Geyik Başlığı 2

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Berkin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
New 3 diyolar
19114665_10211354554193673_305012211_n.jpg

19075413_10211354554233674_1801877894_n.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre16
bu konuyu araştırmamın sebebi eranın turbosunun çok çabuk bozulması oysa ki çoğu araçta o model garrett turbo kullanılmış ve hiçbir sorun yaşanmamış. turbolu araç kullanırken bazı dikkat edilmesi gereken şeyler var onları biliyorum, uyguluyorum da fakat çoğu kişide bozulma olayını duyup, okuyunca araştırmaya karar verdim.
1. Yağın kaliteli olması gerek ve sık değiştirilmesi gerekiyormuş. Keza hava filtresinin de öyle :D
2. Bazıları yağ soğutucusunun işlevinin çok çabuk yitirildiğinden bahsetmiş o yüzden ısıya dayanıklı olanları tercih etmekte fayda var.
3. 1900lü devirlerde torkunu verdiği için hiç üst devirlere çıkmaya ihtiyaç duymuyoruz genelde bu da dpf ve egr'nin tıkanmasına neden oluyor. Egr&dpf tıkandığı zaman geri basıncı fazla artırıp çekişi düşüyor, gaz yememeye başlıyor ve turboyu da bozuyor.

Eklemek ya da düzeltmek isteyenler varsa söyleyebilir :D
Kankacım turbo egzoz gazlarıyla çalışan bir parça olduğu için teorik olarak ne kadar çok egzoz gazı o kadar çok motora giren temiz hava demektir.
Ama araçların egzoz sistemlerinde borudan akan gaz termodinamik olarak zorlanmış bir akışa örnektir. Zorlanmış akışlarda boru kesit alanı (çap) arttıkça egzoz gazının akışı değişecek ve büyük ihtimal türbülansa girecek. O yüzden düz boru yapılsa bile ince krom borularla yapılmalı. Teorik olarak böyle; yani yüksek devirde evet performans artar ama geri basıncın önemi de bu noktada turbo kanatlarının özellikle düşük devirlerde verimli çalışması için önemli.

Senin yapacağın mobil, motul 0-40 gibi iki markadan biriyle her 10binde yağ değişimi yapman. Katı iptal edebilirsin kat zamanla turboyu zorlayabilir ama orta susturucu dursun bir zararı yok hatta faydası var
 
Kankacım turbo egzoz gazlarıyla çalışan bir parça olduğu için teorik olarak ne kadar çok egzoz gazı o kadar çok motora giren temiz hava demektir.
Ama araçların egzoz sistemlerinde borudan akan gaz termodinamik olarak zorlanmış bir akışa örnektir. Zorlanmış akışlarda boru kesit alanı (çap) arttıkça egzoz gazının akışı değişecek ve büyük ihtimal türbülansa girecek. O yüzden düz boru yapılsa bile ince krom borularla yapılmalı. Teorik olarak böyle; yani yüksek devirde evet performans artar ama geri basıncın önemi de bu noktada turbo kanatlarının özellikle düşük devirlerde verimli çalışması için önemli.

Senin yapacağın mobil, motul 0-40 gibi iki markadan biriyle her 10binde yağ değişimi yapman. Katı iptal edebilirsin kat zamanla turboyu zorlayabilir ama orta susturucu dursun bir zararı yok hatta faydası var
sağol knk valla bilgi kirliliğinden kurtardın beni :* motordan çıkan boruya delik açtırdım fazla büyük değil tabii :D alt devirlerde bi sıkıntı göremedim hatta daha iyi gitmeye başladı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20 ve yaso
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...