Audi a5 2.0 tdi 190bg 270k
A5 sportback 2.0 tdi 190bg lik 270k
Ufak bir hatamı gideriyim a5 297k mış ben a4 e bakmışım
Audi a5 2.0 tdi 190bg 270k
A5 sportback 2.0 tdi 190bg lik 270k
Benim asil merak ettigim mevzu arteon premium rakiplerinden hangi mevzularda iyi ve hangi mevzularda kotu. Fiyat zaten pahali ama bu fiyata onlara denk ya da onlardan fazla ne sunuyor bilmek lazim
ama yine de bir şans vermek lazım hani belki mondeo gibi konforludur ya da sürüş dinamikleri çok iyidir bakıp görmek lazım.Bana sorarsanız bu arabaya pheaton ve toureg havası verilmeye çalışılmış
Passat altyapılı, içi kaç yıl önce piyasaya çıkan Passat ile neredeyse aynı olan, millet 1.6 hacimden 160 hp çıkarırken 2.0 hacminden ancak 150 hp sunan araca gerçekten 278.000 fazla. 240 lık versiyon bir nebze kabul edilebilir, en kötü bastın mı gider.Benim asil merak ettigim mevzu arteon premium rakiplerinden hangi mevzularda iyi ve hangi mevzularda kotu. Fiyat zaten pahali ama bu fiyata onlara denk ya da onlardan fazla ne sunuyor bilmek lazim
Resmen vergilerle soyuyorlarAçıkcası şu fiyatlar için kimin kulağını çınlatsam bilemedim.
Bence durum bu hocam ama yine de bir şans vermek lazım hani belki mondeo gibi konforludur ya da sürüş dinamikleri çok iyidir bakıp görmek lazım.
Otomobil zaten bence de pahalı. Yani şu aşamada bu fiyat skalasına çıkacaksam kesin olarak almayı düşündüğüm araçlar arasında son sırada falan yer alır. Dediğim gibi bu fiyata çok seçenek çıkıyor. 300 bin liraya yakın bir rakam verince insan bir alt segmenti olan passat'a göre daha farklı şeyler bekliyor hem altyapısal hem de tasarımsal ( iç mekan ) olarak. Ama yine de dediğim gibi otomobili bir tam tanımak lazım. Sürüşü, konfor-yol tutuş dengesi, yalıtımı falan nasıl bilmek gerek. Rakipleri iddialı premium modeller olunca, fiyatı da böyle yüksek olunca insan ister istemez onlara göre ne sunuyor ne sunamıyor merak ediyor.Passat altyapılı, içi kaç yıl önce piyasaya çıkan Passat ile neredeyse aynı olan, millet 1.6 hacimden 160 hp çıkarırken 2.0 hacminden ancak 150 hp sunan araca gerçekten 278.000 fazla. 240 lık versiyon bir nebze kabul edilebilir, en kötü bastın mı gider.
Eyvallah dizel motorlu değil ve 1.6 motorlu ama aynı paraya şu aracı alabiliyorken neden 2.0 vergisini Arteon için ödeyeyim ki.
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...r-kilometre-bayi-cikisli-full-446644657/detay
Olum tamam geçir geçir de. Opak renk ne yaAçıkcası şu fiyatlar için kimin kulağını çınlatsam bilemedim.
Passat altyapılı, içi kaç yıl önce piyasaya çıkan Passat ile neredeyse aynı olan, millet 1.6 hacimden 160 hp çıkarırken 2.0 hacminden ancak 150 hp sunan araca gerçekten 278.000 fazla. 240 lık versiyon bir nebze kabul edilebilir, en kötü bastın mı gider.
Eyvallah dizel motorlu değil ve 1.6 motorlu ama aynı paraya şu aracı alabiliyorken neden 2.0 vergisini Arteon için ödeyeyim ki.
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...r-kilometre-bayi-cikisli-full-446644657/detay
Otomobil zaten bence de pahalı. Yani şu aşamada bu fiyat skalasına çıkacaksam kesin olarak almayı düşündüğüm araçlar arasında son sırada falan yer alır. Dediğim gibi bu fiyata çok seçenek çıkıyor. 300 bin liraya yakın bir rakam verince insan bir alt segmenti olan passat'a göre daha farklı şeyler bekliyor hem altyapısal hem de tasarımsal ( iç mekan ) olarak. Ama yine de dediğim gibi otomobili bir tam tanımak lazım. Sürüşü, konfor-yol tutuş dengesi, yalıtımı falan nasıl bilmek gerek. Rakipleri iddialı premium modeller olunca, fiyatı da böyle yüksek olunca insan ister istemez onlara göre ne sunuyor ne sunamıyor merak ediyor.
Altyapı kalitesi, aerodinamiği ve aktarma organlarındaki biraz daha iyileştirmeden dolayı tiguan'a göre az daha iyi gider ama 2.0 tdi 150'lik motorun vereceği performans ahım şahım olmayacaktır. Hani kişisel beklentilere göre değişir ama ortalama bir şeyler çıkacaktır diye tahmin ediyorum. Zaten neticede motorun gücü belli, kasanın ağırlığı belli. Bildiğimiz dizeller gibi tork manyağı yapıp uçup kaçmayacaktır. Onun için 240'lık versiyon lazım. Fakat 150 hp yerine 180-190'lık bir ünite olmasını isterdim açıkçası. Bugün yeni nesil 1.6-1.5 dizeller bile çoktan 120-130 hp'leri gördüğü gibi 160-200'lük daha yeni nesil versiyonlar bile çıktı.Sanırım kimsenin dikkatini çekmemiş ama arteon boş ağırlık 2.0 tdi 150bg dsg için 1643 kg yazıyor aynı motoru kullanan passat 1501 kilo. Arada çok ciddi bir fark var. Şimdi asıl beni düşündüren otopark ın aynı motor ile test ettiği tiguan (30 kilo daha ağır) performansı için yetersiz yorumunda bulunmuşlardı bu arabada da buna benzer bir durum olabilir
Altyapı kalitesi, aerodinamiği ve aktarma organlarındaki biraz daha iyileştirmeden dolayı tiguan'a göre az daha iyi gider ama 2.0 tdi 150'lik motorun vereceği performans ahım şahım olmayacaktır. Hani kişisel beklentilere göre değişir ama ortalama bir şeyler çıkacaktır diye tahmin ediyorum. Zaten neticede motorun gücü belli, kasanın ağırlığı belli. Bildiğimiz dizeller gibi tork manyağı yapıp uçup kaçmayacaktır. Onun için 240'lık versiyon lazım. Fakat 150 hp yerine 180-190'lık bir ünite olmasını isterdim açıkçası. Bugün yeni nesil 1.6-1.5 dizeller bile çoktan 120-130 hp'leri gördüğü gibi 160-200'lük daha yeni nesil versiyonlar bile çıktı.
Öyle tabii de şanzımanın aktarması ve aerodinamik performans kesinlikle tiguan'dan daha iyidir. Bu fark ne kadar etki eder performansa testi izleyince görürüz ama belli ölçüde etki edeceği belli. Neticede biri yerden yüksek suv, diğeri spor bir sedan.Hocam aktarma diyorsun da tiguanda da 4 çeker vardı o sayede güç kaybı mı olur yoksa gücü daha iyi mi aktarır. Performans tabiki beklenti meselesi ama 2.0 150 değilde 190 olması gerekiyordu orası kesin.
Öyle tabii de şanzımanın aktarması ve aerodinamik performans kesinlikle tiguan'dan daha iyidir. Bu fark ne kadar etki eder performansa testi izleyince görürüz ama belli ölçüde etki edeceği belli. Neticede biri yerden yüksek suv, diğeri spor bir sedan.
2.0 tdi 150 hp'lik ünitenin şanzıman dişli oranı pek değişmez zaten. Şanzımanı farklı kılan muhtemelen biraz daha kararlı ve seri yükseltme/düşürme sağlıyor olması olabilir. Dediğim gibi yüksek hızlarda aerodinamik üstülüğü ve ağırlık merkezinin yere daha yakın olmasından kaynaklı bir miktar performans iyileşmesi vardır ama ahım şahım da bir fark olmaz. 150'lik motor ortalama bir performans gösterir işte. Muhtemelen yeni kasa astra k 320'lik torku ve hafif gövdesiyle 150'lik arteon'a kafa tutacak düzeydedir. Buradan belki bir performans tahmini yapılabilir.Bende merakla bekliyorum bide 0-100 olarak arteon 9.1 tiguan 9.3 çok büyük bir fark gözükmüyor umarım bu iş 120 den sonra değişir.
2.0 tdi 150 hp'lik ünitenin şanzıman dişli oranı pek değişmez zaten. Şanzımanı farklı kılan muhtemelen biraz daha kararlı ve seri yükseltme/düşürme sağlıyor olması olabilir. Dediğim gibi yüksek hızlarda aerodinamik üstülüğü ve ağırlık merkezinin yere daha yakın olmasından kaynaklı bir miktar performans iyileşmesi vardır ama ahım şahım da bir fark olmaz. 150'lik motor ortalama bir performans gösterir işte. Muhtemelen yeni kasa astra k 320'lik torku ve hafif gövdesiyle 150'lik arteon'a kafa tutacak düzeydedir. Buradan belki bir performans tahmini yapılabilir.
Hemen hemen bu civarda yürür gibi geliyor bana da. Dediğim gibi 320'lik c segment dizeller kafa tutar. Geçemez büyük ihtimal ama zorlar, fazla da ezdirmezler. 150'lik arteon da ne üzer ne güldürür işte.
2.0 150 bg passat vs 1.6 160bg talisman station wagon az çok performansı hakkında bilgi verebilir büyük olasılık talisman gibi yürür diye düşünüyorum
Yüksek hızlarda torktan çok hacim ve beygir daha etkili oluyor hafiflik ile 130bg lik c sınıfı zorlar ama bende geçebileceğini düşünmüyorum ve Fiyatını ve verdiğin mtv vergisini düşününce üzer gibi geliyorHemen hemen bu civarda yürür gibi geliyor bana da. Dediğim gibi 320'lik c segment dizeller kafa tutar. Geçemez büyük ihtimal ama zorlar, fazla da ezdirmezler. 150'lik arteon da ne üzer ne güldürür işte.
Zaten geçmesi gibi bir durum olmaz ama zorlar. Şimdi 280-300 bin lira gibi bir para verip, premium modellerden vazgeçip, c segment otomobillerden hatrı sayılır bir performans farkı alamadığında insan üzülür, canı sıkılır. Şahsen benim sıkılır net diyeyimYüksek hızlarda torktan çok hacim ve beygir daha etkili oluyor hafiflik ile 130bg lik c sınıfı zorlar ama bende geçebileceğini düşünmüyorum ve Fiyatını ve verdiğin mtv vergisini düşününce üzer gibi geliyor
Zaten geçmesi gibi bir durum olmaz ama zorlar. Şimdi 280-300 bin lira gibi bir para verip, premium modellerden vazgeçip, c segment otomobillerden hatrı sayılır bir performans farkı alamadığında insan üzülür, canı sıkılır. Şahsen benim sıkılır net diyeyim
Motordan alınacak gücü sanırım yasal emisyon mevzuatlarına ve markaların kendi içindeki diğer motor seçeneklerini etkisiz bırakmaması mevzusuna göre belirliyorlar zannedersem. 190'lık 400 nm torklu diğer dizel motora yakın bir tork gücü elde edilirse 190'lığın ayağına sıkılır diye düşünmüş olabilirler. Yoksa 2.0 motordan 320 tork kesinlikle az. Bakalım yakında karşılaştırma videoları gelir. Neyi ne kadar geride ya da üstün anlarız.Bmw de x.18d diye seri çıkarmış 2.0 dizel 150bg ve 320 tork motoru var (yeni ise 2.0 motordan 320 tork nedir!?) aslında premium olması dışında arteon direk 4.18d rakibi diyebiliriz o da 263k dan başlıyor
350 civarı olsa sıkıntı olmazdı bence 30 tork dizel için az bir değer değilMotordan alınacak gücü sanırım yasal emisyon mevzuatlarına ve markaların kendi içindeki diğer motor seçeneklerini etkisiz bırakmaması mevzusuna göre belirliyorlar zannedersem. 190'lık 400 nm torklu diğer dizel motora yakın bir tork gücü elde edilirse 190'lığın ayağına sıkılır diye düşünmüş olabilirler. Yoksa 2.0 motordan 320 tork kesinlikle az. Bakalım yakında karşılaştırma videoları gelir. Neyi ne kadar geride ya da üstün anlarız.