@Sari Kardeşim buradan daha rahat yazabilirsin. Ağır hasar kaydı ve hasar kayıtlı araçla ilgili bildiğimi kısaca anlatmaya çalışayım;
Ağır hasar kaydı = Pert demektir. Bir araç kaza yapıyor ve %70 oranın üzerinde hasar alıyorsa bu araç perte ayrılıyor. Daha sonra sigorta şirketleri bu araçları pert fiyatına satışa çıkarıyor. Ucuz şekilde bu araçları satın alan bazı şahıslar, araç perte ayrılmış olsa bile babadan kalma usullerle tamir olunabilir seviyedeyse alıp tamir ediyor. Daha sonra da Tüvtürk'ten araç muayenesine sokup aracı muayeneden geçirip trafiğe sokuyorlar. Diyeceksin ki pertten toplanan bir araç nasıl muayeneden geçer ? Bu konuda Tüvtürk'ün maalesef eksiği bulunuyor. Tüvtürk, sıradan, sağlıklı ve kazasız araçlara nasıl bir muayene uyguluyorsa pertten toplanmış araçlara da aynı muayene standartlarını uyguluyor. Detaylı muayene yapmıyor.
Pert kayıtlı, yani ağır hasar kayıtlı bir aracın tamir edilip trafiğe girebilmesinde ise şöyle bir ayrıntı vardır; araçlar ağır hasar kaydı aldıktan sonra tamir edilebilir seviyede değilse ' hurda tescil belgesi ' verilir. Bu araçları tamir ettirmeyi başarsan da trafiğe sokamazsın. Tamir olunabilir seviyede olanlara ise ' trafikten çekme tescil belgesi ' verilir. İşte bu araçlar yukarıda anlattığım gibi sigorta şirketlerinden satın alınır, uyduruk atölyelerde tamir edilip muayeneden geçilir ve trafiğe sokulur. Trafiğe sokulan bu araçları sigorta şirketleri kasko yapar mı ? Önemli bir bölümü bu araçları kasko yapıp risk almak istemiyor. O yüzden tekrar kasko yaptırman kolay değil, zaten güvenli de değil. Dediğim gibi pertten toplanabilen bir araç her ne olursa olsun güvenli değildir. Doğru toparlanamaz.
Hasar kayıtlı araçlarda ise pert kaydı yoktur. Bu araçlar küçük hasarlı olarak görülür ve tamir edilip güvenle kullanılabilir. Bu noktada alacağınız aracın motorunda, yürüyen aksamında, direklerde ve tavanında bir hasar yoksa gayet alınabilir ve temiz temiz kullanılır. 2 parça boya, 3 parça değişen o kadar da mühim değildir.