Geyik Başlığı 4

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Cussler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Daha altını gören var ama kasarak. Normalde şartlarda o motor çok rahat +8,5 yakıyor. 10 litrelere yaklaşanları bile biliyorum. Kullanımla alakalı tabii. Zaten o araca lpg'siz binen yok gibi bir şey ve o araç için, yani ti-vct motor için en fazla prins markasını öneriyorlar. Ti-vct motorların 1-2 ve 3-4 silindirleri birbirinden bağımsız zamanlarda çalışır. Diğer bir çok lpg sistemini bu araca taktığınızda yakıt püskürtme zamanlamasının ayar sorunu oluyor. Prins markada bu böyle değil. Her silindiri ayrı ayrı hesaplayabilen bir yöntem geliştirmişler.

Bu motor fiestanın 1.6 motoru ile aynımıdır.
 
Bu benim fiesta powershift 1.6 kasmalı kullanım skorum..
20141102_172912.jpg
 
Birde bu istanbul ankara otobanında sabit hızla elde edilen değer.
Aynı şartlarda kullanıldığını var sayarsak 8,5 focus için çok fazla bir değer değil gibi duruyor fiesta'ya bakınca. Ama İstanbul içinde, normal kullanımda, trafikte dahil focus 8,5'un üzerine çıkar diye tahmin ediyorum.
 
Aynı şartlarda kullanıldığını var sayarsak 8,5 focus için çok fazla bir değer değil gibi duruyor fiesta'ya bakınca. Ama İstanbul içinde, normal kullanımda, trafikte dahil focus 8,5'un üzerine çıkar diye tahmin ediyorum.

Ben bu arabayı alınmaması gereken otomobiller listeme eklerimde, hatırladığım kadarıyla 1,6 fiesta çok eğlenceli idi. o eğlence için 8,5 litrelere göz yumulur, hatta lpg takılmadan sürülebilir. Ama focusda ayna eğlence alınmaz heralde.
Hayla kullandığım en eğlenceli makine olarak Ford fiesta 1,6 ti-vct powershift olarak kalmış aklımda.
 
Ben bu arabayı alınmaması gereken otomobiller listeme eklerimde, hatırladığım kadarıyla 1,6 fiesta çok eğlenceli idi. o eğlence için 8,5 litrelere göz yumulur, hatta lpg takılmadan sürülebilir. Ama focusda ayna eğlence alınmaz heralde.
Hayla kullandığım en eğlenceli makine olarak Ford fiesta 1,6 ti-vct powershift olarak kalmış aklımda.
Eğlence anlayışına bağlı.. Fiesta'da şehir içinde öylece amaçsızca dolanırken bile eğlenebiliyorsun. Direksiyonun keskinliğiyle birlikte aracın küçük sınıfta oluşunun verdiği çeviklik insanı eğlendiriyor. Focus'ta ise daha olgun ve oturaklı bir karakter mevcut ama iş eğlenceye geldiği zaman limitleri fiesta'dan çok daha yüksek. Focus'la eğlenmek istiyorsan daha yüksek hızlarda o virajdan bu viraja aracı atman gerekiyor. Sakin sürüşlerde araç eğlenceliden öte olgun ve oturaklı bir havada ilerliyor. Atmosferik motora gelince; ben 1.6 atmosferik bir araç alacak olsam büyük ihtimal japon markalarını düşünürdüm öncelikle. Focus'da ise lpg'siz bu motora binen pek yok, hatta genel olarak c sınıfında atmoferik motora lpg'siz binen pek nadir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Fiesta 1.6 atmosferiğin yakıtına And abi 6.5 demişti diye hatırlıyorum şehir içi
 
Fiesta 1.6 atmosferiğin yakıtına And abi 6.5 demişti diye hatırlıyorum şehir içi
Çok çok iyimser veriler. Bomboş, dur-kalk olmayan şehir içinde ancak yakar bence o teknik özelliklerdeki bir araç. Fiesta 1.25 bile 7 hatta 7 küsur yakıyorda millet lpg takıyor.
Atmosferik motorlu araçlardan çok uzak kaldım. En son 8 sene evvel 1.25 82 hp fiestamız vardı. Zonguldak'ta kasmadan normal kullanımla 7 litreleri, bazen de biraz daha üstünü görebiliyordum. Tabii 6'lara da düştüğüm oluyordu kullanıma bağlı. O zamanlar yakıt ucuzdu. Öğrenci halimle 30 lira benzin koyuyordum ve neredeyse çeyrek depoya yaklaşıyordu. Şimdi 30 lira benzin koysan yerinden kımıldatmaz.
 
Atmosferik motorlu araçlardan çok uzak kaldım. En son 8 sene evvel 1.25 82 hp fiestamız vardı. Zonguldak'ta kasmadan normal kullanımla 7 litreleri, bazen de biraz daha üstünü görebiliyordum. Tabii 6'lara da düştüğüm oluyordu kullanıma bağlı. O zamanlar yakıt ucuzdu. Öğrenci halimle 30 lira benzin koyuyordum ve neredeyse çeyrek depoya yaklaşıyordu. Şimdi 30 lira benzin koysan yerinden kımıldatmaz.

Söylemeyi unuttum, Ben 1,6 powershift fiesta ile Kartepeye tırmanmıştım. Belki biraz tüketime etkisi olmuş olabilir.
 
Söylemeyi unuttum, Ben 1,6 powershift fiesta ile Kartepeye tırmanmıştım. Belki biraz tüketime etkisi olmuş olabilir.
Tirmanmanin muhakka etkisi olmustur. Neyse, neticede bunlar atmosferik motor. Birbirlerinden turbo motorlar kadar ayrilmiyorlar tuketim farki konusunda. Neticede bunlara lpgsiz binmek zor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...