Focus'un sürüş kısmıyla ilgili detaylı bilgiler burada. Öncelikle bu bilgiler ve donanımlar Türkiye'ye göre farklılık gösterebilir.
Maalesef korktuğum ve hiç istemediğim şey olmuş durumda. Öncelikle 1.0 ecoboost ve 1.5 ecoblue dizel motorlarla birlikte yeni Fiesta ST'de kullanılan Ford'un kendi üretimi ve patenti olan ' kuvvet vektörü yayı teknolojisi ' içeren
Torsiyon Çubuğu tipi süspansiyon kullanılacak.
1.5 ecoboost 150 ve 182'lik versiyonlarda ise beni fazlasıyla mutlu eden yepyeni tasarımlı, gelişmiş ve sürüş kalitesini arttıran
SLA Süspansiyon yani darbe emiş kontrollü bir bağımsız süspansiyon kullanılacak.
Sürüşe dair ayrıntılar şu şekilde;
Gelişmiş sürüş teknolojileri ile tamamlanmış, sofistike, yepyeni bir şasi, tümüyle yeni Focus beş kapılı ve vagon müşterileri için sınıfında lider, enerjik, çekici ve ödüllendirici bir eğlence deneyimi sunuyor.
Tamamen yeni Focus, kısa-uzun kol (SLA) bağımsız arka süspansiyon konfigürasyonu için yeni izole edilmiş bir alt şasi ile kurulan mirası geliştiriyor; Bu hem konforu hem de aracın çukurlarda verdiği yanıtları optimize eder.
SLA sistemi, daha düzgün yolculuklar için yoldaki daha büyük darbelere karşı ön ve arka uyumluluk arasında istenen bir denge sağlar. Çok bileşikli burçlar, farklı yönlerde vurgulandığında farklı sertlik özelliklerine sahip. Focus vagon modelleri için benzersiz bir SLA geometrisi, tam yüklü bir bagajda bile aracın çevik ve tepki vermesine yardımcı olan damperleri yeniden konumlandırır ve daha geniş bir yük tabanı alanıyla bagaj alanını en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olur.
SLA (Bağımsız)
süspansiyonu ile donatılmış
beş kapılı modeller, her 2 milisaniyede süspansiyon, gövde, direksiyon ve frenleme girişlerini izleyen ve olağanüstü sürüş kalitesi için sönümleme tepkilerini ayarlıyor.
Bu teknoloji aynı zamanda çukurların içinden geçmenin etkisini azaltarak, bir çukurun kenarını tespit ederek ve süspansiyonu ayarlayarak tekerleğin içine düşmemesini sağlar. Lastik ve tekerleğe kadar düşmediği için, çukurun karşı tarafına sert bir şekilde çarpmıyorlar. Arka süspansiyon, ön tekerden gelen bir sinyalle, çarkın önüne ulaşmadan önce arka tekerleğe bir ön uyarı veren daha hızlı tepki verebilir.
Bu teknolojinin görsel videosu; ( Buna ilk çukur izleme sistemi dendi, şimdi ki adı ise Sürekli Kontrollü Sönümleme sistemi )
Torsiyon çubuğu süspansiyon içinse;
Hafif
torsiyon çubuğu arka süspansiyon konfigürasyonu da
sunuluyor; Tamamen yeni Fiesta ST’nin tepki veren, ilgi çekici ve eğlenceli sürüş deneyimini destekleyen aynı Ford patentli kuvvet vektörü yayı teknolojisini kullanarak geliştirilen, torsiyon çubuğu konfigürasyonu daha hafif
1.0 litrelik EcoBoost ve
1.5- litre EcoBlue motor seçenekleriyle birlikte sunulacak.
Gelişmiş yay teknolojisi, vektör süspansiyonlarını arka süspansiyona uygulayarak, viraj alma kuvvetlerinin artan yanal sertlik için doğrudan yay içerisine girmesini ve daha da keyifli bir sürüş deneyimi için stabilite, çeviklik ve tepki vermeyi geliştirmesini sağlar.
Türbülansı ve rüzgar sürtünmesini düşürebilmek için segmentinde ilk olarak yakıt tankı ve arka bağımsız süspansiyonun kollarına bu yeni aparatlar eklenmiş. Spor araçların alt kısımları mümkün olduğunca düz tutulur mantığından yola çıkılarak aracın altından geçen rüzgarın mümkün olduğunca pürüzsüz ve engelsiz ilerlemesi sağlanmaya çalışılmış. Bağımsız ve Torsiyon tipi süspansiyonda bu aerodinamik unsur standart sunulacak.
Görsel olarak aşağıda;
Ek olarak;
CCD (Sürekli Kontrollü Sönümleme) sistemi ayrıca Sürücü Modu teknolojisini de destekler.
Normal,
Sportif ve
Eko modları, Focus’ta ilk kez sunuluyor ve sürücülerin gaz pedalını, sekiz vitesli otomatik şanzımanı, Elektronik Güç Destekli Direksiyon (EPAS) ve sürüş koşullarına uyması için ACC özelliklerini hemen ayarlamasını sağlar. CCD ile donatıldığında, Focus ayrıca
Comfort ve
Eko-Comfort Sürücü Modları sunar ve süspansiyon karakterini buna göre ayarlar.
Yeni EPAS direksiyon sistemi ve yeni yazılım, mükemmel bir sürüş deneyimi için daha duyarlı, sezgisel ve çekici bir his sunuyor. Tork kontrol sistemi de bununla birlikte sunulmaya devam ediyor.
Saatte 100 km ile ilerlerken yapılan frenlemede, duruş mesafesi 1 metre azaltılmış. Basıncı daha hızlı üreten ve daha geniş çalışma koşullarında daha güvenilir ve tutarlı pedal hissi veren
seçilen modeller için yeni
Elektrikli Fren Destek Sistemi tarafından desteklenir.
Focus, tamamen yeni bir gövde yapısıyla birleştirilmiş Ford’un yeni C2 platformu kullanılarak üretilecek ilk araç. Burulma sertliği, önceki jenerasyona göre yüzde 20 artırılmış. Süspansiyon bağlantı noktalarının sertliği yüzde 50’ye kadar arttırılmış; Daha iyi vücut kontrolü için esnekliği azaltır.
Tamamen yeni Focus, Ford Focus
RS modeli için geliştirilen arka yapının sertliğini arttırmak için yenilikçi bir yönteme sahiptir. Ekstrüde edilmiş bir köpük, montaj işlemi sırasında arka alt gövde boşluğuna ıslak olarak sokulur; bu daha sonra, minimum kuru ağırlıkla yüzde 10 daha büyük lokal yanal rijidite sağlamak için boya-kurutma işleminin ısısı altında kurur ve genleşir.
Üstte yazılanlar ve aracın daha bir çok detayı ( donanımlar, dizayn, motor gamı, şanzıman teknolojisi, boyutlar ve teknoloji ) linkini verdiğim kaynaktan alınmadır, üstte yazılanlar dahil hepsi tekrar tekrar güncellenecektir. Merak edenler detaylı olarak okuyabilir.
https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-yeni-ford-focus-mk4-tanitildi/