Tam LPG'yi soracaktım, onu da anlatmışsın. Eline sağlık, güzel proje oldu. Galiba topladıktan sonra durulursun bu ara Geçmiş olsun ayrıca.
Sol havalandırma kanalında benim de hararet göstergesi var taunusta. Gösterge konusunda bi yerden ortak noktamız çıkmış oldu sevindim abi orta konsol kaplamasına bayıldım bayıldımSon olarak da biraz da iç taraflara el attım.
Aliex'ten çakma greddy turbo basınç sensörü alıp, taktım, baya güzel iş görüyor. Hatta havalandırma kanalına (direksiyonun sol tarafı) tam oturdu, güzel oldu
Ama turbo basınç sensörünü kaput altında çok kıyıya koymuşum ve yıkama esnasında su alıp bozuldu. Sensör kısmını tekrar sipariş ettim, bekliyoruz.
Son olarak da yüne Aliex'ten karbon kaplama tarzı alcantara kaplama aldım ve orta konsolu kapladım, baya içine sindi doğrusu.
Geçmiş olsun. Yeni intercooler'ı tavana monte et TAVANA Yer kalmadı aşağıda.Evet, uzun zaman oldu yazamadım.
Yazılımı yaptık, hatta abartısız 50 tane falan yazılım yaptık, denedik
Haftalarca hep farklı şeyler denedik, arabanın dilini çözdük. 350nm üstü tork, 190 hp üstü güç aldık.
Fakat aracın başlıca bazı sorunları / yetersizlikleri ortaya çıktı:
Durum böyle olunca, stock yazılım + magneti marelli box'a geri dönüp (180hp'lik setup) arka planda eksikleri giderme süreci başladı.
- Intake air temperature'ın (iat) yükselmesi
- Debriyajın kaçırması
- Stock enjektörlerin yetersiz kalması.
Iat konusu zaten direkt intercooler ile alakalı. Araç üstündeki 6,4lt cooler yeterli olmuyordu. Ben de tampon altına sığması için limitleri zorlayacak olan 8,2lt lik cooler siparişi verdim. 2 günde ülkeye giriş yapan cooler, 18 Mayıs'tan beri gümrükte yatıyor. Montaj için bekliyorum hala.
Debriyaj ise zaten artık vakti gelen (araba 140 bin km civarında) bir arkadaşımızdı. Oem balata + rulman ile değiştirdik. Hatta bir ara bronz baskı mı yapsam diye düşündüm ama onun için balatayı söküp Bursa'ya göndermek gerekiyor. Yani araba 1 hafta kadar yatması gerekecekti. Bir de genel olarak sağlıklı baskının yeterli olduğuna dair yorumlar çok aldığımdan, bronz işine girmedim. Ama çıkan balatayı kenarı ayırdım, lazım olursa bronz işini onunla yapabilirim.
Enjektör olarak da opel 1.6T gtc enjektörlerini aldım, bir kenarda duruyorlar.
Son olarak da iat'teye direkt etkisi olmasa da, egzoz boruları ve turbonun üzerine stock ısı kalkanlarını biraz kesip biçip, taktım. Cooler sonrasındaki, egzoza yakın geçen hava borularını alüminyum bant ile sardım falan. Yaptığım işlemler genellikle derinlerde ama yine de bi kaput altı foto bırakayım:
Şimdilik coolerı bekliyorum yani, gelince inş montajları tamamlayıp, çok da hard olmayacak şekilde yazılım işine nokta koyacağız. Ama şimdilik 180hp lik setup ile sorunsuz kullanıyorum.
Bir de motul mocool ve motul rbf 660ları koydum. Sonra da Track Turk ile körfeze gideceğiz diye Kumho V700 semi slickleri de taktım (aşağıdaki fotoda v700ler var). Ama safra kesemden rahatsızlık yaşayınca gidemedim. Bir kaç hafta sonra bu safra kesesi konusu tam geçti derken tekrr hortlayınca da 2 gün önce bıçak altına yatıp, aldırdım arkadaşı. Bayramda evde yatış spek geçireceğim yani
15-16 Haziran'da İst Park'ta bi Alfa etkinliği olacak, belki ona katılırım, bakalım.
O konuda ikinci coolerı çık acayip bi yere takma gibi bir fikrim vardı ama sonra vazgeçtim. Geleneksel yöntemlerle halledeceğiz o işiGeçmiş olsun. Yeni intercooler'ı tavana monte et TAVANA Yer kalmadı aşağıda.
Sağol bro.Safra fena olmuş sakat zamands olmuş çok geçmiş olsun hacım, redbull sponsorluğundan bahsetmemişsin
Oyyyy beyaz arabaya çok yakıştırırım. Hayırlı olsun şimdiden.Tanesi 8,3kg olan Speedline Corse Turini 17 x7J ET39 jantımız bize hayırlı olsun.
Şu an için jantları boyaya verdim, parlak bronz olacaklar. Tahmini 1 hafta sonra da arabaya takarız inş.
Tekrardan aleyküm selam broAraba sleeper haliyle çok can yakar. Atakentte selamlaştık abi az önce. Maşallah. Kazasız belasız sürüşler
Çeyizimiz tamam.
- 8,3lt cooler
- Opel insignia 1.6t enjektörleri
- Forge wastegate
Haftaya salı itibari ile yıllık izindeyim. Öncelikle bizim dükkanda mekanik işleri halledip, sonra da yazılıma gideceğim. İnş bu sefer sorunsuz atlatırız. Bir tur daha dönmek istemiyorum artık doğrusu.
Bu arada speedline jantları boyattık ettik falan. Tam arabaya takacaktık ki, 4*98 diye aldığım jantlar 4*100 çıktı.
Sadece günlük kullandığım bir araba olsa sarhoş bijonla falan takıp geçerdim ama piste çıktığım, gerçekten zorladığım bir arabada bijon aralığı kayık jant kullanmak gereksiz bir risk olacaktı.
Ben de jantı aldığım elemana durumu anlattım, jantları iade ettim. Boya parası da bana kaçtı üzerinize afiyet.
Ama bana ders oldu, önce kendi ustama kontrol ettirmem lazımdı jantı.arada mwsafe çok diye o gün kontrol ettirmek zor geldi, jantları aldığım gibi boyaya vermiştim. Biraz acı bir ders oldu bana.
Ben de üzüldüm valla.jantlara üzüldüm ya o kadar da güzel olmuştu...
Buradan ipucunu vereyim, tüm gün sanayide olacağımBoya işi kötü olmuş, çok heyecanlı davranmamak lazım bu işlerde işte, ben olsam bi denerdim bakalım oluyor mu arabaya diye, jant işleri harbi zor çünkü
Buradan ipucunu vereyim, tüm gün sanayide olacağım
Jant baktım da içime sinen bir şey olmadı, bir tane E93 jantına hasta oldum, o da arabaya uymadı, üzüldüm baya. Kısacası kışa kadar rafa kalktı o iş muhtemelen.Gelecektim de arabayı topladım bitirdim şimdi sanayide napıyosun