Caddy 1.0 102 bg....

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Zaten dizelde 0-100 istiyorsan once sanzimanin iyi olacak sonra 2.0'dan asagi hacmin de olmayacak ki sade hacim de yeterli degil. Tork ve hp'nin de yuksek olmasi gerekiyor tabii daha homojen devir araligi ile beraber. 1.5 1.6 dizeller ara hizlanma ve yokus icin dizayn edilmis. Istisnalari haricinde bu sonuc normal. Benim 1.6 tdci motorun ara hizlanmalari 1.0 ve 1.2'lerden daha efektif. Zaten dizelin de olayi bu.

Yani demek istediğim istediği kadar 0-100 iyi olsun gerçekte bir anlam ifade etmiyor bence üreticiler belirli bir vites seçip mesela 4. vites (çünkü sollama yaparken de az yaksın ve sessiz gitsin istersin) 80-120 değerlerini vermeliler.
 
Zaten 1.0 caddy alinmaz gitmez etmez gibi seyler soylemenin anlami yok. Aracin fiyati belli ve uygun. Ama bunu alirken ne aldigini bileceksin. Bu aractan 1.5 1.6 dizel peformansi beklemeyeceksin. Yahu ben bunu aldim ama hic bekledigim gibi degilmis demeyeceksin. Ne kullandigini ve aldigini bilip ona gore sureceksin. Dizel muadillerine gore performansi dusuk olacaktir ama fiyati da onlara gore bayagi uygun. Bunu bildikten sonra gerisi alisma sureci o kadar.
 
66k iyi fiyat ya alınır bu fiyata biri donanımları atabilir mi bana


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yani demek istediğim istediği kadar 0-100 iyi olsun gerçekte bir anlam ifade etmiyor bence üreticiler belirli bir vites seçip mesela 4. vites (çünkü sollama yaparken de az yaksın ve sessiz gitsin istersin) 80-120 değerlerini vermeliler.
Bencede oyle. Dizelden ahim sahim bir 0-100 istiyor olsam gider 2.0 bmw kovalarim ya da 160'lik dci veya onun muadili bir opel cdti motoru vardi onu kovalarim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Sirf dizel diye dusunurum daha da baska hic bir seyini bir tutmam hocam. Tanidigim ne kadar taksici varsa lanet etmis durumda dacialardan.

Araba iyi mi kötü mü bilmiyorum ama kendini kanıtlamış,sağlam ve yazılıma açık dci motor ve 15000 tl var. Kalan 15000 tl deniz veya ing banktan yıllık %13.5 vadeli hesap açsam yıllık bana 1800 tl de kazandırır. Yapacağım km bağlı olarak dizelin de bir kazancı olacak bu iş uzar gider :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Bende diyorum ki 1.0 motoru alacak adam zaten ticari gibi kullanmayacaktır.
Bu araç türlerini alanlar büyük bagaj hacmi ve ucuzluğundan dolayı tercih ediyorlar yani o bagaj dolacaktır illaki hele yokuşlarda bayıldıktan sonra etrafta araca sövenleri gördüğümü hayal etmek zor değil, ayrıca senede bir muayene zorunluluğu, hız sınırlarının düşük olması gerçekten rahatsız ediyor. Üstüne üstlük benzinli olmasının verdiği dezavantajla beraber bu aracın tercih edilesi düşüyor. VW'nin pazarlamasınında çok fazla etki edeceğinden şüpheliyim. Çünkü Jetta'da dizel motor ortadan kalktıktan sonra tek tük görmeye başlandı. VW'nin en büyük kozu dizel+otomatikti. Örneğin Focus'a 1.5 TDCI+PWS gelmeden önce ne kadar görüyorduk şimdi ne kadar görüyoruz (yollarda yine çokça vardı ancak bu kombinasyon sonrası neredeyse 2 katına çıktı diyebilirim). Yani bizim milletimizin dizel ve otomatiğe fetişi var.
 
Bu araç türlerini alanlar büyük bagaj hacmi ve ucuzluğundan dolayı tercih ediyorlar yani o bagaj dolacaktır illaki hele yokuşlarda bayıldıktan sonra etrafta araca sövenleri gördüğümü hayal etmek zor değil, ayrıca senede bir muayene zorunluluğu, hız sınırlarının düşük olması gerçekten rahatsız ediyor. Üstüne üstlük benzinli olmasının verdiği dezavantajla beraber bu aracın tercih edilesi düşüyor. VW'nin pazarlamasınında çok fazla etki edeceğinden şüpheliyim. Çünkü Jetta'da dizel motor ortadan kalktıktan sonra tek tük görmeye başlandı. VW'nin en büyük kozu dizel+otomatikti. Örneğin Focus'a 1.5 TDCI+PWS gelmeden önce ne kadar görüyorduk şimdi ne kadar görüyoruz (yollarda yine çokça vardı ancak bu kombinasyon sonrası neredeyse 2 katına çıktı diyebilirim). Yani bizim milletimizin dizel ve otomatiğe fetişi var.

Pejo tepee (sanırım rakibi) ve dacia dokker gördükten sonra caddy biraz daha mantığını kaybetti. Bir şeye karar vermeden önce bütün pazara bakmak lazım :)

Edit: Valla rakiplerinin hepsi 90 bg lik dizel sunuyor işte bu daha da düşündürücü :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve trkskbn
Pejo tepee (sanırım rakibi) ve dacia dokker gördükten sonra caddy biraz daha mantığını kaybetti. Bir şeye karar vermeden önce bütün pazara bakmak lazım :)

Edit: Valla rakiplerinin hepsi 90 bg lik dizel sunuyor işte bu daha da düşündürücü :)
İyi hoş fakat motor haricinde o rakipler Caddy kadar iyiler mi? Birde o yönden bakmak gerek :).
 
Bence kullanmadan bu kadar iddialı yorum yapmamak lazım hocam. En azından gidip test etmekte veya kullanıcılardan geri dönüt almak lazım aksi taktirde körü körüne belkide aslı olmayan bir düşünce olarak kalıyor.
Ceyhun birşey soracağım. Şimdi gitsek VW bayiine, bir modelin testine çıksak ve test sırasında arabanın motoru, şanzımanı, freni vb bir yeri patlasa çatlasa ne olur?? Trafik cezası yiyince ne olduğunu tecrübe ettim ama böyle bir durum çok yakınından geçsem de başıma gelmedi. Bahsettiğim şey kaza değil de, ağır arıza. Ne olur, nasıl olur? Sorumluluğu kimdedir? (5. vitesten direk geriye takmak gibi bir senaryo düşünme :))
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Araba iyi mi kötü mü bilmiyorum ama kendini kanıtlamış,sağlam ve yazılıma açık dci motor ve 15000 tl var. Kalan 15000 tl deniz veya ing banktan yıllık %13.5 vadeli hesap açsam yıllık bana 1800 tl de kazandırır. Yapacağım km bağlı olarak dizelin de bir kazancı olacak bu iş uzar gider :)
Dedigim gibi hocam sade motor faktoru beni dusundurur. Ama onun haricinde diger konularda deger mi degmez mi dusunmek lazim. Arizalar silsilesi yuzunden satma noktasina gelmek ihtimali de var maalesef. Otomobilleri neredeyse fabrikadan trim sesli cikiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...