Geyik Başlığı 2

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Berkin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
O değil de, Doğan Kabak yeni Octavia tanıtmış ya, az önce yuğtuptan izledim. Yine yanlış bilgilendirmeler, var. Canlı yayındaki izleyiciler daha çok tanıtıyor arabayı. Arabaya arkada bağımsız süspansiyon demiş, kataloğunda "bileşik bağlantılı krank aksı" yazıyor. Bildiğimiz torsiyon değil mi bu?
 
türk erkeklerini gazoz gibi içmeye geliyoorrr <3 :D
böyle durduğuna bakmayın kolay lokma değildir :)
Aleyna-Tilki-sa%C3%A7-rengi-boya-numaras%C4%B1.jpg
Öğürdüm :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
O değil de, Doğan Kabak yeni Octavia tanıtmış ya, az önce yuğtuptan izledim. Yine yanlış bilgilendirmeler, var. Canlı yayındaki izleyiciler daha çok tanıtıyor arabayı. Arabaya arkada bağımsız süspansiyon demiş, kataloğunda "bileşik bağlantılı krank aksı" yazıyor. Bildiğimiz torsiyon değil mi bu?
torsiyon ama bağımsız taklidi yapıyomuş :D youtube yorumlarından okudum :asdjasdkhasd :D
 
O değil de, Doğan Kabak yeni Octavia tanıtmış ya, az önce yuğtuptan izledim. Yine yanlış bilgilendirmeler, var. Canlı yayındaki izleyiciler daha çok tanıtıyor arabayı. Arabaya arkada bağımsız süspansiyon demiş, kataloğunda "bileşik bağlantılı krank aksı" yazıyor. Bildiğimiz torsiyon değil mi bu?
Ben onu anlayamıyorum ya golfe preminyum dediler bide
 
Ortamlarda bağımsız dersin, kim bilecek... :D
Ekli dosyayı görüntüle 7768
knk sen bilgilisindir sana sorayım :D şimcik atmosferikte egzoz geri basıncı önemli, yok alt devirleri ölüyor falan olayı var :D peki turbolu motorda? :D birçok kaynak okudum genelde yabancı kaynaklı hepsi geri basınç turbo problemlerine yol açıyor diyor türk kaynaklarında ise hepsi geribasınç olmazsa alt devirler ölür turbo&atmosferik ayırt etmeksizin falan diyorlar :D biliyon mu emmi :(
 
Valla Ceyhun biliyorum VAG grubu araçlara çok düşkünsün, özellikle dsg'sine toz konduramıyorsun ama kusuruma bakma istersen beni otm. vites kullanmasını bilmeyen %80'lik kesime koy umurumda olmaz; ben kullandığım kadarında bile o şanzımanın zayıflığını hissettim. Şehir içinde takır tukur vurarak vites değiştiren şanzımana ben hayatta güvenmem. Otm. şanzımanı kullanmasını bilen biriyim ama otomatik şanzıman diye de aman narin kullanayım dedirtiyorsa 15bin lira fazla para verip o şanzıman alınmaz, tam tersine 15bin ucuza versinler de o kadar narin şanzımanı kullanmayı kabul edeyim.
Narin yapısını bilerek ilk başta direk yaş kavrama olarak çıkarttıkları şanzımanı daha sonra maliyet kaygılarıyla kuru kavramaya geçirdiler. Bunun savunulacak bir tarafı yok. Benim gözümde mantıklı tek açıklaması da öteki başlıktaki yorumda yazdığım gibi tüketim ekonomisine hizmet eden, "2 yılda bir yenileyin" yaklaşımıdır.
Ha bu arada o "iyi niyet garantisi" nin de müşteriyi nasıl bir söğüşleme şekli olduğunu herkes biliyor. Ölümü gösterip sıtmaya razı ediyorlar.
Edit: Eğer servis kusurlu bir araçta araç sahibini sağılacak inek yerine koyan bir yaklaşımda bulunuyorsa o "rezillikleri" çıkaranları da sonuna kadar desteklerim. Kullanıcı hatası diyen firmayla tereddüt etmeden ayıplı mal konusunda mahkemelik olduk daha önce, haksız olan firma duruşma gününden 1 gün önce caydı, arabamızı değiştirmeyi kabul etti. Ama o noktaya kadar gelirken firmaların o "iyi niyet"li yaklaşımlarının nasıl olduğunu tattık, iyi biliriz.
Benim dsg ile dusuncem sudur. Hatunda 2008 a3 var . Tabiki bizler kadar soyle kullan boyle kullan diye kimse uyarmamis. 45 yada 50 bin km civarlarinda dagilmis dsg. Kullanici hatasi diyede kendi cebinden odemis. Simdi 15 bin km gecti uzerinden trafikte arkadan biri vururmus gibi bir one atma tak tuk sacma sapan hareketler yapiyor.elbette kendisi yanlis kullanmistir prensiplere uymamistir ama benim ustune zorla bindigim tork konvertorlu hala ilk gunku gibi. Hatta bazen zorla bir dusuk vitese alip bi anda 7 bin devir vurup olabildigince napacagina bakiyorum gene sorunsuz.tamam dsg hakikaten hizli ve cabuk tork konv gibi gucten yemiyor ama hem daha pahali hemde narin. Birde kullanici nasil kullanicagini bilmesede tork konv olanlar omurluk.
 
Benim dsg ile dusuncem sudur. Hatunda 2008 a3 var . Tabiki bizler kadar soyle kullan boyle kullan diye kimse uyarmamis. 45 yada 50 bin km civarlarinda dagilmis dsg. Kullanici hatasi diyede kendi cebinden odemis. Simdi 15 bin km gecti uzerinden trafikte arkadan biri vururmus gibi bir one atma tak tuk sacma sapan hareketler yapiyor.elbette kendisi yanlis kullanmistir prensiplere uymamistir ama benim ustune zorla bindigim tork konvertorlu hala ilk gunku gibi. Hatta bazen zorla bir dusuk vitese alip bi anda 7 bin devir vurup olabildigince napacagina bakiyorum gene sorunsuz.tamam dsg hakikaten hizli ve cabuk tork konv gibi gucten yemiyor ama hem daha pahali hemde narin. Birde kullanici nasil kullanicagini bilmesede tork konv olanlar omurluk.

İşte bu yüzden çift kavramalara yarı otomatik tork konvertörlülere tam otomatik deniliyor D ye takıp her şeyi unutuyorsun.
 
knk sen bilgilisindir sana sorayım :D şimcik atmosferikte egzoz geri basıncı önemli, yok alt devirleri ölüyor falan olayı var :D peki turbolu motorda? :D birçok kaynak okudum genelde yabancı kaynaklı hepsi geri basınç turbo problemlerine yol açıyor diyor türk kaynaklarında ise hepsi geribasınç olmazsa alt devirler ölür turbo&atmosferik ayırt etmeksizin falan diyorlar :D biliyon mu emmi :(
Kardeş turbodan fazla anlamam ben ya. Haram beygir cahiliyim. :( Sana şimdi burada şahane sıkarım, işin ustası sanırsın lakin size saygım var, yapmam böyle şeyler :D Tek bildiğim o backpressure olmadığında alt devirlerin daha cansız olduğu. Uzun teknik açıklaması var da bildiğim kadarını yazmaya da şu an üşenirim açıkçası. :D Ha bunun turboya etkisi nasıldır, iyi midir kötü müdür onu hiç kestiremiyorum. @Yasin Aygun sen ne diyorsun bu işe sen söyle bişeyler.
 
Kardeş turbodan fazla anlamam ben ya. Haram beygir cahiliyim. :( Sana şimdi burada şahane sıkarım, işin ustası sanırsın lakin size saygım var, yapmam böyle şeyler :D Tek bildiğim o backpressure olmadığında alt devirlerin daha cansız olduğu. Uzun teknik açıklaması var da bildiğim kadarını yazmaya da şu an üşenirim açıkçası. :D Ha bunun turboya etkisi nasıldır, iyi midir kötü müdür onu hiç kestiremiyorum. @Yasin Aygun sen ne diyorsun bu işe sen söyle bişeyler.
bu konuyu araştırmamın sebebi eranın turbosunun çok çabuk bozulması oysa ki çoğu araçta o model garrett turbo kullanılmış ve hiçbir sorun yaşanmamış. turbolu araç kullanırken bazı dikkat edilmesi gereken şeyler var onları biliyorum, uyguluyorum da fakat çoğu kişide bozulma olayını duyup, okuyunca araştırmaya karar verdim.
1. Yağın kaliteli olması gerek ve sık değiştirilmesi gerekiyormuş. Keza hava filtresinin de öyle :D
2. Bazıları yağ soğutucusunun işlevinin çok çabuk yitirildiğinden bahsetmiş o yüzden ısıya dayanıklı olanları tercih etmekte fayda var.
3. 1900lü devirlerde torkunu verdiği için hiç üst devirlere çıkmaya ihtiyaç duymuyoruz genelde bu da dpf ve egr'nin tıkanmasına neden oluyor. Egr&dpf tıkandığı zaman geri basıncı fazla artırıp çekişi düşüyor, gaz yememeye başlıyor ve turboyu da bozuyor.

Eklemek ya da düzeltmek isteyenler varsa söyleyebilir :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...