Bu kadar hisli bir araba yap, altyapısı ve motoru mükemmel olsun ama tutup CVT şanzıman kullan olacak iş mi ?
CVT yerine çift kavramalı veya ZF benzeri kaliteli tork konvertörlü bir şanzıman kullansalardı muhtemelen hızlanma ve yakıt değerlerine ciddi şekilde olumlu bir artış yaşanırdı.
1413 kg ağırlığında 1.4 TSI 150 hp DSG Passat 0-100 : 8.4 sn
1388 kg ağırlığında 1.5 Turbo 182 hp CVT Civic 0-100 : 8.1 sn
Şimdi sürtünme katsayısı vb. bir sürü etken var, muadil araçlar da değiller ancak şanzımanın bir arabayı nasıl yürüttüğüne dair basit bir kıyas yapmak adına yazıyorum.Motor hacmin daha yüksek, 25 kg daha hafifsin, 32 beygir daha güçlüsün (!) ve 0-100 hızlanman sadece 3 salise daha iyi. Açıkçası bana kalırsa çok kabul edilebilir bir durum değil. Ha tabii ki hayat sadece 0-100 değerinden ibaret değil ancak böyle bir araçta insan bunları bekliyor..Manuel şanzıman gelirse almayı ciddi düşünebilirim, bu haliyle kendisine bye bye diyorum