Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

Keske puseti once almasaymişim. Her seyi acal acele alinca pahaliya maliyet oldu. Senin araban cok uygunmuş. Ben 3 teker arti puset icin 850 tl saydim.

Neyse ben bu resmi birde bagajdaki resmini arkadasimla paylasicam.
Sagol..
Hem güvenlik, hem de maliyet için arkadaşa tavsiyem, puset falan almasın, adam gibi bir bebek koltuğu ve benimki gibi orta halli bi bebek aeabası alsın geçsin.
Ben aldığımda, daha dolar fırlamamıştı, bu arabayı 600tl ye almıştım.
Bebek koltuğu için de daha yeni abim aldı, cybex'in bi tık ekonomik modelini aldı. Okoltuk benimki gibi güzelce dönmüyor ama öne veya arkaya şeklinde takışabiliyor. Maliyeti de 1000tl nin biraz üstünde. Tavsiye ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Hem güvenlik, hem de maliyet için arkadaşa tavsiyem, puset falan almasın, adam gibi bir bebek koltuğu ve benimki gibi orta halli bi bebek aeabası alsın geçsin.
Ben aldığımda, daha dolar fırlamamıştı, bu arabayı 600tl ye almıştım.
Bebek koltuğu için de daha yeni abim aldı, cybex'in bi tık ekonomik modelini aldı. Okoltuk benimki gibi güzelce dönmüyor ama öne veya arkaya şeklinde takışabiliyor. Maliyeti de 1000tl nin biraz üstünde. Tavsiye ederim.

Önce sağlam güzel bir beşik almalıyım. Şu an kullandığım beşiğin demirleri ortadan yamuldu. Ucuz aldık, erken patladı. Artık herşeyi kalite alacağım. Şu arabanın sigortaları zamanı geldi. Mayısa kadar daha masraf yok. Şimdilik puseti emniyet kemeri ile bağlayarak kullanarak idare etmek lazım. Ama pişmanlığım çok. oyun halisi velan aldım. çoçuk içine oturmak dahi istemiyor. Boşa giden bir hamak birde oyun halım var. Kız babası gibi çok seçiçi cıktı :(
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve stan
@stan Hocam cv films videosunu izledim fakat özelliklerden detaylı bahsetmemişsiniz.İnternette düzgün bir bilgi bulamadım.Araçta far sensörü,yağmur sensörü,hız sabitleyici gibi özellikler var mı?Özelliklerini yazarsanız sevinirim.
 
@stan Hocam cv films videosunu izledim fakat özelliklerden detaylı bahsetmemişsiniz.İnternette düzgün bir bilgi bulamadım.Araçta far sensörü,yağmur sensörü,hız sabitleyici gibi özellikler var mı?Özelliklerini yazarsanız sevinirim.
Valla saydın 3 özellik de yok hocam araçta.
Cvfilms videosunda, cevat video süresini çok uzun tutmak istemediğinden herşeyden detaylıca bahsetmek mümkün olmadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
2rdp1L.jpg

Bugün mito ile ilk kez ailece uzun yola çıktık. Bagaja bebek arabası, 2 adet kabin tipi valiz, 1 deniz çantası ve 1 adet laptop sığdırmayı başardım. Sadece bagaj pamdizotunu çıkarıp yükseklikten bir miktar kazanmam gerekti.
 
Adam gibi yazmayalı çok oldu panpalar, anlatayım biraz:)
"Kişinin kendi işini en iyi kendisi yapar" mantığını benimsemiş bir adam olarak, yaklaşık 3 ay önce lpg ayar işini öğrenmek için araştırmaya başladım.
İlk iş olarak lpg ayarı yapmak için data kablosu & arayüz programına ihtiyacım vardı. https://www.lpgkablo.com/ diye bir site buldum, neredeyse tüm marka modellere dair lpg kablosu ve arayüz programını oldukça cüzzi fiyatlara satıyorlar. Benim lpg kitine uygun olanı bulup direk aldım.
İnternette biraz daha araştırma ile işin az çok abc'sini öğrendim. İşi başlamadan önce ustama da gidip, internetten öğrendiklerimin yanlış veya zararlı şeyler olmadığını teyit ettim. Sonra da deneme yanılma ile başladım işe.
Ustanın yaptığı ayar ile normal modda araba lpg ile sorunsuz çalışıyordu, dynamic modda ise problem oluyordu, benzine göre performans hissedilir düşüktü ve teklemeler oluyordu. Bu sebeple benim hedefim, hem normal hem de dinamik modda lpg ayarının sağlıklı çalışmasını sağlamaktı.
Toplam 7 kez ince ayar çektikten sonra (yaklaşık 1 aylık bir süreç oldu), kılçıksız çalışan ayarı yakaladım. hem normal hem de dinamik modda 4400rpm'e kadar araç lpg'de, üst devirlerde ise benzinde çalışıyor. Performansta da hissedilir bir fark yok, teklemeler de hiç kalmadı.
Artık her açık yola çıktığımda (kalabalık olmayan şehirler arası bir yol veya çevre yolu) direk dynamic moda alıyorum. O keskin gaz tepkisinin keyfini her vakit artık çıkarabiliyorum. LPG tüketimi de ortalama 10lt/100km. Basınca veya sakin kullanınca tüketim 2lt azalıp, artabiliyor.

Araçta canımı sıkan tek nokta ise aux veya bluetooth eksikliği.
Aracın multimedyasına aux kablosu için aslında soket yeri mevcut. CD changer'ın soketine uygun aux kablosunu takınca çalışması lazım aslında. Ama uygun soketli kabloyu bulmak neredeyse imkansız. Soketi bulamadığımdan, bağlantı şeklini bulup, teybi sökmek için gerekli aparatları aldım.
Dün işyerindeki güzel bir havya takımı ile soket bağlantısı üzerinde mümkün olan tüm kombinasyonları denedim. Ama multimedyanın SW'sinde CD changer'ın hiç bir şekilde tanımlı olmadığını anladım. Bu sebeple aylardır tek CD üzerinden dinlediğim şarkıları ezberlemeye maalesef devam ediyorum.
Artık azıcık paraya kıyıp, ayrıca aracın orijinalliğinden ödün verip yeni bir multimedya sistemi alacağım gibi duruyor...
 
Valla helal olsun ustaların yapamadığı her iki ayarı da başarabilmişsin bu muazzam bir şey. Üstelik bu tür uğraşlar otomobilinle arandaki bağı güçlendirir. Bunu ben yaptım diyebilmek ise muazzam bi duygu :) Multimedya sistemi için çakmaklıktan bağlanan bluuuututt kitleri falan var ama pek sevmiyorum ben onları, kaliteyi düşüyor. Aracına uygun multimedya sistemini bulabilirsin umarım. TEşekkürler :)
 
Adam gibi yazmayalı çok oldu panpalar, anlatayım biraz:)
"Kişinin kendi işini en iyi kendisi yapar" mantığını benimsemiş bir adam olarak, yaklaşık 3 ay önce lpg ayar işini öğrenmek için araştırmaya başladım.
İlk iş olarak lpg ayarı yapmak için data kablosu & arayüz programına ihtiyacım vardı. https://www.lpgkablo.com/ diye bir site buldum, neredeyse tüm marka modellere dair lpg kablosu ve arayüz programını oldukça cüzzi fiyatlara satıyorlar. Benim lpg kitine uygun olanı bulup direk aldım.
İnternette biraz daha araştırma ile işin az çok abc'sini öğrendim. İşi başlamadan önce ustama da gidip, internetten öğrendiklerimin yanlış veya zararlı şeyler olmadığını teyit ettim. Sonra da deneme yanılma ile başladım işe.
Ustanın yaptığı ayar ile normal modda araba lpg ile sorunsuz çalışıyordu, dynamic modda ise problem oluyordu, benzine göre performans hissedilir düşüktü ve teklemeler oluyordu. Bu sebeple benim hedefim, hem normal hem de dinamik modda lpg ayarının sağlıklı çalışmasını sağlamaktı.
Toplam 7 kez ince ayar çektikten sonra (yaklaşık 1 aylık bir süreç oldu), kılçıksız çalışan ayarı yakaladım. hem normal hem de dinamik modda 4400rpm'e kadar araç lpg'de, üst devirlerde ise benzinde çalışıyor. Performansta da hissedilir bir fark yok, teklemeler de hiç kalmadı.
Artık her açık yola çıktığımda (kalabalık olmayan şehirler arası bir yol veya çevre yolu) direk dynamic moda alıyorum. O keskin gaz tepkisinin keyfini her vakit artık çıkarabiliyorum. LPG tüketimi de ortalama 10lt/100km. Basınca veya sakin kullanınca tüketim 2lt azalıp, artabiliyor.

Araçta canımı sıkan tek nokta ise aux veya bluetooth eksikliği.
Aracın multimedyasına aux kablosu için aslında soket yeri mevcut. CD changer'ın soketine uygun aux kablosunu takınca çalışması lazım aslında. Ama uygun soketli kabloyu bulmak neredeyse imkansız. Soketi bulamadığımdan, bağlantı şeklini bulup, teybi sökmek için gerekli aparatları aldım.
Dün işyerindeki güzel bir havya takımı ile soket bağlantısı üzerinde mümkün olan tüm kombinasyonları denedim. Ama multimedyanın SW'sinde CD changer'ın hiç bir şekilde tanımlı olmadığını anladım. Bu sebeple aylardır tek CD üzerinden dinlediğim şarkıları ezberlemeye maalesef devam ediyorum.
Artık azıcık paraya kıyıp, ayrıca aracın orijinalliğinden ödün verip yeni bir multimedya sistemi alacağım gibi duruyor...
Abi biraz daha bilgi verebilir misin? Video ile çekersen nasıl yaptığına dair lpg ayarını biz de alırız belki, tüp ayarını kendimize göre yaparız sıkıntı çekmeyiz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve emert20
.....
Araçta canımı sıkan tek nokta ise aux veya bluetooth eksikliği.
Aracın multimedyasına aux kablosu için aslında soket yeri mevcut. CD changer'ın soketine uygun aux kablosunu takınca çalışması lazım aslında. Ama uygun soketli kabloyu bulmak neredeyse imkansız. Soketi bulamadığımdan, bağlantı şeklini bulup, teybi sökmek için gerekli aparatları aldım.
Dün işyerindeki güzel bir havya takımı ile soket bağlantısı üzerinde mümkün olan tüm kombinasyonları denedim. Ama multimedyanın SW'sinde CD changer'ın hiç bir şekilde tanımlı olmadığını anladım. Bu sebeple aylardır tek CD üzerinden dinlediğim şarkıları ezberlemeye maalesef devam ediyorum.
Artık azıcık paraya kıyıp, ayrıca aracın orijinalliğinden ödün verip yeni bir multimedya sistemi alacağım gibi duruyor...
Hocam son MiTo'larda Fiat'ın bu yeni modellerinde, hatta Jeep Renegade'de de kullandığı 5" ekranlı multimedyalarından olması lazım. Onun uyumluluğunu bir araştırsana. Belki onlardan takılıp usb&aux çıkışları da verilebiliyordur. Onlardan bulup taktırırsan ses kalitenden de ödün vermemiş olursun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
@Ugur LPG ayarı konusunda ilk fırsattaburaya detaylı bir anlatım yazarım. Video olmasa da, görsellerle güzel bir anlatım çıkar ortaya. Ama müsait vaktimin olması önemli. O sebeple en az bu hafta sonunu beklemek gerekir.

@istanbul dediğin gibi benim araçtaki sistem obd2'li. Ayar yapan programda zaten "otomatik adaptasyon açık/kapalı" diye bir seçenek var. Otomatik adaptasyon aslında güzel bir şey ama benim ki gibi normal & spor modda enjeksiyon zamanlamasını değiştiren araçlarda bu ayar sapıtıyor. Çünkü otomatik adaptasyon denen olay, aracın kullanımına göre mevcut ayar & kullanıcının gaz tepkilerini uzun vadede ölçüp, ona göre düzeltmelerde bulunuyor. O sebeple sadece normal moda göre ayar yapıldığında, eğer otomatik adaptasyon açık ise, normal modun mükemmel çalışması için bu seçenek faydalı. Ama ne zaman sürücü normal moddan dynamic (spor) moda geçip arabanın tüm enjeksiyon zamanlamasını değiştirince, lpg kitinin sürücünün gaz tepkilerine göre uyguladığı düzeltmeler tamamen saçmalıyor. Bu sebeple her iki modda da sağlıklı çalışma için otomatik adaptasyon devre dışı bırakılması gerekiyor.
İlk başlarda bu konuda ben de kök sebebi anlamamıştım. Her iki moda göre ayar yapıyordum ve "tamam artık oldu" deyip ayarı sonlandırıyordum. Ama 2 - 3 sonra araba saçmalamaya başlıyordu. Ne zaman otomatik adaptasyonu kapattım, bu sıkıntı ortadan kalktı.
Bir de, senin de dediğin gibi, pek çok turbolu araba devamlı yüksek devirde kullanmaya gelmez. Zaten bu arabaya geçince (özellikle civic'in atmosferiğinden sonra) resmen vites atmayı unuttum. Sıkışık trafik hariç 6. vitesten artık düşmüyorum. 2500-3500 rpm arasındaki tork herşeye yetiyor, artıyor da. 4000rpm üstüne sadece pistte çıkıyorum desem yeridir. Ona da zaten ayda yılda bir gidiyorum.
Dynamic modda, hangi devirde olursanız olun, gaza azıcık dokunmanız ile tüm tork tamamen emrinizde. Ama normal modda aynı torku almak için resmen gaz pedalını ezmek, hatta devri bile yükseltmek gerekiyor. Yani dynamic modun gazlama dışı normal kullanımda bile faydası çok büyük.

@berkay4408 @emert20 fm transmitter'da ses kalitesi direk problem, en azından geçmişte denediğim versiyonları öyleydi. O sebeple düşünmüyorum, ki sizler de aynı noktaya değinmişsiniz.

@berkertekin hocam dediğin çok mantıklı aslında. Hazır paraya kıymışken, 3-5 daha fazla verip orijinaline yönelmekte fayda olur. Bunu araştıracağım.
 
Arabanın vites oranların

Ekli dosyayı görüntüle 6985
http://www.cargister.com/calculator...[1][]=&teeths[2][]=&teeths[1][]=&teeths[2][]=


3500 devirde 130 km hız, gayet yüksek bir rakam :) 2000 devirde 75 km hız yapıyor.
Abi ne kadar güzel siteymiş bu ya :D Octavianın dişli oranlarını buldum hesapladım ve katalog verisi ile aynı buldum son hızı yani doğru hesapladım, çok güzelmiş ya :D
http://www.cargister.com/calculator...[1][]=&teeths[2][]=&teeths[1][]=&teeths[2][]=
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
@Ugur LPG ayarı konusunda ilk fırsattaburaya detaylı bir anlatım yazarım. Video olmasa da, görsellerle güzel bir anlatım çıkar ortaya. Ama müsait vaktimin olması önemli. O sebeple en az bu hafta sonunu beklemek gerekir.

@istanbul dediğin gibi benim araçtaki sistem obd2'li. Ayar yapan programda zaten "otomatik adaptasyon açık/kapalı" diye bir seçenek var. Otomatik adaptasyon aslında güzel bir şey ama benim ki gibi normal & spor modda enjeksiyon zamanlamasını değiştiren araçlarda bu ayar sapıtıyor. Çünkü otomatik adaptasyon denen olay, aracın kullanımına göre mevcut ayar & kullanıcının gaz tepkilerini uzun vadede ölçüp, ona göre düzeltmelerde bulunuyor. O sebeple sadece normal moda göre ayar yapıldığında, eğer otomatik adaptasyon açık ise, normal modun mükemmel çalışması için bu seçenek faydalı. Ama ne zaman sürücü normal moddan dynamic (spor) moda geçip arabanın tüm enjeksiyon zamanlamasını değiştirince, lpg kitinin sürücünün gaz tepkilerine göre uyguladığı düzeltmeler tamamen saçmalıyor. Bu sebeple her iki modda da sağlıklı çalışma için otomatik adaptasyon devre dışı bırakılması gerekiyor.
İlk başlarda bu konuda ben de kök sebebi anlamamıştım. Her iki moda göre ayar yapıyordum ve "tamam artık oldu" deyip ayarı sonlandırıyordum. Ama 2 - 3 sonra araba saçmalamaya başlıyordu. Ne zaman otomatik adaptasyonu kapattım, bu sıkıntı ortadan kalktı.
Bir de, senin de dediğin gibi, pek çok turbolu araba devamlı yüksek devirde kullanmaya gelmez. Zaten bu arabaya geçince (özellikle civic'in atmosferiğinden sonra) resmen vites atmayı unuttum. Sıkışık trafik hariç 6. vitesten artık düşmüyorum. 2500-3500 rpm arasındaki tork herşeye yetiyor, artıyor da. 4000rpm üstüne sadece pistte çıkıyorum desem yeridir. Ona da zaten ayda yılda bir gidiyorum.
Dynamic modda, hangi devirde olursanız olun, gaza azıcık dokunmanız ile tüm tork tamamen emrinizde. Ama normal modda aynı torku almak için resmen gaz pedalını ezmek, hatta devri bile yükseltmek gerekiyor. Yani dynamic modun gazlama dışı normal kullanımda bile faydası çok büyük.

@berkay4408 @emert20 fm transmitter'da ses kalitesi direk problem, en azından geçmişte denediğim versiyonları öyleydi. O sebeple düşünmüyorum, ki sizler de aynı noktaya değinmişsiniz.

@berkertekin hocam dediğin çok mantıklı aslında. Hazır paraya kıymışken, 3-5 daha fazla verip orijinaline yönelmekte fayda olur. Bunu araştıracağım.
Arabanın orta konsolu sanırım gri renkliydi bulacağın ekranda buna dikkat edersen bence ekran çok sırıtmaz