Diğer markaları bilmiyorum ama BMW'de iyi niyetden 110k'da komple sandık motor yapılan araç var bildiğim. Kasti bir durum yoksa garanti kapsamında değişim yapıyorlar ücretsiz.Bu iyi niyet garantisi tam olarak ne oluyor?
Niye Çattın Kaşlarını
Böyle hafif sinirli hırçın ufff en sevdiyim
Bu 8 konseptine çok benzemiş
Alfa görünce arızaya bağlıyorum abi dayanamıyorum
Alfa görünce arızaya bağlıyorum abi dayanamıyorum
İyi akşamlar
orucunuz kabul olsun
Kankacım turbo egzoz gazlarıyla çalışan bir parça olduğu için teorik olarak ne kadar çok egzoz gazı o kadar çok motora giren temiz hava demektir.bu konuyu araştırmamın sebebi eranın turbosunun çok çabuk bozulması oysa ki çoğu araçta o model garrett turbo kullanılmış ve hiçbir sorun yaşanmamış. turbolu araç kullanırken bazı dikkat edilmesi gereken şeyler var onları biliyorum, uyguluyorum da fakat çoğu kişide bozulma olayını duyup, okuyunca araştırmaya karar verdim.
1. Yağın kaliteli olması gerek ve sık değiştirilmesi gerekiyormuş. Keza hava filtresinin de öyle
2. Bazıları yağ soğutucusunun işlevinin çok çabuk yitirildiğinden bahsetmiş o yüzden ısıya dayanıklı olanları tercih etmekte fayda var.
3. 1900lü devirlerde torkunu verdiği için hiç üst devirlere çıkmaya ihtiyaç duymuyoruz genelde bu da dpf ve egr'nin tıkanmasına neden oluyor. Egr&dpf tıkandığı zaman geri basıncı fazla artırıp çekişi düşüyor, gaz yememeye başlıyor ve turboyu da bozuyor.
Eklemek ya da düzeltmek isteyenler varsa söyleyebilir
sağol knk valla bilgi kirliliğinden kurtardın beni :* motordan çıkan boruya delik açtırdım fazla büyük değil tabii alt devirlerde bi sıkıntı göremedim hatta daha iyi gitmeye başladıKankacım turbo egzoz gazlarıyla çalışan bir parça olduğu için teorik olarak ne kadar çok egzoz gazı o kadar çok motora giren temiz hava demektir.
Ama araçların egzoz sistemlerinde borudan akan gaz termodinamik olarak zorlanmış bir akışa örnektir. Zorlanmış akışlarda boru kesit alanı (çap) arttıkça egzoz gazının akışı değişecek ve büyük ihtimal türbülansa girecek. O yüzden düz boru yapılsa bile ince krom borularla yapılmalı. Teorik olarak böyle; yani yüksek devirde evet performans artar ama geri basıncın önemi de bu noktada turbo kanatlarının özellikle düşük devirlerde verimli çalışması için önemli.
Senin yapacağın mobil, motul 0-40 gibi iki markadan biriyle her 10binde yağ değişimi yapman. Katı iptal edebilirsin kat zamanla turboyu zorlayabilir ama orta susturucu dursun bir zararı yok hatta faydası var
Delik derken manifoldun oraya mı yoksa manifolddan sonra katalizör geliyor katalizöre mi attınsağol knk valla bilgi kirliliğinden kurtardın beni :* motordan çıkan boruya delik açtırdım fazla büyük değil tabii alt devirlerde bi sıkıntı göremedim hatta daha iyi gitmeye başladı
katalizör başlamadan ki olan yere knkDelik derken manifoldun oraya mı yoksa manifolddan sonra katalizör geliyor katalizöre mi attın
İyileşme varsa kat dolmuş olabilir kanka bi de sesi artmıştır keratanın xdkatalizör başlamadan ki olan yere knk
knk sanki erkek oldu ya kalınlaştı sesi yeni ergenliğe girmiş gibi oldu yerim yaaaİyileşme varsa kat dolmuş olabilir kanka bi de sesi artmıştır keratanın xd
Hoşbulduk nasıl gidiyorAaaminn inşallahhhh ojgeldinn