Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

19cf75430d799e9b6f3a452354c8a575.jpg

Maşallah abi daha da iyi derecelere imza atarsın inşallah :)

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Sağolun tekrar panpalar.
Yine efso bir hafta sonuydu, anlatacağım çok şey var ama köşe yazısı olarak paylaşmak istiyorum.
Şimdilik yazı tamamlanana kadar son etkinliğin de videosunu şuraya bırakmış olayım:
 
Son düzenleme:
Valla arkadaşlar, Mito ile çıktığım pist günlerine dair izlenimlerini köşe yazısı şeklinde paylaşma hayalim vardı ama kafayı toparlayıp adam gibi yazmak pek mümkün olmayacak gibi. O sebeple hazır öğlen arası vakit bulmuşken şuraya yığayım bari aklımdakileri. Daha güzel bir içerik yaratabilirdim ama nasip olmadı, site yönetiminden de sizlerden de özür dilerim....

Mito'yu ilk aldığımda ana hedefim, "hafta içi kullanımında yeterince ekonomik, bastın mı giden, özellikle yol tutuşu ve çeviklik açısından da piste yakışan bir araç" sahibi olmaktı.
"Ekonomi" ve "bastın mı giden" başlıklarını zaten uzun uzun yazdığım lpg işleminde bir şekilde başarabildik.
Pist konusunda ise, İzmir Pistinde 1:12:xx'in altında süre çıkarmak ilk hedefimdi.
Daha Mito ile çıktığım ilk pist gününde bu hedefi çok da zorlanmadan başarınca (1:11:789), bana bir aydınlanma, bir güven geldi.
Son olarak geçen pazar çıktığım pist gününde, belki videodan çok belli olmuyor ama, geç fren yapma konusunda gözümü baya bir kararttım. Sonuç ise 1:08:671!!!
Bu süreleri ben hayal bile edemiyordum. 125hp'lik civic ile en iyi 1:16:xx yapmışken, süreyi 8 saniye aşağı çekmek efsane oldu. Aynı paralel bir evrende, ben direksiyonda, Mito ve Civic aynı anda piste çıksa, yaklaşık 8-9 turda Mito Civic'e tur bindirir... Arabanın (Mito) potansiyeli gerçekten çok çok yüksek. Tamam, benim pilotajımda da ciddi iyileşme var, sonuçta pistte attığım toplam tur 60'a yaklaştı ve bu amatör biri için ciddi bir rakam.
Arabanın bu efso süreleri çıkarmasında bence %20 pilotaj, %30 motor, %50 ise yol tutuşun (tabi hafiflik de buna dahil) etkisi var. Bu DNA zımbırtısının Q2 elektronik kilitli diferansiyeli gerçekten boşa atılacak bir şey değil onu iyi anladım. Sonuçta benden çok daha güçlü olan BMW 1 ve 3 serisi araçlarla aramdaki süre farkı ortada. Bu arkadaşlar düz yolda beni yüksek ihtimal rahat tokatlar ama oğlan çocukları ile erkeklerin ayrımının en net görüldüğü pistte işler başka oluyor;)
Şu ana kadar anlattıklarım hep işin peri masalı kısmıydı, gelelim bir de işin acı kısmına;
P0YJQQ.jpg

Yukarıda görmekte olduğunuz 1:08:671 yapmış olan Mito'nun sağ ön lastiğidir. Yani o kadar sert ve geç fren ve yüksek hızlı viraj dönmek bana 1 adet 225/45/17 boyutlarında Michelin Pilot Sport 4'e mal oldu. Aracın limitlerinin aslında yol lastiklerinin üstünde olduğuna dair en güzel örnek bu foto.
Şimdi ise, önümüzdeki pist günleri için ön tekerleklere 2 adet 16" sac janta takılacak semi slick lastik arıyorum. Ekonomik olması için özellikle 16" arıyorum, ama ön fren disk ve kaliperinin baya büyük olmasından dolayı uygun 16" jant bulabilir miyim konusunda da şüphelerim var.
Kendi videomu izledikçe, hala bazı yerlerde hata yaptığımı net görüyorum. Lastikleri değiştirip, hatasız bir plotaj çıkarabilirsem 1:07:xx hatta 1:06:xx bile olabilir...

Önümüzdeki maçlara bakacağız arkadaşlar;)

ALAzJr.jpg
 
Valla arkadaşlar, Mito ile çıktığım pist günlerine dair izlenimlerini köşe yazısı şeklinde paylaşma hayalim vardı ama kafayı toparlayıp adam gibi yazmak pek mümkün olmayacak gibi. O sebeple hazır öğlen arası vakit bulmuşken şuraya yığayım bari aklımdakileri. Daha güzel bir içerik yaratabilirdim ama nasip olmadı, site yönetiminden de sizlerden de özür dilerim....

Mito'yu ilk aldığımda ana hedefim, "hafta içi kullanımında yeterince ekonomik, bastın mı giden, özellikle yol tutuşu ve çeviklik açısından da piste yakışan bir araç" sahibi olmaktı.
"Ekonomi" ve "bastın mı giden" başlıklarını zaten uzun uzun yazdığım lpg işleminde bir şekilde başarabildik.
Pist konusunda ise, İzmir Pistinde 1:12:xx'in altında süre çıkarmak ilk hedefimdi.
Daha Mito ile çıktığım ilk pist gününde bu hedefi çok da zorlanmadan başarınca (1:11:789), bana bir aydınlanma, bir güven geldi.
Son olarak geçen pazar çıktığım pist gününde, belki videodan çok belli olmuyor ama, geç fren yapma konusunda gözümü baya bir kararttım. Sonuç ise 1:08:671!!!
Bu süreleri ben hayal bile edemiyordum. 125hp'lik civic ile en iyi 1:16:xx yapmışken, süreyi 8 saniye aşağı çekmek efsane oldu. Aynı paralel bir evrende, ben direksiyonda, Mito ve Civic aynı anda piste çıksa, yaklaşık 8-9 turda Mito Civic'e tur bindirir... Arabanın (Mito) potansiyeli gerçekten çok çok yüksek. Tamam, benim pilotajımda da ciddi iyileşme var, sonuçta pistte attığım toplam tur 60'a yaklaştı ve bu amatör biri için ciddi bir rakam.
Arabanın bu efso süreleri çıkarmasında bence %20 pilotaj, %30 motor, %50 ise yol tutuşun (tabi hafiflik de buna dahil) etkisi var. Bu DNA zımbırtısının Q2 elektronik kilitli diferansiyeli gerçekten boşa atılacak bir şey değil onu iyi anladım. Sonuçta benden çok daha güçlü olan BMW 1 ve 3 serisi araçlarla aramdaki süre farkı ortada. Bu arkadaşlar düz yolda beni yüksek ihtimal rahat tokatlar ama oğlan çocukları ile erkeklerin ayrımının en net görüldüğü pistte işler başka oluyor;)
Şu ana kadar anlattıklarım hep işin peri masalı kısmıydı, gelelim bir de işin acı kısmına;
P0YJQQ.jpg

Yukarıda görmekte olduğunuz 1:08:671 yapmış olan Mito'nun sağ ön lastiğidir. Yani o kadar sert ve geç fren ve yüksek hızlı viraj dönmek bana 1 adet 225/45/17 boyutlarında Michelin Pilot Sport 4'e mal oldu. Aracın limitlerinin aslında yol lastiklerinin üstünde olduğuna dair en güzel örnek bu foto.
Şimdi ise, önümüzdeki pist günleri için ön tekerleklere 2 adet 16" sac janta takılacak semi slick lastik arıyorum. Ekonomik olması için özellikle 16" arıyorum, ama ön fren disk ve kaliperinin baya büyük olmasından dolayı uygun 16" jant bulabilir miyim konusunda da şüphelerim var.
Kendi videomu izledikçe, hala bazı yerlerde hata yaptığımı net görüyorum. Lastikleri değiştirip, hatasız bir plotaj çıkarabilirsem 1:07:xx hatta 1:06:xx bile olabilir...

Önümüzdeki maçlara bakacağız arkadaşlar;)

ALAzJr.jpg
lastik kaç bin km'de idi? baya kötü olmuş.. geçmiş olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Ugur
Lastik yaklaşık 12.000km de idi. Valla cillop gibi lastikti, yazık oldu. Ama olsun, tek lastiği değiştirdik, arkadakileri öne taktık. Öyle olunca balans falan yapmadı, yine göreceli olarak ekonomik hallettik işi.
tekrar geçmiş olsun, ucuza halletmenize sevindim. iyi bir lastik çok para :) şimdi aklıma şu soru geldi. PS4'ün yanakları PS3'e göre güçlendirildi demişlerdi. Bu yanaklara aşırı yüklenmekten mi oldu yoksa ps4 yerinde başka bir firmanın lastiği olsa yine de aynı şey olur muydu.. gerçekten güzel lastiktir. sürenizde mutlaka onun da payı vardır . es geçmeyin :)
 
tekrar geçmiş olsun, ucuza halletmenize sevindim. iyi bir lastik çok para :) şimdi aklıma şu soru geldi. PS4'ün yanakları PS3'e göre güçlendirildi demişlerdi. Bu yanaklara aşırı yüklenmekten mi oldu yoksa ps4 yerinde başka bir firmanın lastiği olsa yine de aynı şey olur muydu.. gerçekten güzel lastiktir. sürenizde mutlaka onun da payı vardır . es geçmeyin :)
PS4 gerçekten çok güzel lastik, dediğin gibi bu zamanda kesin faydası var. Ama dayanamadı işte;)
Bence hangi lastik olsa aynı durum olurdu ayrıca. Çünkü sadece en çok zorlanan llastik olan sağ ön lastik hasar aldı. diğerlerinin durumu ok. Birden fazla lastik zarar görse hamur kötü derdim ama diğerleri hala canavar.
 
Son düzenleme:
pisti sevmedi ya. street seviyor o :)
İstanbul park benim ki gibi güçsüz araçlar için değil bence
Kaymaya kalksan normalde her yere Kayarak giren araba 1. virajda ufakta kaydı başka yok ki pistin asfalt fazla iyi o yüzdende lastiklerin canını okuyor, basıyorum gitmiyor :D daha amatör daha küçük ve daha bizim arabalara uygun olan körfezi tatmak gerek
 
İstanbul park benim ki gibi güçsüz araçlar için değil bence
Kaymaya kalksan normalde her yere Kayarak giren araba 1. virajda ufakta kaydı başka yok ki pistin asfalt fazla iyi o yüzdende lastiklerin canını okuyor, basıyorum gitmiyor :D daha amatör daha küçük ve daha bizim arabalara uygun olan körfezi tatmak gerek
İzmir'e de bekleriz.