Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Dün 250 tl'mi nasıl kurtardım onu anlatayım arkadaşlar:
Arabanın bagaj kilidi arada bir tutukluk yapıp beni bir süredir uyuz ediyordu. Bir ara kilit dilinin içine wd-40'ı boca etmiştim, iyileşme göstermişti ama kökten çözmemişti.
Dün öğleden sonra babamın dükkandaydım, başladım bagajın kilidini sökmeye, bir bakalım dedim nasıl birşeymiş, bir şey yapabilir miyiz diye.
Geçmişte bu konuyla ilgili biraz araştırma yapmıştım, eğer kilit motoru bozulursa yaklaşık 400tl'ye (internette bulduğum satış fiyatı) yenisini almak gerekiyor. Bababın tedarikçilerinden baktık, 250tl maliyeti (birmot) varmış. Ama 250tl de az para değil yani durduk yere...
Neyse, söktüm kilit dilini, ama baya kapalı bir yapıymış. Metal & plastik kasanın içindeki motora ulaşmak mümkün değil. Öyle olunca fazla uğraşmayayım, bir de temelli bozmayayım diye yine bastım wd-40'ı. Sonra taktık topladık, deneme için bagajı kapattık, ama bu sefer de hiç açılmıyor!!! Tık yok, evde kimse yok.
İşin kötü yani, cumartesi günü saat 4te o parçayı da bulamayız hiç bir yerden. Bulsak zaten bi kilit diline 250tl, adamın canını yakar...
Neyse, aracın arka koltuğunu açıp bagaja içerden ulaşıp elle açtım bagajı. Sonra da söktük yine tabi. Bu sefer metal gövdeyi açmak için tornacıda puntaları kestirdik. Sonra elektrikçiye gidip ona motoru açtırdık. Motor dediğime de bakmayın. Küçücük uzaktan kumandalı arabalardaki DC motorun aynısı.
Motoru açınca gördük ki, şaftın etrafı yılların kiri tozundan kilitlenmiş, bizim wd-40 da bunun tuzu biberi olup ölümcü darbeyi vurmuş.
Demek ki neymiş, her bulduğumuz yere wd-40 sıkmayacakmışız hacılar ;)
Neyse abi kilidi geri topladık. Daha önce kestiğimiz puntoları da kaynattık. Kilidi arabaya takıp deneyince de, çiçek!!!
Velhasıl kelam, 2-3 saatim gitti ama kilit yeni gibi oldu,param da cebimde kaldı.
Bir de, tamiri kendi kendimize yapmış olmanın(her ne kadar tornacı ve elektrikçi abilerimizin desteği olmadan yapamayacak olsak da) keyfi de başka tabii.

bu tür mekanik elektronik vs anlamak, merak etmek çok ciddi kazanç sağlıyor. Bu tür işlere merakınız hiç olmasa, babanız çevrenizdeki tornacı elektrikçi vs olmasa mecbur yenisini almak durumunda kalacaktınız, 250 lirayı da öğrenememiş olup 400 liraya almak zorunda kalacaktınız bi de :)

Merak, hayat kurtarmış gibi bir şey :) GEçmiş olsun
 
tüm yazıyı merak ve heyecanla okudum :) lpg de sıkıntısız devam ederse benim de kafama yatmadı değil düzen tutmaz diye hiç yanaşmamıştım sizin görünce gaza geldim :) konuyu ilgiyle takip ediyorum
 
tüm yazıyı merak ve heyecanla okudum :) lpg de sıkıntısız devam ederse benim de kafama yatmadı değil düzen tutmaz diye hiç yanaşmamıştım sizin görünce gaza geldim :) konuyu ilgiyle takip ediyorum
Öncelikle okuduğun için çok sağolasın.
Yaklaşık 5000 km dir aracı kullanıyorum, çok şükür lpg açısından en ufak bir sıkıntım olmadı, doğrusu olmasını da beklemiyorum.
Bir kaç güne kalmaz, cvfilms ile birlikte çektiğimiz inceleme de yayına girmiş olur. O vakit, araçla ilgili detayları daha güzel anlatmış olacağız.
 
@stan Abi geçende bir yerde izlemiştim şimdi, ben senin yerinde olsam eğer şu an durumun varsa, malum çocuk oldu :), OZ in 16" çok hafif jantları varmış, 6 kg mı ne! 2000 lira gibi bir fiyatı var, onları alırım, bir sette nankang semi-slick lastik, a. koya koya sür sonra pistte :D mevcut lastiklerine yazık, birde yağ bakımlarını çok geçiktirme, motul kullanmanı öneririm, bujileri ne yaptın? Ne kullanıyorsun?
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve Porsche
@stan Abi geçende bir yerde izlemiştim şimdi, ben senin yerinde olsam eğer şu an durumun varsa, malum çocuk oldu :), OZ in 16" çok hafif jantları varmış, 6 kg mı ne! 2000 lira gibi bir fiyatı var, onları alırım, bir sette nankang semi-slick lastik, a. koya koya sür sonra pistte :D mevcut lastiklerine yazık, birde yağ bakımlarını çok geçiktirme, motul kullanmanı öneririm, bujileri ne yaptın? Ne kullanıyorsun?
"a. koya koya sür sonra pistte" tabirini çok beğendim :D
Yanlış anlaşılmasın, konu burada 2000TL falan değil, bunlar kesinlikle verilmeyecek paralar değil. Sonuçta civic'i satmadan gidip mito'yu aldım, 2 ay sonra civic'i sattım. Arada çocuk doğdu falan ama çok şükür sıkıntı olmadı;) Çünkü hesabımı kitabımı ona göre zaten hazırlamıştım, falan, filan hacı;)
Burada benim için önemli olan, ailemin rızkını, gereksiz şeylere harcamamaktır. LPG taktırmam da aslında tam olarak bu sebeptendir.
O sebeple kendi keyfim için yaptığım herşeyde en ekonomik yolu seçmeye çalışırım.
Bu konuda da en ekonomik yol, 2 adet semi slick (önlere) & sac jant.
Bu şekilde pistte turlayan çok var. Sonuçta benim sorunum tutunma ile alakalı deil, dayanıklılıkla alakalı. O sebeple önleri (225/50/16) dayanıklı yapıp, arkalarla (225/45/17) aynı taban ve çapı sağlarsam sıkıntısız gider.
Yağ konusunda, son bakımda (sanırım shell marka) 5-40 koyduk. Zaten normal vakitte de her 3-5 bin km'de bir yağımı kontrol ederim.
Buji olarak ise standart bujilerle devam ediyorum. Arabayı yeni aldığımızda bi bujileri yeniledik, o kadar. sorunsuz gidiyor.
 
Abi bence direk 4 sac al 4 de semislick daha şekil durur
Piano black boyarız bi de çiçek çiçek


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
@stan estağfurullah abi, yardımcı olabildiysek ne mutlu :) haklısın tabikide, gereksiz para harcamamak gerekiyor. Dediğin son derece mantıklı geldi fakat arkalar 17 önler 16 aracın genel dengesi kesinlikle bozulur, kia da denedim çok bozuluyor :D vallahi 4 sacda gayet mantıklı ama pistte frenlerin ısınıp sac janttan dolayı ısıyı tahliye edemeyeceği için frenlerin çabuk şişebilir, yav zaten 5 tur atıp çıkıyoruz bir şey olmaz dersen tercih senin. Ha birde bujilerin tipini lpg li araçlarda değiştirilmesi gerektiğini okumuştum(bir soğuk-sıcak tip), onu araştırırsan iyi olur bence, buji değişimi için 2 bakımı geçme, kesinlikle ngk öneririm, iridyum al kafan rahat etsin, buji başına 20 lira fark ediyor.
 
Son düzenleme:
@stan estağfurullah abi, yardımcı olabildiysek ne mutlu :) haklısın tabikide, gereksiz para harcamamak gerekiyor. Dediğin son derece mantıklı geldi fakat arkalar 17 önler 16 aracın genel dengesi kesinlikle bozulur, kia da denedim çok bozuluyor :D vallahi 4 sacda gayet mantıklı ama pistte frenlerin ısınıp sac janttan dolayı ısıyı tahliye edemeyeceği için frenlerin çabuk şişebilir, yav zaten 5 tur atıp çıkıyoruz bir şey olmaz dersen tercih senin. Ha birde bujilerin tipini lpg li araçlarda değiştirilmesi gerektiğini okumuştum(bir soğuk-sıcak tip), onu araştırırsan iyi olur bence, buji değişimi için 2 bakımı geçme, kesinlikle ngk öneririm, iridyum al kafan rahat etsin, buji başına 20 lira fark ediyor.
tabanı aynı tutacağımdan denge bozulacağını sanmıyorum. Ama dediğin gibi denge bozulması olursa, o vakit kesinlikle 2 tane de arkalara alırım.

LPG'yi taktığımda usta ile buji işini konuşmuştum. Eğer mevcut sistem ile problemleri çözemeseydik, o vakit bujiyi değiştirecektik. Hatta dediğin gibi Nankang bujinin benim araba için olan versiyonunu bile bulmuştuk. Ama sorunları çözünce, usta da bujiyi ellemeye gerek kalmadı dedi. Ondan ellemedik.
Benim de genel bilgim, eğer lpg'de sıkıntı yaşarsan buji değişiyor, yoksa şart değil.
 
Youtube'de dolaşırken şunu buldum:
Arabanın yol tutuşunu ben anlatırken biraz abartıyor gibi olabilirim. Ama bu video, Audi S3 (eski kasa ama yapılı bir araca benziyor) ile stok mitonun karşılaştırmasını içeriyor.
Gücü sayesinde S3 düzlüklerde feci yapıştırıyor ama Mito viraj hızlarında neredeyse 5km/h'den daha hızlı kalıyor, o sayede farkı kapatıyor.

"abi valla çok iyi yol tutuyor yauwww!!!!"

 
Aman @stan abi naptın videonun açıklama kısmında diyor ki S3 sürücüsünün ilk pist deneyimi, Mito sürücüsünün altıncı pist deneyimi. Videonun amacı zaten deneyimli-çömez sürücünün farkını göstermek. Yol tutuş konusunda S3 ile Mito karşılaştırmak çok yanlış.

aklıma @sinan abinin 116d ile istanbulpark'da 160'lık scirocco geçmesi geldi.
 
Herkese merhabalar,
Biliyorum bu video paylaşıldı, buralarda izlemeyen de kalmamıştır.
Ama bu konunun akışında devamlılığı sağlamak için buraya da koymak istedim.
Yani ileride bu konuyu okuyanlar için kolay ulaşılabilmesi için buraya da koyuyorum.


Anlayışınız için teşekkürler.
 
Son düzenleme:
@stan senin bebek arabanin acilmiş ve arabanin yaninda cekilmiş hali varmi.
Marka model verebilirmisin. Bir arkadasima onerecegim. Oda i10 cu.
 
Yarın çekip atarım hacı

Ben bunu aldim. Ama arkadas 4 teker istiyor.
r36QY3.jpg