120k Ağır bakım öncesi- siz olsanız ne yapardınız?

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,282
Panpa puanı
35,408
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Arkadaşlar,

Konu bambaşka yerlere evrilmiş lakin hepsi çok değerli içerikler.. bir nevi 2nci el pazarının kronolojisi çıkmış. Hepsinde haklısınız... yani araçların neye göre değerlendirildiği, bizim ne kadar titizlenip baktığımız araçların, bazen ne kadar basit değerlendirmelerle elimizden çıktığı gibi dramlar mağlesef bu işlerin içinde olunduğumuz sürece olacak.

Bu gün tamirci bir arkadaşla ayak üstü sohbet ediyorken, “nasılsın abi” diyince, “ben iyiyimde bı araba ara ara böyle canımı sıkıyor” dedim... verdiği cevap ilginçti “abi ben tamirciyim, elimden hallice araç geçti... ne zaman bir arabaya titizlenip, gözüm gibi baksam o araba ya arıza yaptı, ya yolda bıraktı... ne zaman başka bir aracı kafama takmadan kullandım, o araç beni hiç yarı yolda bırakmadı” ... bunu demesiyle birlikte aklıma geçen gün konuştuğum bir arkadaşım geldi... kendisi pek arabadan anlamaz... şirket aracı Megane 4 edc si var ve o şanzıman, “araç geri geri gidip, tam durmadan atılan birinci vitese” dayanıyor... o arabaya hiç bişi olmuyor .... yani belkide sorun bizde ... belkide ağır bakımı yaptırıp, volanı hiç kafaya takmadan, baskı balata zangırdamaya başlayıp, kökünü görene kadar kullanmak lazım... ama işte yaparmıyız.. zor... bu foruma girenler yapmaz, biz yapmayız...

Km si düşük bir arabada alsam, yapacağım km ile değer kaybı yaşatacağı aşikar... bu sebeple, aslında bir bütçe problemi olmamasına rağmen çok fazla para harcamak ta istemiyorum..

Opel için olumsuz yorumlar var.. özellikle Astra da insanın canını sıkan tarzda küçük problemler ve kötü bir distributör durumundan şikayet ediliyor... Mazda içinde Dizel ünitede bazı sıkıntılar varmış... bir çok kişide yaşanmışlık olmuş.. pek nahoş durumlar okudum bir kaç cx3 ve mazda 3 sahiplerinden...

308 için çok kronik, negatif ve büyük bir sorun göremedim. Sanırım bu segmette 308 benim için en makulu olacak .. tertemiz, orta donanımlısı bile bana yeterli gibi...benim için yegane problemi arabaya binerken zorlanmam (bu farklı direksiyon konumlarıyla deneyeceğim... olmadı zaten günde 1 kez binip, 1 kez iniyorum) ve arka koltuk ki genelde kullanılmıyor

Diğer opsiyonlar ise bambaşka şeyler ... direk manuel vitese dönüp D segmentine geçmek , belki Mondeo, Superb (VW grubundan sıkıldım ama en azından özel sevise gider) veya daha da başka bir seçenek olarak Nissan qq(1.5 dci) düşünebilirim gibi... QQ nın benim için en caZip tarafı, boyumun uzun olmasıdan ötürü o araca inip binmenin benim için çok daha kolay olması ...
Zaten Qq dışında dizel olup çok para harcanmadan alınabilecek bir Crossover da pek yok sanırım...
Hee... Şimdi eğer Crossover gibi yüksek araçlara geçilecekse benim de şiddetli bir tavsiyem olur. :) 1.79 boy ve 170küsür kilolu biri olarak, son yıllarda kendi arabam dışında ön tarafına inip binerken en rahat ettiğim araç açık ara Fiat 500x. "Fiat almam" diye kestirip atanlara bile bir gidin bakın inceleyin diye öneri götürüyorum çünkü araba Fiat kalitesinin çok üstünde. Alfa Romeo ile ortak parçalar var. Güvenlik olarak da IIHS testlerinden TSP+ alabilecek sağlamlıkta. Düz vitesli 1.6multijet'ini de kullanmıştım. Yol tutuş yerden yüksek bir araba gibi değil, sağa sola yığılması yok ve bağımsız arka süspansiyonun da etkisiyle bayağı iyi bir yol tutuşu var. Bakım aralıklarının 20.000 km olması da yol yapacak kişiler için ayrı bonus.:) Arka yaşam hacmi ve bagaj B sınıfı seviyesinde ama ön koltuklar ve sürüş çok rahat. Oyuncak arayanlar için yüksek donanımları da gayet başarılı. CHR'a inip binerken küçük sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Qq ise sürüş ve iç mekan kalitesi konularında vasattır.
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,893
Panpa puanı
7,310
Yaş
24
Konum
Ankara
Marka
Volkswagen
Ben olsam satıp 308 dizel otomatik allure alırdım. Hem km epey düşer hem de yetkili servise olan bağımlılığından kurtulursun. Epey para da cebinde kalır. Arada bi depoya işemek lazım sadece :D


308 ALLURE hasarsız değişensiz 2015 Dizel otomatik 1.6 BlueHDi

İlan No: 630931768

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-308-allure-hasarsiz-degisensiz-2015-dizel-otomatik-1.6-bluehdi-630931768/detay


INTERCITY2 IPOP PEUGEOT 308 1.6 BlueHDI Allure EAT6

İlan No: 628812046

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-intercity2-ipop-peugeot-308-1.6-bluehdi-allure-eat6-628812046/detay

Şunu az daha ben alıyodum, vazgeçtim. Kupon bi araba ama daha kuponu vardı.

Ayrıca sizin yerinşzde olsam her sene 40-60 bin kmde ikinci el araba alıp değişiriö minimum kayıp için. Yılda 100 bin km yapan gayrimenkulcüler öyle yapıyor.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,808
Panpa puanı
10,521
Marka
Ford
Arkadaşlar,

Konu bambaşka yerlere evrilmiş lakin hepsi çok değerli içerikler.. bir nevi 2nci el pazarının kronolojisi çıkmış. Hepsinde haklısınız... yani araçların neye göre değerlendirildiği, bizim ne kadar titizlenip baktığımız araçların, bazen ne kadar basit değerlendirmelerle elimizden çıktığı gibi dramlar mağlesef bu işlerin içinde olunduğumuz sürece olacak.

Bu gün tamirci bir arkadaşla ayak üstü sohbet ediyorken, “nasılsın abi” diyince, “ben iyiyimde bı araba ara ara böyle canımı sıkıyor” dedim... verdiği cevap ilginçti “abi ben tamirciyim, elimden hallice araç geçti... ne zaman bir arabaya titizlenip, gözüm gibi baksam o araba ya arıza yaptı, ya yolda bıraktı... ne zaman başka bir aracı kafama takmadan kullandım, o araç beni hiç yarı yolda bırakmadı” ... bunu demesiyle birlikte aklıma geçen gün konuştuğum bir arkadaşım geldi... kendisi pek arabadan anlamaz... şirket aracı Megane 4 edc si var ve o şanzıman, “araç geri geri gidip, tam durmadan atılan birinci vitese” dayanıyor... o arabaya hiç bişi olmuyor .... yani belkide sorun bizde ... belkide ağır bakımı yaptırıp, volanı hiç kafaya takmadan, baskı balata zangırdamaya başlayıp, kökünü görene kadar kullanmak lazım... ama işte yaparmıyız.. zor... bu foruma girenler yapmaz, biz yapmayız...

Km si düşük bir arabada alsam, yapacağım km ile değer kaybı yaşatacağı aşikar... bu sebeple, aslında bir bütçe problemi olmamasına rağmen çok fazla para harcamak ta istemiyorum..

Opel için olumsuz yorumlar var.. özellikle Astra da insanın canını sıkan tarzda küçük problemler ve kötü bir distributör durumundan şikayet ediliyor... Mazda içinde Dizel ünitede bazı sıkıntılar varmış... bir çok kişide yaşanmışlık olmuş.. pek nahoş durumlar okudum bir kaç cx3 ve mazda 3 sahiplerinden...

308 için çok kronik, negatif ve büyük bir sorun göremedim. Sanırım bu segmette 308 benim için en makulu olacak .. tertemiz, orta donanımlısı bile bana yeterli gibi...benim için yegane problemi arabaya binerken zorlanmam (bu farklı direksiyon konumlarıyla deneyeceğim... olmadı zaten günde 1 kez binip, 1 kez iniyorum) ve arka koltuk ki genelde kullanılmıyor

Diğer opsiyonlar ise bambaşka şeyler ... direk manuel vitese dönüp D segmentine geçmek , belki Mondeo, Superb (VW grubundan sıkıldım ama en azından özel sevise gider) veya daha da başka bir seçenek olarak Nissan qq(1.5 dci) düşünebilirim gibi... QQ nın benim için en caZip tarafı, boyumun uzun olmasıdan ötürü o araca inip binmenin benim için çok daha kolay olması ...
Zaten Qq dışında dizel olup çok para harcanmadan alınabilecek bir Crossover da pek yok sanırım...
@atoprak demek istediğinizi anladım, ama nacizane tavsiyem yukarıda kalın yazılmış yere dikkat etmeniz, fazla km yaptığınız belli o sebepten dolayı manuel bir araç öneremeyeceğim, fakat az yakan benzinli ve tork konvertörlü-cvt otomatik kombinasyonuna dönüp 308'den de daha ucuz seçeneklere yönelebilirsiniz.Ama yok daha ucuzu da saçma sapan araçlar olur binmeye değmez derseniz, ilanı atılan 90 küsür bin tl lik 308'lerde ideal(aşırı pahalı değil), lakin dediğim gibi ben senede 50 bin km yaptığım aracın olabildiğince ucuz olmasına dikkat ederdim, belki 60 bin tl lik düşük km de benzinli otomatik araçlar çok daha mantıklı olacaktır.
Edit: Şimdi piyasaya baktım da 308 Allureler'den daha ucuza alınabilecek doğru düzgün otomatik araba yok:( Hatta biraz bakındıktan sonra 308'lere para olsa da alsak dediğim doğrudur.:DMicra'lar var 60 bin tl'ye ama onda da segment düşüyor bilmiyorum düşünür müsünüz?
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-2016-cvt-micra-kazasiz-hatasiz-636291540/detay
 
Son düzenleme:

MehmetP55

Profesör
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
708
Panpa puanı
546
Eğer çoğunlukla uzun yol ise ve 1.2 benzinli de bana yakıt ekonomisi sağlar derseniz 2.elde en uygunu 1.2 Kadjar almak 90.000e tertemiz 40.000i geçmemiş 2 3 yaşında kadjar bulunabiliyor ayni donanım ve motorda qashqai ise aradaki farka degmeyecek kadar pahalı zaten aşağı yukarı aynı araçlar fakat size 308 güzel gider 4 litre ile dolaşırsınız uzun yolda kadjar da 5.5 ile dolaşir desek o 1.5 lt 50.000km de 5000tl yapar 2000tl bakım tasarrufu 500tl mtv avantajı ile benzinli de alınabilir mi alınabilir artık tercih meselesi
 

atoprak

Panpa
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,369
Panpa puanı
1,898
Konum
İstanbul
Marka
Seat
Hocam bu yıllık yaptığın 50 bin km'nin ne kadarı yoğun trafikte, ne kadarı akan trafikte geçiyor ? Yani mesela ortalama hızın çok düşük şekilde mi yoksa nispeten yüksek mi çıkıyor ? Bu sorunun cevabına göre manuel - otomatik tercihi yapılabileceğin gibi yüksek km yapıyor olsan dahi akan trafikte daha çok ilerliyorsan 1.0 - 1.2 tsi motorlar da sana dizel gibi yakıt ekonomisi sunabilir.
Benim güzergahım çol belli, net ... sabahları Avrasya üzerinden Tuzla, akşamları 3ncü köprü üzerinden Halkalı... ikiside ortalama 1.5 saat e yakın sürüyor ... ama mesafe farklarından dolayı sabahları ortalama hızım 40km civarı, akşamları ise 80 civarı... yalnız akşamları yoğun sayılabilecek trafikten sonra ortalama 120-140 arası, genellikle CC açık bir 3ncü köprü dönüşüm oluyor... he tabi araba dizel olduğundan, yumuşak kullansam da öyle özel bir tüketim kasışım yok... sabahları 4.7-5.3 arası akşamları da 5.5lt ile eve giriyorum...

Bir keresinde servisten ikame 1.2 Jetta almıştım, manueldi... sadece biraz daha dikkat ederek o zaman 6lt gitmiş, 6.2 ile de dönmüştüm.

Yüksek bir araç (qq veya 3008 gibi) ile yakıt tüketiminin 50k km de canımı sıkmaması için biraz fazla gayret göstermem lazım gibi... özellikle otoban sürüşlerinde hem konforu kaybederiz, hemde tüketiriz gibi geliyor.. bir bu araçların şanzımanı dsg gibi değil, özellikle qq otobanda kafa ütüleyebilir ve cvt nin tüketim handikapı çıkabilir

Orta dolululta olmayan, 90k civarına alınabilecek temiz, makyajlı dizel 308 sanırım en ideali.. veya 110 a dolu (allure) bir araç takip edilebilir.. manuel e kayıp 1.5 dci bir qq en azından yakıttan üzmez... tabi manuel olunca o paraya kocaman bir superb de bulunabilir gibime geliyor ...
 

atoprak

Panpa
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,369
Panpa puanı
1,898
Konum
İstanbul
Marka
Seat
@atoprak demek istediğinizi anladım, ama nacizane tavsiyem yukarıda kalın yazılmış yere dikkat etmeniz, fazla km yaptığınız belli o sebepten dolayı manuel bir araç öneremeyeceğim, fakat az yakan benzinli ve tork konvertörlü-cvt otomatik kombinasyonuna dönüp 308'den de daha ucuz seçeneklere yönelebilirsiniz.Ama yok daha ucuzu da saçma sapan araçlar olur binmeye değmez derseniz, ilanı atılan 90 küsür bin tl lik 308'lerde ideal(aşırı pahalı değil), lakin dediğim gibi ben senede 50 bin km yaptığım aracın olabildiğince ucuz olmasına dikkat ederdim, belki 60 bin tl lik düşük km de benzinli otomatik araçlar çok daha mantıklı olacaktır.
Edit: Şimdi piyasaya baktım da 308 Allureler'den daha ucuza alınabilecek doğru düzgün otomatik araba yok:( Hatta biraz bakındıktan sonra 308'lere para olsa da alsak dediğim doğrudur.:DMicra'lar var 60 bin tl'ye ama onda da segment düşüyor bilmiyorum düşünür müsünüz?
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-2016-cvt-micra-kazasiz-hatasiz-636291540/detay
Üstat B sınıfı bir opsiyon değil... yani benim B sınıfı almamı gerektirecek bir durum pek yok. Zaten kocaman bir adamım, sığamam o araçların içine.. evde Polo vardı ordan bilirim... birde çok ucuz bir araba almamı gerektirecek bir durumum da yok, öyleki günümün 3 saati araba içinde geçiyor... yeri gelince otobanda yüksek hızlı gidişlerin oluyor, yeri gelince deli trafiklerim... şindi aracım Golf 7 ... bundan indikten sonra günde 3 saatimi kendimi huzursuz hissedeceğim bir kabinde geçirmeme gerek yok...

Zaten millet bana Crossover veya biraz daga irice şeyler uygun görüyor, ben biraz mütevazi takılıyorken öyle Micra falan :) olmaz yani ...
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,402
Panpa puanı
32,194
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Benim güzergahım çol belli, net ... sabahları Avrasya üzerinden Tuzla, akşamları 3ncü köprü üzerinden Halkalı... ikiside ortalama 1.5 saat e yakın sürüyor ... ama mesafe farklarından dolayı sabahları ortalama hızım 40km civarı, akşamları ise 80 civarı... yalnız akşamları yoğun sayılabilecek trafikten sonra ortalama 120-140 arası, genellikle CC açık bir 3ncü köprü dönüşüm oluyor... he tabi araba dizel olduğundan, yumuşak kullansam da öyle özel bir tüketim kasışım yok... sabahları 4.7-5.3 arası akşamları da 5.5lt ile eve giriyorum...

Bir keresinde servisten ikame 1.2 Jetta almıştım, manueldi... sadece biraz daha dikkat ederek o zaman 6lt gitmiş, 6.2 ile de dönmüştüm.

Yüksek bir araç (qq veya 3008 gibi) ile yakıt tüketiminin 50k km de canımı sıkmaması için biraz fazla gayret göstermem lazım gibi... özellikle otoban sürüşlerinde hem konforu kaybederiz, hemde tüketiriz gibi geliyor.. bir bu araçların şanzımanı dsg gibi değil, özellikle qq otobanda kafa ütüleyebilir ve cvt nin tüketim handikapı çıkabilir

Orta dolululta olmayan, 90k civarına alınabilecek temiz, makyajlı dizel 308 sanırım en ideali.. veya 110 a dolu (allure) bir araç takip edilebilir.. manuel e kayıp 1.5 dci bir qq en azından yakıttan üzmez... tabi manuel olunca o paraya kocaman bir superb de bulunabilir gibime geliyor ...
Manuel tercih edeceksen kesinlikle D segment öneririm. Manuel ile otomatiğe nazaran gelecek konfor eksikliğini D segment ile kapatabilirsin. En azından manuel kullandığına değer hocam.

Ayağına hakim olur, sakin sakin sürersen belirttiğin şartlarda benzinli de seni üzmeyecek gibi duruyor. Zaten jetta ile 6 litre civarında tüketmen bunun göstergesi. Bakım masrafın azalacağı gibi yüksek km'lere gelince satmak da dizel kadar zor olmaz. Hem ağır bakımları da uygun hem de kafanda ki bütçeye daha dolu bir şeyler alabilirsin benzinli seçimiyle.

Yinede ben ayağıma hakim olmayı pek sevmiyorum, bununla uğraşamam dersen de tam otomatik dizel bir 308 bakıp bu defteri de kapatabilirsin. Artık burada tercih sana kalıyor hocam.
 

atoprak

Panpa
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,369
Panpa puanı
1,898
Konum
İstanbul
Marka
Seat
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-borovali-pinarbasi-toyota-2017-auris-1.8-hybrid-pre-orjinal-609127267/detay
Gibi belki seni heyecanlandıran bir farklılığa gidebilirsin.Kia-Hyundai test ettiğim ve teknik bilgim dahilinde Toyota'nın ciddi uzağındalar hibritte önermem o yüzden.Yılda yaptığın km yi göz önüne alırsak 15.000 de bir bakım aralığıyla mantıklı olabilecek gibi.3300 tl mtv var yıllık.Bakımlar 15.000 750 tl ; 30.000 batarya soğutma sıvısı değişimiyle 1000 tl; 45.000 yine 750 tl vs diye gidiyor. Uzun yol 5-5,5 Şehir içi: 5-5,5 arası geziyorlar.
Düşünmedim değil. Belli ki yakıt olarak benim aracımla neredeyse aynı yakacak tek kusuru mtv si .... Biraz lastik gürütültüsü ve pekte hoş olmayan bir iç mekanı var ama neticede düşünülebilir... bayiye gidip, bira mıncıklayıp :) bir test sürüşü yapmam lazım
 

DouglasAdams

DOKTOR
Stage 1
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
7,904
Panpa puanı
20,763
Konum
İzmir
Marka
Toyota
Düşünmedim değil. Belli ki yakıt olarak benim aracımla neredeyse aynı yakacak tek kusuru mtv si .... Biraz lastik gürütültüsü ve pekte hoş olmayan bir iç mekanı var ama neticede düşünülebilir... bayiye gidip, bira mıncıklayıp :) bir test sürüşü yapmam lazım
Hibrit aurisin yalıtımı benzinlilerine göre daha iyi yalıtımda.İç mekan ufak farklılıklar içeriyor.En doğrusunu yaparsın bence de galeride bir bakmakla:)
 

Sailor

Kaptan
Katılım
6 Kas 2016
Mesajlar
10,944
Panpa puanı
19,979
Konum
istanbul
Marka
Mazda
Benim güzergahım çol belli, net ... sabahları Avrasya üzerinden Tuzla, akşamları 3ncü köprü üzerinden Halkalı... ikiside ortalama 1.5 saat e yakın sürüyor ... ama mesafe farklarından dolayı sabahları ortalama hızım 40km civarı, akşamları ise 80 civarı... yalnız akşamları yoğun sayılabilecek trafikten sonra ortalama 120-140 arası, genellikle CC açık bir 3ncü köprü dönüşüm oluyor... he tabi araba dizel olduğundan, yumuşak kullansam da öyle özel bir tüketim kasışım yok... sabahları 4.7-5.3 arası akşamları da 5.5lt ile eve giriyorum...

Bir keresinde servisten ikame 1.2 Jetta almıştım, manueldi... sadece biraz daha dikkat ederek o zaman 6lt gitmiş, 6.2 ile de dönmüştüm.

Yüksek bir araç (qq veya 3008 gibi) ile yakıt tüketiminin 50k km de canımı sıkmaması için biraz fazla gayret göstermem lazım gibi... özellikle otoban sürüşlerinde hem konforu kaybederiz, hemde tüketiriz gibi geliyor.. bir bu araçların şanzımanı dsg gibi değil, özellikle qq otobanda kafa ütüleyebilir ve cvt nin tüketim handikapı çıkabilir

Orta dolululta olmayan, 90k civarına alınabilecek temiz, makyajlı dizel 308 sanırım en ideali.. veya 110 a dolu (allure) bir araç takip edilebilir.. manuel e kayıp 1.5 dci bir qq en azından yakıttan üzmez... tabi manuel olunca o paraya kocaman bir superb de bulunabilir gibime geliyor ...
Aslinda qq da durum bilindigi gibi degil son kasanin 1.2 yakit tuketimi 6.5 birde yalitimi cok iyilestirilmis. Yol tutusu guzel ama ic kalitesi golf ten sonra uzebilir onu belirteyim. Ama iste onun suyu kotu bunun soyle kotu diye diye 30 yasinda arabaya bineriz bu gidisle :D
bu segmentlerde kusursuz araba ne yazik ki yok ama ben qq yerine 3008 alirdim ic mekandan dolayi kiyas kabul etmez yani :D
 
Son düzenleme:

atoprak

Panpa
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,369
Panpa puanı
1,898
Konum
İstanbul
Marka
Seat
İlk hedef arabayı satmak ... bugün yıkatıp fotoğraflarımı çektim, garaja çektim. Hafta içi ilan çıkarım artık... taksi&uber e tahammül etmece başlayacak yine ...

Sonrasında heralde az km li, temiz bir 308, veya 1.5 dci lı qq veya dizel manuel bir Superb veya benzeri arasında karar verceğim... ne kes kel alaka bir kısa liste yaptım kendime.. tutarlı tek yanları dizel olmaları :) ... birde belki auris hybrid denerim... bakalım, hayırlısı....

Aslında kendimi taksi ve uber e alıştırabilsem araba almama gerek yok ama yapamıyorum... her ikiside (özellikle sarı taksiler) resmen tutuyor beni, dayanamıyor, harap oluyorum... ilginç adamım :)
 

by

Reis
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,740
Panpa puanı
7,597
Konum
İstanbul
Marka
Audi
@atoprak Yine vag olacak ancak eski otomobilim oldugu icin yaziyorum. 130k bandinda sifir km A3 1.0 tfsi alinabilir. Yakit tuketiminin dizelden pek farki yok. Bayiden bir fiyat alin derim.
 

atoprak

Panpa
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,369
Panpa puanı
1,898
Konum
İstanbul
Marka
Seat
@atoprak Yine vag olacak ancak eski otomobilim oldugu icin yaziyorum. 130k bandinda sifir km A3 1.0 tfsi alinabilir. Yakit tuketiminin dizelden pek farki yok. Bayiden bir fiyat alin derim.
Hocam,

Bir kere benzinli ... tdi ile 150-160 la dönsem bile arabanın 7 yaktığı olmuyor.. genellikle araçlarımı sakin kullanırım ama yıllardan beri “aman az yaksın, ekonmi yapayım” gibi bir ayak disiplinimde yok.

Üstüne üslük o araç yeni ve garantili olacak, haliyle aynı bakımı VW den %30 daha pahallıya yapan bir üreticinin servisine bağlanmış olacağım.

O paraya çıkacaksam benim bir değişiklik yapıyor olmam lazım, Crossover veya D segmenti gibi..VW grubundan da çok sıkıldım. 0km Golf 6, Leon Mk3, Polo Tdi ve birde şimdiki aracım oldu gruptan... hani baydım artık. Belki devasa ve düz vites bir Superb kaldırır bünye ki o da zaten daha üst sınıfta ...

Yakın arkadaşım aldı A3, 125k ya. Tamam, içi golften baya farklı ve hoş ama insan köklü değişiklik istiyor bir yandan..
 

by

Reis
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,740
Panpa puanı
7,597
Konum
İstanbul
Marka
Audi
Hocam,

Bir kere benzinli ... tdi ile 150-160 la dönsem bile arabanın 7 yaktığı olmuyor.. genellikle araçlarımı sakin kullanırım ama yıllardan beri “aman az yaksın, ekonmi yapayım” gibi bir ayak disiplinimde yok.

Üstüne üslük o araç yeni ve garantili olacak, haliyle aynı bakımı VW den %30 daha pahallıya yapan bir üreticinin servisine bağlanmış olacağım.

O paraya çıkacaksam benim bir değişiklik yapıyor olmam lazım, Crossover veya D segmenti gibi..VW grubundan da çok sıkıldım. 0km Golf 6, Leon Mk3, Polo Tdi ve birde şimdiki aracım oldu gruptan... hani baydım artık. Belki devasa ve düz vites bir Superb kaldırır bünye ki o da zaten daha üst sınıfta ...

Yakın arkadaşım aldı A3, 125k ya. Tamam, içi golften baya farklı ve hoş ama insan köklü değişiklik istiyor bir yandan..
Hic o sekilde dusunmemistim, dogru..
Yuksek suratte suv, crossover falan dizel de olsa 7’nin altinda kolay kolay yakmaz. (150-160 gibi hizlarda)
Mondeo tavsiye ederim
 

gokberks

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
60
Panpa puanı
80
Marka
BMW
Benim güzergahım çol belli, net ... sabahları Avrasya üzerinden Tuzla, akşamları 3ncü köprü üzerinden Halkalı... ikiside ortalama 1.5 saat e yakın sürüyor ... ama mesafe farklarından dolayı sabahları ortalama hızım 40km civarı, akşamları ise 80 civarı... yalnız akşamları yoğun sayılabilecek trafikten sonra ortalama 120-140 arası, genellikle CC açık bir 3ncü köprü dönüşüm oluyor... he tabi araba dizel olduğundan, yumuşak kullansam da öyle özel bir tüketim kasışım yok... sabahları 4.7-5.3 arası akşamları da 5.5lt ile eve giriyorum...

Bir keresinde servisten ikame 1.2 Jetta almıştım, manueldi... sadece biraz daha dikkat ederek o zaman 6lt gitmiş, 6.2 ile de dönmüştüm.

Yüksek bir araç (qq veya 3008 gibi) ile yakıt tüketiminin 50k km de canımı sıkmaması için biraz fazla gayret göstermem lazım gibi... özellikle otoban sürüşlerinde hem konforu kaybederiz, hemde tüketiriz gibi geliyor.. bir bu araçların şanzımanı dsg gibi değil, özellikle qq otobanda kafa ütüleyebilir ve cvt nin tüketim handikapı çıkabilir

Orta dolululta olmayan, 90k civarına alınabilecek temiz, makyajlı dizel 308 sanırım en ideali.. veya 110 a dolu (allure) bir araç takip edilebilir.. manuel e kayıp 1.5 dci bir qq en azından yakıttan üzmez... tabi manuel olunca o paraya kocaman bir superb de bulunabilir gibime geliyor ...
Konuyla alakasız olacak ama Halkalı'da nerede oturuyorsunuz? Ben de Halkalı Atakent'teyim.
 
Üst