Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

fatihdedeoglu

Taklacı Güvercin
7
Arkadaşlar aracım 120.000 km de 2012 şanzuman 1.200 ila 2.000 devir arası vuruntu yapıyor ama başka hiçbir devirde yapmıyo acaba sebebi nedir daha önce başına gelen yada bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi ?
 
Bende de 2014 320i ed var. 1200-2000 devir arasi ayni sorunu yasiyorum. Anlatilanlari okuyunca umutsuzluga kapildim. Sorunun kesin cozumu nasil mumkun olabilecek? Bobin buji degistim. Olmadi. Sanziman yag basincinda dusukluk var, sanziman yagini tamamlayip bir deneyelim dediler. Cozum olabilir mi?

Geçmiş olsun, şanzıman yağına su kaçmış diyebilirler sizin alttan açılan şanzıman contasını görmeniz lazm. Pekmez gibi ise su karışmıştır. Bildiğin kıvamda ise sorun yoktur. Eğerki vuruntu yani vibrasyon yağ ekleme ile düzelirse ki düzelme ihtimali var (bu arada yağ kodu ve markası çok önemli) o zaman şanslısınız demektir. Aracınız daha önce alttan Şanzıman koruma açma kapama ya da herhangi bir işlem gördüyse vidaları tam sıkılmamış olabiliyor bizde tekrar vidalarını sıkınca kavramayı oturtunca geçmişti. Sizinde bu devir arasındaki vibrasyonun %90’ı geçme ihtimali var.
 
Son düzenleme:
Bu konunun takipçisiyim. Bende de aynı sorun var 320ied. 30binde. Alt devirlerde vuruntu. Özellikle dur kalk trafikte çok rahatsız edici. Yakıt katıkısı denedim. Yakıt shell v power. Sorun devam ediyor. Birde klimayı açınca vuruntu vs. Artıyor. Kapatınca baya azalıyor. Bunun motorla ilgisinin oldugunu düşünüyorum ama...?
Bu arada Şanzıman Kontrolünü nerde yaptırdınız?
Bahsettiğiniz olay ECU update ile düzelen bir şey. Mevcut yazılımla klima açınca rolanti devrini yeteri kadar arttırmıyor ve sarsıntı artıyor. Klima kapalı olsa da rolantide sallantı mevcut. Şu anda en güncel ECU update yaptırmanın ücreti 180 - 200₺ civarıydı yanlış hatırlamıyorsam. Önce bunu yaptırmalısınız. Sorun düzelmezse şanzıman kontrol edilmeli. 30.000 km'lerde şanzıman ile ilgili şikayetler olmaz.
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun, şanzıman yağına su kaçmış diyebilirler sizin alttan açılan şanzıman contasını görmeniz lazm. Pekmez gibi ise su karışmıştır. Bildiğin kıvamda ise sorun yoktur. Eğerki vuruntu yani vibrasyon yağ ekleme ile düzelirse ki düzelme ihtimali var (bu arada yağ kodu ve markası çok önemli) o zaman şanslısınız demektir. Aracınız daha önce alttan Şanzıman koruma açma kapama ya da herhangi bir işlem gördüyse vidaları tam sıkılmamış olabiliyor bizde tekrar vidalarını sıkınca kavramayı oturtunca geçmişti. Sizinde bu devir arasındaki vibrasyonun %90’ı geçme ihtimali var.
Sanzimana alttan baktilar, yag akitmisti ve akan yag tahliye cikisindan akmis, dolayisiyla yagda eksiltme yok, su karismasindan dolayi artma var dediler. Daha sonra kendim motor suyuna baktigimda tahin kivaminda yag gordum. Bence sanziman yag sogutucu patlamis, suya yag, yagada su karismis gibi. Yarin sanzimanciya gosterecem.
 
Hocam ben bugun sogutucu ve filtre ile 2 tur yag degisimini yaptim. Arabayi teslim aldim. Duzelmis gibi gorunuyor. 3. tur yag degisimini de bir kac gun sonra yapacaz. Sizin yazdiklariniza bakinca ilk 4 binlik masrafi yaptiktan 4-5 gun sonra tekrar ariza oldugunu ve revizyona gittiginizi anladim. Ilk mudahaleden sonra tekrarlayan ariza bastaki silkeleme sorunumuydu yoksa farkli bir sikayet mi olustu? Ayrica şu ihtimal varmi sizin yagin degisip sogutucunun degismemis olmasi ve tekrar yaga su karistirmis olmasi mumkunmu? Ikinci mudaheleden once yag yine tahin gibi olmus muydu?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam ben bugun sogutucu ve filtre ile 2 tur yag degisimini yaptim. Arabayi teslim aldim. Duzelmis gibi gorunuyor. 3. tur yag degisimini de bir kac gun sonra yapacaz. Sizin yazdiklariniza bakinca ilk 4 binlik masrafi yaptiktan 4-5 gun sonra tekrar ariza oldugunu ve revizyona gittiginizi anladim. Ilk mudahaleden sonra tekrarlayan ariza bastaki silkeleme sorunumuydu yoksa farkli bir sikayet mi olustu? Ayrica şu ihtimal varmi sizin yagin degisip sogutucunun degismemis olmasi ve tekrar yaga su karistirmis olmasi mumkunmu? Ikinci mudaheleden once yag yine tahin gibi olmus muydu?
Merhaba, ilk uygulamada sorun kalkış dur kalk titremesi idi. İlk uygulama sonunda o sorun hem tam anlamıyla geçmemiş artı üzerine 2/3/4 viteslerde vuruntu eklenmişti. İlk müdahalede evet soğutucu değişti gördüm devir daim için yağlar eklenip boşaltıldı. Sanzıman bir kısım yağı içerisinde muhafaza ettiği için birde su karışmış yağ devir daim sureti ile giderilmek istenmişti. Tabi fiyasko ile sonuçlandı. Şanzıman balataları vs bunlarında temizlenmesi gerekiyormuş. Revizyon şart dediler. Yani komple açılıp temizlenmesi sorunu çözdü. Açıkca 2. Müdaheleden önce açıp yağa bakmadım. Sinirden şanzımancıya teslim ettim aracı. Sadece soğutucu değiştiği için tekrar değişilmedi. Geri tüm işlemler yapıldı. Sorunumuzun adı; şanzıman yağına su karışması.. Umarım sizin aracınız bu şekli ile atlatmış olur.
 
Merhaba, ilk uygulamada sorun kalkış dur kalk titremesi idi. İlk uygulama sonunda o sorun hem tam anlamıyla geçmemiş artı üzerine 2/3/4 viteslerde vuruntu eklenmişti. İlk müdahalede evet soğutucu değişti gördüm devir daim için yağlar eklenip boşaltıldı. Sanzıman bir kısım yağı içerisinde muhafaza ettiği için birde su karışmış yağ devir daim sureti ile giderilmek istenmişti. Tabi fiyasko ile sonuçlandı. Şanzıman balataları vs bunlarında temizlenmesi gerekiyormuş. Revizyon şart dediler. Yani komple açılıp temizlenmesi sorunu çözdü. Açıkca 2. Müdaheleden önce açıp yağa bakmadım. Sinirden şanzımancıya teslim ettim aracı. Sadece soğutucu değiştiği için tekrar değişilmedi. Geri tüm işlemler yapıldı. Sorunumuzun adı; şanzıman yağına su karışması.. Umarım sizin aracınız bu şekli ile atlatmış olur.
150 km kadar yol yaptim bir kac gunde. Ve tekrar ayni silkeleme basladi. 3. Yag degisimini henuz yapmamistik. Onu da yapip gecmesini dilemekten baska bir sey yok yapilacak.
 
Ya yok adaptasyon yok bilmemne cok kulfetli arabalar cidden. Tamamen isi sova dokmeye calisip yuzlerine gozlerine bulastirmislar cogu seyi.

Bmw de en çok güvendiğim nokta şanzımandı, hatta dünyadaki manuel otomatikler arasında en güvendiğim idi, bu olayın olması hiç hoş değil, checkpoint bmw cem zaten 70-80 bin km gibi müşterilerine şanzıman yağ soğutucu değişimini tavsiye ediyordu.
 
Ya yok adaptasyon yok bilmemne cok kulfetli arabalar cidden. Tamamen isi sova dokmeye calisip yuzlerine gozlerine bulastirmislar cogu seyi.
Şanzıman adaptasyonu normalde sürücü profiline uyum sağlayıp ona göre hareket etmesi için var. Mesela çok trafikte kalan biriyle kalmayan biri arasında şanzıman fark ediyor. Bu yönden bakınca mantıklı, çünkü sürüş değişiyor.
 
Bu sorunun sebebi ne acaba? 2015 model 1.18i ve 3.20i kullaniyor arkadaslarim. Yine yakin zamanda 2018 3.20i baska bir arkadasim aldi. Ben de 2012 1.16i kullaniyorum 3 yil oldu. Sanziman basta olmak uzere hic sorun yasamadik 20bin kmde nasilsa 50bin kmde de ayni.

Bu araclara zamaninda cok yazilim yapildi. Acaba bunun acisi mi? Ben de ilk aldigimda bir yazilimci bu araclara yazik ediyorsunuz, bu motoru 215hp altinda kullanmayin yazik ediyorsunuz diyordu. Belki de zamaninda yapilan yazilimlar araclari yoruyor ve sorunlu yapiyordur.
 
Bu sorunun sebebi ne acaba? 2015 model 1.18i ve 3.20i kullaniyor arkadaslarim. Yine yakin zamanda 2018 3.20i baska bir arkadasim aldi. Ben de 2012 1.16i kullaniyorum 3 yil oldu. Sanziman basta olmak uzere hic sorun yasamadik 20bin kmde nasilsa 50bin kmde de ayni.

Bu araclara zamaninda cok yazilim yapildi. Acaba bunun acisi mi? Ben de ilk aldigimda bir yazilimci bu araclara yazik ediyorsunuz, bu motoru 215hp altinda kullanmayin yazik ediyorsunuz diyordu. Belki de zamaninda yapilan yazilimlar araclari yoruyor ve sorunlu yapiyordur.
Aman hocam nazar etmeyin. O yazılımcı da aracın bütün arızalarını kendisi karşılayacakmış gibi güzel atıp tutmuş.
 
Bir de soyle tecrubem oldu. Bir sorun yasadigimda artik ozel servise gitmiyorum. Oncesinde mutlaka yetkili servise ugramak lazimmis.

Bir ara cold startta rolanti dalgalanmasi yasadim. Buji diyenler oldu. 3 farkli buji denedim. Bobin diyenler oldu 2 farkli bobin denedim. Motoru komple indircez diyen bile oldu. Yetkili servis adaptasyon yapip guncel yazilimi yukledi ustelik 30TL gibi sembolik bi rakam aldilar. Duzeldi.
 
Şanzıman adaptasyonu normalde sürücü profiline uyum sağlayıp ona göre hareket etmesi için var. Mesela çok trafikte kalan biriyle kalmayan biri arasında şanzıman fark ediyor. Bu yönden bakınca mantıklı, çünkü sürüş değişiyor.
Valla bunlarin hicbirisini yapmayan beni kaale almayan bir sanzimanla 100 bin km yaptim su arizalarin hicbirini vermedi. Ne kadar komplike o karar sorun bence
 
Sorun yaşayan herkese geçmiş olsun. Bir ürünün ne kadar sağlam,sorunsuz,dayanıklı olduğu iddaa edilse de bunların kul yapımı olduğunu unutmamak lazım. Teknoloji arttıkça potansiyel sorun sayısı da doğal olarak artıyor ama şunu unutmamak lazım 1.6 atmosferik 4 ileri arabalar bile 100000 km görmeden sorun çıkarabiliyor. Tabii bide işin içini Premium marka girince sorunların ücreti ekstra maliyetli oluyor.
 
Son düzenleme:
Sorun yaşayan herkese geçmiş olsun. Bir ürünün ne kadar sağlam,sorunsuz,dayanıklı olduğu iddaa edilse de bunların kul yapımı olduğunu unutmamak lazım. Teknoloji arttıkça potansiyel sorun sayısı da doğal olarak artıyor ama şunu unutmamak lazım 1.6 atmosferik 4 ileri arabalar bile 100000 km görmeden sorun çıkarabiliyor. Tabii bide işin içini Premium marka girince sorunların ücreti ekstra maliyetli oluyor.
Yani teknoloji demek vites sayisinin artmasi mi yoksa var olan teknolojiyi minimum ariza cikartacak sekilde ayarlamak mi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...