamlanmış, sofistike, yepyeni bir şasi, tümüyle yeni Focus beş kapılı ve vagon müşterileri için sınıfında lider, enerjik, çekici ve ödüllendirici bir eğlence deneyimi sunuyor.

Tamamen yeni Focus, kısa-uzun kol (SLA) bağımsız arka süspansiyon konfigürasyonu için yeni izole edilmiş bir alt şasi ile kurulan mirası geliştiriyor; Bu hem konforu hem de aracın çukurlarda verdiği yanıtları optimize eder.

SLA sistemi, daha düzgün yolculuklar için yoldaki daha büyük darbelere karşı ön ve arka uyumluluk arasında istenen bir denge sağlar. Çok bileşikli burçlar, farklı yönlerde vurgulandığında farklı sertlik özelliklerine sahip. Focus vagon modelleri için benzersiz bir SLA geometrisi, tam yüklü bir bagajda bile aracın çevik ve tepki vermesine yardımcı olan damperleri yeniden konumlandırır ve daha geniş bir yük tabanı alanıyla bagaj alanını en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olur.

SLA (Bağımsız) süspansiyonu ile donatılmış beş kapılı modeller, her 2 milisaniyede süspansiyon, gövde, direksiyon ve frenleme girişlerini izleyen ve olağanüstü sürüş kalitesi için sönümleme tepkilerini ayarlıyor.

Bu teknoloji aynı zamanda çukurların içinden geçmenin etkisini azaltarak, bir çukurun kenarını tespit ederek ve süspansiyonu ayarlayarak tekerleğin içine düşmemesini sağlar. Lastik ve tekerleğe kadar düşmediği için, çukurun karşı tarafına sert bir şekilde çarpmıyorlar. Arka süspansiyon, ön tekerden gelen bir sinyalle, çarkın önüne ulaşmadan önce arka tekerleğe bir ön uyarı veren daha hızlı tepki verebilir.

Bu teknolojinin görsel videosu; ( Buna ilk çukur izleme sistemi dendi, şimdi ki adı ise Sürekli Kontrollü Sönümleme sistemi )

Torsiyon çubuğu süspansiyon içinse;

Hafif torsiyon çubuğu arka süspansiyon konfigürasyonu da sunuluyor; Tamamen yeni Fiesta ST’nin tepki veren, ilgi çekici ve eğlenceli sürüş deneyimini destekleyen aynı Ford patentli kuvvet vektörü yayı teknolojisini kullanarak geliştirilen, torsiyon çubuğu konfigürasyonu daha hafif 1.0 litrelik EcoBoost ve 1.5- litre EcoBlue motor seçenekleriyle birlikte sunulacak.

Gelişmiş yay teknolojisi, vektör süspansiyonlarını arka süspansiyona uygulayarak, viraj alma kuvvetlerinin artan yanal sertlik için doğrudan yay içerisine girmesini ve daha da keyifli bir sürüş deneyimi için stabilite, çeviklik ve tepki vermeyi geliştirmesini sağlar.

Türbülansı ve rüzgar sürtünmesini düşürebilmek için segmentinde ilk olarak yakıt tankı ve arka bağımsız süspansiyonun kollarına bu yeni aparatlar eklenmiş. Spor araçların alt kısımları mümkün olduğunca düz tutulur mantığından yola çıkılarak aracın altından geçen rüzgarın mümkün olduğunca pürüzsüz ve engelsiz ilerlemesi sağlanmaya çalışılmış. Bağımsız ve Torsiyon tipi süspansiyonda bu aerodinamik unsur standart sunulacak.

Görsel olarak aşağıda;

W7Oqr4.png


Ek olarak;

CCD (Sürekli Kontrollü Sönümleme) sistemi ayrıca Sürücü Modu teknolojisini de destekler. Normal, Sportif ve Eko modları, Focus’ta ilk kez sunuluyor ve sürücülerin gaz pedalını, sekiz vitesli otomatik şanzımanı, Elektronik Güç Destekli Direksiyon (EPAS) ve sürüş koşullarına uyması için ACC özelliklerini hemen ayarlamasını sağlar. CCD ile donatıldığında, Focus ayrıca Comfort ve Eko-Comfort Sürücü Modları sunar ve süspansiyon karakterini buna göre ayarlar.

Yeni EPAS direksiyon sistemi ve yeni yazılım, mükemmel bir sürüş deneyimi için daha duyarlı, sezgisel ve çekici bir his sunuyor. Tork kontrol sistemi de bununla birlikte sunulmaya devam ediyor.

Saatte 100 km ile ilerlerken yapılan frenlemede, duruş mesafesi 1 metre azaltılmış. Basıncı daha hızlı üreten ve daha geniş çalışma koşullarında daha güvenilir ve tutarlı pedal hissi veren seçilen modeller için yeni Elektrikli Fren Destek Sistemi tarafından desteklenir.

Focus, tamamen yeni bir gövde yapısıyla birleştirilmiş Ford’un yeni C2 platformu kullanılarak üretilecek ilk araç. Burulma sertliği, önceki jenerasyona göre yüzde 20 artırılmış. Süspansiyon bağlantı noktalarının sertliği yüzde 50’ye kadar arttırılmış; Daha iyi vücut kontrolü için esnekliği azaltır.

Tamamen yeni Focus, Ford Focus RS modeli için geliştirilen arka yapının sertliğini arttırmak için yenilikçi bir yönteme sahiptir. Ekstrüde edilmiş bir köpük, montaj işlemi sırasında arka alt gövde boşluğuna ıslak olarak sokulur; bu daha sonra, minimum kuru ağırlıkla yüzde 10 daha büyük lokal yanal rijidite sağlamak için boya-kurutma işleminin ısısı altında kurur ve genleşir.


Üstte yazılanlar ve aracın daha bir çok detayı ( donanımlar, dizayn, motor gamı, şanzıman teknolojisi, boyutlar ve teknoloji ) linkini verdiğim kaynaktan alınmadır, üstte yazılanlar dahil hepsi tekrar tekrar güncellenecektir. Merak edenler detaylı olarak okuyabilir.
https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-yeni-ford-focus-mk4-tanitildi/
 
Son düzenleme:
Arka diz mesafesi güncel kasaya göre oldukça gelişmiş duruyor.. Daha lansman saati gelmeden aracın içine oturup çekimi yapabilmişler. Daha detaylı bilgiler ikinci videoda mevcut.

Arka diz mesafesi genişlemiş gözüküyor. Bagaj hacmi konusunda net bir bilgi var mı?

9mBD6O.png

Türbülansı ve rüzgar sürtünmesini düşürebilmek için segmentinde ilk olarak yakıt tankı ve arka bağımsız süspansiyonun kollarına bu yeni aparatlar eklenmiş. Spor araçların alt kısımları mümkün olduğunca düz tutulur mantığından yola çıkılarak aracın altından geçen rüzgarın mümkün olduğunca pürüzsüz ve engelsiz ilerlemesi sağlanmaya çalışılmış.

Aracın altının kaplanması güzel olmuş ama sınıfında ilk olduğunu zannetmiyorum. Honda Civic'in altı komple kaplı halde dümdüz.
 
Arka diz mesafesi genişlemiş gözüküyor. Bagaj hacmi konusunda net bir bilgi var mı?



Aracın altının kaplanması güzel olmuş ama sınıfında ilk olduğunu zannetmiyorum. Honda Civic'in altı komple kaplı halde dümdüz.
Yukarıda linkini verdiğim sitede araçla ilgili tüm detaylar güncellenerek ekleniyor. Boyutlar kısmında bazı rakamlar var ama tam rakamı henüz ben de öğrenemedim.

Ford'un açıklamasına göre 4K gövde seçeneğinde 0.25 ve 5K seçeneklerinde 0.27 şeklinde güncel olarak sınıfının en iyi sürtünme katsayısı değerine kavuşmuş vaziyette. Yanlışım yoksa civic'in 0.28 bu değeri. Haliyle aracın altında da yapılan düzleştirme işlemine dair koyulan aparatlar ve geliştirmeler içinde tahminimce daha farklı bir dizayn, materyal veya teknoloji kullanılmış vaziyette. Muhtemelen ' farklı ' dediğim bu kısım segmentinde ilk kez yapılıyor. Yani civic'in altı da düzleştirme işlemlerinden geçmiştir fakat Ford'un ya dizayn olarak ya da kullanılan teknoloji olarak yaptığı farklı bir sunum var.
 
Ufak bir güncelleme daha belirteyim; motor seçeneklerinden bağımsız olarak, SW, Active ve Vignale modellerinde yukarıda detaylı yazısını koyduğum SLA bağımsız süspansiyon standart olarak sunulacak. Yukarıda linkini verdiğim siteden tüm güncellemeleri ve özellikleri takip edebilirsiniz.
 
Yukarıda linkini verdiğim sitede araçla ilgili tüm detaylar güncellenerek ekleniyor. Boyutlar kısmında bazı rakamlar var ama tam rakamı henüz ben de öğrenemedim.

Ford'un açıklamasına göre 4K gövde seçeneğinde 0.25 ve 5K seçeneklerinde 0.27 şeklinde güncel olarak sınıfının en iyi sürtünme katsayısı değerine kavuşmuş vaziyette. Yanlışım yoksa civic'in 0.28 bu değeri. Haliyle aracın altında da yapılan düzleştirme işlemine dair koyulan aparatlar ve geliştirmeler içinde tahminimce daha farklı bir dizayn, materyal veya teknoloji kullanılmış vaziyette. Muhtemelen ' farklı ' dediğim bu kısım segmentinde ilk kez yapılıyor. Yani civic'in altı da düzleştirme işlemlerinden geçmiştir fakat Ford'un ya dizayn olarak ya da kullanılan teknoloji olarak yaptığı farklı bir sunum var.

Sedan kasada bagaj hacmi 500 litreye yakın olursa Türkiye'de satış hacmi artar diye düşünüyorum.

Muhakkak alt yüzeyde birşeyler yapılmış ki sedan kasada 0.25 değeri elde edilmiş ama açıkçası arka süspansiyon kısmına takılan kapak tarzı kaplama haricinde pek bir fark göremedim. Civic hb'nin rüzgar direnci de 0.27 cd yani Focus Hb ile aynı değerde. Sedanın rüzgar direncini ise bulamadım.

Ne olursa olsun Ford'un genel tasarım anlayışına bakınca bu değerler Ford için muaazzam seviyede diyebiliriz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Kısa kısa yenilikler..

- Yeni Focus, 4K gövde tipinde 0.25 ve 5K gövde tipinde 0.27 ile segmentinde ki en düşük rüzgar direnci katsayısı değerlerinde zirveye oynuyor.
- Yeni Focus, dış ebatları olarak fazla büyümediği gibi önceki versiyona göre yaklaşık 15 mm daha alçak.
- Yeni Focus, önceki kasaya göre önde +10 mm, arkada ise +59 mm daha fazla omuz mesafesi sunuyor.
- Yeni Focus, arka koltuklarda ki yolcular için 81 mm ile sınıfının en iyi diz boşluğu mesafesini sunuyor.
- Yeni Focus, Ford'un ilk defa kullandığı C2 Platformunda üretiliyor. Dolayısıyla araç mevcut kasaya göre 88 kg kadar hafiflemiş durumda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Reddington
Sedan kasada bagaj hacmi 500 litreye yakın olursa Türkiye'de satış hacmi artar diye düşünüyorum.

Muhakkak alt yüzeyde birşeyler yapılmış ki sedan kasada 0.25 değeri elde edilmiş ama açıkçası arka süspansiyon kısmına takılan kapak tarzı kaplama haricinde pek bir fark göremedim. Civic hb'nin rüzgar direnci de 0.27 cd yani Focus Hb ile aynı değerde. Sedanın rüzgar direncini ise bulamadım.

Ne olursa olsun Ford'un genel tasarım anlayışına bakınca bu değerler Ford için muaazzam seviyede diyebiliriz.
Şuan tabii sadece Ford'un verdiği resmi bilgiler üzerinden gidebiliyoruz. Tecrübeyle sabit testler ve deneme sürüşleri olmadan ne desek havada kalacak. Ama Ford yetkililerinin lansman sonunda söylediği, bu zamana kadar üretilmiş en iyi Ford modelini ürettik. Bakalım, bu iddiaları ne derece doğru ne derece abartılı göreceğiz. Bana fazla iddialı geldi bakalım.
 
Muhakkak bu güne kadar yapılanın en iyisidir. Zaten aksi düşünülemez. Her yeni model eskisinden daha iyi olmazsa kasa değiştirmenin bir anlamı kalmaz buna mukabil satış rakamı düşer.

8 ileri otomatik vites dediği tork konvertörlü mü ve kimin üretimi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ben de araba bakarken eleme sebebim arka diz mesafesi ve basıklığıydı. Bu düzeltilmiş gibi görünüyor. Bir de bana göre imaj problemi var. Tutup en bazın beyazını getirip filo arabası yapmazlar umarım. Bir de seçenek artmış active iyi olmuş. Het koşulda şimdiki makyajlı kasadan daha fazla satacaktır.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi