Geyik Başlığı 4

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bir taraftan kum döküyorum, bir taraftan da 80km ötedeki hastaneye bir yakınımın yanına desteğe gitmem lazım. Bana şans dileyin arkadaşlar.
Geçmiş olsun hocam. Ağrın çok oluyorsa gitmişken bir ağrı kesici yaptırıver. Kum dökmek ciddi can yakıyor özellikle küçük abdesti yaparken.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,238
45,841
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
@Sari Kardeşim buradan daha rahat yazabilirsin. Ağır hasar kaydı ve hasar kayıtlı araçla ilgili bildiğimi kısaca anlatmaya çalışayım;

Ağır hasar kaydı = Pert demektir. Bir araç kaza yapıyor ve %70 oranın üzerinde hasar alıyorsa bu araç perte ayrılıyor. Daha sonra sigorta şirketleri bu araçları pert fiyatına satışa çıkarıyor. Ucuz şekilde bu araçları satın alan bazı şahıslar, araç perte ayrılmış olsa bile babadan kalma usullerle tamir olunabilir seviyedeyse alıp tamir ediyor. Daha sonra da Tüvtürk'ten araç muayenesine sokup aracı muayeneden geçirip trafiğe sokuyorlar. Diyeceksin ki pertten toplanan bir araç nasıl muayeneden geçer ? Bu konuda Tüvtürk'ün maalesef eksiği bulunuyor. Tüvtürk, sıradan, sağlıklı ve kazasız araçlara nasıl bir muayene uyguluyorsa pertten toplanmış araçlara da aynı muayene standartlarını uyguluyor. Detaylı muayene yapmıyor.

Pert kayıtlı, yani ağır hasar kayıtlı bir aracın tamir edilip trafiğe girebilmesinde ise şöyle bir ayrıntı vardır; araçlar ağır hasar kaydı aldıktan sonra tamir edilebilir seviyede değilse ' hurda tescil belgesi ' verilir. Bu araçları tamir ettirmeyi başarsan da trafiğe sokamazsın. Tamir olunabilir seviyede olanlara ise ' trafikten çekme tescil belgesi ' verilir. İşte bu araçlar yukarıda anlattığım gibi sigorta şirketlerinden satın alınır, uyduruk atölyelerde tamir edilip muayeneden geçilir ve trafiğe sokulur. Trafiğe sokulan bu araçları sigorta şirketleri kasko yapar mı ? Önemli bir bölümü bu araçları kasko yapıp risk almak istemiyor. O yüzden tekrar kasko yaptırman kolay değil, zaten güvenli de değil. Dediğim gibi pertten toplanabilen bir araç her ne olursa olsun güvenli değildir. Doğru toparlanamaz.

Hasar kayıtlı araçlarda ise pert kaydı yoktur. Bu araçlar küçük hasarlı olarak görülür ve tamir edilip güvenle kullanılabilir. Bu noktada alacağınız aracın motorunda, yürüyen aksamında, direklerde ve tavanında bir hasar yoksa gayet alınabilir ve temiz temiz kullanılır. 2 parça boya, 3 parça değişen o kadar da mühim değildir.
 
Son düzenleme:

Sari

Profesör
2 Ocak 2018
951
1,428
2,020
Edirne
Marka
Opel
@Sari Kardeşim buradan daha rahat yazabilirsin. Ağır hasar kaydı ve hasar kayıtlı araçla ilgili bildiğimi kısaca anlatmaya çalışayım;

Ağır hasar kaydı = Pert demektir. Bir araç kaza yapıyor ve %70 oranın üzerinde hasar alıyorsa bu araç perte ayrılıyor. Daha sonra sigorta şirketleri bu araçları pert fiyatına satışa çıkarıyor. Ucuz şekilde bu araçları satın alan bazı şahıslar, araç perte ayrılmış olsa bile babadan kalma usullerle tamir olunabilir seviyedeyse alıp tamir ediyor. Daha sonra da Tüvtürk'ten araç muayenesine sokup aracı muayeneden geçirip trafiğe sokuyorlar. Diyeceksin ki pertten toplanan bir araç nasıl muayeneden geçer ? Bu konuda Tüvtürk'ün maalesef eksiği bulunuyor. Tüvtürk, sıradan, sağlıklı ve kazasız araçlara nasıl bir muayene uyguluyorsa pertten toplanmış araçlara da aynı muayene standartlarını uyguluyor. Detaylı muayene yapmıyor.

Pert kayıtlı, yani ağır hasar kayıtlı bir aracın tamir edilip trafiğe girebilmesinde ise şöyle bir ayrıntı vardır; araçlar ağır hasar kaydı aldıktan sonra tamir edilebilir seviyede değilse ' hurda tescil belgesi ' verilir. Bu araçları tamir ettirmeyi başarsan da trafiğe sokamazsın. Tamir olunabilir seviyede olanlara ise ' trafikten çekme tescil belgesi ' verilir. İşte bu araçlar yukarıda anlattığım gibi sigorta şirketlerinden satın alınır, uyduruk atölyelerde tamir edilip muayeneden geçilir ve trafiğe sokulur. Trafiğe sokulan bu araçları sigorta şirketleri kasko yapar mı ? Önemli bir bölümü bu araçları kasko yapıp risk almak istemiyor. O yüzden tekrar kasko yaptırman kolay değil, zaten güvenli de değil. Dediğim gibi pertten toplanabilen bir araç her ne olursa olsun güvenli değildir. Doğru toparlanamaz.

Hasar kayıtlı araçlarda ise pert kaydı yoktur. Bu araçlar küçük hasarlı olarak görülür ve tamir edilip güvenle kullanılabilir. Bu noktada alacağınız aracın motorunda, yürüyen aksamında, direklerde ve tavanında bir hasar yoksa gayet alınabilir ve temiz temiz kullanılır. 2 parça boya, 3 parça değişen o kadar da mühim değildir.

Bilgilendirme için sağolun, ben ağır hasarlı toplanmış şekilde olanları nasıl alıp sigorta yapılıyor diye merak ediyordum. Gördüğüm ilanlarda 2 parça boya deyip ağır hasarlı nasıl olduğunu merak etmiştim. Zaten aldığın zaman satması büyük sıkıntı bu tarz araçları.
 

Cussler

Panpa
5 Eki 2016
3,477
8,934
4,970
Marka
Toyota
Çamlıca tepesine yapılan kuleyi her gördüğümde artık daha yukseltmezler diyorum ama hala birşeyler ekleyip uzatıyorlar
20180330_092305-1.jpg
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım